Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhästymisen pelko ja aina ajoissa oleminen rajoittaa elämääni. Onko muilla samaa ongelmaa?

Vierailija
21.02.2019 |

Meillä on töissä liukuva työaika luojan kiitos, koska muuten stressaisin itseni hamaan tappiin joka päivä. Olen aina ollut sellainen, että pelkään jostain syystä kamalasti myöhästymistä.

Esimerkiksi jos mulla on töiden jälkeen vaikka lääkäri, varaan automatkaan huomattavasti liikaa aikaa. Saatan olla jopa 30 min etuajassa odotushuoneessa, koska pelkään niin kamalasti myöhästymistä. Tämä johtaa siihen, että armotta alkaa vuorokaudesta tunnit loppua kesken jos on jotain menoa, töistäkin lähden tämän takia aivan liian aikaisin.. Muutamasti viikossa töiden jälkeen menen jumppaan ja pelkään sieltäkin myöhästymistä niin, että todella varaan aivan liikaa aikaa ja istua tönötän pukkarissa paljon etukäteen.

Alan hermoilla kotoa/töistä lähtemistä jo paljon ennen kun se on edes ajankohtaista. Nyt minun pitää olla kahden tunnin päästä fysioterapiassa (15 min ajomatka) ja olen jo valmiiksi hermona siitä tiedosta, että mun pitäisi ajaa sinne ja etsiä parkkipaikka, käydä vessassa ja entä jos myöhästyn. Jos lähden myöhemmin kuin normaalisti lähtisin eli lähtisin esim. 30 min ennen, olen suurin piirtein juoksemassa autolle ja hermoilen koko matkan.

Aina jos on tieto, että jossain pitää olla tiettynä aikana niin koko päivän tuntuu kuormittavalle. Tiedän, että jos nyt joskus myöhästyy jostain fysioterapiasta niin ei se oikeasti ole mikään iso juttu, aikaa siinä menee tietysti hukkaan mutta ei se maailma siihen kaadu. Tämä tieto mahdollisesta myöhästymisestä aiheuttaa mulle kuitenkin suunnatonta ahdistusta ja olen ahdistuneena sitten ratissa ja hermoilen parkkipaikan kanssa.

Onko muilla tällaista ongelmaa? Tämä alkaa olla jo haasteellista, koska elämässä nyt on aikatauluja ja kellonaikoja milloin pitäisi olla jossain ja tuntuu, että mulla menee koko päivä näihin siirtymisiin kun aikaa uppoaa odotushuoneissa. Mies myös aina ihmettelee miksi lähden illalla jumppaan (15min ajomatka sinnekin) 45 min tai jopa tuntia ennen.. Tuntuu, että ehdin vaan kääntymään kotona ja muuten menen odotushuoneisiin viettämään aikaa tai sitten hermoilen kotona, että milloin saan lähteä ja olen paniikissa ajamassa niin kiireellä.

Onko muilla tällaista ongelmaa ja miten päästä siitä eroon?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä rasittavaa elämää, menee kyllä aikaa haaskoon jos puoli tuntia ennen pönöttää jossain ja odottaa että sovittu aika kilahtaa kelloon. Huh.

Ei minun aikani ole niin tiukalla, ettenkö joskus voisi puoli tuntia istua lukemassa kirjaa. Rasittavammalta se minusta kuulostaa, että juoksee henkihieverissä paikasta toiseen pysähtymättä koskaan.

Aloittajan ongelma ei varmaan olekaan se, jos joskus joutuu istumaan puoli tuntia lukemassa kirjaa. Mutta jos ihan joka paikkaan ehtimistä joutuu stressaamaan ensin pari tuntia, ja sitten istua puoli tuntia odottamassa, niin onhan se aika rasittavaa ja turhaa ajanhukkaa.

Varsinkin kuten joku aiemmin totesi, aika moni juttu on myöhässä joka tapauksessa. Mun lapsen oikomishoito jatkuu nyt kolmatta vuotta (eka hoito lopetettiin liian aikaisin ja ongelma palautui...) ja yhtään ainutta kertaa ei olla päästy hammaslääkärille alle 20 minuuttia myöhässä. Yleensä on puolisen tuntia.

Vierailija
42/42 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun teen aamulla alkavia töitä, nukun vasta töiden jälkeen, koska muut vaihtoehdot ovat valvoa nukkumatta ollenkaan, koska uni ei tule, tai olla jatkuvasti myöhässä, koska en herää, jollei ole jotakuta ravistelemassa hereille.

Kun painun petiin melko lailla heti töiden jälkeen, tiedän, että seuraavan työpäivän alkuun on yli 12 tuntia, joten voin nukkua aivan rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan