Onko tavallista, että tytöt puhuvat vapautuneesti kuukautiskierrostaan poikien kuullen?
Kommentit (102)
Jotkut tytöt puhuu, jotkut ei. Yksilöllistä.
Nuorilla naisilla kuin joskus myös miehillä ei ole moraalikäsitykset kunnossa. Aajatellaan, että kaikkien korvat haluaa kuulla ja nähdä sen mitä he haluavat revitellä itsestään esille. Se on tyylitöntä ja epämiellyttävää sivistyneemmistä ulkopuolisista.
Ja pojat voivat kertoilla yöllisistä siemensyöksyistään ihan julkisesti. Vähentää ahdistusta, kun saa vertaistukea ja tytötkin pitävät sitä sitten normaalina asiana, eivätkä naureskele jos veljen lakanoita pestään vähän useammin ym.
Pojissa taas on herännyt alkanut mennä asenteet seksiin "vasta avioliitossa"-suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Normaaliin elämään kuuluva asia, johon tytöt ilmeisesti kaipasivat vertaistukea. Eivät nähneet että asia olisi niin hävettävä, että pojan läsnäolo haittaisi, vaikka tuskinpa sinulta sitä varsinaista vertaistukea hakivat.
Itsehän olen joutunut keskustelemaan lyhyesti menkoista myös miespuolisen esimieheni kanssa ja ihan kiva että saatiin lyhyesti selvitettyä että minulla on päällä helvetilliset menkkakivut ja ambulanssin henkilökunta suositteli välittömästi kotilepoa. Parempi vaan että miehetkin ovat yleisellä tasolla tietoisia siitä miten nuo perusmekaniikat menevät, mitäpä sitä salailemaan.
No nuo kivut ei kyllä kuulosta normaaliin elämään kuuluvalta asialta, jos ihan ambulanssia tarttee...
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuokin joku uusi kiusaamisen muoto, saadaan pojat hämilleen kun vahvat itsenäiset naisenalut puhuvat äänekkäästi vuodoistaan. Tuli vain mieleen, en tietysti ollenkaan tiedä millainen tilanne oli kyseessä.
No voi elämä sentään.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on ihan oikein puhua vapautuneesti menkoista. Luonnollinen asia. Samoin pojat voivat ihan vapautuneesti sanoa, jos niillä alkaa seisomaan tai tai tytöt, jos pöksyt kastuu. Voi ihan hyvin todeta, että toi mimmi tai poika sai mut kiihottumaan ja nyt mulla seisoo tai housut kastui. Myös erilaisista eroottisista kokeiluista on hyvä puhua vaikka koulutunnillakin, vertailla niitä ja kertoa mikä tuntui hyvältä ja mikä ahdisti, mikä pelottaa ja missä iässä kertoo olevansa valmis siihen.
Olet todella sivistymätön moukka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi? Menkat ei ole mikään tabu, toisin kuin joskus 1800-luvulla.
Ei ne tabu ole, mutta ajattelin, että kyse olisi intiimiasiasta, josta ei haluttaisi puhua poikien kuullen. Olin siis väärässä.
AP
Jos kokee asian kauhean intiimiksi niin miksi puhuisi kenenkään kuullen? Mitä väliä onko kuulija tyttö vai poika?
Emmä tiedä. Ei mulle tulis koskaan mieleenkään puhua omista yöllisistä siemensyöksyistäni niin, että olisi naispuolisia kuulemassa. Mutta dehän tietysti täysin subjektiivista, mitä pitää intiiminä ja mitä ei.
AP
Onko teillä sitten tapana puhua poikien kesken noista siemensyöksyistä paljonkin?
Minun isäni, syntynyt -57, on sitä lajia että jos joku mainitsee hänen kuultensa sanan 'kuukautiset' tai 'menkat' niin naama vääristyy ja hän vastaa että "tota mun ei olisi tarvinnut tietää", "kadun että kysyin", "seuraava aihe, kiitos". Mutta yläkoulun käytävillä kuulemani mukaan nykyaikana pojat ovat vähän paremmin sinut naisen biologian kanssa :D Ihana kun poika kysyy huolehtivasti että "tarttisko meidän käydä hakee terkkarilta buranaa?" tai "oota mä soitan Oonalle, sillä on varmaan siteitä mukana".
Ei siinä mitään hävettävää ole, aivan samalla tavalla kun pojat puhuvat esinahan löysyydestä, masturboinnista ja kivesten laskeutumista, voivat tytötkin puhua kuukautisista vaikka koulun ruokapöydässä välittämättä ketä siinä on kuulemassa.
Mun mielestä vaan hyvä että ilmapiiri on vapautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tabu ole, mutta ajattelin, että kyse olisi intiimiasiasta, josta ei haluttaisi puhua poikien kuullen. Olin siis väärässä.
AP
Jos kokee asian kauhean intiimiksi niin miksi puhuisi kenenkään kuullen? Mitä väliä onko kuulija tyttö vai poika?
Emmä tiedä. Ei mulle tulis koskaan mieleenkään puhua omista yöllisistä siemensyöksyistäni niin, että olisi naispuolisia kuulemassa. Mutta dehän tietysti täysin subjektiivista, mitä pitää intiiminä ja mitä ei.
AP
Onko teillä sitten tapana puhua poikien kesken noista siemensyöksyistä paljonkin?
No ei, mutta vielä vähemmän olettaisin naispuolisten haluavan kuulla niistä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on ihan oikein puhua vapautuneesti menkoista. Luonnollinen asia. Samoin pojat voivat ihan vapautuneesti sanoa, jos niillä alkaa seisomaan tai tai tytöt, jos pöksyt kastuu. Voi ihan hyvin todeta, että toi mimmi tai poika sai mut kiihottumaan ja nyt mulla seisoo tai housut kastui. Myös erilaisista eroottisista kokeiluista on hyvä puhua vaikka koulutunnillakin, vertailla niitä ja kertoa mikä tuntui hyvältä ja mikä ahdisti, mikä pelottaa ja missä iässä kertoo olevansa valmis siihen.
Mitähän tekemistä kuukautisilla ja kiihottumisella on keskenään?
Naisilla tunnetusti puheenaiheet pyörivät vähän väliä pillun ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hoksannut, että puhuisivat poikien kuullen, mutta ainakin meillä kotona tyttö pystyy avoimesti puhumaan minulle menkoistaan. Ei puhettakaan, että olisin itse 90-luvun alussa samalla tavalla äidilleni puhunut.
Ymmärrän kyllä, että äidille tai muille naispuolisille, mutta että puhutaan asiasta luokkahuoneessa, jossa on poikia.
AP
No minusta kuulostaa omituiselta, että joistain jutuista saisi puhua pelkästään oman sukupuolensa kuullen. Jos mä haluan puhua kuukautisista, en todellakaan piittaa siitä onko joku miespuolinen mahdollisesti kuulemassa. Saako ne jotain traumoja jos kuulee vai?
Ilmeisesti saavat. Ikikset ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
No ei, mutta vielä vähemmän olettaisin naispuolisten haluavan kuulla niistä.
AP
Kyllä meillä ainakin koulussa kerrottiin ihan kummankin sukupuolen teini-ikään liittyvistä asioista kaikkien kuullen. Hyvä ne on tietää ja ihan kiinnostuneina niitä silloin kuunneltiin. Tietysti jotkut oli kiusaantuneita ja sekin on ihan ok. Pointtini olikin että se kuka pitää näitä asioita intiimeinä, ei puhu niistä kenenkään kuullen, ja se joka ei pidä, ei välitä kuulijan sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hoksannut, että puhuisivat poikien kuullen, mutta ainakin meillä kotona tyttö pystyy avoimesti puhumaan minulle menkoistaan. Ei puhettakaan, että olisin itse 90-luvun alussa samalla tavalla äidilleni puhunut.
Ymmärrän kyllä, että äidille tai muille naispuolisille, mutta että puhutaan asiasta luokkahuoneessa, jossa on poikia.
AP
Kamalaa, onko niillä siis sekaluokka? Haureutta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen havainnut ihan muuta. Yleensä me puhutaan miehistä ja niiden vehkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tekemistä kuukautisilla ja kiihottumisella on keskenään?
No ainakin ap on hirmu kiihottunut. Enkä ole huomannut kuukautisten omassakaan elämässäni estävän kumpaakaan osapuolta kiihottumasta. Hirmu usein kuukautiset ovat alkaneet yhdynnän aikana. Siksi minulla on sellainen litteä kuukuppi, joka on nimenomaan kehitetty käytettäväksi myös seksin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen havainnut ihan muuta. Yleensä me puhutaan miehistä ja niiden vehkeistä.
Toki puhuvat myös siitä mitä pilluun työnnetään.
Menkoistakin on varmasti enemmän ja vähemmän helppoja puheenaiheita. Esim. kuukautiskierron kesto tai menkkakivuista mainitseminen on varmaan useimmista rennompi puheenaihe kuin veren määrä ja verisen siteen ulkonäkö.
Muiden eritteiden kanssa sama juttu. On vielä jokseenkin normaalia mainita menevänsä pissalle tai käyvänsä vessassa x kertaa päivässä, oudompaa olisi jos myös alkaisi kuvailla eritteidensä laatua.