Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maria Veitolan ja Aira Samulinin keskustelu feministeistä ja meetoosta äityi kiusalliseksi

Vierailija
22.02.2019 |

Kun Aira ei mennytkään Marian puolelle asiassa, seurasi ohjelmassa varsin vaivaannuttava hetki. Maria oli hetkellisesti jopa vaivaantuneempi kuin Sara Sieppi Veitolan haastattelussa viime syksynä.
Kyse siis eilisestä Yökylässä Maria Veitola- ohjelmasta.

Kommentit (393)

Vierailija
201/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samulin ja Kokander ovat v-maisimmat julkkikset joiden kanssa olen joutunut tekemisiin. Ei mulla muuta.

Maria?

Vierailija
202/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aira on ihan hyvä mummo mutta yksi asia näissä mielenterveysasioista kertomisista häiritsee. Skitsofrenia tai masennus ei ole perinnöllistä vaan ihminen voi periä suuremmat mahdollisuudet sairastua niihin. Toisin sanoen sairastumisen voi välttää mutta jos sukupolvesta toiseen on niin ettei löydy puolisoa joka tasapainottaisi sairastunutta puolisoaan niin kehä jatkuu. Ja Airan lasten isä oli sitten väkivaltainen alkoholisti. Jos suvussa on perinnöllistä taipumusta mielensairauksiin niin väkivaltainen alkoholisti on aika huono valinta. 

Mun suvussa on tällainen perinnöllinen mahdollisuus sairastua skitsofreniaan. Onneksi nykyään on paljon tietopohjaista kirjallisuutta josta ammentaa. 

Kukaan ei ole pyhimys. Airakaan. Aira on omistanut aikansa ja elämänsä työlleen. Se on ollut perheeltä pois. Ei ole mahdollista olla kahdessa paikassa samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi onkin iltaruskon aate. Väliaikainen paskahalvaus ihmiskunnan historiassa.

minä oon ainakin helvetin tyytyväinen että minullakin on oikeus tänään ottaa kaljaa ja kirjotella tännekin mielipiteitäni. 

eipä ois sitäkään oikeutta ilman että joku sen ois taistellut minulle.

kaikenlisäksi en ole naimisissa, olen vapaa nainen, vaikka olen äiti. aikamoinen saavutus siihen miten ois mulle käynyt 1++ vuotta sitten vielä. lastani tuskin edes tuntisin.

mutta hyvähän se on huudella kun ei ole naiseksi syntynyt vaan munineen pumpulissa kasvanut.

Suosinkin luonnonkuituja.

Vierailija
204/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka näkemyksen mukaan Veitola ei ole mitenkään erityisen omaperäinen ajattelija, vaan toistelee niitä juttuja, joita hänen oletetaan toistelevan? Ikään kuin hän olisi opetellut jonkin kirjan ulkoa ja toistelisi sitten sen fraaseja. Jos Veitolalle esittää yllättävän ja ennalta-arvaamattoman vastakysymyksen, hän alkaa heti takeltelemaan. Tykkään omalla tavallani Veitolasta, älkää käsittäkö väärin, mutta ehkä hänen ei pitäisi olla niin "poliittinen", vaan keskittyä enemmän muunlaiseen esiintymiseen.

Vierailija
205/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
206/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on kadonnut useita viestejä kejusta?

Vierailija
207/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli joo tosi vaivaannuttavaa. Maria ei vaan alkanut väittelemään Airan kanssa, koska sellaiselle ei ole tarvetta. Aira on mitä mieltä on, ja Marialla on sen verran tilanteenlukutaitoa että ymmärtää milloin on parempi jättää omat henkilökohtaiset näkemykset pois keskustelusta. Jotkut nyt pystyy vaan elämään sen kanssa että kaikki ei ole samaa mieltä, mutta se ei tarkoita että toisen näkemyksistä ja mielipiteistä ei saisi kysyä. Antaa Airan vanhana ihmisenä pitää omat kivikautiset näkemyksensä, ei se ole nykyajan naisilta pois. 

Minusta se ei ollut vaivaannuttavaa, onko kaikkien mielestä erilaiset näkemykset vaivaannuttavia? Minusta se oli tavallaan yllättävää, miten vanhoillinen Aira kaikessa moderniudessaan on, ajattelee juuri niinkuin 90v ajattelee, lisäksi kaikki traumat on käsittelemättä, niinkuin tuon ajan ihmisillä tahtoo olla, elämän parasta aikaa oli 30-luvun lapsuus.

Vierailija
208/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos melkolailla satavuotias nainen ajattelee elämästä ja tästä ajasta samoin kuin kolmekymppinen nainen, hän

ei todellakaan puhu totuutta. Halunsa on vain miellyttää ja tehdä rahaa.

"En tykkää esiintyä, mutta kun pyydetään ja maksetaan". Jokin juju tässä ihanassa Airassa vaan on!

Vierailija
209/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, en vaivaantunut yhtään. Mistä ap vaivaantui? Molemmat totesivat, että molemmat saavat olla omaa mieltään.

Vierailija
210/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selasin numerot kolme sivua taaksepäin eikä yhtään puuttunut! Siis mistä on hävinnyt?

Vierailija
211/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selasin numerot kolme sivua taaksepäin eikä yhtään puuttunut! Siis mistä on hävinnyt?

Oletko sokea?

Vierailija
212/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää keskustelut menee aina vaan Veitolan ulkonäön haukkumiseksi. Todella väsynyttä meininkiä.

Vierailija
213/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aira on selvästikin vahva nainen. Hän on puhelias, reipas, nauravainen ja luulen, että tarvittaessa osaa pitää puolensa miesten(kin) suhteen. Hänhän sanoi, että ei ole koskaan kokenut tulleensa ahdistelluksi metoo-hengessä. Tällaiset naiset pärjäävät miesten kanssa, miehet kunnioittavat naisia jotka osaavat napakasti pitää puolensa. Ymmärrän , että kaikki naiset eivät persoonaltaan ole tällaisia ja erii elämänvaiheet ovat voineet havoittaa. Silloin voi olla vaikeaa puolensa pitäminen. 

Puolensa pitäminen voi olla esim sitä että kopelointiin7lähentelyyn toteaa rauhallisesti ja napakasti että raja on ylitetty, en tykkää tästä. Mielestäni tähän riittää jo katse; pitää katsoa tarpeeksi lujasti, ilman hymyä ja mielestäni sallittavaa myös peni halveksiva ilme ja tarpeeksi pitkään; tämä yleensä lamaa lähentelypyrkimykset. 

Helvetin törkeää uhrien syyllistämistä. Monesti se tarpeeksi nopea ja härski tyyppi on jo ehtinyt tehdä vaikka mitä ennen kuin reipaskaan ihminen on edes ehtinyt reagoida.

Vierailija
214/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, N- sanan käytön ymmärrän, eihän sitä enää saisi käyttää. Ennenvanhaan kuitenkin on käytetty, niinhän se Airakin sanoi.

Airan kanssa feministiasiasta samaa mieltä, maria ihme ”naiset ovat parhaita- ” asenteella.

Toi itkemisjuttu oli täyttä paskaa ja se kyllä vähän ihmetytti

Ne-ekeri-sanaa käytettiin vielä 1900-luvun alkupuolella ja puolivälissä yleisesti tieto- ja koulukirjoissa afrikkalaisperäisistä ihmisistä.

Todellakin käytän edelleenkin, mustista ja niiden puolverisyyksistä. Ei sana väkeä pahenna jollei väki nimeänsä.

Kutsutko punatukkaisia porkkanaksi?

Porkkana on juures, terveellinen. Kutsuista huolimatta juuri pitää raajattoman kasvin maan kylymän otteessa, joten ei pysty tulemaan luoksein, vaan se on kaivettava maasta. tai ostettava kaupasta. Sanon porkkanaksi joka tapauksessa, siis porkkanata.

Vierailija
215/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka näkemyksen mukaan Veitola ei ole mitenkään erityisen omaperäinen ajattelija, vaan toistelee niitä juttuja, joita hänen oletetaan toistelevan? Ikään kuin hän olisi opetellut jonkin kirjan ulkoa ja toistelisi sitten sen fraaseja. Jos Veitolalle esittää yllättävän ja ennalta-arvaamattoman vastakysymyksen, hän alkaa heti takeltelemaan. Tykkään omalla tavallani Veitolasta, älkää käsittäkö väärin, mutta ehkä hänen ei pitäisi olla niin "poliittinen", vaan keskittyä enemmän muunlaiseen esiintymiseen.

Kaikki julkkis"toimittajat" samaa aivopestyä poliittisesti korrektia, epäloogista massaa. "Näin pitää ajatella, ja ennenkaikkea sanoa."

Vierailija
216/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aira on selvästikin vahva nainen. Hän on puhelias, reipas, nauravainen ja luulen, että tarvittaessa osaa pitää puolensa miesten(kin) suhteen. Hänhän sanoi, että ei ole koskaan kokenut tulleensa ahdistelluksi metoo-hengessä. Tällaiset naiset pärjäävät miesten kanssa, miehet kunnioittavat naisia jotka osaavat napakasti pitää puolensa. Ymmärrän , että kaikki naiset eivät persoonaltaan ole tällaisia ja erii elämänvaiheet ovat voineet havoittaa. Silloin voi olla vaikeaa puolensa pitäminen. 

Puolensa pitäminen voi olla esim sitä että kopelointiin7lähentelyyn toteaa rauhallisesti ja napakasti että raja on ylitetty, en tykkää tästä. Mielestäni tähän riittää jo katse; pitää katsoa tarpeeksi lujasti, ilman hymyä ja mielestäni sallittavaa myös peni halveksiva ilme ja tarpeeksi pitkään; tämä yleensä lamaa lähentelypyrkimykset. 

Helvetin törkeää uhrien syyllistämistä. Monesti se tarpeeksi nopea ja härski tyyppi on jo ehtinyt tehdä vaikka mitä ennen kuin reipaskaan ihminen on edes ehtinyt reagoida.

Ymmärrän, että lasten ja päihtyneenä olevien on vaikea ehtiä reagoimaan ennen kuin e joku on ehtinyt tehdä vaikka mitä. Mielestäni aikuinen nainen on yleensä tilanteen tasolla.

Vierailija
217/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"MaanViljelijä" poistattaa niitä suu vaahossa :)

Vierailija
218/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että lasten ja päihtyneenä olevien on vaikea ehtiä reagoimaan ennen kuin e joku on ehtinyt tehdä vaikka mitä. Mielestäni aikuinen nainen on yleensä tilanteen tasolla.

Minut kopeloija r aiskasi tunkemalla vauhdilla kätensä housuista sisään. Olin aivan selvinpäin ja käskin hetilopettamaan. Ei se silti auttanut siihen, että olin jo tullut r aiskatuksi.

Vierailija
219/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päteekö myös perheväkivaltaan? Millä logiikalla häirinnästä ei saa puhua mutta vuosikymmeniä sitten tapahtunut perheväkivalta tulee nostaa esille. Eikö siinäkin aikuinen uhri olisi voinut hoitaa asian saman tien?

Vierailija
220/393 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut kopeloija r aiskasi tunkemalla vauhdilla kätensä housuista sisään. Olin aivan selvinpäin ja käskin hetilopettamaan. Ei se silti auttanut siihen, että olin jo tullut r aiskatuksi.

Ymmärrän tuon, tuo on törkeää toimintaa r aiskaajalta. Silloin kun ei itse ole ehtinyt reagoimaan mitenkään ennen kuin teko on jo tehty, siitä ei pidä syyttää itseä, ethän ehtinyt tehdä mitään. Se ei ollut sinun vikasi, tyyppi oli törkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi