Se on paistopannu eikä mikään paistinpannu!
Ei ole minkään paistin oma pannu, vaan sillä voi paistaa kaikenlaista. Pannu on siis paistoa varten, eli paistopannu. Mikä tässäkin on niin vaikeaa...
Kommentit (279)
Miten tästä on saatu kuusi sivua aikaiseksi?
Se on paistinpannu.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis heittää kanat tänään paistelupannulle, mutta täällähän mä vaan jumitan.
Sinccis
Tuskin sulla kanaa on, broileria vaan.
Minusta on mukava, että meillä on erilaisia paistinpannuja.
Valurautainen paistinpannu on minun suosikki. Sopii erinomaisesti puuliedelle.
Kaikenlaisia paistoastioita on tullut nähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
"tuskin sinulla nautaa on pannulla, herefordia vaan".
Broileri on KANAA.
Vierailija kirjoitti:
Kielitoimiston sanakirja ei tunnista sanaa "paistopannu" mutta kyllä sanan "paistinpannu".
https://www.kielitoimistonsanakirja.fiJos ap haluat luoda oman kielen, sen puhuminen on kovin yksinäistä.
Uuden kielen sanoja:
Paistopannu
Jauhenliha
Enään
Moa
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minkään paistin oma pannu, vaan sillä voi paistaa kaikenlaista. Pannu on siis paistoa varten, eli paistopannu. Mikä tässäkin on niin vaikeaa...
Hyvä ap, se on sama esine. Aivan kuin pimppi, Riemurasia tai pillu. Sama asia. Saat käyttää ihan rauhassa paistopannuasi, minä menen laittamaan paistinpannulle kananmunan.
Tuntuu porukkaa keljuttavan kun huomaavat puhuneensa epäloogisesti käyttäen sanaa "paistinpannu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
"tuskin sinulla nautaa on pannulla, herefordia vaan".
Broileri on KANAA.
Ei vaan kukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki ei oo hesa vaan stadi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muuten on niin, että jalat laitetaan sukkiin eikä sukat jalkaan. Tuossakin monikkomuoto on hämäävä, "sukat" jalkaan, tai jos nyt tietty laittaa useamman sukan yhteen jalkaan niin ok. Mutta miettikää nyt, laitetaanko sukka jalkaan vaiko jalka sukkaan. Niinpä. Kyllä meitä huijataan.
Ja laitatko hatun päähän vai pään hattuun
Kyllä se on niin, että se, mitä liikutellaan jostain paikasta toiseen (sukka, hattu, lapanen), on se, mikä laitetaan johonkin (jalkaan, päähän, käteen). Jos hattu pysyisi paikoillaan ja ihminen kiemurtelisi sen alle, työntäen päänsä siihen, tuolloin voisi sanoa, että laittaa päänsä hattuun.
Voi kun tässä ei ole nauruhymiötä. Hah hah! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muuten on niin, että jalat laitetaan sukkiin eikä sukat jalkaan. Tuossakin monikkomuoto on hämäävä, "sukat" jalkaan, tai jos nyt tietty laittaa useamman sukan yhteen jalkaan niin ok. Mutta miettikää nyt, laitetaanko sukka jalkaan vaiko jalka sukkaan. Niinpä. Kyllä meitä huijataan.
Joo sama juttu pipon kanssa, kyllähän se on niin että pää laitetaan pipoon eikä pipoa päähän.
Helpompi on laittaa pipo päähän kuin pää pipoon.
Jos pitää laittaa pää pipoon niin silloin pitäisi olla joku teline, väline tai laite johon laitetaan ensin pipo ja sen jälkeen mennään sen telineen alle ja työnnetään pää siihen pipoon.
Piponpukemislaite on tietenkin nimeltään piponpanin.
No mikäs se on se "päivän pannu"?
Suurista miinuspeukuista päätellen ap on osunut arkaan paikkaan ja on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.fiskars.fi/tuotteet/ruoanlaitto/keitto-ja-paistoastiat
Fiskarssi ei nököjään valmista pastopannuja, vaan ainoastaan paistinpannuja.
Fiskars valmistaa kalanperseitä.
Olen aina kutsunut käristyspannuksi ja sitten pannun lasista kantta käristyskupoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sama juttu pipon kanssa, kyllähän se on niin että pää laitetaan pipoon eikä pipoa päähän.
Helpompi on laittaa pipo päähän kuin pää pipoon.
Jos pitää laittaa pää pipoon niin silloin pitäisi olla joku teline, väline tai laite johon laitetaan ensin pipo ja sen jälkeen mennään sen telineen alle ja työnnetään pää siihen pipoon.Piponpukemislaite on tietenkin nimeltään piponpanin.
Tai piponlaitin?
Vidurainen sentään olen aina sanonut ihan väärin. Pakko ehkä ottaa henki vähintään itseltä ehkä myös lapsilta ja ukolta (muutenki jättämässä sitä sikaa).
Ettekö ollenkaan pistä sukkia jalkaan.
Vain panette tai laitatte?