Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat/hauskimmat moat työhaastattelussa?

Vierailija
20.02.2019 |

Mokasin haastattelun työpaikkaan, johon olisin ehdottomasti halunnut ja mieli maassa. Millaisia virheitä tai mokia olette tehneet? Oletteko siitä huolimatta saaneet työn? Naurattaako vai harmittaako näin jälkikäteen?

Tiedän, että tällaisia ketjuja on useita, mutta googlesta löytyy monia sellaisia, josta osa viestien sisällöstä puuttuu palstamuutoksen takia. Tehdäänkö uusi pysyvä ketju?

Kommentit (386)

Vierailija
321/386 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, pyydän anteeksi kirjoitusvirhettäni. Tuli selväksi. Voisitteko nyt keskittyä olennaiseen, eikä vain tuohon yhteen kirjoitusvirheeseen.

Väitätkö tosissasi, että tuo oli kirjoitusvirhe? Hmm. No joo, ei se sitten mitään. Pahempi juttu, jos oikeasti luulit, että sana moka taivutetaan tuolla lailla.

Miksi ei voisi olla kirjoitusvirhe? Jos k-kirjain puuttuu? Eihän siinä, jos sinua v#tuttaa asia niin olkoot.

Vierailija
322/386 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkokeilussa. Kerroin haastattelussa, että kokeilun jälkeen minulle ei tullut jatkoa, koska he haluavat varmasti uuden työkokeilijan tilalle. Jatkokysymys: "miksi kuvittelet, että he ottaisivat uuden tilallesi? Etkö ollut tarpeeksi hyvä kokeilussasi, että sinut olisi kannattanut palkata?". Totaalinen jäätyminen. Ensimmäinen mokani oli jo se, että otin tuon päättymisen syyn esille, ja toinen tuo jäätyminen.

Ei tullut paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/386 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti työnhakutilanne mutta valmensi hyvin tulevia työnhakuja varten:

Olin ammattiopiston kolmannella luokalla ravintolapuolella ja piti hankkia itse paikka jonne lähtee työharjoitteluun. Ikää oli just 17 vuotta ja jännitti ihan järjettömästi tehdä alustavaa puhelua kun tahdoin niin kovin juuri tiettyyn ravintolaan. Kirjoitin omat "vuorosanani" tulevasta puhelusta jo etukäteen ylös ja merkitsin paperille myös hahmotelmia ennen soittoa, ajatuksena vaan vähän pohtia valmiiksi mitä sanoisin jos jotain tiettyä kysyttäisiin. Tahdoin siis vain valmistautua hyvin. Soitin ravintolaan ja keittiöpäällikkö vastasi. Aloin monotonisesti lukemaan suoraan paperilta paniikissa tekstiä, olin tietty kirjoittanut ranskalaisilla viivoilla niitä hahmotelmia itseäni varten kuten esim. "miksi olisin hyvä valinta" ja en sitten tajunnut lopettaa puhumista vaan siirryin sujuvasti hahmotelmien lukemiseen enkä kyennyt lopettamaan.

Puhelu meni siis käytännössä niin että esittelin itseni ja asiani, jonka jälkeen puhe vaan jatkui ja jatkui tyylillä "miksi olisin hyvä valinta, olisin hyvä valinta koska olen reipas, iloinen, oma-aloitteinen ja kiinnostunut alasta. Miksi tahdon juuri teille työssäoppimaan? Tahdon sinne siksi koska ruoan alusta asti itsetekeminen kiinnostaa minua, muista mainita myös että asut aika lähellä ja työmatka olisi sopiva. Voinko jatkaa työssä mahdollisesti työssäoppimisen jälkeen? Voin ihan hyvin, mutta pitää muistaa vähän vertailla palkkaa sen toisen paikan kanssa mitä tarjottiin viime syksyllä. Muista mainita puhelimessa että oot aidosti kiinnostunut ja kuulosta reippaalta" ja tätä vaan jatkui ja jatkui.. en tiedä mihin tilaan menin mutta kai se paniikki oli :D Ja puhetyyli oli todellakin Kimi Räikköstä pahimmillaan.

Monen tuskaisen hetken kuluttua lopulta hiljenin kuin seinään. Keittiöpäällikkökin oli hyvin hiljaa, lopulta parahdin melkeen itkuun ja sanoin että anteeks mut mua jännittää ihan sairaasti :D :D Sovittiin että menen kasvokkain paikalle haastatteluun, menin, pärjäsin hyvin, sain paikan ja pääsin myöhemmin töihin. Pomo jaksoi aina kuittailla mun puhelusta ja kaikille harjoittelijoille kertoi että surkeinkin puhelimitse työtähakeva voi onnistua jos oikein tahtoo.

Vierailija
324/386 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä moaa vaan anna palaa!

Vierailija
325/386 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työkokeilussa. Kerroin haastattelussa, että kokeilun jälkeen minulle ei tullut jatkoa, koska he haluavat varmasti uuden työkokeilijan tilalle. Jatkokysymys: "miksi kuvittelet, että he ottaisivat uuden tilallesi? Etkö ollut tarpeeksi hyvä kokeilussasi, että sinut olisi kannattanut palkata?". Totaalinen jäätyminen. Ensimmäinen mokani oli jo se, että otin tuon päättymisen syyn esille, ja toinen tuo jäätyminen.

Ei tullut paikkaa.

Tuossa tilanteessa olisi hyvin voinut sanoa rehellisesti todellisen syyn tähän kommenttiin, eli sen, että uusi palkaton työkokeilija halutaan, koska ei haluta ryhtyä maksamaan palkkaa tästä työtehtävästä kenellekään.

Vierailija
326/386 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei olisi pitänyt juoda viinaa edellisenä iltana. Ehkä ei olisi pitänyt juoda viinaa sen kusipään kanssa joka piirsi mulle hakaristin otsaan ja kirkkoveneen kumpaankin poskeen ja huomasin sen vasta työhaastattelun jälkeen.

Vierailija
327/386 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moat??? Reps...

Vierailija
328/386 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moa hela natten, moa hela dag

Vierailija
329/386 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moat??? Reps...

XDDDDDDDD Äläpä, siis OMG repesin ihan täysii ku luin ton!!!! XDDDDDDDD oon niin aikuinen ku vielä 22 sivun jälkeen kommentoin tälleen hassusti XDD!!

Vierailija
330/386 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti työnhakutilanne mutta valmensi hyvin tulevia työnhakuja varten:

Olin ammattiopiston kolmannella luokalla ravintolapuolella ja piti hankkia itse paikka jonne lähtee työharjoitteluun. Ikää oli just 17 vuotta ja jännitti ihan järjettömästi tehdä alustavaa puhelua kun tahdoin niin kovin juuri tiettyyn ravintolaan. Kirjoitin omat "vuorosanani" tulevasta puhelusta jo etukäteen ylös ja merkitsin paperille myös hahmotelmia ennen soittoa, ajatuksena vaan vähän pohtia valmiiksi mitä sanoisin jos jotain tiettyä kysyttäisiin. Tahdoin siis vain valmistautua hyvin. Soitin ravintolaan ja keittiöpäällikkö vastasi. Aloin monotonisesti lukemaan suoraan paperilta paniikissa tekstiä, olin tietty kirjoittanut ranskalaisilla viivoilla niitä hahmotelmia itseäni varten kuten esim. "miksi olisin hyvä valinta" ja en sitten tajunnut lopettaa puhumista vaan siirryin sujuvasti hahmotelmien lukemiseen enkä kyennyt lopettamaan.

Puhelu meni siis käytännössä niin että esittelin itseni ja asiani, jonka jälkeen puhe vaan jatkui ja jatkui tyylillä "miksi olisin hyvä valinta, olisin hyvä valinta koska olen reipas, iloinen, oma-aloitteinen ja kiinnostunut alasta. Miksi tahdon juuri teille työssäoppimaan? Tahdon sinne siksi koska ruoan alusta asti itsetekeminen kiinnostaa minua, muista mainita myös että asut aika lähellä ja työmatka olisi sopiva. Voinko jatkaa työssä mahdollisesti työssäoppimisen jälkeen? Voin ihan hyvin, mutta pitää muistaa vähän vertailla palkkaa sen toisen paikan kanssa mitä tarjottiin viime syksyllä. Muista mainita puhelimessa että oot aidosti kiinnostunut ja kuulosta reippaalta" ja tätä vaan jatkui ja jatkui.. en tiedä mihin tilaan menin mutta kai se paniikki oli :D Ja puhetyyli oli todellakin Kimi Räikköstä pahimmillaan.

Monen tuskaisen hetken kuluttua lopulta hiljenin kuin seinään. Keittiöpäällikkökin oli hyvin hiljaa, lopulta parahdin melkeen itkuun ja sanoin että anteeks mut mua jännittää ihan sairaasti :D :D Sovittiin että menen kasvokkain paikalle haastatteluun, menin, pärjäsin hyvin, sain paikan ja pääsin myöhemmin töihin. Pomo jaksoi aina kuittailla mun puhelusta ja kaikille harjoittelijoille kertoi että surkeinkin puhelimitse työtähakeva voi onnistua jos oikein tahtoo.

Oot ihana

Vierailija
331/386 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Littyykö tämä avaajan moa jotenkin kielelliseen ilmaisuun?

Vierailija
332/386 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää mouista,niitä tulee kaikille.

Vierailija
333/386 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku tehdä uusiks tän keskustelun ilman kirjoitusvirhettä otsikossa? Meni pilalle koko ketju näiden huutelijoiden takia

Vierailija
334/386 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on moat? Mokista olen kuullut mutten moista.

Sukupuuttoon kuollut lentokyvytön ihmisen kokoinen lintu....

Vierailija
335/386 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on moat? Mokista olen kuullut mutten moista.

Sukupuuttoon kuollut lentokyvytön ihmisen kokoinen lintu....

Ei vaan typo. K-kirjain puuttuu.

Vierailija
336/386 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moat on vähintäänkin yhtä looginen taivutus kuin mokat, joten vain idiootit tarttuvat tuohon.

Vierailija
337/386 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
338/386 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kaverilta, että heillä olisi duunissa paikka auki. Harmillisesti oli olemassa lähes samanniminen yritys, jossa oli myös rekrytointi samaan aikaan käynnissä. Hain tietenkin siihen väärään firmaan. Ja selitin vielä haastattelussa kuinka tunnen teiltä erään työntekijän. Haastattelija sitten kysyi, ai sen henkilön, kunnes tajusin, että väärä firma kyseessä. Siinä sitten nyökyttelin että joo, joo, just hänet. No sain kuitenkin paikan, mutta irtisanouduin kuitenkin melko nopealla aikataululla kun työpaikka osoittautui huonoksi valinnaksi.

Vierailija
339/386 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut muuten kiva ketju lukea mutta minkä ihmeen takia tuota moa sanaa on toistettu monta kertaa kun se ei varsinaisesti kuulu asiaan? Ehkä todella olisi hyvä tehdä uusi ketju niin pääsisi lukemaan pelkkiä mokia ilman tuota samaa moa lintu kommenttia, ei vaan jaksa kun se ei ketään naurata tai tule uutena juttuna.

Vierailija
340/386 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kämmännyt, mutta haasttelijana hämmästyin, kun hakija vastasi puhelimeen kesken keskustelun ja alkoi neuvoa miestään PERUNOIDEN KEITOSSA!

Olin ikävä ihminen, mutta puhelun päätyttyä lähetin hakijan matkoihinsa. Avustamaan siinä perunoiden keitossa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi