Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänkös RUOKATRAUMAT-ketju . Aloitan:

Vierailija
20.02.2019 |

Keitetyt kuoritut perunat joihin muodostui se kova kuori. Omassa kodissani ei perunoita keitellä!

Kommentit (328)

Vierailija
301/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitetyt kuoritut perunat joihin muodostui se kova kuori. Omassa kodissani ei perunoita keitellä!

Jos keittäisit, niin huomaisit ettei niihin kotona tule mitään kovaa kuorta. Ilmeisesti teillä ei kotona syöty perunoita.

Kyllä muuten tulee , kun ovat valmiiksi kuorittuina yön jääkaapissa!

Minkä takia kukaan tekisi niin

Kysy äidiltäni ja ex-mieheltäni... 

302/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ala-asteella pakotetaan maistamaan kaikkia ruokia? Mun mielestä ei pitäisi pakottaa, onhan se aikuisestakin inhottavaa syödä ruokaa, jota ei voi sietää. Mieluummin sitten ottaa vaikka enemmän muita ruokia. Kuten salaattia, perunaa ja leipää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Läpimärkä, kitkerän makuinen täytekakku kummilapsen synttäreillä.

- Ruotoiset suolaiset kalapihvit appivanhemmilla

- Sitkeä ja tunkkaisen makuinen kebab eräässä pitsapaikassa, mies väitti minun kuvittelevan ja söi kebabin loppuun eli lähes kokonaan, minä kun olin luovuttanut kahden haarukallisen jölkeen . Seuraavana yönä miehellä alkoi kunnon kuratauti...

- Ja chilisipsit joita maistatettiin eräässä kaupassa , en yhtään ihmettele kun se nainen sanoi että ei anna lapsille niitä. Suu paloi !

Tais mies tän jälkeen alkaa uskomaan sua :D samankaltainen kokemus mulla ollut. Eli oltiin eräässä pitsapaikassa syömässä ja sanoin miehelle että tää pitsa maistuu oudolta (kerkesin palan itse syömään) ja mies tuhahti ja alkoi syömään sitä kun itse tyydyin salaattiin ja limsaan. Mies sai sit ruokamyrkytyksen ja vietti seuraavan yön vessassa. Itselläkin oli maha kipee. Tämän jälkeen alkoi uskoa mua.

Olen lukenut jostain, että (pääsääntöisesti) naisilla on hyvä haju- ja makuaisti, sillä ammoisina aikoina naiset huolehtivat lasten ruokkimisesta, kun miehet olivat metsästysreissuilla, joten naisten piti tunnistaa, onko ruoka syömäkelpoista, vai pilaantunutta, jotta lapset pysyivät hengissä.

Itselle kävi kerran ketjuravintolassa niin, että kun kalaruoka tuli, niin kala maistui ihan sille, mille raaka kala haisee ja kasvikset olivat kovia. Mies päivitteli, kun olen niin ronkeli. Jätin ruuan syömättä ja kun tarjoilija haki lautaset pois, huomautin, ettei ruokaa voinut syödä. Tarjoilija tuli hetken päästä keittiöstä ja sanoi, että ruoka oli kesken kaiken otettu paistumasta, kun kokki oli luullut tilauksen peruuntuneen (ainakaan me ei vaihdettu tilausta, ehkä sekoittivat muuhun tilaukseen).

Nirsoja syöjiä usein moititaan, vaikka on tutkittu, että ronkeleilla ihmisillä on erityisen tarkka haju- ja makuaisti (makuhan on pääasiassa hajua), jolloin monet ruoka-aineet kertakaikkiaan maistuvat voimakkaille/pahoille, vaikka huonommilla aisteilla varustettu ei huomaa mitään vaan mättää suuhunsa. Toki pitää harjoitella esim. lapsena maistamaan ja totutella syömään erikoisempia makuja, mutta pitäisi uskoa jos joku sanoo ruuan maistuvan vanhentuneelta tai pilaantuneelta. Jos jollakulla on vaikka tarkka näkö, ehäni häntäkään moitita siitä, että näkee liian hyvin.

Vierailija
304/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro, banaani, riisipuuro, mansikka, koska lapsuus.

Vierailija
305/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty syömään vieläkään suklaapuuroa, kun 25 vuotta sitten peruskoulussa rehtori repi minua hiuksista kiinni pitäen ympäri ruokalaa, karjui minulle päin naamaa, heitteli päin seinää, hakkasi ja potki minua niin lujaa kuin jaksoi suoraan mahaan lopulta kun makasin lattialla vain siksi, että en suostunut syömään jälkiruokana ollutta suklaapuuroa. Rehtorin käsittelyn jälkeen jouduin ambulanssilla sairaalaan ja jouduin olemaan siellä kuukauden teho-osastolla.

Koulunkäynti Intiassa on astetta rankempi kokemus.

Vierailija
306/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruokatrauma, mutta juomatrauma ja ihan viime viikolta. Kaveri yllytti tilaamaan lattekahvin salmikinmakuisella siirapilla, sanoi että on tosi hyvää. Oli kuin kuumaa salmiakkiakossua, hyi hemmetti! 

Kaveri joi sitten molemmat kahvit, itse koetin häivyttää sitä karmeaa makua pullalla.

Vierailija
307/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanakeitto, jota söin oksennustaudissa, samoin Lidlin paistopisteen ruisleipä. Viime viikolla traumatisoiduin Pirkan kana-mangotaskuista, HK valmishampurilaisista, lihapullista ja eräästä tietystä mehusta, koska söin noita kaikkia viikonloppuna ja sen jälkeen alkoi oksentelu. :-)

Ai että vielä aikuisenakin voi tuosta synytä traumoja? Outoa, kyllä minä pystyn mielessäni erottelemaan että mikä johtuu vatsataudista, eikä se ole sen ruuan vika mitä satuin juuri silloin syömään :)

Vierailija
308/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6575676 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanakeitto, jota söin oksennustaudissa, samoin Lidlin paistopisteen ruisleipä. Viime viikolla traumatisoiduin Pirkan kana-mangotaskuista, HK valmishampurilaisista, lihapullista ja eräästä tietystä mehusta, koska söin noita kaikkia viikonloppuna ja sen jälkeen alkoi oksentelu. :-)

Ai että vielä aikuisenakin voi tuosta synytä traumoja? Outoa, kyllä minä pystyn mielessäni erottelemaan että mikä johtuu vatsataudista, eikä se ole sen ruuan vika mitä satuin juuri silloin syömään :)

Ihmisen mieli on jännä ja monimutkainen asia. Vaikka kuinka tietäisi että ei se mahatauti välttämättä johtunutkaan jostain lihapullista ja tietystä mehusta niin silti ajatuskin yrjöttää. Ei se kaikilla välttämättä ole näin mutta on se silti ihan normaalia.

Vierailija
309/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakiisseli! Todella hirveää! YÖK YÖK!

Vierailija
310/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronivelli. Maku oli hyvä, mutta koostumus karmea. Semmoinen limainen.

Vierailija
311/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonmakkarakeitto,mitä koulussa pakotettiin syömään ala-asteella,yrjösin sikakippaan.Suklaapuuro,mitä pakotettiin syömään päiväkodissa,opein vasta yli 35v.syömään sitä.Koulun tilliliha yääkkkk,samoin kesäkeitto,minestrone-keitto ja ylä-asteen kotitaloustunnilla keitetty kaljavelli,yäääkkkk.Lisäksi en tykännyt spagettinipadasta,jota muut luokkatoverit ahmivat innolla:siis eiliset limaiset spagetit ja jauhelihakastike tehty laatikoksi ja uuniin.Hyi oksennus.

Vierailija
312/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurakiisseli! Todella hirveää! YÖK YÖK!

Kivennapalaista perinneherkkuako tarkoitat?

Vierailija
313/328 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoon tehdyt keitot on mulle ihan ylitsepääsemättömän hirveitä. Maistoin viime viikolla pinaattikeittoa ensimmäistä kertaa sitten päiväkotiaikojen, ja ei helv..tti, edelleen yhtä pahaa vaikka nykyään lähes kaikkiruokainen olen. Pinaatti itsessään on ihan jees, mutta ehkä johtuu tosiaan siitä keiton maitopohjasta? Maitoon tehtyjen keittojen hajukin on sellainen ummehtunut, ei pysty. Tämän vuoksi myöskään kesäkeitto ei uppoa. 

Limainen koostumus on ehdoton no-no.

Koulun lihakeitto. Vettä jossa lilluu perunan- ja porkkananpaloja sekä purkkamaista lihaa, lihassa isoja narumaisia syitä ja suussa rusahtelevia sattumia. Kuuluu veemäisimpien kouluruokien kärkikastiin.

Vierailija
314/328 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakoulussa 80-luvulla oli ruokalistalla sipattia, jossa on savukinkkua maitokastikkeessa. Aivan järkyttävän makuista pienen koululaisen suussa.

Yksi kesä ostin irtojäätelön, jota ensin nautinnolla maistelin, kunnes esiin tuli hius. Vetäisin hiuksesta ja jäätelön sisältä tuli esiin kokonainen hiustollo. Meinasi tulla oksennus ja jätskiskat kiersin monta vuotta kaukaa.

Ei koulussa, mutta pari kertaa aikuisena oli tarjolla tätä sipattia. En ollut siihen mennessä tutustunut koko ruokaan, oli hirveetä, jäi syömättä. Myös pekoni on inhokki. Savuliha yleensä kammotus.

Ja lapsena kotona siskonmakkaraketto maitoliemeen tehtynä. Vielä: raaka sipuli edelleen.

Vierailija
315/328 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunaja. 

Jo vuosia sitten baari-illan jälkeisenä aamuna heräsin pikku laitamyötäsessä, ja ostin kreikkalaisen jogurtin, johon laitoin hunajaa päälle. Lähdin kaverin kyydillä kotia kohti, ja autolla oksensin. Tuntui kuin olisin oksentanut hunajaa nenästäni. Ja nykyään pelkästä hunajan hajusta tulee yökkäysrefleksi. 

Vierailija
316/328 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermavaahto ja kaakao. Lapsena oli laktoosi intoleranssi jota ei oltu diagnosoitu ja kermavaahdosta tuli aina vatsa tosi kipeäksi. Silti se oli pakko kakun päältä syödä vaikka olin kaapinut sen syrjään. Aloin inhota synttäreitä. Kaakao jostain syystä myös aiheuttaa yökkärefleksin. En muista mitä siinä on taustalla..

Vierailija
317/328 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilliliha, yököttäväää

Tilli ja liha ei vaan kuulu yhteen. Yök myös.

Vierailija
318/328 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko on just parasta. Myös juustovoileivät ketsupilla ja sinapilla on eri hyvää. 

Vierailija
319/328 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin lapsena iltapalaksi leipää, jossa oli keitettyä kananmunaa, kurkkusalaattia ja silliä päällä. Yöllä puhkesi oksennustauti ja hyi hitto miten kamalaa oli kakoa sitä rakeista kananmunaa kurkusta ulos, ja kun se vielä jäi kiinni ikeniin ja hampaisiin. 

Silliin ei, ihme kyllä, muodostunut mitään kammoa, mutta meni pitkään ennen kuin pystyin edes maistamaan suolakurkkua. Keitettyä kananmunaa kammoan vielä nykyäänkin.

Vierailija
320/328 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä melkein pakkosyötetty vastailee.

Pinaattikeitto on pahinta ruokaa mitä tiedän. Koostumus, väri ja haju ovat jotain niin kuvottavaa.

Yhden toisen raukan kanssa istuin keiton ääressä ala-asteella itku kurkussa vihaisen opettajan huutaessa vieressä. Yritin maistaa ja oksennus meinasi tulla ja ope karjui että älä pelleile!

Onneksi kyllästyi odottelemaan ja painui uhkavaatimusten kanssa hetkeksi pois.

Kipattiin sitten kaverin kanssa keitot takaisin kippoon (suuret keittoastiat olivat pöydissä). Opettajalle meni kai sitten läpi kun käski vihaisena häipymään tunnille.

Siitä lähtien otin vain ihan pikkuisen keittoa lautaselle ja levitin niin että näytti että olisin muka syönyt. En onneksi jäänyt koskaan kiinni. Tapahtui 80-90 -luvulla.

En ole viitsinyt kokeilla näin aikuisena lentäisikö oksennus. Pinaatti muussa muodossa kyllä uppoaa, esim pinaattiletut.

On niitä muitakin ruokia jotka eivät ole kovin hyviä mutta ne nyt menee alas. Maksalaatikko maistuu lämpimänä ihan oksennukselle. Kylmänä ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan