Mies on vihainen, koska olen kipeä
Jouduin yllättäen isohkoon leikkaukseen, ja sairaalasta kotiuduin muutamassa päivässä.
Tilanne on kaikille kaikin puolin hankala ja hermoja kiristävä, minulla on 4kk lapsi ja pitkiä työpäiviä tekevä mies sekä useita kotieläimiä.
Mies suuttui aivan silmittömästi leikkauksesta, ja nyt kotona vähättelee kipujani, kehottaa liikkumaan ja jatkuvasti minun on noustava jotain tekemään.
Tähän asti olen hoitanut lapsen ja kodin käytännössä yksin, ja mies on nyt aivan hukassa koska ei tiedä oikeastaan mistään mitään.
Kipulääkkeitä en saisi ottaa, jotta voisin hoitaa yösyötöt rinnalla.
Millä saan tuon ihmisen ymmärtämään, että en ole tässä tilanteessa mielelläni, ja syyttely ja ilkeily ei auta.
Kommentit (176)
Minua aina mietityttää, keitä ovat nämä kotona makaavat elätettävät naiset, kun Suomessa kokopäiväisesti työskentelevien naisten osuus on kansainvälisessä vertailussa suuri ja keskipalkkakin noin 3000 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Minua aina mietityttää, keitä ovat nämä kotona makaavat elätettävät naiset, kun Suomessa kokopäiväisesti työskentelevien naisten osuus on kansainvälisessä vertailussa suuri ja keskipalkkakin noin 3000 e/kk.
Ne on samoja satuolentoja kuin paljon pelätyt kulttuurimarxistit, joita oikeastaan kukaan ei osaa kuvailla muuten kuin "KVG!"-räkäisyllä.
Jos lapsi olisi heidän, voisi mies motivoutua paremmin tai sitten ero olisi paras.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi olisi heidän, voisi mies motivoutua paremmin tai sitten ero olisi paras.
Jos mies olisi tämän pienen ihmisen elinaikana laittanut lapsensa edes kerran itsensä tai harrastustensa edelle, tai viitsinyt olla mukana synnytyksessä tai edes esittänyt kiinnostunutta niin silloin ehkä osaisin ajattelella hänet meidän kummankin lapsena.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi v*tussa te katselette näitä täyshoidossa olevia miesvauvoja? Jos olette tilapäisesti työkyvyttömiä (sairaus/vamma), niin se terveempi ottaa kopin (tilapäisesti) tai sitten palkkaatte kotiapua. Mutta että toinen on aina naama norsun v*tulla kun vähän pitäisi osallistua, niin siinä mulla menis kuppi nurin.
Ja kotonamakaajan pitäisi vain maata? Palkatkoon sitten kotonamakaaja omilla rahoillaan apua.
Aa, olet sitä koulukuntaa jonka mielestä äitiysloma on vain pers*eenlevitystä sohvalla ja tietenkään äitiyslomalainen ei tuo mitään taloudellista kontribuutiota talouteen. Tuu jo sieltä 50-luvulta 2000-luvulle. Minun palkkatuloihin perustuva äitiyspäivärahani vastasi jo kohtuullista palkkaa ja sillä maksoin ihan fifty-sixty elämisen.
Ei näihin paskaprovoihin kannata aikaa tuhlata. Jumalauta MIES hoitaa naisensa ja koko perheensä valittamatta tilanteesta riippumatta.
M
Varmaankin provo, mutta pitää olla melkoisen kovat kivut että imettävälle äidille määrätään lääkitys jonka aikana ei voi imettää. Oma lapsi syntyi sektiolla ja todellakin söin lääkärin määräämiä kipulääkkeitä ja imetin vauvaani siitä huolimatta. Lääkärit yleensä ottaa huomioon jos äiti sanoo imettävänsä ja pyrkivät ensisijaisesti määräämään lääkkeitä joita voi käyttää myös imetysaikana.
Jätä se mies. Etsi empaattinen, miehekäs ja aidosti välittävä kumppani. Sinkkunakin parempi.
Suositelen eroamaan, mutta ymmärrän, ertä se on vaikeaa, koska ap on ollut varmaan jo pidempään henkisen väkivallan kohteena.
Mulla on mies, joka halusi seksiä, vaikka olin ollut alapääleikkauksessa ja oli komplikaationa sisäinen verenvuoto. Joo suostuin, koska olin niin sairas, etten oikein ollut yäterässä. Kun huomaan tulevani sairaaksi, alan siivota, jottei tarvitse sairastaa pölyn keskellä, koska mies ei tee kotitöitä myöskään. Minä osallistun elatukseemmekin meitä isommalla rahamäärällä kuin mies. Joo jonkun mielestä pitäisi erota, mutta itsetunto kun menee, niin on vaan tytyväinen siitä, että kelpaa jollekin, kun on itse niin huono ja ajattelee, ettei ansaitse edes sitä. Jos ap ei ole vielä siinä vaiheessa, niinnkannattaa erota nyt, ennen kuin kohta olet.
Mitä te pellet valitatte? Ihan itse olette tuohon tilanteeseen ajautuneet ja huonon kohtelun hyväksytte. Ihan turha itkeä miehestä täällä. Ette te täältä apua saa, vaan tehkää sille oikealle asialle jotain. Mies tietenkin luulee että pidät tästä tilanteesta koska muutenhan aikuisena ihmisenä olisit tehnyt siihen muutoksen. Vai oletko niin läheisriippuvainen että otat mieheksesi minkälaisen k.päisen rökäleen tahansa?
Mitä eläimiä teillä on, jos fb:n tai eläinsuojelu järjestön kautta löytyisi sijaiskoteja? Jos ei niin on pakko priorisoida. Vaikka auttavia läheisiä ei olisi, niin apua voit kysyä aina neuvolasta (saat perhetyöntekijän tai kotiapua) ja lastensuojelusta (ennakoiva lastensuojelutyön), siitähän itsekin maksat veroja. Kysyisin tuossa tilanteessa apua ihan miehen sukulaisilta/kavereilta tai maksullisesta kotiavusta tai siistiltä naapurilta. (Kauppalista valmisruuista ja rahaa tai pyyntö hoitaa lemmikkiä rahaa vastaan tai pyyntö käyttää kaupassa). Kauppaan pääsee myös taksilla. Jos hakeutuisit turvakotiin vauvan kanssa ja kertoisi tilanteen ja sen et haluaisit erota, niin saisit käytännönapua toipilasaikaan ja sua autettaisiin saamaan asunto ja muuttamaan sinne vauvan kanssa. Oletko varma, ettei käyttämiesi särkylääkkeiden kanssa saa imettää? Usein se ei ole suositeltavaa, mutta riskit ovat käytännössä hyvin pienet ja imetys lääkkeiden kanssa onnistuu, kun keskustelet lääkärin kanssa.
Vaikka nolottaisi, niin kerrot et miten pahasti olet loukkaantunut ja nostelukiellot ym. sekä sen, että mies jättää yksin hoitamaan 4 kk ikäistä vauvaa ja vaatii sua siivoamaan ym. Tää on yksi aika tyypillinen, vaikka vähän puhuttu muoto perheväkivallasta. Todennäköisesti ei ainut, jota mies käyttää ja siksikin ap:n on vaikea hahmottaa tilannetta.
Turvakoti. Väkivaltaahan toi on.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei voi imettää. Miehesi käy töissä. Lopeta ruikutus
Empatia ei taida olla vahvin puolesi. Itse harkitsisin parisuhdetta uudelleen miehen kanssa, joka on tullut parisuhteeseen ikäänkuin vain hyötymään. Eihän tuollainen ole mitään ystävyyttä.
Ex oli samanlainen. Olen onnellisempi ilman. Ei tule muuttumaan kuin huonoon suuntaan ja tuhoaa siinä sivussa lastenkin itsetunnon, sinusta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Suositelen eroamaan, mutta ymmärrän, ertä se on vaikeaa, koska ap on ollut varmaan jo pidempään henkisen väkivallan kohteena.
Mulla on mies, joka halusi seksiä, vaikka olin ollut alapääleikkauksessa ja oli komplikaationa sisäinen verenvuoto. Joo suostuin, koska olin niin sairas, etten oikein ollut yäterässä. Kun huomaan tulevani sairaaksi, alan siivota, jottei tarvitse sairastaa pölyn keskellä, koska mies ei tee kotitöitä myöskään. Minä osallistun elatukseemmekin meitä isommalla rahamäärällä kuin mies. Joo jonkun mielestä pitäisi erota, mutta itsetunto kun menee, niin on vaan tytyväinen siitä, että kelpaa jollekin, kun on itse niin huono ja ajattelee, ettei ansaitse edes sitä. Jos ap ei ole vielä siinä vaiheessa, niinnkannattaa erota nyt, ennen kuin kohta olet.
Tuohan on hirveää!! Vieläkö olet tuollaisen sosiopaatin kanssa?! Sen itsetunnon saa kyllä ennenpitkää takaisin kunhan häipyy tuollaisesta suhteesta. Nyt sulla menee kaikki energia miehen miellyttämiseen omalla kustannuksellasi, jätä mies niin voit käyttää sen energian toipumiseen, itsetutkiskeluun ja oman elämäsi parantamiseen. Terapiaa kannattaa myös harkita, suhteesi kuulostaa todella epäterveeltä ja saatat tarvita ulkopuolista apua siitä paranemiseen. Tsemppiä<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ju***Alauta. AP tulee tänne purkamaan pahaa oloaan, niin täällä aletaan porukalla haukkumaan ja kiusaamaan. Onko teidän mielestänne aivan asiallista?
Seuraatko palstaa? Tätä miesvihapaskaa tulee joka päivä.
Onko se asiallista?
Aina haukutaan miestä. Tarina vain vaihtuu.Ei, en todellakaan seuraa.
Mutta tässä tapauksessa on mielestäni aivan oikeutettua tätä miestä vähän haukkuakin, jos näin kohtelee lapsensa äitiä!Joo niin olisi. Jos tarina olisi totta.
Mitä ihmeen järkeä tällaisissa kommenteissa on? Totta kai ihmiset voi kirjoitella valheita nimettöminä netissä, mutta kai se lähtökohta tällaiseen vastaamisessa on että uskotaan ap:ta. Ne, jotka eivät usko, voivat siirtyä seuraavaan ketjuun. Koska kukaan kuitenkaan ei voi mitenkään varmistaa puhuuko ap totta, eikä hän voi sitä täällä mitenkään todistaa, niin tuossa totta/valetta jankkaamisessa ei ole mitään ideaa.
Eli lyhennettynä: Miesvihaan ei saa puuttua.
Toistan: Oletko sitä mieltä, ettei tästä maasta löydy kuvatulla tavalla käyttäytyvää miestä? Ja kuvatusta käytöksesta ei saa puhua, koska se on miesvihaa? Entäpä jos kyseessä on vain kusipäinen yksilö, sukupuolesta riippumatta?
Mitä kummaa? Koko juttu on satua.
Voisin minäkin kirjoittaa puuta heinää jostain kuvitteellisesta naisesta.
Sitten vaan uikuttaisin että kyllä joku noin tekee.
Ihan tolkutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ju***Alauta. AP tulee tänne purkamaan pahaa oloaan, niin täällä aletaan porukalla haukkumaan ja kiusaamaan. Onko teidän mielestänne aivan asiallista?
Onko se asiallista?
Mutta tässä tapauksessa on mielestäni aivan oikeutettua tätä miestä vähän haukkuakin, jos näin kohtelee lapsensa äitiä!Joo niin olisi. Jos tarina olisi totta.
Mitä ihmeen järkeä tällaisissa kommenteissa on? Totta kai ihmiset voi kirjoitella valheita nimettöminä netissä, mutta kai se lähtökohta tällaiseen vastaamisessa on että uskotaan ap:ta. Ne, jotka eivät usko, voivat siirtyä seuraavaan ketjuun. Koska kukaan kuitenkaan ei voi mitenkään varmistaa puhuuko ap totta, eikä hän voi sitä täällä mitenkään todistaa, niin tuossa totta/valetta jankkaamisessa ei ole mitään ideaa.
Toistan: Oletko sitä mieltä, ettei tästä maasta löydy kuvatulla tavalla käyttäytyvää miestä? Ja kuvatusta käytöksesta ei saa puhua, koska se on miesvihaa? Entäpä jos kyseessä on vain kusipäinen yksilö, sukupuolesta riippumatta?
Sitten vaan uikuttaisin että kyllä joku noin tekee.Ihan tolkutonta.
Ei. Sinä uikutat miesvihasta kun puhutaan pascasta käytöksestä, jota ilmenee, oli AP satua tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se asiallista?
Sitten vaan uikuttaisin että kyllä joku noin tekee.Ihan tolkutonta.
Ei. Sinä uikutat miesvihasta kun puhutaan pascasta käytöksestä, jota ilmenee, oli AP satua tai ei.
Pointti on siinä, että nämä ovat keksittyjä tarinoita ja niiden päälle aina haukutaan miestä.
Olen ilmeisesti ainoa jonka mielestä se on sekopäistä. Nyt saa riittää. Poistun.
Kerätkää nyt hyvät ihmiset itsetuntonne rippeet ja lähtekää tuollaisista suhteen irvikuvista! Ettehän te neuvoisi omia lapsiannekaan jäämään tuollaiseen hel vettiin kärsimään! Lapset kainaloon ja ulos talosta heti. Mitä ihmettä ap kuvittelee saavansa tuollaisesta parisuhteen rääpäleestä? Helpommalla pääsisi yksin vauvan kanssa ja olisi mahdollisuus tavata normaali kumppani tukemaan arjessa, eikä hajottamaan sitä. Suurin osa miehistä ei ole tuollaisia sikoja.
Ymmärrän tilanteesi, mutta otsikon lukiessani tuli heti mieleen että sulla on jokailtaista "päänsärkyä"