Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maria Veitolan ja Aira Samulinin keskustelu feministeistä ja meetoosta äityi kiusalliseksi

Vierailija
22.02.2019 |

Kun Aira ei mennytkään Marian puolelle asiassa, seurasi ohjelmassa varsin vaivaannuttava hetki. Maria oli hetkellisesti jopa vaivaantuneempi kuin Sara Sieppi Veitolan haastattelussa viime syksynä.
Kyse siis eilisestä Yökylässä Maria Veitola- ohjelmasta.

Kommentit (393)

Vierailija
241/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aira sanoi juuri niin kuin asia on. Tarkoitusperät voi olla hyvät mutta keinot on täysin väärät.

Mitä sinä tekisit seksuaalisen ahdistelun vähentämiseksi?

Kampanjassa käytiin vain miesten kimppuun esim. Louhivuori, Metsäketo jne. ilman faktoja ja todistusaineistoa, joka söi uskottavuuden ja luotettavuuden koko kamppanjalta.

Ja miksi naisia ei syyllistetty ja nostettu tikun silmään ja miesten kokemia seksuaalista ahdistelusta vaiettiin ja jos joku mies yritti kertoa, suljettiin korvat.

Luulen monella miesartistilla ja jotka ovat taiteen kanssa tekemisissä esim. Sillanpää, Cheek, Juha Tapio jne. ihan omaa kerrottavaa kuinka naiset ahdistelevat seksuaallisesti. Tai vaikjapa tarjoilivat, lääkärit, taksikuskit. Naiset pystyvät ihan samalla tavalla seks.ahdisteluun, kuin naiset, mutta kampanjassa nähtiin naiset vain uhrina ja siksi kampanja epäonnistuu ja se on painunut unholaan ja tulokset nolla.

Aira Samulin oli enemmän kuin oikeassa. Tarkoitusperät ovat hyvät, mutta keinot väärät.

Tämä. Voi vain kuvitella kuinka paljon esim. Metsäketoa on ahdisteltu keikoilla.

Vierailija
242/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aira sanoi juuri niin kuin asia on. Tarkoitusperät voi olla hyvät mutta keinot on täysin väärät.

Mitä sinä tekisit naisten seksuaalisen ylivallan vähentämiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitolan ongelma toimittajana on koulutuksen puute. Sen poissaolo loistaa.

Pidän häntä älykkäänä ja nokkelana, kyllä. Kiinnostavana, tiettyyn rajaan kyllä.

Mutta kun sinnikyys ei korvaa tietoa ja sen pitkäaikaista puuttumista. Mielipiteen muodostaminen omista kokemuksista on tärkeää, mutta ei korvaa sen tiedon määrää, jonka tutkmius tuo, kattaessaan tietyllä tavalla kaikkien muidenkin kokemuksia. Rohkeus ei korvaa objektiivisuutta. Oman äänen rakastaminen ei korvaa perspektiivin puuttumista, vertailukyvyttömyyttä.

Veitola ja muut kouluttamattomat ovat tietysti eri mieltä. Koska eivät tiedä.

Toivoisin, että Veitola alkaisi opiskella, kunnolla. Nyt kun itsevarmuus on korskeutta eikä asiantuntemusta, häntä ei jaksa kuunnella. Gradun jälkeen hän voisi olla tosi kiinnostava, todella vaikuttava. Nyt hän on viihdyttävä. Hän on juttelija. Piste.

Veitoa on viihteentekijä, arjen ajattelija, hänen ei pitäisi kuvitella olevansa yhteiskunnallinen tekijä, toimittaja, tietävä aikuinen. Mielelläni katsoin ja kuulisin häntä kunnollisen koulutuksen jälkeen.

Jos oikeasti kiinnostaa muuttaa asioita eikä vain tehdä rahaa, opiskelee. Se vaatii nöyryyttä ja ahkeruutta. Ahkeruutta hänellä on.

Vierailija
244/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Airassa oli enemmän m unaa, kuin konsanaan Mariassa!

Totta. Airalla on elämänkokemusta vaikka muille jakaa. Ja kuinka moni meistä pystyisi tähän.

https://www.is.fi/suomi100/art-2000005438675.html

Vierailija
245/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Airalla on elämänkokemusta vaikka muille jakaa. Ja kuinka moni meistä pystyisi tähän.

Minä olen pystynyt jatkamaan elämää nähtyäni läheisen ruumiin hänen kuoltuaan väkivaltaisesti. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, joten ei se mikään erityinen ansio ole.

Vierailija
246/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi onkin iltaruskon aate. Väliaikainen paskahalvaus ihmiskunnan historiassa.

minä oon ainakin helvetin tyytyväinen että minullakin on oikeus tänään ottaa kaljaa ja kirjotella tännekin mielipiteitäni. 

eipä ois sitäkään oikeutta ilman että joku sen ois taistellut minulle.

kaikenlisäksi en ole naimisissa, olen vapaa nainen, vaikka olen äiti. aikamoinen saavutus siihen miten ois mulle käynyt 1++ vuotta sitten vielä. lastani tuskin edes tuntisin.

mutta hyvähän se on huudella kun ei ole naiseksi syntynyt vaan munineen pumpulissa kasvanut.

Vielä parempi on huudella kun tietää femimismín jo hävinneen pelin.

palaa sinä lähi-itään ja pidä turpasi kiinni

Ellei mies voi mennä lähi-itään, tulkoon lähi-itä miehen luo. Olet oikeilla jäljillä, mutta se ei ole Feminísmin tappion ainoa syy. Yhden mainitakseni, fèministit valitsivat päävihollisekseen sen ainoan potentiaalisen liittolaisen, valkoisen länsimaisen heteromiehen.

Vierailija
247/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pystynyt jatkamaan elämää nähtyäni läheisen ruumiin hänen kuoltuaan väkivaltaisesti. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, joten ei se mikään erityinen ansio ole.

On aivan huttua, että koetut vaikeudet jotenkin automaattisesti kypsyttäisivät ihmistä. Aira on esimerkki siitä, että omista vaikeuksistaan huolimatta ihminen voi olla todella epäempaattinen muiden kokemia kärsimyksiä kohtaan.

Vierailija
248/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi onkin iltaruskon aate. Väliaikainen paskahalvaus ihmiskunnan historiassa.

minä oon ainakin helvetin tyytyväinen että minullakin on oikeus tänään ottaa kaljaa ja kirjotella tännekin mielipiteitäni. 

kaikenlisäksi en ole naimisissa, olen vapaa nainen, vaikka olen äiti. aikamoinen saavutus siihen miten ois mulle käynyt 1++ vuotta sitten vielä. lastani tuskin edes tuntisin.

mutta hyvähän se on huudella kun ei ole naiseksi syntynyt vaan munineen pumpulissa kasvanut.

Ellei mies voi mennä lähi-itään, tulkoon lähi-itä miehen luo. Olet oikeilla jäljillä, mutta se ei ole Feminísmin tappion ainoa syy. Yhden mainitakseni, fèministit valitsivat päävihollisekseen sen ainoan potentiaalisen liittolaisen, valkoisen länsimaisen heteromiehen.

Samat, jotka pakkosyöttivät nälkälakossa olevia suffragettejä, jotta näiden vaatimuksille ei olisi joutunut antamaan periksi?

Vierailija
249/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vastannut kysymykseeni. Seksin saaminen ei ole ihmisoikeus.

Vierailija
250/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole ihmisoikeus , että tekisin jotain sinun vuoksesi. Ja voit olla varma että en tee.

Vierailija
251/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampanjassa käytiin vain miesten kimppuun esim. Louhivuori, Metsäketo jne. ilman faktoja ja todistusaineistoa, joka söi uskottavuuden ja luotettavuuden koko kamppanjalta.

Ja miksi naisia ei syyllistetty ja nostettu tikun silmään ja miesten kokemia seksuaalista ahdistelusta vaiettiin ja jos joku mies yritti kertoa, suljettiin korvat.

Luulen monella miesartistilla ja jotka ovat taiteen kanssa tekemisissä esim. Sillanpää, Cheek, Juha Tapio jne. ihan omaa kerrottavaa kuinka naiset ahdistelevat seksuaallisesti. Tai vaikjapa tarjoilivat, lääkärit, taksikuskit. Naiset pystyvät ihan samalla tavalla seks.ahdisteluun, kuin naiset, mutta kampanjassa nähtiin naiset vain uhrina ja siksi kampanja epäonnistuu ja se on painunut unholaan ja tulokset nolla.

Aira Samulin oli enemmän kuin oikeassa. Tarkoitusperät ovat hyvät, mutta keinot väärät.

Tämä. Voi vain kuvitella kuinka paljon esim. Metsäketoa on ahdisteltu keikoilla.

Olen seurannut naisena, miesten seksuaalista ahdistelua läheltä ja se on härskimpää kuin miesten. Nainen ei tiedä mikä on sopivaa ja mikä ei, ja ei sana on tuntematon. Tullaan jopa kotiin häiritsemään tai julkisissa paikoissa esim. kaupan kassalla, mutta se on yhtä vaiettu asia kuin naisten perheväkivalta ja erityisesti lapsiin ja vanhuksiin.

Jopa mieslääkärit kokevat seks.ahdistelua, puhumattakaan miestarjoilijoista, kun olen asiasta jutellut.

En hyväksy seks.ahdistelua tai väkivaltaa missään muodossa, mutta kun siitä keskustellaan, se ei pitäisi olla sukupuolisidonnainen ja naiset uhria, kun ongelma koskee kaikkia ja yhtälailla miehiä.

Tarkoitusperä hyvä, mutta keinot aivan väärät ja siksi epäonnistui.

Vierailija
252/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat, jotka pakkosyöttivät nälkälakossa olevia suffragettejä, jotta näiden vaatimuksille ei olisi joutunut antamaan periksi?

Pieni yksityiskohta aatteen historiassa. Vertaa mitä tehdään vaikka siellä lähi-idässä.

Vierailija
253/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veitolan ongelma toimittajana on koulutuksen puute. Sen poissaolo loistaa.

Pidän häntä älykkäänä ja nokkelana, kyllä. Kiinnostavana, tiettyyn rajaan kyllä.

Mutta kun sinnikyys ei korvaa tietoa ja sen pitkäaikaista puuttumista. Mielipiteen muodostaminen omista kokemuksista on tärkeää, mutta ei korvaa sen tiedon määrää, jonka tutkmius tuo, kattaessaan tietyllä tavalla kaikkien muidenkin kokemuksia. Rohkeus ei korvaa objektiivisuutta. Oman äänen rakastaminen ei korvaa perspektiivin puuttumista, vertailukyvyttömyyttä.

Veitola ja muut kouluttamattomat ovat tietysti eri mieltä. Koska eivät tiedä.

Toivoisin, että Veitola alkaisi opiskella, kunnolla. Nyt kun itsevarmuus on korskeutta eikä asiantuntemusta, häntä ei jaksa kuunnella. Gradun jälkeen hän voisi olla tosi kiinnostava, todella vaikuttava. Nyt hän on viihdyttävä. Hän on juttelija. Piste.

Veitoa on viihteentekijä, arjen ajattelija, hänen ei pitäisi kuvitella olevansa yhteiskunnallinen tekijä, toimittaja, tietävä aikuinen. Mielelläni katsoin ja kuulisin häntä kunnollisen koulutuksen jälkeen.

Jos oikeasti kiinnostaa muuttaa asioita eikä vain tehdä rahaa, opiskelee. Se vaatii nöyryyttä ja ahkeruutta. Ahkeruutta hänellä on.

LOL tämän alapeukuttajat. Kun ei tiedä, mitä kirjoittaja tossa sanoo, on kauhea kiusaus ajatella, että on väärässä, on inhottava. Että ei voi tarvita tietoa, jota mulla ei ole. Niinpä, tätä alapekuttava henkilö ei edes käsitä, mitä alapeukuttaa.

Puhuu asiaa. Toi on hyvin sanottu, että Veitolan itsevarmuus on korskeutta, ei asiantuntemusta. Ja että kiinnostaa rahanteko sen sijaan, että oikeasti perehtyisi asiaan.

Veitolalla olisi rahaa opiskella intensiivisesti, vaikka aina valittaakin rahapulaansa. Kai rahaa kuluu, kun jatkuvasi remppaa, matkustelee, shoppaa jne. Mutta ei voi olla pois valokeilasta, eikä nöyrtyä, mitä opiskelu olisi.

Toisaalta viihteentekijänä hän on osaava. Mahtava. Diggaan myös hänen tyylistään. Mutta kun hän viime aikoina on alkanut hamuta jonnekin yhteiskunnan vakvasti otettavien aikuisten kommentaattorien pallille, viihteen teko vesittyy. Tai no hamuaako, en tiedä, siltä tuntuu. Ehkä se on mun ja tuttujeni tulkintaa. NO, kovin itsevarmana esittelee aatoksiaan, määrittelee asioita täysin tietämättömän oloisena siitä, mitä monesta asiasta oikeasti tiedetään, nyt en puhu metoosta tms.

Olisi vaan todella kova tekijä, jos opiselisi lisää.

Vierailija
254/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole ihmisoikeus , että tekisin jotain sinun vuoksesi. Ja voit olla varma että en tee.

Ei tuollainen tyyppi tee mitään muuta kuin ulisee.

Vierailija
255/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se varmaan tapahtui rauhan olosuhteessa. Sodassahan kuolema on aina läsnä ja tulla itse ammutuksi. Ja ruumiita, jossa jalat ja pää on irti voi olla satoja, jos kova ryminä päällä. Ja ainakin lotta-mummini mukaan joka oli lähes eturintamalla, pahinta oli sekasorto ja ketä pitäisi auttaa ja ketä ei, kuka huutaa äitiä, kuka armolaukausta.

Pelko oli läsnä myös kotirintamalla, kun desantit liikkuivat ja tappoi kokonaisia kylän asukkaita

Vierailija
256/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli joo tosi vaivaannuttavaa. Maria ei vaan alkanut väittelemään Airan kanssa, koska sellaiselle ei ole tarvetta. Aira on mitä mieltä on, ja Marialla on sen verran tilanteenlukutaitoa että ymmärtää milloin on parempi jättää omat henkilökohtaiset näkemykset pois keskustelusta. Jotkut nyt pystyy vaan elämään sen kanssa että kaikki ei ole samaa mieltä, mutta se ei tarkoita että toisen näkemyksistä ja mielipiteistä ei saisi kysyä. Antaa Airan vanhana ihmisenä pitää omat kivikautiset näkemyksensä, ei se ole nykyajan naisilta pois. 

Mariahan nimenomaan oli se, joka tuossa tilanteessa unohti täysin oman roolinsa ja käyttäytyi täysin epäammattimaisesti. Vai miten muuten kuvailisit sitä, että toimittaja alkaa puhua haastateltavansa päälle eikä anna tälle suunvuoroa? Kun haastateltava vielä lisäksi oli yli yhdeksänkymppinen ikäihminen, joka oli toipumassa aivoinfarktista, niin voi sanoa että Veitolan tilannetaju ja itsehillintä petti anteeksiantamattomalla tavalla. En ole varsinaisesti mikään Aira-fani, mutta täytyy sanoa että hän hoiti vaikean tilanteen uskomattoman tyylikkäästi.

Vierailija
257/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli joo tosi vaivaannuttavaa. Maria ei vaan alkanut väittelemään Airan kanssa, koska sellaiselle ei ole tarvetta. Aira on mitä mieltä on, ja Marialla on sen verran tilanteenlukutaitoa että ymmärtää milloin on parempi jättää omat henkilökohtaiset näkemykset pois keskustelusta. Jotkut nyt pystyy vaan elämään sen kanssa että kaikki ei ole samaa mieltä, mutta se ei tarkoita että toisen näkemyksistä ja mielipiteistä ei saisi kysyä. Antaa Airan vanhana ihmisenä pitää omat kivikautiset näkemyksensä, ei se ole nykyajan naisilta pois. 

Mariahan nimenomaan oli se, joka tuossa tilanteessa unohti täysin oman roolinsa ja käyttäytyi täysin epäammattimaisesti. Vai miten muuten kuvailisit sitä, että toimittaja alkaa puhua haastateltavansa päälle eikä anna tälle suunvuoroa? Kun haastateltava vielä lisäksi oli yli yhdeksänkymppinen ikäihminen, joka oli toipumassa aivoinfarktista, niin voi sanoa että Veitolan tilannetaju ja itsehillintä petti anteeksiantamattomalla tavalla. En ole varsinaisesti mikään Aira-fani, mutta täytyy sanoa että hän hoiti vaikean tilanteen uskomattoman tyylikkäästi.

tämä.

Vierailija
258/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin väittää, mitä nyt olen noissa piireissä liikkunut, niin Metsäkedon ja Louhimiehen olleen useamman kerran naisten seks.ahdistelun kohteena ja oletuksena mitä ovat itse ahdistelleet, jos ovat edes ketään ahdistelleet.

Ja tarkoitusperät hyvät, mutta keinot väärät ja se ei pitäisi olla sukupuolisidonnainen

Vierailija
259/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airan mielestä ohjaaja voi tehdä mitä lystää ja naisten on kestettävä tai lähdettävä pois. 

Turha sitä on märehtiä, se on sen ajan henki!

Ja Aira btw paljasti tuntevansa Aki L:n ja kuinka Aki oli mennyt oikein halaamaan Airaa..

eli on suhteet häneen joten enpä ihmettele. Tottakai pitää hänen puoliaan!

Meni maku Airasta.

Mistä syytteistä Louhimies on ollut haastettuna oikeuteen? Ja ajojahdin pääarkkitehti Lindenkin on paljastunut räikeäksi valehtelijaksi. Ja Veitola toinen pääperkele. 

Louhimies todistetusti oli toiminut vastenmielisesti näyttelijöitään kohtaan ja on oikeutetusti m*lkku kansan silmissä.

Ei liity metoo:hon mitenkään, ja valehtelijaksi osoittautuneen Lindenin masinoima ajojahti oli kohtuuton.

Kuulostat naiselta joka lynkkasi Metsäkedonkin netissä. 

Vierailija
260/393 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut naisena, miesten seksuaalista ahdistelua läheltä ja se on härskimpää kuin miesten. Nainen ei tiedä mikä on sopivaa ja mikä ei, ja ei sana on tuntematon. Tullaan jopa kotiin häiritsemään tai julkisissa paikoissa esim. kaupan kassalla, mutta se on yhtä vaiettu asia kuin naisten perheväkivalta ja erityisesti lapsiin ja vanhuksiin.

Jopa mieslääkärit kokevat seks.ahdistelua, puhumattakaan miestarjoilijoista, kun olen asiasta jutellut.

En hyväksy seks.ahdistelua tai väkivaltaa missään muodossa, mutta kun siitä keskustellaan, se ei pitäisi olla sukupuolisidonnainen ja naiset uhria, kun ongelma koskee kaikkia ja yhtälailla miehiä.

Tarkoitusperä hyvä, mutta keinot aivan väärät ja siksi epäonnistui.

Ei naiset sen härskimpiä ole kuin miehetkään. Aina vaan sanotaan, että kyllä ne naisetkin osaa (tappaa, rai-skata, häiritä jne) ja sillä tavallaan halutaan vaijentaa keskustelu miesten tekemistä asioista. En kyllä itse ole törmännyt naisten tekemään miesten häirintään, mutta ehkä Reetu ja metsäketokin on siitä kärsinyt. En vai käy kyseisten ihmisten keikoilla, niin en tuosta tiedä. Miehistä vain on monesti mukavaa kun naiset heittelee alushousujaan. Ainakin eräs kehuu jatkuvasti sillä, miten naiset yrittää liehitellä, kun hän on keikalla.

Seksuaalinen häirintä ei silti ole oikein koskaan, jos "häirittävä " osapuoli ei sitä halua.  Ja yleensä ainakaan naiset ei halua. Miesten omat kommentit esim yleisöosastoilla, kun kyse on naisen harjoittamasta häirinnästä ovat yleensä luokkaa: "Kumpa olisi häirinnyt minuakin" tai "En panisi pahakseni" jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi