Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on vihainen, koska olen kipeä

Vierailija
23.02.2019 |

Jouduin yllättäen isohkoon leikkaukseen, ja sairaalasta kotiuduin muutamassa päivässä.

Tilanne on kaikille kaikin puolin hankala ja hermoja kiristävä, minulla on 4kk lapsi ja pitkiä työpäiviä tekevä mies sekä useita kotieläimiä.
Mies suuttui aivan silmittömästi leikkauksesta, ja nyt kotona vähättelee kipujani, kehottaa liikkumaan ja jatkuvasti minun on noustava jotain tekemään.
Tähän asti olen hoitanut lapsen ja kodin käytännössä yksin, ja mies on nyt aivan hukassa koska ei tiedä oikeastaan mistään mitään.
Kipulääkkeitä en saisi ottaa, jotta voisin hoitaa yösyötöt rinnalla.

Millä saan tuon ihmisen ymmärtämään, että en ole tässä tilanteessa mielelläni, ja syyttely ja ilkeily ei auta.

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä olis jo aihetta ihan omaan ketjuun, mutta koko ajan kun tätä av:tä lueskelen niin tulee mieleen just toi mitä joku aiemmin vinkkasi, eli miten on päässyt syntymään kokonainen sukupolvi läpimätiä naisia halveksuvia kotiorjuuttaja-mieslapsia ja sitten niille puolisoiksi alistuvia naisia jotka ajaa ittensä loppuun kotihommilla? Omassa lähipiirissäkin on pari tällaista pariskuntaa. Onko tämä joku alemman sosiaaliluokan juttu?

Kyllä kai noita hulluja miehiä löytyy ylemmistäkin sosiaaliluokista mutta heillä on varaa palkata apua ja vaimo ei ehkä normaalioloissakaan hoida yksin huushollia.

Vierailija
102/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä olis jo aihetta ihan omaan ketjuun, mutta koko ajan kun tätä av:tä lueskelen niin tulee mieleen just toi mitä joku aiemmin vinkkasi, eli miten on päässyt syntymään kokonainen sukupolvi läpimätiä naisia halveksuvia kotiorjuuttaja-mieslapsia ja sitten niille puolisoiksi alistuvia naisia jotka ajaa ittensä loppuun kotihommilla? Omassa lähipiirissäkin on pari tällaista pariskuntaa. Onko tämä joku alemman sosiaaliluokan juttu?

Eniten minua pöyristyttää näissä tapauksissa se, miten nämä naiset mahdollistavat tämän miesten käytöksen! Naiset hoitavat kodin ja lapset yksinään, passaavat miehen ja käyvät töissä ja kiitokseksi mies suuttuu, jos palvelu ei pelaakaan vaimon sairastumisen vuoksi. Ja nämä naiset vain alistuvat! Ihan kuin miehet eivät olisi tasavertaisia aikuisia ja heiltä ei voisi odottaa samaa vastuunkantoa ja empatiakykyä kuin naaraspuolisilta! Onko näitä naisia alistettu jo lapsena vai miten ei ole tervettä itsetuntoa puolustaa itseään? Ja millaisen mallin lapset saavat näistä "parisuhteista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakoti. Väkivaltaahan toi on.

Turvakotiin koska kotonamakaaja vain makaa kotona? Nyt olen nähnyt kaiken. 

Ap ei pysty hoitamaan yksin lasta, mies vielä huutaa päälle eikä suostu auttamaan, joten mitä sitten pitäisi sinusta tehdä? Antaa lapsen maata likaisissa vaipoissaan ilman ruokaa ja ap:nhan ei tietenkään itse tarvitse syödä mitään?

Mies raataa ympäripyöreää päivää elättääkseen kotonamakaajan. Luitko edes koko aloitusta?

Aloittaja siellä kämpässä sotkee, ei  mies.

Kuinka kujalla te palstan naiset oikein olette? 

Mitä sinä tekisit jos olet liikuntakyvytön ja sinulla on vauva? Kuolette molemmat nälkään? Vai pyytäisitkö ja jopa olettaisit puolisosi hoitavan teitä? Vai ihan tahdonvoimalla korjaisit murtuneet luusi ja imaisisit leikkaushaavat umpeen ja ponkaisisit kipseistä sankarin lailla kokkaamaan ja passaamaan miestä ja miehen lasta (fanfaarit soiden tietysti)?

Vierailija
104/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei pysty hoitamaan yksin lasta, mies vielä huutaa päälle eikä suostu auttamaan, joten mitä sitten pitäisi sinusta tehdä? Antaa lapsen maata likaisissa vaipoissaan ilman ruokaa ja ap:nhan ei tietenkään itse tarvitse syödä mitään?

Mies raataa ympäripyöreää päivää elättääkseen kotonamakaajan. Luitko edes koko aloitusta?

Mies tekee 8h päivässä 5 krt viikossa normaalia työtä, jonka jälkeen makaa soffalla odottaen palvelua. Rahat käyttää itseensä ja vaimo elättää itsensä ja miehen lapsen säästöillään ja äitiysrahoillaan. Nainen siis sekä passaa aikuisen miehen, että tämän miehen jälkeläisen.

Vierailija
105/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne sinulla AP :( Tuollainen käytös kertoo aika paljon miehestäsi ja suosittelen vakavasti harkitsemaan suhteen jatkoa.

Olin itse reilu kolme viikkoa sitten flunssassa ja mies teki minulle keittoa, kävi kaupassa,hoiti kotityöt yms. Jos sanoin että voin kyllä hoitaa tiskit niin mies komensi takaisin sänkyyn :D Ja itse toimin samalla lailla jos toinen on kipeä.

Vierailija
106/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Ap:n mies joutuisi onnettomuuteen, hän olisi saikulla ja todellakin vaan makasi ja vaimo passaisi ja hoitaisi lapsen ohella miehenkin. Mutta kun kotiäiti sairastuu niin sairaslomaa ei tunneta, mies vaan räyhää kun vaimo ei kykenekään siivoamaan entiseen malliin. Mies ei edes elätä perhettä vaan äitiyslomalainen maksaa todennäköisesti puolet perheen menoista äitiysrahastaan. Koska ei noin itsekkäät kusipäät omista rahoistaan ketään suostu elättämään, ei edes omaa lastaan.

Vierailija
107/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tekisit jos olet liikuntakyvytön ja sinulla on vauva? Kuolette molemmat nälkään? Vai pyytäisitkö ja jopa olettaisit puolisosi hoitavan teitä? Vai ihan tahdonvoimalla korjaisit murtuneet luusi ja imaisisit leikkaushaavat umpeen ja ponkaisisit kipseistä sankarin lailla kokkaamaan ja passaamaan miestä ja miehen lasta (fanfaarit soiden tietysti)?

Ai nytkö ap on jo LIIKUNTAKYVYTÖN? Kyllä te osaatte paskaa puhua, eikä naisilta muuta voi odottaakaan.

Jos pystyy ulisemaan av-palstalla miestään haukkuen, pystyy kaiken muunkin tilaamaan netistä vuonna 2019. MIEHENKÖ, ELÄTTÄJÄN PITÄISI JÄÄDÄ KOTONAMAKAAJAN PALVELIJAKSI, VAIKKA SAIRAALLASSAKAAN EI LEIKKAUSPOTILAAT VAIN MAKAA? 

Oletko ap:n mies? Kuulostat häneltä.

Vierailija
108/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö ap on jo LIIKUNTAKYVYTÖN? Kyllä te osaatte paskaa puhua, eikä naisilta muuta voi odottaakaan.

Jos pystyy ulisemaan av-palstalla miestään haukkuen, pystyy kaiken muunkin tilaamaan netistä vuonna 2019. MIEHENKÖ, ELÄTTÄJÄN PITÄISI JÄÄDÄ KOTONAMAKAAJAN PALVELIJAKSI, VAIKKA SAIRAALLASSAKAAN EI LEIKKAUSPOTILAAT VAIN MAKAA? 

Oletko ihan hullu? Jos äitisi oli joku jälkeenjäänyt mentaalitapaus tai isäsi lyttäämä ihmisraunio niin SUURIN OSA suomalaisista naisista on tasaveroisia elättäjiä perheessä miehen rinnalla. 

Vierailija
109/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Ap:n mies joutuisi onnettomuuteen, hän olisi saikulla ja todellakin vaan makasi ja vaimo passaisi ja hoitaisi lapsen ohella miehenkin. Mutta kun kotiäiti sairastuu niin sairaslomaa ei tunneta, mies vaan räyhää kun vaimo ei kykenekään siivoamaan entiseen malliin. Mies ei edes elätä perhettä vaan äitiyslomalainen maksaa todennäköisesti puolet perheen menoista äitiysrahastaan. Koska ei noin itsekkäät kusipäät omista rahoistaan ketään suostu elättämään, ei edes omaa lastaan.

Tällaiset miehet eivät ikinä laita penniäkään oman jälkikasvunsa elatukseen. Ennen kuin on eron jälkeen pakko ja voi sitä itkua..

Vierailija
110/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaaloissakaan maata leikkauksien jälkeen. Miehesi on täysin oikeassa. 

Niin kyllähän sairaalassakin siivotaan, tiskataan, pyykätään, tehdään ulkona lumityöt ja lemmikeitäkin hoidellaan. Vai olisko kuitenkin eri asia sairaalassa vähän jaloitella kuin kotona repiä itsensä leikkauksen jälkeen kappaleiksi sen takia että mies kiukuttelee kun pitäisi tehdä jotain?

Vierailija
111/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ju***Alauta. AP tulee tänne purkamaan pahaa oloaan, niin täällä aletaan porukalla haukkumaan ja kiusaamaan. Onko teidän mielestänne aivan asiallista?

Seuraatko palstaa? Tätä miesvihapaskaa tulee joka päivä.

Onko se asiallista?

Aina haukutaan miestä. Tarina vain vaihtuu.

Ei, en todellakaan seuraa.

Mutta tässä tapauksessa on mielestäni aivan oikeutettua tätä miestä vähän haukkuakin, jos näin kohtelee lapsensa äitiä!

Joo niin olisi. Jos tarina olisi totta.

Mitä ihmeen järkeä tällaisissa kommenteissa on? Totta kai ihmiset voi kirjoitella valheita nimettöminä netissä, mutta kai se lähtökohta tällaiseen vastaamisessa on että uskotaan ap:ta. Ne, jotka eivät usko, voivat siirtyä seuraavaan ketjuun. Koska kukaan kuitenkaan ei voi mitenkään varmistaa puhuuko ap totta, eikä hän voi sitä täällä mitenkään todistaa, niin tuossa totta/valetta jankkaamisessa ei ole mitään ideaa.

Eli lyhennettynä: Miesvihaan ei saa puuttua.

Toistan: Oletko sitä mieltä, ettei tästä maasta löydy kuvatulla tavalla käyttäytyvää miestä? Ja kuvatusta käytöksesta ei saa puhua, koska se on miesvihaa? Entäpä jos kyseessä on vain kusipäinen yksilö, sukupuolesta riippumatta?

Mitä kummaa? Koko juttu on satua.

Voisin minäkin kirjoittaa puuta heinää jostain kuvitteellisesta naisesta.

Sitten vaan uikuttaisin että kyllä joku noin tekee.

Ihan tolkutonta.

Mitäs luulette kumpi tää tyyppi on: mies joka vihaa tätä aloitusta koska tietää olevansa ap:n miehen kaltainen nollakontribuutio, vai nainen joka ei ole vielä törmännyt realiteetteihin?

Mä veikkaan miestä.

Vierailija
112/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutuksista päätellen ette edes suostu ajattelemaan että tässä miesvihaaja kertoilee satuja.

Mutta ihan sama. Siinähän innostutte aina kun miestä haukutaan.

Tämä on provo mutta tehän uskotte kaiken.

Tämän jälkeen on turha itkeä mistään naisvihasta.

Pahimpia olette itse.

Vierailija
113/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnistan ap n kaltaisia miehiä. Omakin mies ihan samanlainen. Osasi kyllä hyvin näytellä huolehtivaa miestä ennen naimisiin menoa. Että koskaan ei voi varmana tietää miksi toinen muuttuu..

Vierailija
114/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitti huomiota tuo kun sanoit että sinulla on lapsi 4kk jne. Yleensä sanotaan että meillä on lapsi. Taidat oikeasti joutua normaalisti huolehtimaan lapsestanne aivan yksin?

Vierailija
115/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni normaalilta vaikuttava mies muuttuu itsekkääksi kusipääksi sen jälkeen kun lapset on hankittu ja pitäisi oikeasti tinkiä omasta mukavuudestaan.

Juuri näin. Jos se kävisi ilmi etukäteen, emme ihmettelisi tätä täällä netissä. Näin on monelle käynyt. Minullekin. En saa sairastua, enkä kuolla. Lapsia on.

Vierailija
116/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minun mieheni on vähän samanlainen! En usko että tekee sitä tarkoituksella, mutta esimerkiksi kun minä jouduin sairaalaan vakavan taudin takia ja kävin lähellä kuolemaa, mies voivotteli itseään kun hän joutui ihan yksin hoitamaan vauvaa. Töistä tietenkin sai jäädä tuoksi ajaksi pois, eli hän eli vaan sairaalassa olo aikani sitä arkea mitä minä elin normaalisti koko ajan.. vieläkin hän muistuttaa välillä miten hän selvisi siitä ajasta :D niin.. ja minäkin jäin henkiin, mutta mitäs tuosta.

Sama jos elämässä on jotenkin stressaavaa aikaa (lapset sairastelee tai töissä kiirettä) niin käyttää sitä oikeutuksena olla kotona vihainen tai ottaa enemmän omaa aikaa, koska hän nyt tarvitsee sitä. Minä sitten paikkaan ja hoidan enemmän kaikkea vaikka ihan samallalailla minua stressaa se jos lapset sairastelee jne.

Vierailija
117/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ja paranemiset ap sinulle! En osaa sanoa miksi miehesi käyttäytyy noin. Jotenkin kieltää inhimillisen heikkouden tilan sinussa. Mutta jos tilanne olisi toisinpäin niin miestäsi joutuisit hyysäämään ja hoitamaan aamusta iltaan koska hän olisi niin sairas. Puuttuuko miehiltä jotenkin sellainen 'hoivavietti' jota meillä naisilla tuntuu olevan jollakin tapaa luonnostaan. Tai se esiintyy miehelläsi suhteellisen heikkona. Ehkä hän myös ei jotenkin osaa käsitellä tilannetta että mitä pitäisi tehdä jollei hän juuri esim. kotia ja sen toimintoja hoitanut jne.

Oma kumppanini on vähän tuonne päin. Hänellä äitinsä hoiti kaikki asiat miehen puolesta. Siis yliosallistui miehen sairauksiin jne ihan lääkärinajoista varaamiseen asti vielä myöhäisemmällä iällä. Ja soitteli myös koetuista epäkohdista ties minne virastoihin miehen puolesta. Ja dramatisoi kaikkia tapahtumia liiaksikin.  Miehelläni on myös jotenkin rajotteinen empatiakyky että tuntuu ettei vain aina osaa asettua toisen ihmisen asemaan. 

Vierailija
118/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se kuka kirjoitti siitä miten puoliso antaa lapsen sotkea asunnon rajuun kuntoon kun olen harrastuksissa.

Voisin kuvitella ettei kyse ole mistään tietystä sosiaaliekonomosesta luokasta. Me olemme molemmat akateemisia, mies kirjoittaa juuri graduaan, vanhempamme ovat myös akateemisia ylempää keskiluokkaa. Olen vaan niin väsynyt ja uupunut, vaihtoehtoina on joko itse pitää koti kunnossa tai sitten niin etten siivoa, koti leviää, lika alkaa kertymään ja riidellään kotitöistä kun toinen ei osallistu. Olen nähnyt helpommaksi sitten vain siivota itse että lapsi saa kasvaa puhtaassa riitely vapaassa kodissa jossa kylläkin uupunut äiti 😟 Tuntuu välillä että muistettavia asioita on kohtuuttoman paljon, omat opinnot viivästyy kun sen sijaan että voisin rauhassa uppoutua miettimään tutkimuksen tekoa niin joudun miettimään että onko lapsella nyt olemassa oikean kokoiset kuravaatteet, pitikö pyykinpesu laittaa päälle, onko edellinen pyykkisatsi viikattu narulta kaappiin, mikä päivä olikaan lapsen kaverin synttärit, mikä lahja sinne hankitaan, missä välissä sen hankin, onko onnittelukorttia, onko jääkaapissa maitoa tms eväitä tarpeeksi, entä veskipaperia, pyykinpesuainetta.. Muistettavien lista on loputon. Mies keskittyy pelkästään akateemiseen tutkintoonsa, hänen äitinsä on kautta rantain antanut ymmärtää että hänestä se että hänen pihallaan on tutkinnot kunnossa tulisi riittää meidän perheessä ja aina meillä käydessään korostaa kuinka hyvä kodinhoitaja olen.

Vierailija
119/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pojallaan 😀👍

Vierailija
120/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies, miksi lapsia tuollaisen kanssa. Saat ottaa kipulääkettä! Pulloruokintaa nyt. Ei ole mies joka ei hoida lasta ja eläimiä. Typerä itsekäs teini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän