Se on paistopannu eikä mikään paistinpannu!
Ei ole minkään paistin oma pannu, vaan sillä voi paistaa kaikenlaista. Pannu on siis paistoa varten, eli paistopannu. Mikä tässäkin on niin vaikeaa...
Kommentit (279)
Pitäis heittää kanat tänään paistelupannulle, mutta täällähän mä vaan jumitan.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhetut lihat tirisee paistopannulla ja vesikeittimessä kuumenee teevesi.
Sehän on vaan Vesi joka siinä vesikeittimessä kuumenee.
Sen jälkeen kun Vesi on kuumaa siitä tehdään teetä.
Miksi pitää sanoa Teevesi kuumenee?
Riittää että pelkkä Vesi kuumenee.
Vesikeittimessä tai vedenkeittimessä.
Se keitin tuskinpa erikseen ajattelee mihin tarkoitukseen vettä kuumentaa.
Oon ma nahny kun jotkut tekee teenkeittimellä vettä.
Eikun siis toisinpäin.
Sinccis
Höh, vähiin jäi sit pannut. Pelkkiä paistinpannuja myytävänä, kaikissa kaupoissa :(
Mistään ei löytynyt yhtään paistopannua??
Oletko aina sanonut tämän paistamiseen käytetyn astian nimen väärin? - Iltap@ska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsiksi jauhettu liha onkin malet kött, eli juuri oikein.
Se ob ruotsiksi (kött)färs.
Ja suomeksi tamponi.
Ja kahvinkeitin ei keitä kahvia.
Se uuttaa kahvijauheesta maku-, väri- ja muita aineita, suodattaa liuoksen ja pyrkii pitämään sen lämpimänä.
Vierailija kirjoitti:
Se uuttaa kahvijauheesta maku-, väri- ja muita aineita, suodattaa liuoksen ja pyrkii pitämään sen lämpimänä.
Tarkennus: Se kuumentaa vettä, jolla sitten uuttaa kahvijauheesta maku-, väri- ja muita aineita, suodattaa liuoksen ja pyrkii pitämään sen lämpimänä.
Vierailija kirjoitti:
Kävisikö "pannu"
Toisaalta pressopannu ei ole pannu, koska siinä astiaa ei kuumenneta aineen kuumentamiseksi/kypsentämiseksi. Se on siten pressoKANNU.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä pelkkä pannu, voi sillä muutakin tehdä kuin paistaa.
Varsinkin valurautainen on erinomainen sekä hyökkäykseen että puolustukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minkään paistin oma pannu, vaan sillä voi paistaa kaikenlaista. Pannu on siis paistoa varten, eli paistopannu. Mikä tässäkin on niin vaikeaa...
Googleta paistopannu ja katso kaikki tulokset ovat paistinpannuja
Mitä sitten? Enemmistö on väärässä.
Kyllä enemmistö on hyvin usein myös oikeassa. Esim. ei tsiljoona kärpästä voi täysin väärässäkään olla, "p*ska on hyvää".
Se kanssa ärsyttää kun puhutaan "kahvinkeittimestä"! aargh! kun pitäisi olla KAHVINKEHITIN! kun eihän siinä sitä kahvia keittämällä keitetä!
Vierailija kirjoitti:
Mikäs leivinpaperin nimi pitäisi olla?
Leipopannu?
Paistinpannu on täysin vakiintunut sana suomen kielessä, ihan turhaa ruveta itkemään omien ehdotustensa kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muuten on niin, että jalat laitetaan sukkiin eikä sukat jalkaan. Tuossakin monikkomuoto on hämäävä, "sukat" jalkaan, tai jos nyt tietty laittaa useamman sukan yhteen jalkaan niin ok. Mutta miettikää nyt, laitetaanko sukka jalkaan vaiko jalka sukkaan. Niinpä. Kyllä meitä huijataan.
Mulla jalka pysyy paikoillaan kun liikutan sukkaa sitä kohti ja lopulta jalan ympärille, joten mä kyllä laitan sukan jalkaan. Sama pipon kanssa, mun pää pysyy paikoillaan ja pipo liikkuu, eli laitan pipon päähän. Eihän pöytääkään laiteta pöytäliinalle, vaan liina laitetaan pöydälle.
Sitten jos sulla on sukka paikoillaan ja liikutat jalkaa että sen sinne sukkaan saat, sitten laitat jalan sukkaan.
Kengät jalkaan vai jalka kenkään, siinäkin vaikuttaa se kumpaa liikutetaan. Jalka laitetaan usein lattialla lojuviin puukenkiin, mutta nauhakengät usein pitää laittaa jalkaan ja solmia sitten nauhat.
Pöytäliina laitetaan pöydälle, tietenkin. Se laitetaan pöydän päälle. Mutta jalka laitetaan sukkaan, sinne sukan sisälle. Sillä ei ole väliä kumpi siinä liikku, jalka vai sukka.
Jos vetää käteen, niin kumpi on objekti ja kumpi subjekti? Puhutaan nyt sit hanskoista tai jostain muusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muuten on niin, että jalat laitetaan sukkiin eikä sukat jalkaan. Tuossakin monikkomuoto on hämäävä, "sukat" jalkaan, tai jos nyt tietty laittaa useamman sukan yhteen jalkaan niin ok. Mutta miettikää nyt, laitetaanko sukka jalkaan vaiko jalka sukkaan. Niinpä. Kyllä meitä huijataan.
Mulla jalka pysyy paikoillaan kun liikutan sukkaa sitä kohti ja lopulta jalan ympärille, joten mä kyllä laitan sukan jalkaan. Sama pipon kanssa, mun pää pysyy paikoillaan ja pipo liikkuu, eli laitan pipon päähän. Eihän pöytääkään laiteta pöytäliinalle, vaan liina laitetaan pöydälle.
Sitten jos sulla on sukka paikoillaan ja liikutat jalkaa että sen sinne sukkaan saat, sitten laitat jalan sukkaan.
Kengät jalkaan vai jalka kenkään, siinäkin vaikuttaa se kumpaa liikutetaan. Jalka laitetaan usein lattialla lojuviin puukenkiin, mutta nauhakengät usein pitää laittaa jalkaan ja solmia sitten nauhat.
Pöytäliina laitetaan pöydälle, tietenkin. Se laitetaan pöydän päälle. Mutta jalka laitetaan sukkaan, sinne sukan sisälle. Sillä ei ole väliä kumpi siinä liikku, jalka vai sukka.
Jos vetää käteen, niin kumpi on objekti ja kumpi subjekti? Puhutaan nyt sit hanskoista tai jostain muusta...
Jos vetää käteen, on ikkuna tahi rakennus muutoin huonosti eristetty/tiivistetty.
Vierailija kirjoitti:
Keitä keitä kahvinkeitin laulun sanoihin ei siis voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vetää käteen, on ikkuna tahi rakennus muutoin huonosti eristetty/tiivistetty.
Kovin tuulisella ilmalla vetää enemmän.
Sehän on vaan Vesi joka siinä vesikeittimessä kuumenee.
Sen jälkeen kun Vesi on kuumaa siitä tehdään teetä.
Miksi pitää sanoa Teevesi kuumenee?
Riittää että pelkkä Vesi kuumenee.
Vesikeittimessä tai vedenkeittimessä.
Se keitin tuskinpa erikseen ajattelee mihin tarkoitukseen vettä kuumentaa.