Mies on vihainen, koska olen kipeä
Jouduin yllättäen isohkoon leikkaukseen, ja sairaalasta kotiuduin muutamassa päivässä.
Tilanne on kaikille kaikin puolin hankala ja hermoja kiristävä, minulla on 4kk lapsi ja pitkiä työpäiviä tekevä mies sekä useita kotieläimiä.
Mies suuttui aivan silmittömästi leikkauksesta, ja nyt kotona vähättelee kipujani, kehottaa liikkumaan ja jatkuvasti minun on noustava jotain tekemään.
Tähän asti olen hoitanut lapsen ja kodin käytännössä yksin, ja mies on nyt aivan hukassa koska ei tiedä oikeastaan mistään mitään.
Kipulääkkeitä en saisi ottaa, jotta voisin hoitaa yösyötöt rinnalla.
Millä saan tuon ihmisen ymmärtämään, että en ole tässä tilanteessa mielelläni, ja syyttely ja ilkeily ei auta.
Kommentit (176)
Taas näitä! Ei v*ttu! Eikö naiset muuta osaa, kuin mielistellä miehiä ja antavat kohdella itseään ihan p*skasti. No, sitä saa mitä tilaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi v*tussa te katselette näitä täyshoidossa olevia miesvauvoja? Jos olette tilapäisesti työkyvyttömiä (sairaus/vamma), niin se terveempi ottaa kopin (tilapäisesti) tai sitten palkkaatte kotiapua. Mutta että toinen on aina naama norsun v*tulla kun vähän pitäisi osallistua, niin siinä mulla menis kuppi nurin.
Ja kotonamakaajan pitäisi vain maata? Palkatkoon sitten kotonamakaaja omilla rahoillaan apua.
Aa, olet sitä koulukuntaa jonka mielestä äitiysloma on vain pers*eenlevitystä sohvalla ja tietenkään äitiyslomalainen ei tuo mitään taloudellista kontribuutiota talouteen. Tuu jo sieltä 50-luvulta 2000-luvulle. Minun palkkatuloihin perustuva äitiyspäivärahani vastasi jo kohtuullista palkkaa ja sillä maksoin ihan fifty-sixty elämisen.
Apua mitä kommentteja ja uh mikä mies sinulla! Älä välitä näiden taliaivojen kommenteista, minä ainakin ymmärrän täysin tilanteesi. Itse olin naimisissa miehen kanssa, joka jokaisen miesflunssan johdosta oli tilaamassa itselleen ambulanssia ja jolle pieni paise jalassa = syöpä. Minä puolestani en saanut koskaan sairastaa, suuttui samoin, jos uskalsin sanoa olevani kipeä, sama koski lapsia; ilmeisesti häntä kiusatakseen sairastivat.. Yleensä järjesti itsensä ylitöitä tai esim. pelireissuun, jos me muut sairastimme, minkäänlaista apua oli turha odottaa. Nyttemmin onkin sitten ex-mies. Tsemppiä sinulle ap ja toivottavasti saat apua tilanteeseen !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi v*tussa te katselette näitä täyshoidossa olevia miesvauvoja? Jos olette tilapäisesti työkyvyttömiä (sairaus/vamma), niin se terveempi ottaa kopin (tilapäisesti) tai sitten palkkaatte kotiapua. Mutta että toinen on aina naama norsun v*tulla kun vähän pitäisi osallistua, niin siinä mulla menis kuppi nurin.
Miten ihmeessä voi etukäteen tietää, että mies on tällainen tollo. Olen aloittelemassa juuri parisuhdetta. Pitäisköhän tässä vaiheessa tekeytyä sairaaksi ja katsoa, miten mies hanskaa tilanteen?
No vähintäänkin! Tottakai pitää katsoa etukäteen millanen toinen on.
Vierailija kirjoitti:
Mikä leikkaus ja miksi? Itseltäni leikattiin koko vatsa auki , yli 50 metallihakaa, enkä jäänyt kotona makaamaan.
Et tietenkään. Lapset synnytit navetassa ja viiden minuutin kuluttua kuokit pellolla.
Mieheltä irt*si pää metsätöissä, mutta tilanne huomattiin vasta eläkeiässä.
Mitä ihmettä ap kyselet!? Ilkeästi sanominen ei auta ja miten saisi miehen ymmärtämään 😂 Miehesi on todennäköisesti joku vammainen ääliö ja sinä tossukka, ettekä osaa kommunikoida ja kyselet tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinulla on lapsi? Miksi et pyydä lapsen isää apuun, jotta miehen ei tarvitse olla vihainen.
Mies ja lapsen isä on yksi ja sama ihminen
Kirjoitit kuitenkin "minulla on lapsi" etkä "meillä on lapsi".
Olen ollut sinä ap. Pyydä apua sukulaisilta, ystäviltä ja neuvolasta. Helpota elämää olemalla siivoamatta ja osta valmisruokaa. Anna vauvalle korviketta ja käytä kipulääkkeitä. Hankkiudu eroon niistä eläimistä, joista et pysty huolehtimaan. Hankkiudu lopuksi eroon siitä paskahousu-miehestä, jos ei heti ryhdistäydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikohan näistä on täyshoidossa,mieshän on kokopäivätyössä ja nainen hengailee kotona.
Näinpä. Nainen vain makaa minkä makaamiseltaan ehtii. Toivoisin että miehet jättäisi tällaiset makaajat oman onnensa nojaan.
Varmistan uteliaana, kirjoittaako sama vähä-älyinen jonne kaikki koomiset solvaukset vai onko naisvihaa julistava "näytän paljon nuoremalta kuin 1600-vuotiaalta"-setämies inisemässä?
Voisit/-te häipyä.
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä! Ei v*ttu! Eikö naiset muuta osaa, kuin mielistellä miehiä ja antavat kohdella itseään ihan p*skasti. No, sitä saa mitä tilaa!
Niimpä, ei mitää itsesuojeluvaistoa tai itsekunnoitusta. Ihan järkyttävää. Kirjaimellisesti ovat kodinkoneena.
Herätkää nyt oikeasti!
Uskomaton mies. Itselleni tehdyn leikkauksen jälkeen, mieheni auttoi mut jopa yöllä vessaan kun en itsekseni kyennyt nousemaan. Samoin sain nukkua juuri niin paljon kun halusin ja väsytti, nukutuksen ja leikkauksen jälkeen sitä väsyttää todella paljon jonkun aikaa. Eihän se keho pääse paranemaan jos ei saa levättyä.
En voi kun ihmetellä tuollaista asennetta. Rakastaakohan se sua ensinkään?
Nytpä näet minkälainen mies on. Kun viimein pääset hänestä eroon, hän ei sure sinua vaan saavuttamaansa etua.
Sano miehelle ettei hän ole vauva vaan aikuinen jonka pitää tehdä osuutensa.
Tuijota häntä raivohulluna. Ota valta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voi etukäteen tietää, että mies on tällainen tollo. Olen aloittelemassa juuri parisuhdetta. Pitäisköhän tässä vaiheessa tekeytyä sairaaksi ja katsoa, miten mies hanskaa tilanteen?
Kannattaa testata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Meillä on sellainen järjestely että kun mies on kipeä hän vetäytyy pariksi päiväksi sänkyyn potemaan ja minä hoidan lapset, koiran ulkoilutukset, kauppareissut, ruuanlaiton ja siivoukset. Kun puolestani minä olen kipeä, minun odotetaan hoitavan oma osuuteni kotitöistä samalla tavalla kuten terveenäkin ollessa. Särkylääkkeitä saan sentään käyttää itsenäisesti tarpeen mukaan.
Olet helevetin hyvin miehes valinnut. Ja menny vielä lisääntymään. Pointsit siitä.
Yllättävän moni normaalilta vaikuttava mies muuttuu itsekkääksi kusipääksi sen jälkeen kun lapset on hankittu ja pitäisi oikeasti tinkiä omasta mukavuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Meillä on sellainen järjestely että kun mies on kipeä hän vetäytyy pariksi päiväksi sänkyyn potemaan ja minä hoidan lapset, koiran ulkoilutukset, kauppareissut, ruuanlaiton ja siivoukset. Kun puolestani minä olen kipeä, minun odotetaan hoitavan oma osuuteni kotitöistä samalla tavalla kuten terveenäkin ollessa. Särkylääkkeitä saan sentään käyttää itsenäisesti tarpeen mukaan.
Olet helevetin hyvin miehes valinnut. Ja menny vielä lisääntymään. Pointsit siitä.
Yllättävän moni normaalilta vaikuttava mies muuttuu itsekkääksi kusipääksi sen jälkeen kun lapset on hankittu ja pitäisi oikeasti tinkiä omasta mukavuudestaan.
Sen takia niitä pitää testata etukäteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä leikkaus ja miksi? Itseltäni leikattiin koko vatsa auki , yli 50 metallihakaa, enkä jäänyt kotona makaamaan.
Et tietenkään. Lapset synnytit navetassa ja viiden minuutin kuluttua kuokit pellolla.
Mieheltä irt*si pää metsätöissä, mutta tilanne huomattiin vasta eläkeiässä.
Älä unohda että hiihtivät lapsina kouluun kesät talvet, susien jahtaamina. Yhdellä suksella.
Taas kerran läpimätä miesvihaprovo.
Mutta en ylläty enää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia niitä pitää testata etukäteen!
Muttakun sitä lapsiarkea ei voi testata etukäteen. Aikuinen leikkauksesta muutaman viikon toipuva puoliso on ihan eri asia kuin jatkuvaa kokonaisvaltaista huolenpitoa vaativa vauva, tai vielä taapero siihen päälle. Mies voi romahtaa vasta jälkimmäisen tilanteen rasituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä voikaan tietää, mutta kyse onkin siitä mitä tekee kun tämä cusipää-akti alkaa. Kysyykö vain nieleekö pas kan lusikalla vai haarukalla vai tekeekö peelolle selväksi, että pers*ilyn vaihtoehto on ulkoruokinta.