Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista, että tytöt puhuvat vapautuneesti kuukautiskierrostaan poikien kuullen?

Vierailija
21.02.2019 |

Miten on?

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooo enkä tykkää tästä nykyisestä eritekeskustelusta yhtään joka veen kahvittelulla joku valittaa ”per se vuotaa” ”tullee ripulipaskaa, tiiäkkö ihan vettä ku syön maitotuotteita” oon vanhanaikanen ja tylsä ja kaikkee, mutta mua ei vaan kiinnosta. Voitasko jutella mieluummin vaikka säästä ku sun menkoista? Ei kaikkia naisiakaan vaan kiinnosta.

Eivät ole minulle tabuaiheita, mutta näille keskusteluille on paikkansa. Oksettaa tällainen käytöstapojen puute ja junttius.

Vierailija
102/102 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tyttönen enää, vaan nainen, 27-vuotias. Vapaammin puhun tottakai kuukautisistani naisille, kuin miehille. En kuukautisiani häpeä, mutta on kohteliasta olla hienotunteinen, jos aistii että toinen vaivaantuu. Jos olen 100 % varma että toinen on asian kanssa ok, olen joskus jopa kertonut jonkun nolon kommelluksen aiheen tiimoilta.

Yleensä kuitenkin puhun niistä vain seuraavissa käytännöllisissä tapauksissa:

- Kerron etten voi uida. Mies kysyy miksi.

- Pyydän särkylääkettä järkyttäviin mahakipuihin. Mies kysyy miksi mahani on niin kipeät.

- Suunnittelemme vaellusta. Kahdesta mahdollisesta päivämäärästä toisena minulla on hyvin todennäköisesti menkat. Kerron etten ole varma osallistunko, jos menemme tuolloin.

- Alan itkemään jostain käsittämättömästä syystä. Pakko selittää mitä tapahtuu.

- Mies itse kiinnostuneena haluaa tietää aiheesta. Tällöin oikein mielelläni kerron.

- Valistan rakasta pikkuveljeäni maailman kulusta.

- Kuukautiset yllättävät automatkalla, on pakko saada nopeasti siteitä.

- Joku mies inisee, etteivät naiset siedä järkyttävää kipua tai verta.

Kuukautisista puhumista ei voi mielestäni verrata seksuaalisista asioista puhumiseen. Ne ovat eri aihe. Miesten elämässä ei oikeastaan taida olla mitään kuukautisiin verrattavaa. Turha väkisellä yrittää.

Kyllä niitä voi verrata suoraan seksuaallisiin asioihin. Sukupuolielimien asiat ovat samoja oli syy mikä tahansa.

Ei todellakaan ole normaalia ruveta puhumaan omalle veljelle oman värkkintä toiminnoista.

Jos ihminen rupeaa itkemään ilman mitään järkevää syytä niin hän ei ole tasapainoinen. Turha siitä menkkoja syyttää.

Olen siis veljelleni opettanut aikanaan (lapsena) mitä ovat kuukautiset ja miten lapset tulee maailmaan. :D Eiköhän ole aika normaali käytäntö että isommat valistaa. :D

Ei voi verrata seksuaalisiin asioihin. Menkkoihin ei liity minkäänlaista seksuaalista jännitettä. Niitä voi verrata korkeintaan johonkin muuhun ruumiin toimintoon, kuten ruuansulatukseen. Ei siitäkään puhuta päivällispöydässä, mutta joskus voi olla pakko ottaa esille. Riippuu tilanteesta seuran vaivaantumiskynnyksestä toki, miten herkästi.

Esittäisitkö tieteellistä faktaa viimeisen väitteesi pohjaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi