Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2321/6611 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin napsahti etäksi kaikki...

Kp10

Plussaa ja etenkin tsemppiä kaikille epidemian keskelle!❤

Tähtitaivas☆

2322/6611 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan jaksan nyt käydä lukemassa saati kirjoittaa. Menkat tuli ja taas uutta kiertoa metsästykseen. Eikä niihin tutkimuksiinkaan varmaan nyt pääse koronan takia.

Äitykkä77 olette kokeneet rankan jakson. Minulle jo tämä hemmetin yritys ilman tulosta tuntuu raastavalle. Välillä huomaan katsovani miestä tosi vihaisesti, vaikka hän yrittää olla minulle hyvä ja ymmärtää. En kai saisi häntä syyttää mutta lapsellisesti tulee mieleeni se miten hän viivytteli ja nyt sitten on tätä piinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2323/6611 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä77, ihanaa että saitte keskusteltua ja arvostan tuota asennetta "perustusten" kuntoon laittamisesta, mahtavaa että otatte myös ulkopuolisen avun tueksenne! Hyvissä ajoin kun tarttuu haasteisiin hyvällä yhteishengellä ja päämäärällä niin olette kohta taas entistä vahvempia yhdessä! Toivottavasti kiertokin lähtee rullaamaan taas normaalisti ja vauvahaave pääsee etenemään.

Tänään oli aamulla vielä ovistesti täysin nega, digitestiin hailuraviiva mutta vilkutti hymynaamaa. Päivän aikana tuntui hurjasti kipuja oikealla alavatsalla etenkin aina satulatuolilta noustessa. Siispä tein kotiin päästyä uudelleen ovistestit ja nyt sain pysyvän hymynaaman ja liuskatestiinkin yhtä vahvat viivat! Kiertopäivä 14 meneillään eli oppikirjamaisesti kp15 varmaan sitten ovis. Voi että olen iloinen! Tallettelurumba jatkukoon ja piinaviikot käyntiin! Veikkaan että aika kuluu nopeasti, koska töitä on tiedossa paljon ja töissä sellainen härdelli meneillään että ei ehdi muuta miettimään. Voi kumpa vain pysyisi terveenä!

2324/6611 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille tämän epidemian keskellä!

Tervetuloa uusille myös :)

Täällä ollaan kyllä ihan tietämättömiä mikä Dpo menossa, ei ovulaatiosta tietoakaan. Varmaa stressi laittanut kropan sekaisin, koska aikaisemmin tikuttanut Ovulaation ja tiedän täsmälleen koska menkat alkavat.

No Kp 23, sen ainakin tiedän ja olettaisin että menkat alkaa 1.4.

Luulen että tässä kierrossa ei siis ovulaatiota tapahtunut.

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2325/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joka en ikinä hötkyile... tuli yhtäkkiä tunne että teen raskaustestin. Ei edes ollu herkkä testi ja menkkoihin aikaa vielä pari päivää. No eihän siinä mitään näkynytkään.. 😑 nyt jo masentaa. Vaikka oisko se voinutkaan näkyä kun ei oo herkkä testi.. Ääh.

En oo ikinä ennen tehty testiä, siis ikinä! Ja meinas mennä pilalle koko testin teko, en pitäny tarpeeks kauaa sitä tikkua pissassa.

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

2326/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen siellä alkuraskauden ultrassa. Uutiset olivat huonoja. Alkio oli mennyt kesken jo rv 6+3. Kohdussa näkyi myös toinen pienempi ontelo, mitä lääkäri ei tutkinut sen kummemmin. Lääkäri myös löysi molemmista munasarjoista keltarauhaset, joten varmaankin kyseessä oli jälleen kaksosraskaus, missä oli molemmat menneet kesken. Se ehkä selittää korkean hcg-tason rv 7+0. Toinen vaihtoehto on Down. Sekin nostaa hcg-arvoja. Sain lähetteen naisten tautien poliklinikalle jo huomiseksi. Lääkärin mukaan voi olla pieni mahdollisuus, että syke vielä löytyisi. En oikein usko siihen, sillä pahoinvointi on pikkuhiljaa laantunut. Mies on hyvin pettynyt, ja haluaa jatkaa yrittämistä. Itse ajattelin odottaa tämän Korona-tilanteen ohi menoa ja mietin vasta sitten asiaa. Ehkä silloin koetetaan Letroilla niin kuin alun perin oli suunnitelma. Lääkärin mukaan todennäköisyys sille, että tämän ikäinen saisi elävän vauvan luomusti on prosentin luokkaa. Mutta että aina voi yrittää, eihän sitä ikinä tiedä.

Olen tietysti itsekin pettynyt, mutta olen iloinen siitä, että alkio eli kuitenkin 6+3 ikäiseksi. Ainakaan ei ollut tuulimuna. Onko muille käynyt niin, että ensin on kauhea vimma tulla raskaaksi ja sitten kun on raskaana, niin sitä miettii kauhuissaan, että mitä tuli oikein tehtyä :D. Keskustelin lääkärin kanssa siitä ja hän sanoi, että se johtuu raskaushormoneista. Ehkä siitä syystä tämä keskenmeno ei ole aiheuttanut vielä surua. Kun hormonit tasaantuvat niin sitten varmaan alkaa se surutyö.

Päivitän tilannetta. Tsemppiä kaikille kuumeilijoille <3

2327/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä olette läpikäyneet keskenmenoja ennen kun olette saaneet lapsen syliin saakka, onko mahdolliset pelot ”jatkuneet” kun olette yrittäneet uutta raskautta/olette olleet onnistuneesti raskaana? Saakohan tästä mun ajatuksesta kukaan kiinni? 😅

Ollaan siis läpikäyty keskenmenoja ennen onnistunutta raskautta ja meni useita vuosia ennenkö päästiin tähän pisteeseen. Ajatuksena tässä nyt on se että vaikka sain kokea täysiaikaisen upean (ja tosi pelonsekaisen) raskauden, pelkään että menee taas vuosia että saadaan lisää lapsia. Pelkään että joudun taas käymään läpi menetyksiä.

2328/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltotähti kirjoitti:

Tsemppiä kaikille tämän epidemian keskellä!

Tervetuloa uusille myös :)

Täällä ollaan kyllä ihan tietämättömiä mikä Dpo menossa, ei ovulaatiosta tietoakaan. Varmaa stressi laittanut kropan sekaisin, koska aikaisemmin tikuttanut Ovulaation ja tiedän täsmälleen koska menkat alkavat.

No Kp 23, sen ainakin tiedän ja olettaisin että menkat alkaa 1.4.

Luulen että tässä kierrossa ei siis ovulaatiota tapahtunut.

Lohdullista kuulla että jollain muullakin jolla yleensä on kierto ihan säännöllinen, on nyt jotain ihan hämärää menossa. Mulla on juilinut jo mahaa on/off menkkamaisesti useampana päivänä, myös tänään. Tuhrua tulee, enkä saa ovista kiinni. Joko on ovuloimaton kierto tai ovuloin jo tosi aikasessa vaiheessa (digitestissä oli perjantaina aika vahva viiva vaikka näytti negaa, tänään ei juuri viivaa näkynyt). Ei mitään käryä mitä kroppa touhuaa! Mulla on kuitenkin vasta kp16 menossa. Epäilen että ne viime kuukausien hormonit on saanut kierron ihan solmuun 😔

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

2329/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille. Täällä siis kolmas ja tällä erää viimeinen inssi (koska korona) takana ja todennäkösyydet sen onnistumiseen on kyllä enemmän ku vähäiset.. Jotain oli tapahtunu spermanäytteen kuljetuksessa todennäköisesti ja näyte oli lähestulkoon pilalla kun se saatiin labraan asti. Liikkuvia siittiöitä 2%, ja pesun jälkeen 25%, kun pitäisi olla vähintään 32%. En jaksa uskoa että inssi tälläkään kerralla tuottaisi tulosta... Alkuun olin tosi vihainen ja surullinen siitä.. Peittoa on heilutettu kyllä joka päivä nyt viikon ajan, lääkärin määräyksestä. Jospa sen ansiosta ois edes vähän paremmat mahdollisuudet. Ja koska ultrassa näky 3 johtofollia niin monikkoraskaus vois tulla, tai haluun uskoa josko sekin vois vähän, ees vähän parantaa mahkuja kun siellä on 3 vaihtoehtoa minkä luo uiskennella. Ku ei tarttis kun yhen löytää perille, yhen follin luo. En kyllä oo uskaltanu laittaa liikaa toiveita peliin nyt koska noh.. Ehkä oon sit pessimisti tai realisti... Katotaan sitte syssymmällä jos tää korona tilanne tästä lähtee joskus rauhottumaan. Oon jo miettiny että pitäisikö ottaa joku muu tavoite tän tilalle, vaikka joku "super tikissä elokuuhun mennessä". Tai lähtee vaikka opiskelemaan... Tai jotain, joku muu juttu tilalle 🤔

Tsemppiä kaikille, toivottavasti monilla tärppi kävis.

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

2330/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nias, minulla takana 2 keskeytynyttä keskenmenoa.

Ensimmäisen jälkeen raskauduin heti, ilman kuukautisia ja kyllä ensimmäinen raskauskolmannes oli aika piinaavaa aikaa, pelkäsin uutta keskenmenoa, eikä pelkoja hälventänyt pitkälle jatkunut tiputtelu.

Asuttiin silloin pienellä paikkakunnalla, ja siellä onneksi pääsi neuvolaan ultraan juuri niin usein kuin tarvitsi että pää pysyi kasassa.

No nyt sitten takana tuore kkm, enkä tiedä miten osaisin suhtautua uuteen raskauteen jos sellainen meille vielä suodaan. Alkuraskauden ultrakaan kun ei mitään takaa. Mutta pelko ei ainakaan estä antamasta mahdollisuutta uudelle elämälle 🤗

2331/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito ❤️ voimia täältä, samat uutiset sain itsekin juuri äsken varhaisultrassa. Viikkoja olisi pitänyt olla 8, mutta olikin 6. Sykettä ei löytynyt. Ei tule meillekään vauvaa tänä vuonna. 😞

Mulla ei ole ollut minkäänlaisia kipuja tai vuotoja ja kätilö sanoi vain, että odottele pari viikkoa. Tuntuu todella pitkältä ajalta vain odotella väistämätöntä keskenmenoa. Tässä surkeassa tilanteessa ei tekisi mieli velloa yhtään ylimääräistä päivää, vaan haluaisin että asia vain hoituisi, nopeasti, ja päästäisiin kohti seuraavaa yritystä. 😥

33/33, 1. yritetty 08/19 lähtien, km 03/20

2332/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Aadastella <3

Aika erikoista, että pitäisi odottaa keskenmenoa. Ota yhteyttä terveyskeskukseen ja pyydä lähete naisten tautien poliklinikalle. Minulle on aina annettu tyhjennyspillerit. Onhan se inhottavaa odotella ja voi olla tulehdusriskikin.

Minullakaan ei ollut kipuja eikä vuotoa. Aiemmissa keskenmenoissa oli tuhruttelua. Luulin jo että tällä kertaa saisin vauvan syliin.

Voimia sinulle Aadastella <3

2333/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Ikäneito ja Aadastella ❤️

Aadastella, Missä sinun km todettiin ja eikö sinulle edes tarjottu lääkkeellisen tyhjennyksen mahdollisuutta? Minulle ne tarjottiin heti kun naistenklinikalla lääkärillä kävin ultrattavana ja diagnoosi siellä tehtiin (perhe-artella tehtiin vain ultra jossa tilanne todettiin). Luulen että vieläkin hoitelisin tyhjentymistä jos olisi jääty odottelemaan, meni se muutenkin niin pitkän kaavan mukaan

2334/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että sain Naistenklinikalle ajan ihan puhelinsoitolla, kun kerroin tilanteen. Ei tarvinnut kiertää terveysaseman lääkärin kautta

2335/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito ja Aadastella, ikäviä uutisia teillä. Lämmin halaus ja kovasti voimia ❤

Pikutus, kuulostaa tympeälle, mutta ehkä myös toivekkaalle koska ne follit! Jospa yksi niistä kolmesta toisi teille vauvan syliin asti ❤ pidetään peukkuja kaikesta huolimatta!! 🤞🏻❤

Täällä dpo8. Viimeisem Terolutin otan tänään. Hirveitä vihlomista oikean munasarjan kohdalla, järkyttävää väsymystä ja valkovuotoa tulee niin paljon että pelkään koko ajan menkkojen alkaneen. Rinnat tuntuvat aroilta ja menkkajuilintaa alaselässä ja -mahassa. Itkuherkkyyttä. Hyvin rajut pms-oireet siis minulle, vaikka usein onkin oireilua viikkoa ennen menkkoja.

Jos ovistesti on plussaa 16.3., odotanko menkkoja 30.3. (14vrk) vaiko Terolutin mukaan 2vrk kuluttua (aiemmin vuoto alkanut 2pv viimeisestä tabletista, mutta ovulaatiota ei välttämätä ole ollut)?

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2336/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito, ISOT halit❤❤❤❤

Tämä on niin väärin😪

Sanaton😥

Kestämistä ihan kaiken keskelle❤

Tähtitaivas☆

2337/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille valtavasti plussaonnea ja kestämistä kaiken keskelle!!😫❤❤❤

Olen vetäytynyt tämän korona epidemian takia ja katselen palstaa vain joskus, etten ehdi aktiivisesti olla läsnä. Mua huolestestuttaa tää tilanne ihan kaikkien puolesta😫❤

Kp11

Tähtitaivas☆

2338/6611 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin💗👍

Ja nyt etenkin kaikenlaisen huolen keskelle... 😪😥😫💕💕 ..korona huolestuttaa, mutta pidetään lippua korkealla❤

Tähtitaivas☆

2339/6611 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko kiinnittymiseen/ sen yritykseen voimakkaat menkkamaiset kivut? Itsestä vain tuntuu, että ei onnistuttu tälläkään kerralla 🙄

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2340/6611 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 24. tämän piti olla jo sellainen "ei ajatella liikoja" -kierto.. just joo :D

tähän asti mennyt ihan hyvin, en niin tarkkaan miettinyt oviksen ajankohtaa (ja voi olla että jäi tulemattakin, kun ei ollut niin selkeitä oireita), mutta annas olla kun eilen illalla (n. dpo 6-8) maistui kaikki ihan kitkerälle, hetken ihmettelin ja sitten lähtikin mielikuvitus laukkaamaan että voisiko olla Oire. huoh.

tsemppiä ihan kaikille ja erityisesti teille joilla huonoja uutisia <3

kyllä me tästä noustaan ja plussataan naiset! ja jos ei, niin sitten elämä tuo jotain muuta hyvää vastaan!

(pakko pitää itsensä ylipositiivisena, sain toissapäivänä kuulla että työsuhde loppuu huhtikuussa koska korona.)

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21