Maria Veitolan ja Aira Samulinin keskustelu feministeistä ja meetoosta äityi kiusalliseksi
Kun Aira ei mennytkään Marian puolelle asiassa, seurasi ohjelmassa varsin vaivaannuttava hetki. Maria oli hetkellisesti jopa vaivaantuneempi kuin Sara Sieppi Veitolan haastattelussa viime syksynä.
Kyse siis eilisestä Yökylässä Maria Veitola- ohjelmasta.
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi onkin iltaruskon aate. Väliaikainen paskahalvaus ihmiskunnan historiassa.
minä oon ainakin helvetin tyytyväinen että minullakin on oikeus tänään ottaa kaljaa ja kirjotella tännekin mielipiteitäni.
eipä ois sitäkään oikeutta ilman että joku sen ois taistellut minulle.kaikenlisäksi en ole naimisissa, olen vapaa nainen, vaikka olen äiti. aikamoinen saavutus siihen miten ois mulle käynyt 1++ vuotta sitten vielä. lastani tuskin edes tuntisin.
mutta hyvähän se on huudella kun ei ole naiseksi syntynyt vaan munineen pumpulissa kasvanut.
olenkin arvellut että av-mammat ovat näppisjuoppoja
mies30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, N- sanan käytön ymmärrän, eihän sitä enää saisi käyttää. Ennenvanhaan kuitenkin on käytetty, niinhän se Airakin sanoi.
Airan kanssa feministiasiasta samaa mieltä, maria ihme ”naiset ovat parhaita- ” asenteella.
Toi itkemisjuttu oli täyttä paskaa ja se kyllä vähän ihmetyttiNe-ekeri-sanaa käytettiin vielä 1900-luvun alkupuolella ja puolivälissä yleisesti tieto- ja koulukirjoissa afrikkalaisperäisistä ihmisistä.
Todellakin käytän edelleenkin, mustista ja niiden puolverisyyksistä. Ei sana väkeä pahenna jollei väki nimeänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, N- sanan käytön ymmärrän, eihän sitä enää saisi käyttää. Ennenvanhaan kuitenkin on käytetty, niinhän se Airakin sanoi.
Airan kanssa feministiasiasta samaa mieltä, maria ihme ”naiset ovat parhaita- ” asenteella.
Toi itkemisjuttu oli täyttä paskaa ja se kyllä vähän ihmetyttiNe-ekeri-sanaa käytettiin vielä 1900-luvun alkupuolella ja puolivälissä yleisesti tieto- ja koulukirjoissa afrikkalaisperäisistä ihmisistä.
Todellakin käytän edelleenkin, mustista ja niiden puolverisyyksistä. Ei sana väkeä pahenna jollei väki nimeänsä.
Kutsutko punatukkaisia porkkanaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi onkin iltaruskon aate. Väliaikainen paskahalvaus ihmiskunnan historiassa.
minä oon ainakin helvetin tyytyväinen että minullakin on oikeus tänään ottaa kaljaa ja kirjotella tännekin mielipiteitäni.
eipä ois sitäkään oikeutta ilman että joku sen ois taistellut minulle.kaikenlisäksi en ole naimisissa, olen vapaa nainen, vaikka olen äiti. aikamoinen saavutus siihen miten ois mulle käynyt 1++ vuotta sitten vielä. lastani tuskin edes tuntisin.
mutta hyvähän se on huudella kun ei ole naiseksi syntynyt vaan munineen pumpulissa kasvanut.
Vielä parempi on huudella kun tietää femimismín jo hävinneen pelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies30
Naisen elämä keskimäärin miehen elämää helpompaa, vaikeudet lähinnä johtuvat miehistä, toisista naisista ja biologiasta sisäerityksineen ja luonnonlaeista.
Tukkaan liittyen, olen yli 60-vuotias ja tukka kasvaa edelleen. Viimeksi olin kampaajalla ennen uuttavuotta ja tukka ulottui yli lapaluiden. Leikkautin sitten polkan ja otsatukan ja nyt taas alkaa olla tarvetta muotoilla kun tuntuu, että on mennyt taas pois mallista.
Joillain tukka kasvaa koko iän ja joillain kasvu loppuu noin nelissäkymmenissä.
Ei voi yleistää.
Mutta feminismistä ja miituusta sellanen mielipide, että jonkinlainen roti puoleen ja toiseen. On sekin aika tylsää jos nykyään ei miehet enää uskalla yhtään jutella tai flirttailla, itse ainakin kaipaan pientä silmänpilkettä. Mutta varsinaisen ahdistelukokemuksen ja flirttailun ja mukavan juttelun ero on suuri, ei niitä saa eikä voi laittaa samaan sapluunaan.
Kyllä välillä tuntuu liian totiseltä tämä nykyinen meininki.
Itse aikoinani kävin paljonkin ja vieläkin joskus ravintoloissa ja osasin kyllä sanoa napakasti ja lähteä pois jos joku alkoi lähennellä liikaa tai puheet menivät tyhmiksi.
Olen kyllä sanavalmis ja nopea reagoimaan ja työskennellyt miesten kanssa, kohtelivat kyllä minua hyvin ja annoin sanan sanasta.
Ymmärrän, että kaikki eivät ole samanlaisia ja joku on herkempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies30
Ymmärrän että kateeksi käy. On hyvää tämä kylmä ohrapirtelö, mukava nousuhumala päällä ja vielä perjantai. Avot, mikäs tämän parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Tukkaan liittyen, olen yli 60-vuotias ja tukka kasvaa edelleen. Viimeksi olin kampaajalla ennen uuttavuotta ja tukka ulottui yli lapaluiden. Leikkautin sitten polkan ja otsatukan ja nyt taas alkaa olla tarvetta muotoilla kun tuntuu, että on mennyt taas pois mallista.
Joillain tukka kasvaa koko iän ja joillain kasvu loppuu noin nelissäkymmenissä.
Ei voi yleistää.
Mutta feminismistä ja miituusta sellanen mielipide, että jonkinlainen roti puoleen ja toiseen. On sekin aika tylsää jos nykyään ei miehet enää uskalla yhtään jutella tai flirttailla, itse ainakin kaipaan pientä silmänpilkettä. Mutta varsinaisen ahdistelukokemuksen ja flirttailun ja mukavan juttelun ero on suuri, ei niitä saa eikä voi laittaa samaan sapluunaan.
Kyllä välillä tuntuu liian totiseltä tämä nykyinen meininki.
Itse aikoinani kävin paljonkin ja vieläkin joskus ravintoloissa ja osasin kyllä sanoa napakasti ja lähteä pois jos joku alkoi lähennellä liikaa tai puheet menivät tyhmiksi.
Olen kyllä sanavalmis ja nopea reagoimaan ja työskennellyt miesten kanssa, kohtelivat kyllä minua hyvin ja annoin sanan sanasta.
Ymmärrän, että kaikki eivät ole samanlaisia ja joku on herkempi.
Ei kukaan ole yleistänyt, todettiin vain fakta ettei useimmilla enää kasva. Onnekkaita ovat sinun kaltaset, joilla tukka edelleen kasvaa.
Veitsun silmät ja kehonkieli paistoivat halua murahtaa Airan muffinssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies30
Naisen elämä keskimäärin miehen elämää helpompaa, vaikeudet lähinnä johtuvat miehistä, toisista naisista ja biologiasta sisäerityksineen ja luonnonlaeista.
LOLLLLLLLL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsutko punatukkaisia porkkanaksi?
En. Punahiuksisiksi tai punapäiksi. Ja ovat yleensä omia ja samaa sakkia kuin itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä parempi on huudella kun tietää femimismín jo hävinneen pelin.
palaa sinä lähi-itään ja pidä turpasi kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman huomasin. Veitola ei näe fanaattisuuskuplansa ulkopuolelle.
Se oli myös ihan järkyttynyt kun aira puhui
N eekerinukeista.
No voi nyyh, nyt rasismi roihahti, ja tummaihoisia kuoli heti paikalla ihan vain tuon sanahirviön vuoksi.
Kaksinaismoralismia.
Veitola on kyllä ällöttävä esimerkki miten ns voimaantuminen on mennyt pahasti pieleen. Millloin nähdään maria-jugend lastenjärjestö? Ihan hirveä ihminen.
Miksi pitäisi aina palata aiheeseen, jos tekijä on jo pyytänyt anteeksi? Silloin pitää mennä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veitola-pakkomielteinen, sinä itse olet kiusallinen. Ilmeisesti sinä et vain kestä älykkäitä naisia, jotka tekevät televisiotyötä. Sulla ei riitä siihen ulkonäkö, äly eikä koulutus.
Ei se että osaa olla vi77umainen älykkääksi tee tai että yllättää haastateltavan jollain vi77umaisella kysymyksellä ja ilveilee kameralle kun haastateltava vastaa hämmentyneenä
Odotin enemmän kunnioittavaa asennetta ikärouvaa kohtaan. Vaikka tavallinen ihminen onkin, silti.
Aira on selvästikin vahva nainen. Hän on puhelias, reipas, nauravainen ja luulen, että tarvittaessa osaa pitää puolensa miesten(kin) suhteen. Hänhän sanoi, että ei ole koskaan kokenut tulleensa ahdistelluksi metoo-hengessä. Tällaiset naiset pärjäävät miesten kanssa, miehet kunnioittavat naisia jotka osaavat napakasti pitää puolensa. Ymmärrän , että kaikki naiset eivät persoonaltaan ole tällaisia ja erii elämänvaiheet ovat voineet havoittaa. Silloin voi olla vaikeaa puolensa pitäminen.
Puolensa pitäminen voi olla esim sitä että kopelointiin7lähentelyyn toteaa rauhallisesti ja napakasti että raja on ylitetty, en tykkää tästä. Mielestäni tähän riittää jo katse; pitää katsoa tarpeeksi lujasti, ilman hymyä ja mielestäni sallittavaa myös peni halveksiva ilme ja tarpeeksi pitkään; tämä yleensä lamaa lähentelypyrkimykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se taipuu Samulimen. Vrt kaulin, kaulimen.
Onkohan Aira Samulimella paistonpannu?
On varmasti, ja sillä käristää jauhen lihaa.
Samulin ja Kokander ovat v-maisimmat julkkikset joiden kanssa olen joutunut tekemisiin. Ei mulla muuta.
eipä ois sitäkään oikeutta ilman että joku sen ois taistellut minulle.
kaikenlisäksi en ole naimisissa, olen vapaa nainen, vaikka olen äiti. aikamoinen saavutus siihen miten ois mulle käynyt 1++ vuotta sitten vielä. lastani tuskin edes tuntisin.