Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2201/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi, onnea plussasta! 🤗varmasti ihan mahtava tunne 🥰

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2202/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nemi, pidän kovasti peukkuja!

Jaksamista teille keillä kierto alkoi alusta...

Perjantai-iltana sain ovishymyn ja lauantaina alkuillasta tuntui krampit. Tallettelut ke+la ja nyt siis kp 18/dpo 1. Nyt kun ovis tikutettu niin tarkoitus on ettei tulevissa kierroissa enää tikkuja käytä, omat fiilikset ajankohdasta osuu oikeaan.

Korona ei huoleta mahdollisen raskauden kannalta, mutta toki lähipiirissä on riskiryhmäläisiä ja vaikuttaa muuten arkeen paljonkin. Ymmärrän kyllä että monella yrittäjällä tuonut paljon huolta ja surua. :(

Esikoisen yrittämisen aikoihin totta kai mietitytti onko valmis siihen, pienessä vuokra-asunnossa asuminen ja työmarkkinat mm. syynä. Pitkään meillä hidasti juurikin ajatus pärjäämisestä ja siitä että elämä ei ole vielä "valmis", puuttuu tila-auto ja oma piha jne jne... Itse vauvakuumeilin ja kriiseilin jonkin aikaa, muistaakseni mies joskus väläytteli että vuoden päästä olisi hyvä aika. Meidän lähipiirissä oli lapsettomuutta ja ehkä sen tsemppaamana rohkaistui mieskin, yritin takoa ajatusta että elämää ei voi suunnitella valmiiksi. Tai oliko se hänen aikataulunsa mukaan ajallaan, tiedä häntä! Mutta siis meillä meni noin vuosi päästä lapsihaaveen suhteen samalle sivulle. Esikoisen jälkeen kesti myös ennen nyt päätöksen kypsymistä. Vauvavuosi oli rankka, joten mies jarrutteli hieman. Itse taas olen surrut jo etukäteen sitä että aika valuu hukkaan, entä jos ei enää onnista... Se toivottomuus on nyt vaihtunut toivoon, koska tiedän että yritetään.

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2203/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tämä kuukausi täysin tyhjän kanssa. Aiempina on edes saanut elätellä toiveita (koska kroppa oireitaan kertonut), nyt ei tunnu sitten yhtään mitään, dpo9. Ovulaation aikoihin (laskennallisesti ja testiliuskallisesti ennen sitä) ryöpsähti hieman limaista vertakin, mutta en edelleenkään ole keksinyt että miksi ihmeessä.

Toisaalta ihan hyvä että on saanut lisääntymisasioista ajatukset pois, täällä nimittäin ollaan virallisen tahon määräämässä koronakaranteenissa seuraavat pari viikkoa. Joku tuossa vitsaili että

aika näyttää kumpi ryöpsähtää suurempana statistiikoihin, avioerot vai loppuvuoteen sijoittuvat synnytykset, kun saman talouden aikuiset viettävät nyt enemmän tiivistä aikaa keskenään kodin neljän seinän sisässä - jälkimmäistä toki ensisijaisesti toivoen. Itsellä pieni epätoivonpoikanen kuitenkin on, piti nimittäin olla viimeinen lääkärillinen operaatio juuri kun karanteeni päättyisi, aika jota on jouduttu odottelemaan useita, useita kuukausia.. Sinänsä turhan polyypin poisto, mutta kun ei muukaan ole auttanut niin kaikki pitäisi sitäkin vielä kokeilla. Nyt sitten jos joutuu siitäkin ajasta luopumaan ja taaaas odottamaan useita kuukausia... Alkaa olla jo hieman pieni ihminen loppu tämän jossittelun kanssa. Töissä toki kerroin jo että jaksaminen alkaa olla aika finaalissa, erityisesti kun ennen karanteenia piti painaa tuplapäivää ja täydellä höyryllä, onneksi pomotahot ymmärsivät tilanteen enemmän kuin ihanasti.

Että juu, jos tämä koskaan onnistuu niin voi ainakin sanoa antaneensa kirjaimellisesti kaikkensa. Tai, no, sittenhän se oikea työ taitaa vasta alkaakin!

2204/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

katsotaan saanko kommentoitua tänne, kun jostain syystä tuli taas joku sääntöjen rikkominen. 😅

Eli siis tänään aamulla testattu. Ja tulos selkee plussa, ei mikään vahva mutta kuitenkin. 😍 Ei voi jotenkaa vielä ymmärtää ja oon jostain syystä ottanu tän tosi coolisti. Mies enemmän hämmästynyt että ollaan onnistuttu. Sovittiin, että ens viikolla teen vielä testin, että varmistuisi tämä! Ei vielä kumpikaan uskota todeksi. 😁

Paljon onnea plussasta myös Nemille! ❤️Tsemppiä kaikille uuden kierron aloittaneelle, vielä piinailijoille ja kaikille muille. 😍😊

Plussatuulia lähetän kaikille tasapuolisesti! ❤️

2205/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Ihanaa Nemi ja Puudeli ONNEA! Ihana nähdä näitä plussatestejä täällä! ❤️

Tänne en ole hetkeen kirjoitellutkaan mitään, lueskellut kyllä joka päivä. En jotenkin osaa lähteä kirjoittelemaan, en tiedä mitä kirjoittaisin. Koittanut muutenkin olla nyt analysoimatta liikaa omia tuntemuksia.

Täällä kp 27/?, kierrosta ei mitään hajua, viime kierto kun oli sen 41 pv. Koitin ovista tikutella mutta en saanut sitä tikkuun, tuntui että joka kerta viiva ollut samanlainen, vaikka jatkoin tikuttelua melkeen kaksi viikkoa. Tuntemuksia oli kyllä ja limat bongasin, mutta tuntui että tuntemuksetkin vaan jatkui pitkään, joten en tiedä yhtään mihin kohtaan se ovis osui. No, talleteltu ollaan lähes säännöllisesti 2-3 pv välein viimeset päälle pari viikkoa. Onneks on ollut ihan mukavaa projektia eikä mennyt liian suorittamiseksi. :)

Herkän rauskaustestin tein toissapäivänä ja tänään, puhdasta negaa näyttänyt.

Pidetään kaikille sormia ja varpaita ristissä!

N 31v. M 33v. Esikoinen haaveissa. Ehkäisyrengas lopetettu 10/19.

2206/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA puudeli ja nemi, kyllä näköjään niitä onnen kultahippuja aina vuorotellen jonkun taskuun tipahtaa 😍

Ihan hiiiirveästi tullut viestejä, oon yrittänyt pysyä ajan tasalla selaamalla kaikki sivut mut liikaa informaatiota kerralla. Hyvä, että on vilkasta keskustelua ja uusiakin tullut mukaan.

Lähinnä koronakokemuksia tulin kans muilta kiireiltä lukemaan , huojentavaa ettei tämän sotkun pitäisi vaikuttaa raskaustoiveisiin mitenkään. Meillä on kuitenkin tää kierto mennyt vähän ohi kun reissusuunnitelmat meni uusiksi ja aiheutti ylimäärästä stressiä ja säätöä. Kuukautisia odotellessa, ovis oireet oli kyllä, mut petipuuhat on ollut jäissä. kp 24/30

Blaah, ehkä vielä joskus se tärppää?

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

2207/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa.. Hurjasti onnea Nemi ❤️🙏🌠, tätä on odotettu 👍

Puudelille myös paljon onnea plussasta.

Omaa napaa...tultiin reissusta tänään, olihan vinkeetä pitkästä aikaa ajella reipas 550km kotimatkaa, yhdellä pysähdyksellä selvittiin ja minimies jaksoi niin hienosti koko reissun ajan.

Tuhruttelu/vuotelu jatkuu. Soitin Naistenklinikalle, siellä veikattiin että tämä yksinkertaisesti vain on jälkivuotelua, joka näköjään ottaa minulta pidemmän kaavan mukaan. Ja kun ne lääkkeet on alla kuitenkin niin vuotelu voi sen 5-6 viikkoa kestää, no eipä yllättänyt ettei tämäkään voinut helpommin mennä 😂 No odotellaan, ja puuhaillaan aina välipäivinä kun tuhru hyvin niukkaa.

Kyllä me vielä jonain päivänä onnistutaan 🙏

2208/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

SiBi, mitä kuuluu?

Kiitos kysymästä Villis, ihan ok. En ole jaksanut kirjoitella enkä edes lukeakaan muutamaan päivään. Täällä Italiassa on ns. tilanne päällä, kuten varmasti olette lukeneet, tosin onpahan ollut ajatukset osin ihan muissa asioissa. Viime viikolla olleet kuukautisekin meni tällä kertaa ihan kyyneleittä! En tosin odottanutkaan positiivista tulosta.

Mun piti käydä verikoikeissa ja kuun lopussa piti olla ensimmäinen lapsettomuuspolin käynti mutta nää kaikki nyt siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Toivottavasti täällä tilanne rauhottuu, mutta en pidä sitä ihan kovin todennäköisenä ihan hetkeen.

Tervetuloa myös minunkin puolesta uusille tulijoille, ja Nemille (ihanan vahva plussa!!) ja Puudelille onnea plussista!

Villahuiville nyt hyvä ovulaatio tähän kiertoon <3

Kiva oli myös lukea Portlandin kuulumisia pitkästä aikaa!

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

2209/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi paljon onnea Nemi ja Puudeli! Ja voimahalit niille kenellä uusi kierto alkanut. Kyllä se sieltä vielä❤️

Itellä ens viikon aikana ovis tulossa ja vähän jännitän että tehdäänkö inssit normaalisti vai vaikuttaako tämä korona-tilanne sinnekin. Toivottavasti ei! Tai ihaninta ois tietty että sitten plussa tulisi ilman inssiä... 🤞😍

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

2210/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi kirjoitti:

Kp42, äsken ennen töitä täällä vessassa tein.. Plussa?!?!🥰 Puoli tuntia pidätin. Tein huvikseen kun pahoinvoiva ja rinnat kipeytyi viikolla eikä menkkoja. Mut siis mitä, viikko sit puhdas nega. Apua, olen ihan pökerryksissä vielä ❤️🥰

Olen kaikki palstat ollut lukematta ja luen teidän ketjun myöhemmin mutta pakko kommentoida ja kertoa tää Ihme ennen töiden alkua 🌹❤️

Epäuskoista, noin vahva plussa pregchekillä ja puoli tuntia pidätin tässä 🙈🥰

ONNEA!!❤💖❤

Tähtitaivas☆

2211/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudeli, ONNEA!!❤💖❤

Tähtitaivas☆

2212/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudeli kirjoitti:

Heippa,

katsotaan saanko kommentoitua tänne, kun jostain syystä tuli taas joku sääntöjen rikkominen. 😅

Eli siis tänään aamulla testattu. Ja tulos selkee plussa, ei mikään vahva mutta kuitenkin. 😍 Ei voi jotenkaa vielä ymmärtää ja oon jostain syystä ottanu tän tosi coolisti. Mies enemmän hämmästynyt että ollaan onnistuttu. Sovittiin, että ens viikolla teen vielä testin, että varmistuisi tämä! Ei vielä kumpikaan uskota todeksi. 😁

Paljon onnea plussasta myös Nemille! ❤️Tsemppiä kaikille uuden kierron aloittaneelle, vielä piinailijoille ja kaikille muille. 😍😊

Plussatuulia lähetän kaikille tasapuolisesti! ❤️

Oi onnea Puudeli 🤗😍

+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.

Vierailija
2213/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös lueskellut ahkerasti teidän viestejä. Ihana nähdä erityisesti plussia! Onnea!

En ole oikein myöskään osannut kirjoitella oikein mitään. Jotenkin olen tullut siihen tulokseen, että omalle mielenterveydelleni on parasta, kun en liikaa täällä tai omassa päässäni odota raskautta, vaan ennemminkin odotan kuukautisia ja seuraavaa kiertoa ja suunnittelen tulevaa mahdollisimman normaalisti. Silti on kiva seurailla keskustelua täällä. 😊

Minulla menossa kp 30/24-33. Kierto on kovasti vaihdellut ja siksipä en vielä hengitystäni pidätä. Menkat tulossa -olo on kyllä ollut jo useamman päivän. Olen aiemminkin huomannut, että stressi venyttää minulla seuraavan kierron alkua eli tuntuu kuin menkat alkaisivat, mutta alkaminen siirtyy useilla päivillä. Tämä koronatilanne on itselleni aiheuttanut stressiä työni takia ja myös siksi, että äitini kuuluu riskiryhmään ja työstäni johtuvan riskin takia en uskalla nyt sitten äitiäni tavata tie kuinka pitkään. Tämä harmittaa ja stressaa. Vaikuttaa varmasti kiertoonkin. Muuten ei meidän yritykseen vaikuta ja tuntuu ihanan normaalilta ja uutisten vastapainolta harrastaa seksiä ja sulkeutua omaan pikku kuplaan kotiin piiloon ”kaikelta pahalta”.

Jollain oli vissiin ollut oireena raskauden alkuvaiheessa, että tuntui kuin menkat alkaisivat, joten pientä toivoa itsekin elättelen. Ihana yllätyshän se olisi, jos menkat eivät tästä alkaisi. 🥰

2214/6611 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Onpas tullut reilussa viikossa paljon kirjoituksia. En ihan jokaista juttua lukenut tästä väliltä, mutta:

Ikäneito, kysyit minulta miksei sterilisaatiotani voi perua. Se on tehty minulle kuulemma vanhanaikaisella menetelmällä, eli on leikattu palat kohdun cornusta alkaen reilun sentin matkalta ja sitten poltettu ja käännetty. :'( Se on se ratkaiseva tekijä ilmeisesti tuo, että on katkaistu siitä cornusta asti. Olen miettinyt vielä ottavani yhteyttä Suomen johtavaan gynekologiin joka tekee korjausleikkauksia ja kysyä, eikö tosiaan mitenkään voisi perua... Edes yrittää. Onko kohtalotovereita? Jos menette sterilisaatioon, niin älkää tehkö samaa virhettä kuin minä. :'( Olin silloin 110% varma, etten koskaan halua lapsia. Seitsemän vuoden päästä mieli muuttui, kun sain apua käsitellä asioita, jotka liittyi perhe-elämätraumoihin muun muassa...

2215/6611 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Nemi ja Puudeli! paljon onnea ja tarrasukkia matkaan <3 ❤🧦

Täällä ei ovis saapunutkaan tänään, vaan viivat haalenee tikuissa. Oireita on yhä, joten ehkä se vain siirtyy vähän? I hope so.

Taidan kuulua niihin, jotka hitaasti kypsyttelevät munasolunsa, koska kierrot aina venyy eikä ovista useinkaan tule ns. normaaliin aikaan. Jospa me kuitenkin tästä kierrosta vauva saataisiin, maailman parhain hääpäivä- ja joululahja <3❤

Ps. Tämä on ihan syvältä, kun välillä ei voi ollenkaan kommentoida! Aina on hups, jokin meni rikki...

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2216/6611 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesin jo kuvitella olevani raskaana, sillä ovistestiin tärähti vahvaakin vahvempi plussa päivää ennen oletettuja menkkoja. Raskaustesti olikin sitten kuitenkin niin negatiivinen kuin olla voi, joten se siitä innostuksesta.

Mutta paljon onnea kuitenkin kaikille muille plussanneille❤

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

2217/6611 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudeli, onnea hurjasti! ❤

Oli ihan pakko tulla hehkuttamaan tänne ovisplussaa, nyt on ihan selkeä, ei mitään epäilystä! 🤩 Oon niin iloinen siitä, että kroppa toimii niin kuin pitääkin. Ehdin jo tyypilliseen tapaani miettiä kaikenlaisia skenaarioita, että jos menkkoja joutuu oottamaan tyyliin puoli vuotta tai ovista ei jostain syystä tule. "Hieman" olin taas liian kärsimätön 😅kun toissa päivänä ei näkynyt mitään, niin olin jo valmistautunut siihen, ettei muutosta oo tapahtunut. Valkovuoto oli niin kirkasta, että sen perusteella sitten testasin.

Tänään ja varmaan myös huomenna siis petipuuhiin 🥰

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2218/6611 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret kiitokset onnitteluista jokaiselle ❤️🥰 Varoen iloitsen ja olemme onnemme kukkuloilla. Tosi vahvat viivat tulee testeihin niin kai se on uskottava tähän ihmeeseen sekä toivoa pienen pysyvän matkassa ❤️

Ja aivan ihana ryhmä, miten suurta tukea toittekaan. Tästäkin tahdon kiittää ❤️

Onnittelut myös muille plussanneille❤️

Voimahalaus uuden kierron kynnykselle päätyneet 😔❤️

Soittelin neuvolaan ja puhelinajan sain ylihuomiselle. Käymme läpi asioita ja varaamme ajan ensikäynnillä.

Tässä siis hiljaa hiivin odottajien puolelle.

Nyt tauolla töissä vilkaisin ja ajattelin teitä kiittää lämmittävistä kommenteistanne ☺️

Pyörin vielä täällä taka-alalla ja toivon jokaiselle pikaista plussaa ❤️

Nemi ja 6+0 ❤️

2219/6611 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Puudeli ja Nemi! 😍 Ihania uutisia. Ja onnea Pieni_mutta_pippurinen ovisplussasta! Toivottavasti muillekin pien hyviä uutisia 🥰

Dpo 9. Jännittää 🙈

2220/6611 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nemi ja Puudeli <3!

Catwoman: Aika rankka operaatio. Toivottavasti sen voi jotenkin perua.