Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maria Veitolan ja Aira Samulinin keskustelu feministeistä ja meetoosta äityi kiusalliseksi

Vierailija
22.02.2019 |

Kun Aira ei mennytkään Marian puolelle asiassa, seurasi ohjelmassa varsin vaivaannuttava hetki. Maria oli hetkellisesti jopa vaivaantuneempi kuin Sara Sieppi Veitolan haastattelussa viime syksynä.
Kyse siis eilisestä Yökylässä Maria Veitola- ohjelmasta.

Kommentit (393)

Vierailija
381/393 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitola ei edes tiedä missä ovat, puhuu HYRYSELÄNmutkasta,

Vierailija
382/393 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Luoja olis antanut Maria Veitolalle tissit, niin ei hänkään olis feministi

Erikoinen ajattelutapa. Mulle esim. on suotu todella isot tissit ja olen feministi silti. Olen jopa pienennyttänyt tissini, eikä se vaikuttanut feminismiini mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/393 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maria ei ole itse perusluonteeltaan lämmin, positiivinen tai iloinen. En edes käsitä, miksi Marian piti aloittaa feminismihöpötyksensä, sillä nyt oli kyse Airasta eikä Mariasta itsestään. Tykkään ohjelman ideasta, mutta itse toimittaja pitäisi ehdottomasti vaihtaa!

Seuraavassa jaksossa onneksi Maria pääseekin feministiystävänsä kanssa temmeltämään. Arjan jaksossa nähty tekohymy vaihtuu aidoksi Lin seurassa.

Kuka olisi hyvä valinta toimittajaksi Yökylässä Maria Veitola- ohjelmaan?

Ei Maria Veitola ole itse kyseistä ohjelmaa pystyyn laittanut, vaikka se onkin nimetty hänen mukaansa.

Tilalle joku muu, joka osaa olla avoin, lämmin ja omaa oikeasti fiksun olemuksen eikä triggeröidy heti kun toinen on asioista eri mieltä. Kaikki eivät tuohon feminismifanaattisuuteen hatkahda, onneksi.

Vierailija
384/393 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airasta ei kyllä tuon ohjelman perusteella kovin lämpimää kuvaa saa. Enemmänkin kovan ja semmoisen, että "kaikkien on pärjättävä itse".

Mikä on sillä tavalla outoa, kun on itse kokenut mitä on, ja lapset sairastuneet. Luulis että olis herkkyytä heikkouksille. Mutta ehkä hänen tapauksessaan on sitten hyvä, että on vähän kovempi ihminen, eikä herkistelijä, koska elämä ei ole kohdellut silkkihansikkain.

Toisaalta sitten riittää ymmärrystä näillä Aku Louhimiehille, mutta ei yhtään näille naisille, joita on ahdisteltu yms. ja nyt uskaltaneet siitä julkisesti puhua? Aika erikoista...

Jotenkin tuntuu, että tuo nauraminen ja iloinen olemuskin on opetultua. 

Itse en kyllä Airaa pidä erityisen nuorekkaana. Siis fyysisesti hyvässä kunnossa joo, kai sitä moni ihailee tällaisena pinnallisena ulkonäköön keskittyvänä aikana. Mutta ajatukset eivät ole mielestäni tätä päivää. Enemmän ihailen Eeva Kilpeä, joka on suunnilleen saman ikäinen kuin Aira ja tuonut kirjoituksissaan rohkeasti esiin mm. tasa-arvoon liittyviä epäkohtia.

Kilpi on kirjoittanut pääosan tuotannostaan feminismin toisen aallon aikoihin. Silloin feminismi ajoi aidosti tasa-arvoa, toisin kuin nykyinen intersektionaalinen feminismi.

Ja milläköhän tavalla nykyinen ei aja tasa-arvoa?

Sehän yrittää tehdä miehestä täysin tarpeettoman olion jota tulee halveksia ja joka on somemaailman sylkykuppi jolla ei saisi olla mitään oikeuksia mihinkään.

Kuinka niin? Kerroppa ihan käytännön esimerkkejä tästä.

Paras esimerkki tästä on Tämä Palsta.

Joo, ei taida sitten löytyä niitä oikeita esimerkkejä. Tää palsta ei tietääkseni ole intersektionaalisen feminismin äänitorvi.

Vierailija
385/393 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maria ei ole itse perusluonteeltaan lämmin, positiivinen tai iloinen. En edes käsitä, miksi Marian piti aloittaa feminismihöpötyksensä, sillä nyt oli kyse Airasta eikä Mariasta itsestään. Tykkään ohjelman ideasta, mutta itse toimittaja pitäisi ehdottomasti vaihtaa!

Seuraavassa jaksossa onneksi Maria pääseekin feministiystävänsä kanssa temmeltämään. Arjan jaksossa nähty tekohymy vaihtuu aidoksi Lin seurassa.

Kuka olisi hyvä valinta toimittajaksi Yökylässä Maria Veitola- ohjelmaan?

Ei Maria Veitola ole itse kyseistä ohjelmaa pystyyn laittanut, vaikka se onkin nimetty hänen mukaansa.

Tilalle joku muu, joka osaa olla avoin, lämmin ja omaa oikeasti fiksun olemuksen eikä triggeröidy heti kun toinen on asioista eri mieltä. Kaikki eivät tuohon feminismifanaattisuuteen hatkahda, onneksi.

Sara Sieppi ois hyvä. Sara tosin ei taitas suostua jos vieraat ei asu pitkän lentomatkan takana jossain lämpimässä. Myös puhelahjat ovat heikohkot.

Vierailija
386/393 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kikkelskokkels kirjoitti:

Katsoin Maria Veitola yökylässä jakson Aira Samulinin luona ja pidin näkemästäni. Mielestäni Aira on upea aikansa epätavallinen edustaja. Yrittäjänaisena hyvä itsetunto, rauhallinen tapa esittää näkemyksiään, ei mikään nykyajan vouhottaja. Se on totta, että se naurettava metoo-kampanja  on mennyt liian pitkälle.  Jos jotain naista on vaikkapa 40 vuotta sitten puristettu takapuolesta niin voi voi, siihen aikaan kaikki naivat ristiin rastiin ym. Minua ei ole koskaan kukaan lähennellyt; ei halutusti, ei töissä, ei vapaalla. Pitää naisen osata ja uskaltaa asettaa itse rajat  toiminnalle ja tehdä tarvittaessa stoppi lääpinnälle.  Tilanteesta pitää myös osata poistua tarpeen vaatiessa. Ja vielä palaan tuohon ohjelmaan yökylässä.. niin olen katsonut sen jo kolme kertaa, mielestäni Aira on vaan niin selkeän hyvä tyyppi, ei valita, ei vikise, sanoo asiat niinkuin ne on. Siinä olisikin oppimista tämän päivän me-too pelleille !!

"Pitää naisen osata ja panna toppi lääpinnälle".....Miten laitat, kun vieras mies työntää kätensä haaroihisi tungoksessa tai kun tuikituntematon huutaa kadulla perääsi hu-o-raa.

Nämä ovat tapahtuneet kun olin 15-17 vuotias. Ihan olin farkkuihin ja huppariin pukeutunut. tuo haaroihin käden työntö tapahtui tungoksessa, jossa oltiin katsomassa jotakin bändiä. Tunsin itsesi likaiseksi ja jotenkin huonoksi pitkän aikaa . Nuo siis muistan vieläkin vaikka niistä on kulunut vuosikymmeniä. Tuntuvat edelleen ällöttäviltä. Toiseen ihmiseen ei vain saisi kajota. Itselle ei tulisi mieleenkään mennä puristelemaan vieraan nuoren miehen/lapsen sukukalleuksia. Tai huudella kadulla perään. Mutta kyllähän nuo tietenkin oli minun omia vikojani. Miksi menin kuuntelemaan sitä bändiä ja miksi kuljin kadulla. Syytönhän se tekijä on, koska minä en ymmärtänyt poistua tilanteesta, niin olen syyllinen. Näinhän se sinun mielestäsi on. Syy on uhrin, kun oli paikalla.  

Ja tietenkin kun sinua ei ole ahdisteltu niin ei ketään muutakaan. Eikä ketään ole rais-kat-tu, kun ei sinuakaan ole ja jos onkin, niin naisen oma syy, mitäs ei ole poistunut paikalta tai mitäs on ylipäätään mennyt kyseiseen paikkaan. Vaikkapa kadulle tai puistoon. Tekijä nyt kuitenkin on syytön.    Niinkö?

Vierailija
387/393 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airasta ei kyllä tuon ohjelman perusteella kovin lämpimää kuvaa saa. Enemmänkin kovan ja semmoisen, että "kaikkien on pärjättävä itse".

Mikä on sillä tavalla outoa, kun on itse kokenut mitä on, ja lapset sairastuneet. Luulis että olis herkkyytä heikkouksille. Mutta ehkä hänen tapauksessaan on sitten hyvä, että on vähän kovempi ihminen, eikä herkistelijä, koska elämä ei ole kohdellut silkkihansikkain.

Toisaalta sitten riittää ymmärrystä näillä Aku Louhimiehille, mutta ei yhtään näille naisille, joita on ahdisteltu yms. ja nyt uskaltaneet siitä julkisesti puhua? Aika erikoista...

Jotenkin tuntuu, että tuo nauraminen ja iloinen olemuskin on opetultua. 

Itse en kyllä Airaa pidä erityisen nuorekkaana. Siis fyysisesti hyvässä kunnossa joo, kai sitä moni ihailee tällaisena pinnallisena ulkonäköön keskittyvänä aikana. Mutta ajatukset eivät ole mielestäni tätä päivää. Enemmän ihailen Eeva Kilpeä, joka on suunnilleen saman ikäinen kuin Aira ja tuonut kirjoituksissaan rohkeasti esiin mm. tasa-arvoon liittyviä epäkohtia.

Kilpi on kirjoittanut pääosan tuotannostaan feminismin toisen aallon aikoihin. Silloin feminismi ajoi aidosti tasa-arvoa, toisin kuin nykyinen intersektionaalinen feminismi.

Ja milläköhän tavalla nykyinen ei aja tasa-arvoa?

Sehän yrittää tehdä miehestä täysin tarpeettoman olion jota tulee halveksia ja joka on somemaailman sylkykuppi jolla ei saisi olla mitään oikeuksia mihinkään.

Kuinka niin? Kerroppa ihan käytännön esimerkkejä tästä.

Paras esimerkki tästä on Tämä Palsta.

Tämä pal-sta on kyllä mal-liesimer-kki siitä, mitä mie-het ajat-televat nais-ista. (Jo ihan pelkästään tämä ketjukin)

Nainen on leh-mä, ka-nt-tura, siid-eri-valas, ryhä-valas, h-u-o--r-a, lut---ka,  lom-pakko-loi-nen jne. 

Pals-tamies ei nyöskään ikinä/koskaan pariu-tuisi suomalaisen naisen kanssa. Nainen hui-jaa aina mie-hen isäksi. Kukaan mies ei kos-kaan hal-ua isä-ksi. Ja tämä huijaus tehdään tietenkin sen takia, että saadaan mieheltä elatusma-ksut, joilla nainen sitten elää leveästi koko loppu elämänsä.

Tämän lisäksi 90% miehistä ei ole sen lapsen isä, jota elättää.

Naiset ovat poikkeuksetta kouvo-latukkaisia , +40 , painoin-deksi tähti-tieteellinen ja häi-riköivät miehiä.

Naiset elävät yhteiskun-nan/tai miehen varoil-la. Töissä eivät käy ja koulutusta ei ole, mutta miehiksi kelpaa vain korkeasti koulutetut, yli 190cm pitkät ja komeat. Mitä suom-alaiset miehet poik-keuksetta ovatkin(omasta mielestään) . Porukassa on kyllä yksi 170cm pitkä, työtön kil-tti-mies, joka ei kelpaa pituuten-sa ja työt-tömyytensä takia suomalaisille nirp-panokille, jolle kelpaa vain työssä käyvä mies, koska naiset haluaa vain rahaa.

Naiset ovat persjal-kaisia, kouvulatukkaisia yh-huoltajia, kiroi-levat, juovat, ja käh-mivät miehiä enemmän, kuin miehet koskaan naisia.  

Suomalainen mies sensiaan on rehti ja kiltti ja komea. 

Kumma miten epätasaisesti geenit jakautuu. Rumat naiset saa komeita poikalapsia ja komeat miehet saa vain rumia, lyhytjalkaisia tyttölapsia :(

Hehheh. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Ihan kuin naiset eivät osaisi samaa. Ihan samalla tavalla naiset haukkuvat miehiä, ehkä vain muista asioista. Joskus kommenteista huokuu, kuinka perheen tasa-arvo on kaukana, kun nainen haluaa olla pomo ja osaa kaiken ja entä se syyllistäminen ja miesten vähättely.

Enpä ole huomannun omassa miehessäni kertomasi väitteitä tai käytöstä

Ja kun se mies on "pomo" perheen tasa-arvo on kohdillaan?

Vierailija
388/393 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että Maria Veitola on hyvin epävarma itsestään.

Vaikka esiintyykin toisin

Jokin hänessä sen paljastaa. Onhan hänellä niitä paniikkihäiriöitä taustalla joten eivät varmaan ole suotuisia tällaiset ohjelmat hänen kaltaiselleen. Siis paniikkihäiriöistä johtuen.

Voiko sellaisesta parantua. Paitsi autiolla saarella. Tai erämaassa.

Vierailija
389/393 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airalla on aika tavalla ikää. Hän on sovinistisen maailman kasvatti, vaikka itse siellä pärjäsi.

Ei, vaan hän ei ole sellainen pumpuliperse, kuin nykyajan lellityt naiset, jotka kasvatetaan pienestä pitäen poikatytöiksi, eli ei ole miehiä ja naisia, ainoastaan friikkejä.

Suomessa tytöistä ei ole koskaan kasvatettu prinsessoja. Ei edes silloinkaan, kun nainen oli muuten alistettu. Suomalaisen naisen on aina pitänyt tehdä fyysistä työtäkin miehen rinnalla, eikä voinut keskittyä passiivisena lakkaamaan kynsiä. Suomessa naisen pitää vain pärjätä. Minä taas yhdistän rohkeuden ja hyvän ulkonäön, mutta kauneuteni ei tee minusta heikkoa.

Vierailija
390/393 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että Maria Veitola on hyvin epävarma itsestään.

Vaikka esiintyykin toisin

Jokin hänessä sen paljastaa. Onhan hänellä niitä paniikkihäiriöitä taustalla joten eivät varmaan ole suotuisia tällaiset ohjelmat hänen kaltaiselleen. Siis paniikkihäiriöistä johtuen.

Voiko sellaisesta parantua. Paitsi autiolla saarella. Tai erämaassa.

Voi parantua.

Vierailija
391/393 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on luonteeltaan esim ujo, joka ei välttämättä näy mitenkään ulospäin. Kun on harjoitellut esiintymään vaikka ei oikein haluaisi. Se on niin kuin puoli7 Susanne, hänkin on epävarma sisimmässään. Eli Mikko on varmempi.

Vierailija
392/393 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Airalla on aika tavalla ikää. Hän on sovinistisen maailman kasvatti, vaikka itse siellä pärjäsi.

Tuossa juuri helposti sokeutuu sille, että kun minä pärjäsin, niin muut ovat vain turhanvalittajia, vaikka hänenkin olisi ollut varmasti hyvä saada ääntään kuuluviin mahdollisten epäkohtien tullessa kohdalle eikä vain olla kaikenkestävä supernainen. 

On ihan ok myöntää oma heikkoutensa.

Vierailija
393/393 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa juuri helposti sokeutuu sille, että kun minä pärjäsin, niin muut ovat vain turhanvalittajia, vaikka hänenkin olisi ollut varmasti hyvä saada ääntään kuuluviin mahdollisten epäkohtien tullessa kohdalle eikä vain olla kaikenkestävä supernainen. 

On ihan ok myöntää oma heikkoutensa.

Näinhän naiset toimii. Naisten on nyt helppo saada seksiä ja kun se on heille helppoa on se kaikille. Jos ei ole, niin on syrjäytynyt luuseri.