Muistatko mikä oli ensimmäinen elokuva, jonka näit?
Yksi kaverini muistaa, itselläni ei ole minkäänlaista muistikuvaa.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Disneyn Tuhkimo.
Siis elokuvateatterissa ensimmäinen
-sama-
Ensimmäinen elokuvateatterissa oli Karhu. Sitä ennen TV:stä varmasti jotain. Tarzan-elokuvat jääneet jotenkin elävästi mieleen, en osaa kuitenkaan kovin tarkkaan ajoittaa niitä.
Maija Poppanen 1964. Ei ollut meillä eikä tutuillakaan televisioita vielä silloin, eka tv ostettiin meille 1965 tai 1966?
Elokuvateatterissa ensimmäinen oli jokin Uuno Turhapuroista. Jos puhutaan televisiosta, niin kaipa olen katsonut useammankin elokuvan ennen kuin opin lukemaan. Vähän on vaikea muistaa tai edes tietää, mitä elokuvaa olen katsonut. Ensimmäisiä, joita muistan, ovat Chaplinin elokuvat sekä Ohukainen ja Paksukainen.
Ensimmäinen videolta katsottu elokuva on vuodelta 1984 kun ostimme videot Sarajevon olympialaisten takia. Vuokrasimme samalla jokin Bond-leffan, todennäköisesti 007 ja Kuuraketti.
Kotona nähtyä en muista, mutta muistan hämärästi kun kävin ekan kerran elokuvateatterissa katsomassa jonkun Disneyn piirretyn elokuvan.
Rambo 1. First blood. Olin 6v. elokuva ilmestyi 1982 ja suomessa oli 1983. Kun ajattelee sitä aikaa ettei kukaan kysynyt papereita tai saako 6v katsoa. Menin enoni kanssa.. Siellä oli teatteri täys nuoria lapsia. JA aika vtun monella oli rambopuukko sen leffan jälkeen. Mä sain oman rambopuukon synttärilahjaksi. Oli tulitikut, raapasupinta, kompassi, jne. Sen puukon tuppi sisälsi selviytymisen aakkoset. Oi aikoja ja elämää. Nykyään tuollainen ei käy yhtään.
En muista, mutta tiedän, että se oli Tuulen Viemää, menestys aikanaan. Olin vauva ja vanhemmat oli ylippuhuneet virkailijan kertomalla, että se vauva nukkuiu kuitenkin.
Elokuvateatterissa Lassie, jossa oli Elizabeth Taylor.
Eka jonka tarkoituksella katsoin äitini kanssa oli Tuulen viemää. Olin pieni ja äiti ei uskonut että katsoisin elokuvan kokonaan, mutta se oli jännä. Ei kyllä oltu elokuvateatterissa vaan katsottiin telkkarista.
Ensimmäinen jonka näin elokuvateatterissa oli varmaankin Vääpeli Körmy ja marsalkan sauva.