Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on vihainen, koska olen kipeä

Vierailija
23.02.2019 |

Jouduin yllättäen isohkoon leikkaukseen, ja sairaalasta kotiuduin muutamassa päivässä.

Tilanne on kaikille kaikin puolin hankala ja hermoja kiristävä, minulla on 4kk lapsi ja pitkiä työpäiviä tekevä mies sekä useita kotieläimiä.
Mies suuttui aivan silmittömästi leikkauksesta, ja nyt kotona vähättelee kipujani, kehottaa liikkumaan ja jatkuvasti minun on noustava jotain tekemään.
Tähän asti olen hoitanut lapsen ja kodin käytännössä yksin, ja mies on nyt aivan hukassa koska ei tiedä oikeastaan mistään mitään.
Kipulääkkeitä en saisi ottaa, jotta voisin hoitaa yösyötöt rinnalla.

Millä saan tuon ihmisen ymmärtämään, että en ole tässä tilanteessa mielelläni, ja syyttely ja ilkeily ei auta.

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia aloittajalle ja kaikille vastaavassa tilanteessa oleville. Oma puoliso on myös samanlainen, jos sairastun on todella passiivisagressiivinen. Jos olen omassa harrastuksessani niin on antanut lapsen valtoimenaan sotkea asunnon sillä välin, tulee tuosta aina fiilis että ikään kuin kostoksi kun on joutunut olemaan lapsen kanssa. Esimerkkinä antaa lapsen tyhjentää keittiön alakaapit lattialle. Joudun harrastuksista palattua aloittamaan siivoamisen. Hän on omissa harrastuksissaan ajallisesti 4x enemmän viikossa kuin minä ja sillä välin pidän huolen sekä lapsen hyvinvoinnista että kodin siisteydestä. Tuntuu että alan olemaan tilanteeseen aivan poikki. Olen yrittänyt puhua asiasta mutta suuttuu siitä. Luin joskus pitkittäistutkimuksesta jossa todettiin miesten elävän avioliitossa pidempään kun taas naisten odotettu elinikä lyheni avioliitossa. En yllättynyt tuloksista omaan kokemukseeni pohjaten 🙄

Vierailija
82/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä on päässyt kasvamaan tällainen miessukupolvi, joka on oppinut lähinnä halveksimaan naisia ja naisten tekemää työtä kodin hyväksi? Koen itseni todella onnekkaaksi, oma puoliso on herrasmies — mutta se toimii molempiin suuntiin eli arvostan ja kunnioitan myös häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni kohdalla arvelen johtuvan siitä ettei äitinsä ole antanut osallistua kotitöihin, eli ei ole lapsesta asti saanut harjoitella niitä. Itse taas jo yläasteelta kotiin tullessani säännöllisesti siivosin keittiön ajatuksella, että vanhempien on kohta mukava tulla töistä kotiin kun ei ensimmäisenä tarvitse aloittaa lieden ja työtasojen kuurausta, koneen tyhjennystä ja täyttöä jne. Puoliso on myös ollut aina todella hemmoteltu.

Vierailija
84/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ju***Alauta. AP tulee tänne purkamaan pahaa oloaan, niin täällä aletaan porukalla haukkumaan ja kiusaamaan. Onko teidän mielestänne aivan asiallista?

Seuraatko palstaa? Tätä miesvihapaskaa tulee joka päivä.

Onko se asiallista?

Aina haukutaan miestä. Tarina vain vaihtuu.

No miksiköhän?  Pitäiskö miesten ryhdistäytyä ettei aina haukuttais? Pitäiskö miesten joskus ajatella perhettä eikä vain itseään? Kannattaisko muuttaa käytöstään jos tuntuu että aina tulee kuraa niskaan? Eikä aina vain vaatia naisilta enemmän ja ihan älyttömiä epäinhimillisiä asioita ja tekoja. Vastahan tuossa toisessa aloituksessa joku vinkui että kun nykynaiset on niin maskuliinisia. Nyt kun nainen on heikoimmillaan, kipeä ja vastasynnyttänyt, mies on vihaisena vaatimassa että pitäisi olla karskimpi, ronskimpi ja lakata olemasta heikko (=kipeä leikkauksen jälkeen) eli vaatii sitä maskuliinisuutta kun ei itse halua tehdä kotitöitä eikä hoitaa lapsia. Seuraavaksi on sitten varmaan kehumassa kavereilleen että on se äijä kun leikkaussalista tuli takaisin heti töihin...vähän liian äijä, ei ollenkaan naisellinen, otin sitten sihteerini sen tilalle :D

Vierailija
85/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani yksinkertaisen miehen käytöksestä.

Saisitko jonkun täyspäisen ja normaalin ihmisen auttamaan itseäsi sekä ennen leikkausta että leikkauksen jälkeen? Vauvalle muuta ruokaa kuin rintamaitoa, jos kipulääkkeet ovat välttämättömiä. 

"Ennen leikkausta"...Ap oli jo siellä leikkauksessa! Ootteko te kännissä kaikki, vai vain lukutaidottomia pelkästään paikalla?

Vierailija
86/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia aloittajalle ja kaikille vastaavassa tilanteessa oleville. Oma puoliso on myös samanlainen, jos sairastun on todella passiivisagressiivinen. Jos olen omassa harrastuksessani niin on antanut lapsen valtoimenaan sotkea asunnon sillä välin, tulee tuosta aina fiilis että ikään kuin kostoksi kun on joutunut olemaan lapsen kanssa. Esimerkkinä antaa lapsen tyhjentää keittiön alakaapit lattialle. Joudun harrastuksista palattua aloittamaan siivoamisen. Hän on omissa harrastuksissaan ajallisesti 4x enemmän viikossa kuin minä ja sillä välin pidän huolen sekä lapsen hyvinvoinnista että kodin siisteydestä. Tuntuu että alan olemaan tilanteeseen aivan poikki. Olen yrittänyt puhua asiasta mutta suuttuu siitä. Luin joskus pitkittäistutkimuksesta jossa todettiin miesten elävän avioliitossa pidempään kun taas naisten odotettu elinikä lyheni avioliitossa. En yllättynyt tuloksista omaan kokemukseeni pohjaten 🙄

Siis miksi sinä siivoat ne lapsen sotkut? Käsket miehen siivota, kun kerta antoi lapsen sotkeakin! Tuohan on todella lapsellista valtapeliä sinua kohtaan, itse on mies lapsen halunnut ja ilmeisesti on ihan täysivaltainen aikuinen tästä huolehtimaan.

Vierailija
87/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä on päässyt kasvamaan tällainen miessukupolvi, joka on oppinut lähinnä halveksimaan naisia ja naisten tekemää työtä kodin hyväksi? Koen itseni todella onnekkaaksi, oma puoliso on herrasmies — mutta se toimii molempiin suuntiin eli arvostan ja kunnioitan myös häntä.

Suurin osa miehistä (ainakaan nuorista) ei ole tällaisia miesvauvoja uhmaikineen. Muutenhan miehiltä voisi ottaa äänioikeuden pois, jos eivät kerta osaa edes omia kalsareitaan pestä tai ruokkia lastaan.

Vierailija
88/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttui leikkauksesta? Kuulostaa narsistiselta ja todella lapselliselta miehesi käytös. Sinuna lähtisin lapsen kanssa, kun olet parantunut. Älä anna kohdella itseäsi noin.

Vierailija
89/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni kohdalla arvelen johtuvan siitä ettei äitinsä ole antanut osallistua kotitöihin, eli ei ole lapsesta asti saanut harjoitella niitä. Itse taas jo yläasteelta kotiin tullessani säännöllisesti siivosin keittiön ajatuksella, että vanhempien on kohta mukava tulla töistä kotiin kun ei ensimmäisenä tarvitse aloittaa lieden ja työtasojen kuurausta, koneen tyhjennystä ja täyttöä jne. Puoliso on myös ollut aina todella hemmoteltu.

Toki kasvatuksella on oma vaikutuksensa, mutta loppupeleissä se miehesi on varmaan ihan täysivaltainen aikuinen ilman mitään kehitysrajoitteita? Eikö se mies sitten kykenisi ihan yksinkertaisiin kotihommiin JOS vain viitsisi. Mutta miehesi valitsee olla viitsimättä.

Minunkin mieheni on hemmoteltu ja passattu lapsuudessa ja minä taas joutunut siivoamaan pienestä asti, silti aikuisina mies pitää kotitöistä ja tekee niitä mielellään ja minä taas teen hampaat irvessä vain pakolliset.

Vierailija
90/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6 lasta, 3 koiraa, 4 kissaa ja 12 hevosta. Ihan sama missä kuumeessa olen joudun hoitamaan kaikki. Ihme nillittämistä.

N 46v

Vierailija
91/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuttui leikkauksesta? Kuulostaa narsistiselta ja todella lapselliselta miehesi käytös. Sinuna lähtisin lapsen kanssa, kun olet parantunut. Älä anna kohdella itseäsi noin.

Vähintään kertoo siitä, ettei rakasta puolisoaan. Vai voisitko ap itse suuttua miehellesi, jos tämä joutuisi onnettomuuteen ja leikkaukseen? Miksi et voisi suuttua? Miksi sitten hyväksyt mieheltäsi tuollaisen käytöksen?

Vierailija
92/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakoti. Väkivaltaahan toi on.

Turvakotiin koska kotonamakaaja vain makaa kotona? Nyt olen nähnyt kaiken. 

Ap ei pysty hoitamaan yksin lasta, mies vielä huutaa päälle eikä suostu auttamaan, joten mitä sitten pitäisi sinusta tehdä? Antaa lapsen maata likaisissa vaipoissaan ilman ruokaa ja ap:nhan ei tietenkään itse tarvitse syödä mitään?

Vierailija
93/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 6 lasta, 3 koiraa, 4 kissaa ja 12 hevosta. Ihan sama missä kuumeessa olen joudun hoitamaan kaikki. Ihme nillittämistä.

N 46v

Jos sinä valitset uhriutua ja leikkiä marttyyriä, niin se ei tarkoita, että kaikki muutkin haluavat pilata elämänsä. Ja jos sinä olisit kädet paketissa, niin yhäkö hoitaisit nuo kaikki yksin? Ihan vaan sisulla?

Vierailija
94/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat lapsen ja jos mahdollista myös lemmikit ja lähdet pois sieltä, äidin tai kaverin luo tms. Sitten ilmoitat miehelle, että nähdään sitten kun hänellä on ollut aikaa miettiä, kuinka sadistista ja epänormaalia hänen suhtautumisensa on ja että haluaako korjata asenteensa vai erota.

Vierailija
95/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi v*tussa te katselette näitä täyshoidossa olevia miesvauvoja? Jos olette tilapäisesti työkyvyttömiä (sairaus/vamma), niin se terveempi ottaa kopin (tilapäisesti) tai sitten palkkaatte kotiapua. Mutta että toinen on aina naama norsun v*tulla kun vähän pitäisi osallistua, niin siinä mulla menis kuppi nurin.

Ja kotonamakaajan pitäisi vain maata? Palkatkoon sitten kotonamakaaja omilla rahoillaan apua. 

4kk lapsen äiti ei ole kotonamakaaja.

Vierailija
96/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 46v

Olepa nyt rehellinen, olet taatusti laittanut lapsesi hoitamaan toisiaan ja elukoita. Mutta mies makaa sohvalla.

Vierailija
97/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olis jo aihetta ihan omaan ketjuun, mutta koko ajan kun tätä av:tä lueskelen niin tulee mieleen just toi mitä joku aiemmin vinkkasi, eli miten on päässyt syntymään kokonainen sukupolvi läpimätiä naisia halveksuvia kotiorjuuttaja-mieslapsia ja sitten niille puolisoiksi alistuvia naisia jotka ajaa ittensä loppuun kotihommilla? Omassa lähipiirissäkin on pari tällaista pariskuntaa. Onko tämä joku alemman sosiaaliluokan juttu?

Vierailija
98/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sinä siivoat ne lapsen sotkut? Käsket miehen siivota, kun kerta antoi lapsen sotkeakin! Tuohan on todella lapsellista valtapeliä sinua kohtaan, itse on mies lapsen halunnut ja ilmeisesti on ihan täysivaltainen aikuinen tästä huolehtimaan.

Ei se siivoa, kokeiltu on 😟 Täällä aaveella oli joskus ketju missä nainen kertoi että heillä on pyörinyt tyhjä muovikassi lattialla jo pitkään ja aikoo kokeen vuoksi antaa sen olla siinä, halusi testata kuinka pitkään hänen miehellään menisi tajuta ettei sen paikka ole lierua lattialla ja laittaa roskiin.. No, minun miehen kohdalla vastaus olisi luultavasti vuoden luokkaa..

Vierailija
99/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä pysty tilaamaan ruokakaupasta kotiin eim. verkkokaupasta tai tilaamalla muuten vakikaupasta.

Vierailija
100/176 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se siivoa, kokeiltu on 😟 Täällä aaveella oli joskus ketju missä nainen kertoi että heillä on pyörinyt tyhjä muovikassi lattialla jo pitkään ja aikoo kokeen vuoksi antaa sen olla siinä, halusi testata kuinka pitkään hänen miehellään menisi tajuta ettei sen paikka ole lierua lattialla ja laittaa roskiin.. No, minun miehen kohdalla vastaus olisi luultavasti vuoden luokkaa..

Siis jos jätät alakaappien sisällöt lainehtimaan keittiöön ja sanot miehellesi, että sinä et niitä siivoa, niin ne kamat ovat siinä lattialla ikuisesti? Jos sinä et pesisi ja ruokkisi lastanne, niin istuuko lapsi liassaan ja kuolee nälkään? Miten ihmeessä voit kunnioittaa tuollaista puolisoa? Eihän tuolla miehellä ole alkeellisimpiakaan elämänhallintataitoja, jos ei saa edes tavaroita lattialta kaappiin? Jos joku äiti eläisi noin niin johan tulisi lasua (ja niin pitäisi tulla miehestäsikin). Jos et halua erota heti, niin jätät vain kaiken hoitamatta, paitsi lapsen ja omat perustarpeet (mutta mies ei sitten saa syödä teidän ruokia etkä pese miehen vaatteita) ja annat vaan miehen sotkujen kertyä. Sitten mies joko tajuaa mikä vapaamatkustajaelätti on ollut tai näet viimeinkin kirkkaasti mikä kiittämätön kakkiainen sinulla on puolisona. Suurin osa miehistä on ihan tavallisia fiksuja ihmisiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi