Siis mitä? Maaliskuun alusta lähtien kirjeen postitus kestää 4 päivää!?!
Postimaksut nousee ja toimitusaika pitenee jatkuvasti.
Kommentit (53)
Säilyykö merkin hinta kuitenkin 1,50 eurona?
Vierailija kirjoitti:
Lähettääkö kukaan kirjeitä enää?
Joskus olen joutunut viranomaisille lähettämään. Ihan huvin vuoksi saatan laittaa kaverille tai sukulaiselle korttia (koska kukaan muu ei lähetä ,niin minä sitten lähetän). Joskus lähetän jopa paketteja.
Vierailija kirjoitti:
Viisastelijat, nykyään kirjeen kulkemisen tavoiteaika on 1-2 vuorokautta. Jos teille jo nyt kestää kirje tulla perille viikon, niin jatkossa se tuleekin sitten kahdessa viikossa. Turha iloita.
Sarcasm, Sheldon Cooper! Se on taitolaji.
Erittäin harvinaista että lähetän kirjeitä tai kortteja. Ollaan luovuttu tästä tavasta täysin.
Ei lähetetä edes joulukortteja, tosin ei enää saada niitä myöskään.
Ainut kelle lähetän kortteja niin on äiti joka asuu hoivakodissa.
Äidin kuoltua sekin jää.
Saa kestää vaikka kuinka kauan, ihan sama.
Se on ikävää että perinteiset tavat jää, lopetin lähettämisen kun meidän lähikaupasta vietiin postilaatikko.
Käydään Prismassa mutta en mä muista ottaa silloin kortteja tai kirjeitä mukaan. Joten päädyin siihen että antaa olla koko homman.
Heh, mullekin kävi niin että ystävänpäiväkortin kulkemiseen kului viikko. Posti kyllä tosissaan rohkaisee toiminnallaan ihmisiä postittamaan enemmän!
Kiitos Sipilälle, enää ei postin tarvi toimia vaan tuottaa rahaa omistajille.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan kyllä tarvittaessa postitettua parissa minuutissa jos on kirjelaatikko ihan lähistöllä.
Niinpä mutta kun ei ole niin mihin sen kirjeen nakkaa.
Posti kerännyt ne laatikotkin pois.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mullekin kävi niin että ystävänpäiväkortin kulkemiseen kului viikko. Posti kyllä tosissaan rohkaisee toiminnallaan ihmisiä postittamaan enemmän!
Näinpä ja siksi päädyttiin että lähettäminen loppuu.
Sukulaisten kanssa sovittiin ettei kortteja lähetetä.
Äiti saa kortin hoivakotiin koska Postia pitää olla sekä käteistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään tosissani tuota uudistusta, jo nyt välillä saan laskut niin, että eräpäivä on jo seuraavana päivänä, vaikka lasku olisi lähetetty liki 3viikkoa sitten. Tulen varmaan saamaan paljon maksumuistutuksia, kun entisestään hidastuu tuo touhu.
Mitä laskuja sinulle oikein tulee joita ei saa e-laskuna verkkopankkiin, sähköpostiin tai Netpostiin? Mulle ei ole tullut paperilla yhtään laskua useaan vuoteen. Vakuutusyhtiö oli muistaakseni viimeinen joka lähetti paperilaskuja, nekin siirtyi sitten Netpostiin ja myöhemmin e-laskuksi.
Epäilen ettei meidän lähellä olevaa postilaatikkoa tyhjätä ikinä? Tai sitten siihen viedyt postit heitetään roskiin suoraan?
Vierailija kirjoitti:
No mutta neljä päivää on suuri parannus. Viikko sitten lähettämäni ystävänpäiväkortit olivat tulleet eilen perille eli seitsemän päivä meni.
Itselleni posti toi tänään 21.2. ystävänpäiväkortin, joka oli matkannut Kajaanista Helsinkiin reilun viikon.
Mun työmaan tien toisella puolella on yksi suomen suurimmista k-raudoista ja meille ei jaeta aamu/pikapostia ollenkaan.
Se on kuitenkin jännä että posti ottaa pikamaksun vaikka palvelua ei meille ole tarjolla ollenkaan.
Eikö niiden pitäisi ilmoittaa lähetettäessä ettei voi pikana lähettää?
Ja vähönkään kauempia matkoja maan sisällä ja heti menee 2 viikkoa. 4 päivän toimitus käsivarresta turkuun vaatinee ainakin kolme lentoa ja että kirje viedään kädestä käteen seuraavalle toimittajalle joka toimittaa eteenpäin. Ne ei voi jäädä makamaan ja odottamaan mitään uudelleen kategorisointia vaan saapumis postitoimipaikan on oltava selvä suoraan lähtöpaikalta. Ja jaettava heti kun saapuu. Ja silloinkin on vaikeaa saada se alle viikossa.
Mutta semmoista se elämä on kun posti palkkailee McNamaran tolloja eli väkeä alle äo 83 jotka eivät vaan pysty yhtikäs mihinkään työhön mitä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta neljä päivää on suuri parannus. Viikko sitten lähettämäni ystävänpäiväkortit olivat tulleet eilen perille eli seitsemän päivä meni.
Sama! Vanhempani lähettivät minulle ystävänpäiväkortin viime viikon tiistaina, oli perillä nyt maanantaina. Veljeni lähetti vanhemmilleni ystävänpäiväkortin viime viikon maanantaina, oli perillä nyt keskiviikkona eli yli viikko meni. Heitin kommentin, että lähettäkääpä isälle synttärikortit jo, kun isällä on synttärit maaliskuun loppupuolella.
Asun Itä-Euroopassa ja täällä posti on samaa tasoa kuin Suomessa. Jos lähetän Suomeen synttärikortin, niin kaksi viikkoakaan ei aina riitä, kun nämä kaksi postilaitosta yhdistää voimansa.
Vuosia sitten asuin Britanniassa ja posti sieltä Suomeen kulki yleensä kolmessa päivässä.
En tajua, miten postipalveluista on tullut ihan paskoja ympäri Eurooppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään tosissani tuota uudistusta, jo nyt välillä saan laskut niin, että eräpäivä on jo seuraavana päivänä, vaikka lasku olisi lähetetty liki 3viikkoa sitten. Tulen varmaan saamaan paljon maksumuistutuksia, kun entisestään hidastuu tuo touhu.
Mitä laskuja sinulle oikein tulee joita ei saa e-laskuna verkkopankkiin, sähköpostiin tai Netpostiin? Mulle ei ole tullut paperilla yhtään laskua useaan vuoteen. Vakuutusyhtiö oli muistaakseni viimeinen joka lähetti paperilaskuja, nekin siirtyi sitten Netpostiin ja myöhemmin e-laskuksi.
Ainakin jätelasku, sitä ei saa e-laskuna, eikä vesilaskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jätelasku, sitä ei saa e-laskuna, eikä vesilaskua.
Minkä vesi ja jäteyhtiön asiakas oikein olet? Missä voi olla tuollainen takapajula vielä olemassa ettei ole e-laskusta kuultu.
Lääkärinajat ja kutsut tutkimuksiin tulee kirjeenä. Ja usein myöhässä.
Eipä tuota kirjepostia paljon enää tule. Vaimolle jokin lasku aika ajoin. Muutoin postiluukusta tulee lähinnä mainoksia. Ennen Posti oli valtion laitos ja sillä oli jonkinlaiset laatutavoitteet. Sitten se muutettiin liikelaitokseksi ja nyttemmin myytiin. Lopputulos: Posti/Itella/posti on pohtinut, voisivatko postinkantajat leikata myös ihmisten nurmikoita tai toimia lähihoitajina. Muissa firmoissa karsitaan rönsyjä ja keskitytään oman toiminnan ydinasioihin, kun resurssit kaikkien entisten asioiden ylläpitoon hupenevat. Postissa näemmä... lähinnä sählätään.
En minä juuri kaipaa Postia. Sitä en tiedä, kuka toimittaa tilaamani paketit tuohon läheiseen kauppaan, eikä minua kiinnosta, onko se Posti, Matkahuolto, jokin kuriiripalvelu vai mikä tai kuka. Pääasia, että toimituskulut pysyvät kohtuullisina. Jos eivät pysy, joku perustanee kilpailevan yrityksen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa siirtyä mahdollisimman monissa laskuissa e-laskuun, niin ei tarvitse miettiä tuleeko karhulasku ennen varsinaista.
Viisastelijat, nykyään kirjeen kulkemisen tavoiteaika on 1-2 vuorokautta. Jos teille jo nyt kestää kirje tulla perille viikon, niin jatkossa se tuleekin sitten kahdessa viikossa. Turha iloita.