Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko syödä lämpimiä aterioita ollenkaan?

Vierailija
21.02.2019 |

Siis sellaisia lautasmallityylisiä. Jääkö multa jotain olennaista puuttumaan jos syön vain ruokaisia salaatteja, voileipiä, puuroja, munia, maitotuotteita ja hedelmiä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpö sinänsä ei ole olennaista, vaan se ruoka. Jos kuvittelet aikuisen pärjäävän hedelmillä ja voileivillä ilman kunnon lounasta tai päivällistä, olet väärässä. Jos ne salaatit ovat oikeasti ruokaisia ja täyttävät energiantarpeen, niin ei siinä sitten mitään.

Mulle lämpimät meetvurstivoileivät reippaalla juustomäärällä menee silloin tällöin lounaasta tai päivällisestä siinä missä pizzakin. Välillä minulle riittää lounaaksi tai päivälliseksi täytetty patonki Subwayn tapaan. Mutta enemmän on kuitenkin niitä päiviä jolloin haluan ihan lautaselta haarukalla ja veitsellä syötävää ruokaa. Välillä se voi olla ruokaisaa salaattia, mutta kyllä mä haluan syödä ”tavallista” lämmintä kotiruokaakin.

Subilla on hyvät valikoimat, voisin elää niillä. Ainakin hetken aikaa :D

Vierailija
42/46 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse syödä lämmintä ruokaa, en ole syönyt kymmeneen vuoteen. Olen terve 62-vuotias nainen.

Mitä sä siis yleensä syöt? Kiinnostaisi kuulla, josko sieltä löytyisi mullekin jotain kivaa.

Kaikkea mahdollista. Paisteja ja kokonaista kanaa paistan ja syön paljon. Salaateissa kaikkea mahdollista, pähkinöitä,siemeniä, riisiä, pastaa, mitä nyt milloinkin.

Tuorepuuroa, jogurttia ja mustikoita aamuisin. Joskus paahtoleipää, kananmunia, hedelmiä, lihaa.

Kypsennän uunissa lihat, mutta jostain syystä eivät maistu lämpimänä.

Eli kaikkea mahdollista.

Paistit ja kokonaiset kanat pistänkin korvan taakse. Kiitos vinkistä. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekee nyt jostain syystä hirveesti mieli kanasalaattia currymajoneesilla.

Vierailija
44/46 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse syödä lämmintä ruokaa, en ole syönyt kymmeneen vuoteen. Olen terve 62-vuotias nainen.

Mitä sä siis yleensä syöt? Kiinnostaisi kuulla, josko sieltä löytyisi mullekin jotain kivaa.

Kaikkea mahdollista. Paisteja ja kokonaista kanaa paistan ja syön paljon. Salaateissa kaikkea mahdollista, pähkinöitä,siemeniä, riisiä, pastaa, mitä nyt milloinkin.

Tuorepuuroa, jogurttia ja mustikoita aamuisin. Joskus paahtoleipää, kananmunia, hedelmiä, lihaa.

Kypsennän uunissa lihat, mutta jostain syystä eivät maistu lämpimänä.

Eli kaikkea mahdollista.

Paistit ja kokonaiset kanat pistänkin korvan taakse. Kiitos vinkistä. ap.

No tämä oli 62-vuotiaan mummon vinkki, mutta ihan hyvä, voi ne kypsentää itsekin. Vaikka kylmänä syökin.

Eri

Vierailija
45/46 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. 

Vierailija
46/46 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finelistä saa kätevän listan salaattien energiamääristä. Tässä suurimmasta pienempään: https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet?foodType=ANY&portionUnit=G&p…

Per 100 g:

Salaatti, perunasalaatti, majoneesikastike, pirkka/saarioinen

1 150 kJ (275 kcal)

Ateriasalaatti, caesarsalaatti, juusto, caesarkastike, krutonki

1 017 kJ (243 kcal)

Ateriasalaatti, caesarsalaatti, broileri, juusto, caesarkastike, krutonki

942 kJ (225 kcal)

Salaatti, italiansalaatti, majoneesikastike

869 kJ (208 kcal)

Ateriasalaatti, caesarsalaatti, katkarapu, caesarkastike, krutonki

848 kJ (203 kcal)

Saahan noillakin energiantarpeen täytettyä jos kilon vetää päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän