Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2361/6611 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nias, olipa koskettava kirjoitus! Olen valtavan pahoillani menetyksestänne! ❤ vaikka miten asiaa ajattelee, että näin oli tarkoitettu, sitä on usein todella vaikea hyväksyä. Itse neljä alkuraskauden keskenmenoa kokeneena usein muistan sen hetken onnen ja riipaisevan surun sen jälkeen. Olen muutamille ystävilleni puhunut ja koen tärkeänä että asioista puhutaan.

Lämpimät onnittelut tästä pienestä, jonka syliinne saitte! Toivon teille myötätuulta ja siunausta elämään ❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2362/6611 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy siihen miksi mä puhun meidän sylissä olevasta lapsesta esikoisena, on se että muhun aletaan suhtautumaan eri tavalla kun kerron että meidän ensimmäinen lapsi on kuollut. Mua säälitään. Mulle ei enää kerrota asioita. Mut jätetään ulkopuolelle koska oon jotenkin rikkinäinen. Kaikki ihmiset kenellä on mun elämässä merkitystä, tietää meidän tarinan. Me ollaan tavallaan saatu kaksi esikoista. Siltä musta tuntuu. Sitä on niin vaikea selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2363/6611 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän täysillä täällä ja nautin ajastani täällä niin paljon kun se on sillä hetkellä mahdollista. Mua auttaa se ajatus että kun mun päivät täällä on täynnä, mä pääsen mun menetettyjen lapsien luokse, ja sitten niitä ei vie multa enää kukaan❤️

Tulee nyt niin avauduttua. Anteeksi siitä. Jos mun sanoista on yhdellekin ihmiselle yhdessäkin hetkessä apua, oon onnellinen.

Ja sit vielä pakko avata vähän tätä tän hetkistä tilannetta: huomenna on gynelle aika kun vuoto on niin vaihtelevaa. Alkaa ja loppuu ihan miten sattuu. Toki hormonit vielä varmaan tekee sen, mutta mulla romahtaa hemoglobiini kohta 😅 toivon että saisin jotain lääkitystä vähän kiertoa tasaamaan. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Aikasempien raskauksien jälkeen ei ole tämmöstä vielä ollut. Ja siis ei ole tarkoitus yrittää raskautta. Haluaisin vaan mun kierron takas paikalleen! Argh! 😄

2364/6611 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti kirjoitettu Nias!

Täällä kp 29/29 kääntyy iltaan, ei menkkatuntoja.. iltapäivällä alkoi ällö etova olo eikä loppua näy. Mulla ei oikein mikään vaikuta mielialaan, joten siitä on vaikea päätellä mitään. Oon aina aika tasainen ja tyyni, en itke enkä juuri kiukuttele 😬

Kroppaakin oon huono kuulostelemaan, mutta tässähän sitä oppii.

Tekisinkö aamulla testin?

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

2365/6611 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hile kirjoitti:

Täällä kp 29/29 kääntyy iltaan, ei menkkatuntoja.. iltapäivällä alkoi ällö etova olo eikä loppua näy. Mulla ei oikein mikään vaikuta mielialaan, joten siitä on vaikea päätellä mitään. Oon aina aika tasainen ja tyyni, en itke enkä juuri kiukuttele 😬

Minä olen niin huono jännittäjä, että jos oletettuma menkkapäivänä ei ala vuoto, 99 prossan varmuudella testaan 🤭🤦🏻‍♀️ tee ihmeessä testi, jos mietityttää kannattaako vai ei. Itse päätin testata aikaisintaan ensi viikolla, vaikka clear bluen laskurin mukaan voisin testata jo lauanraina aikasintaan. Hmm. No ensi viikolla vasta jos vaan menkat ei sitä ennen ala 🤭

2366/6611 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hile kirjoitti:

Kuulostaa lupaavalta!🤭 testaa ihmeessä!

2367/6611 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas ollut paljon iloja ja paljon suruja ❤️ Ootte te kyllä aikamoisia sissejä kaikki.

Tuntuu ihan tyhmältä nillittää näitä omia murheita, mutta minulla (jolla siis tosiaan aina ollut kierto säännöllinen) tänään kp 17 ja vuodan?! Flo:n mukaan tänään olis ovia, mutta testi näyttää negaa, ja tätä vuotoa tulee nyt kyllä sen verran etten usko että lasketaan ovulaatiovuodoksi... Ehdotuksia? Oon täällä vähän hermona, tää on ihan uutta ja vähän ahdistavaa koska ollaan nyt jumissa kotona eikä lääkäriin ole asiaa (varsinkin kun mun gyne on vielä eri maakunnassa, ei mitään saumaa päästä nyt sinne tiesulkujen läpi).

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

2368/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi tehty, tyylipuhdas nega. Menkkoja ei näy ja tissit pimpottaa. Katsotaan...

2369/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hile kirjoitti:

Testi tehty, tyylipuhdas nega. Menkkoja ei näy ja tissit pimpottaa. Katsotaan...

Täällä mietin, millon oikeesti uskaltaisin edes harkita testin tekoa... ovistestihän oli plussaa 16.3., ja siitä nyt laskenut sen dpo10. Terolut loppui 24.3., ja yleensä vuoto on alkanut 2vrk viimeisestä tabletista. Näin ollen vuotoa voisi odotella yöllä/hu aamulla alkavaksi. Herkkää testiä ei ole, en luota niihin.

Testaa muutaman päivän kuluttua uudelleen, ellei menkat ala! Tiedätkö milloin ovulaatio oli?

2370/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, en tiedä tarkalleen ovista, joskus 12.-14. päivä..

2371/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieli nyt viilata pilkkua tuosta dpo:sta. Itsehän laskin sen niin, että kun testi näytti plussaa 16.3, niin se oli dpo -1. Ovispäivä, eli oletettavasti 17.3 oli dpo 0 ja siitä sitten laskin eteenpäin. Tyylejä on näköjään monia, mutta meneekö se virallisesti näin? 😅Nyt siis olisi tämän laskutavan mukaan dpo 9.

Täälläkin samat pohdinnat, että milloin uskaltaisi testata. Varmaankin teen herkän testin ylihuomenna, kun en tiistaihin (menkkojen oletettu alkamispäivä) jaksa sitten millään odottaa 🤦‍♀️mutta negatiivinen tulos pelottaa...

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2372/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni_mutta_pippurinen, jaa-a 🤣 voi se kyllä olla noinkin 🤭 otappa tässä nyt selvää mistään, kun ei aina ymmärrä kaikkea. Niin tai näin, ovis oletettavasti oli 17.3., koska plussa tuli 16.3.. no, milloim testataan? 🤭🤞🏻

Hile, voihan olla että hcg jostain syystä nousee hitaasti, minulla aiemmat positiiviset testit on tulleet aika myöhään verraten siihen, mitä muut ovat testanneet. Olen saanut plussan vasta 5-6 viikoilla, eli kun menkat on olleet reippaasti myöhässä. Tuolloin kierto oli vielä 19 päiväinen, liekö siitä myös sitten johtunu se ettei alkua pidemmälle päässyt...

2373/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisia keväisiä auringonsäteitä kaikille💖...näin aurinkoisena päivänä ulkoterassilla tarkenee jo istuskella ja juoda aamukahvia😅

Aivan valtavasti voimia kaikille tähän maailmantilanteeseen💗, pysytelkää kotosalla ja toivotaan, ettei kukaan sairastu....

Täällä ovis kolkuttelee kp12....mutta harkinnassa on, että tuleeko sitä hyödynnettyä, koska jotenkin "kauhistuttaa" epätietoisuus tästä epidemiasta😥 Vaikka tauti ei tulisi omalle kohdalle, niin henkistä kärsinystä aiheuttaa se, mikäli sairasruneita ja kuolonuhreja tulee, eikä raskaana välttämättä kestä surua ja murhetta liiaksi....

Mutta iloisia auringonsäteitä jokaiselle ja tsemppiä omiin tilanteisiin💖❤💗👍

Kp12

Tähtitaivas☆

2374/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas taustalla lueskellut viestejä, mutta en ole saanut kommetoitua. Korona vie tehokkaasti ajatuksia muualle ja perheessä ollut muutakin surua tällä viikolla, joka taas on vienyt tehookkaasti huomiota pois korona tilanteesta. 

Tsemppiä ja jaksamista kaikille tänne kuitenkin, piinailijoille ja etenkin menetyksen kokeneille. 

Ja tietysti onnea ja tarrasukkia plussanneille, ne on aina mahtavia ja piristäviä uutisia!

Täälläkin mennään dpo 9/kp25. Ovisplussan tikutin 16.3./kp15. Terolutit loppu eilen. Viikonloppuna pientä pistelyä alavatsassa ja rinnat ollut hieman arat, mutta se johtunee teroluteista. Muuten ei ole oikein muita oloja ollut ja aika neutraalilla mielellä oottelen seuraavaa kiertoa. Viimeksi se alkoi 4 päivää teroluttien loppumisen jälkeen eli se olisi nyt sunnuntaina. Toki olen valmiiksi miettinyt, että testaan sitten aprillipäivänä, jos menkkoja ei kuulu. :)

36 v. | yk 6 | ensimmäistä toivotaan

2375/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pian teillä on synnytysten/keskenmenojen jälkeen kierto säännöllistynyt? Mulla aikasemmissa raskauden päättymisissä vuotoa on kestäny 2-6 viikkoa ja sitten alkanut suoraa menkat ja siitä suoraan 29 päivän kiertoon. Ovulointia en oo ikinä tikuttanu kun oireet on aina olleet tosi selvät. Nyt oon vuotanu koko ajan. Parin päivän taukoja on ollu ja vuoto on todella vaihtelevan laatuista😑 tänään käyn gynella ja toivon ultraa kun oon jo päässäni maalannut kaikkia kauhukuvia. Saakohan tätä jollain hormoneilla kuriin? Oon nii helkkarin avuton tämmösten kanssa. Haluan antaa uudelle raskaudelle mahdollisuuden vasta kun oma kroppa on tarpeeksi palautunu, kierto on normaalisoitunu ja tämä pahin koronatilanne on ohi.

2376/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain suosituksia raskaustesteistä? Oon edelleen kahden vaiheilla, että testaanko jo viikonloppuna vai vasta ensi viikolla. Varhaisessa testaamisessahan on riskinä, että mahdollinen raskaus ei vielä näy, tai onkin vaan kemiallinen. Ja siitähän tulee turhaa harmia ja pahaa mieltä 😕

Näytän ihan raskaana olevalta, kun maha on kuin ilmapallo 🙈oon ehtiny jo kiintyä tähän "pömppikseen" 😂

Villahuivi, meinaatko siis testata vasta ensi viikolla?

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2377/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni_mutta_pippurinen kirjoitti:

Onko jollain suosituksia raskaustesteistä? Oon edelleen kahden vaiheilla, että testaanko jo viikonloppuna vai vasta ensi viikolla. Varhaisessa testaamisessahan on riskinä, että mahdollinen raskaus ei vielä näy, tai onkin vaan kemiallinen. Ja siitähän tulee turhaa harmia ja pahaa mieltä 😕

Näytän ihan raskaana olevalta, kun maha on kuin ilmapallo 🙈oon ehtiny jo kiintyä tähän "pömppikseen" 😂

Villahuivi, meinaatko siis testata vasta ensi viikolla?

Itsellänihän on aina pömppis, mutta usein kun vatsa on oikein turvonnut, ihailen kuinka raskausvatsa voisi kaunistaa minua. Vatsani turpoaa siis ihan järkyttävästi menkkojen tai ruoan vuoksi.

RFSU testillä testaan. Arvelin, että 30.3. on tasan 2vk ovisplussasta, sen jälkee testaisin. Miten olisi 1.4.?

2378/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli positiviinen ovistesti perjantaina 20.3. ja nyt tuntuu, että päivät MATELEE. Jotenkin tämä kotikaranteeni ja ovulaation jälkeinen aika on aika raastava kombinaatio. Itse olen ajatellut testaavani 3.4., en usko että vaan pystyn odotella kauempaa. Toistaiseksi ei kummempia oireita, jos tunnustelemalla tunnustelee niin rinnat vähän arat ja alavatsassa ihan pientä nippailua. Liittyy varmaan enemmän kiertoon, kun tässä vaiheessa ei varmaan edes mahdollinen kiinnittyminen ole tapahtunut.

2379/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin gynellä ja määrättiin primolutit. Toivon että näin sais kropan herätettyä ja kierron palaamaan säännölliseks🤞🏼Ens viikkohan on jännä kun pääsette testaamaan. Toivotaan paljon plussia!❤️☀️

2380/6611 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mä oon tuolla aiemmassa ketjussa joskus kirjoitellut... Meillä on takana 1,5v yritystä. Tein tänään testin dpo10. Ennen testin kuivumista oli selkeästi näkyvissä 2 viivaa, kunnes testin kuivumisen jälkeen toinen viiva katosi lähes olemattomiin. Taitaa olla toiveajattelua vaan...? 🙊