Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä? Maaliskuun alusta lähtien kirjeen postitus kestää 4 päivää!?!

Vierailija
21.02.2019 |

Postimaksut nousee ja toimitusaika pitenee jatkuvasti.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Posti on rappiolla.

Mitähän te mahdatte kirjeillä tehdä kun ette lukea ja kirjoittaakaan osaa.

Vierailija
42/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei oo saanut vielä synttärikorttiaan, jonka kummi lähetti hyvissä ajoin. Synttärit olivat kesäkuussa. Eli tämähän on hyvä uudistus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärinajat ja kutsut tutkimuksiin tulee kirjeenä. Ja usein myöhässä.

Jep. Oppisivatpa siellä sairaalassa, että potilaalle pitää mielellään soittaa, että aika on varattu, jos siihen on vaikka alle kaksi viikkoa. Viimeksi meni aika sivu suun, kun se olisi ollut aamulla ja kirje saapui vasta sen päivän iltapäivänä. Kahdeksan päivää sitten oli lähetetty. Kyllä sai vääntää sakkomaksun kanssa, yrittivät sössöttää että eiväthän he tiedä olinko vaan huolimaton vai oliko oikeasti postin vika, mutta onneksi maksu lopulta peruttiin.

Vierailija
44/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettääkö kukaan kirjeitä enää?

Harrastan postcrossingia eli korttien lähettelyä ympäri maailmaa. Niin tekee myös n. 21 000 suomalaista. Välillä myös saan osoitteita Suomeen ja muutenkin tulee kavereita ja sukulaisia muistettua korttipostilla.

Vierailija kirjoitti:

Säilyykö merkin hinta kuitenkin 1,50 eurona?

Varmaan toistaiseksi, ellei myöhemmin keväällä tai vuoden aikana hintoja nosteta. Olin kyllä tosi hämmästynyt, kun ei loppuvuonna nostettu hintoja, kun oli jo kerinnyt tottua kahteen hinnan nostoon vuodessa.

Vierailija
45/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärinajat ja kutsut tutkimuksiin tulee kirjeenä. Ja usein myöhässä.

Mulle tulee netpostiin. 

Vierailija
46/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään tosissani tuota uudistusta, jo nyt välillä saan laskut niin, että eräpäivä on jo seuraavana päivänä, vaikka lasku olisi lähetetty liki 3viikkoa sitten. Tulen varmaan saamaan paljon maksumuistutuksia, kun entisestään hidastuu tuo touhu.

Mitä laskuja sinulle oikein tulee joita ei saa e-laskuna verkkopankkiin, sähköpostiin tai Netpostiin? Mulle ei ole tullut paperilla yhtään laskua useaan vuoteen. Vakuutusyhtiö oli muistaakseni viimeinen joka lähetti paperilaskuja, nekin siirtyi sitten Netpostiin ja myöhemmin e-laskuksi.

Jotkut pienet yrittäjät eivät lähetä vieläkään verkkolaskuja. Tosin itsellä ne ovat todella harvinaisia. 1. Sähkölasku tulee aina postin kautta kun  muuttaa, mutta nyt toivottavasti ei muutamaan vuoteen tarvitse. En ymmärrä, miksi sitä ei saanut e-laskuna, mutta ei vain saanut. Jatkolaskut kyllä sai. 

Vierailija
47/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tuntuu että ulkomailta tulevat paketit saapuvat perille nopeammin kuin kotimaasta lähetetyt.

Eipä tuo kirjeposti tunnu kauhean nopeasti muutenkaan liikkuvan. Voi olla että tulee perille päivässä-parissa, välillä menee yli viikko ja joskus posti katoaa mystisesti jonnekin.

No, minulla on kokemus toisenlaisesta postinkulusta ulkomailta ja ulkomaille. Lähetin joulupaketin (ekan luokan kirjeenä) eteläiseen Puolaan 14.12 ja 20.12 tuli sähköpostia, jossa kiitettiin lahjasta. Tiesin ystäväni lähettäneen paketin minulle, joten odottelin sitä saapuvaksi - mutta kului niin joulun- kuin uudenvuodenpyhätkin eikä pakettia näkynyt. Viimein 10.1. tuli Postilta noutoilmoitus postiin saapuneesta paketista. Ystäväni paketissa oli lähetyspäivämääränä 12.12. Eli kuukauden verran paketti seikkaili jossakin, voisin kuvitella erilaisia postin kontteja Suomessa, ehkä pisimmän aikaa täällä Turun päässä. Viime vuonna oli aivan sama juttu, silloin paketin sain sentään viikkoa aikaisemmin eli 3.1. Häpeillen ja nolona minun täytyy aina pyydellä anteeksi suomalaista postinkulkua tässä päässä, aina muistaen kertoa postin viimeaikaisimmista yksityistämisestä johtuvista käänteistä (puolalainen ystäväni on kuullut kaikki nurmikonleikkuut ja lumenluomiset jne.) ja valituksen siitä, miten suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa on hurjalla tohinalla amerikkalaistettu 1980-luvun lopulta alkaen. Eli mikään, mikä ennen toimi, ei toimi enää, paitsi kovalla hinnalla, eikä aina silläkään.

Sanoin kiitossähköpostissani 10.1., että jos ystäväni uskaltautuu vielä minulle joululahjan lähettämään, sopiva päivämäärä voisi olla joskus marraskuun alkupäivinä, ehkä jopa lokakuun lopulla. Ehkä sitten saisin paketin peräti ennen joulua.

Vierailija
48/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli lähetetty kirje tiistaina, tuli seuraavan viikon maanantaina. Täällä ei postia taideta enää jakaakaan kuin ma ja ke.

Vierailija
49/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan kirjeenä yksityisen terapeuttini laskun kuukausittain, ei ole muuta laskutustapaa. 

Vierailija
50/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vähönkään kauempia matkoja maan sisällä ja heti menee 2 viikkoa. 4 päivän toimitus käsivarresta turkuun vaatinee ainakin kolme lentoa ja että kirje viedään kädestä käteen seuraavalle toimittajalle joka toimittaa eteenpäin. Ne ei voi jäädä makamaan ja odottamaan mitään uudelleen kategorisointia vaan saapumis postitoimipaikan on oltava selvä suoraan lähtöpaikalta. Ja jaettava heti kun saapuu. Ja silloinkin on vaikeaa saada se alle viikossa.

Mutta semmoista se elämä on kun posti palkkailee McNamaran tolloja eli väkeä alle äo 83 jotka eivät vaan pysty yhtikäs mihinkään työhön mitä on tarjolla.

Posti ei lennä enää. Minnekään. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c0c357f5-c83e-4d85-af10-35dae1209d62

Vierailija
51/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettääkö kukaan kirjeitä enää?

Ei tätä menoa. Kyllä postin pitää Suomessa toimia paremmin.

Vierailija
52/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään tosissani tuota uudistusta, jo nyt välillä saan laskut niin, että eräpäivä on jo seuraavana päivänä, vaikka lasku olisi lähetetty liki 3viikkoa sitten. Tulen varmaan saamaan paljon maksumuistutuksia, kun entisestään hidastuu tuo touhu.

Mitä laskuja sinulle oikein tulee joita ei saa e-laskuna verkkopankkiin, sähköpostiin tai Netpostiin? Mulle ei ole tullut paperilla yhtään laskua useaan vuoteen. Vakuutusyhtiö oli muistaakseni viimeinen joka lähetti paperilaskuja, nekin siirtyi sitten Netpostiin ja myöhemmin e-laskuksi.

Ainakin jätelasku, sitä ei saa e-laskuna, eikä vesilaskua.

Minkä vesi ja jäteyhtiön asiakas oikein olet? Missä voi olla tuollainen takapajula vielä olemassa ettei ole e-laskusta kuultu.

Asun pienellä paikkakunnalla Pohjanmaalla eikä ole kuin yksi palveluntarjoaja veden ja jätekuljetuksen suhteen, eikä heiltä ainakaan vielä saa e-laskua. Muut laskut olen ottanut e-laskuna ja sähköpostiin.

Vierailija
53/53 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosiaan nopealta. Täällä Helsingissä kesti juuri viikon saada paketin saapumisilmoitus naaupurissa sijaitsevasta postista. Paketti oli tullut muualta Suomesta yhdessä päivässä. Koska paketteja säilytetään viikko, ja siitä ilmoittaminen kestää myös viikon, oli hakuaika mennyt umpeen samana päivänä kuin sain ilmoituksen. Palautteeseen vastattiin, että "joo tää on tällainen meidän kirjelupaus"! Eivät nähneet asiassa ongelmaa. 

Täysin mahdotonta myös löytää heidän nettisivuilta palautekanavaa, vain yrityksillä on paketteihin liittyvä lomake!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän