Persoonallisinta kotisi sisustuksessa?
Mitä sellaista kotisi sisustuksessa on jota et ole kovin monella nähnyt?
Kommentit (396)
Vierailija kirjoitti:
Reilusti tyhjää tilaa ja pintoja ilman sisustustilppendöörejä.
Yksinkertainen on kaunista.
Tila on kaunista.
Tarkoittanet köyhyys on kaunista?
Meillä on lattiolla jonkun kauan sitten kutomia villamattoja, ja lastenhuoneen seinällä pieni, vanha ryijy. Keittiönpöytä on sininen, ja tv-tasona toimii vanha sininen arkku.
Terkkuja tutuille.
TNT laatikko varmaan, josta tein hyllyn keittiöön.
Monta hyvää taideteosta. Vävyn tekemä ja suunnittelema ei-syvä mittojen mukaan tehty päädytön kirjahylly, Kakolassa tehty cd-hylly.
Tupakkapöytä 1800-luvulta (siinä on siis sikarileikkuri, tuhkakuppi, kynttilänjalka, tupakkakuppi ja tulitikkuaskin pidike). Seinillä roikkuvat venäläiset ratsuväen sapelit (mallit 1827 ja 1881) . Urkuharmooni. En tiedä ovatko nuo nyt niin "persoonallisia" mutta enpä voi sanoa kovin monessa kodissa nähneeni kyseisiä esineitä.
Niin joo, emme myöskään omista televisiota, astianpesukonetta tai mikroaaltouunia. Että ehkä niiden puute on jossain määrin harvinaista myös!
Selostajat on hirveintä p*askaa ikinä!
Kaj Kunnas on ihana!
Mosambikista tuotu batiikkimaalaus ja kaksi noin metrin korkuista veistosta mosambikilaisesta miehestä ja naisesta. Isältä perityt, aikoinaan Enson tehtaalla valmistetut kaksi nojatuolia.
Vallilan, harvinaista kuosia olevat verhot joita ei ole saanut mistään enää vuosiin.
Ei varmaan mitään superpersoonallista ole. Ehkä erikoisin on vitriinissä muiden koriste-esineiden rinnalla sujuvasti olevat 4 pientä 50ml dekantterilasia ja lasinen 10 ml pipetti. dekat voitin insinööriopintojeni aikana ryhmän kesken olleessa leikkimielisessä kilpailussa ja pipetin sain kerran muistoksi yheltä työpaikaltani.
Toki joku voi mietti että eikö se riitä että noita saan töissä päivät pitkät katsella ja käyttää mutta ite tykkään, jotenkin nättejä minusta.
Äidin maalaamat taulut.
No, tietysti taulut ovat ihan tavallisia kodeissa, mutta ei monilla ole hienoja koko seinän levyisiä maalauksia kotikaupungin lempimaisemasta. :)
Muuten meillä on aika perus skandinaavinen viileän vaalea sisustus, mutta osa huonekaluista ja sisustustilpehööreistä on itsetehtyjä ja samanlaisia ei maailmasta löydy. Isäni on nikkaroinut korotetun työpöydän ja lapselle barbitalon joka toimii myös kirjahyllynä, minä olen tuunannut lastenhuoneen lampun, neulonut torkkupeiton ja tehnyt itse himmelin.
Antiikkihuonekaluja, jotka on rahdattu 2010-luvulla Suomeen Espanjasta/Ranskasta, ja joiden veroisia täällä ei aikanaan nähty edes aatelisten kodeissa. Uskokaa tai älkää, nämä tammesta yksityiskohtaisesti veistetyt renessanssikalusteet maksavat vähemmän kuin massiivipuukalusteet Ikeassa, jos tuntee oikeat harrastajat ja maahantuojat.
Tämän tyylinen pöytä esim oli mulla opiskellessa ruokapöytänä, nykyään maalauspöytä, maksoi 400 euroa:
https://goo.gl/images/uZtAhW
Lisäksi meillä valot on upotettu kalusteisiin ja katossa ei ole lamppuja, vain pari koristekattokruunua. Olisin hankkinut enemmän, mutta huonekorkeus ei anna myöden hankkia oikeasti hienoja kattolaitteita niin että pääsisivät oikeuksiinsa.
Mulla on myös noin 60 erilaista etiketillistä viini/viskipulloa, joista jokaisessa on kynttilä ja steariini valuu pitkin pullojen kylkiä. Nämä kaikki ovat olkkarin antiikkikalusteissa esillä katosta lattianrajaan, ja näky on melkoinen kun kaikki palavat yhtä aikaa. En tosin polta niitä usein, koska semmoinen määrä kynttilänkäryä ei ole hyväksi.
Olkkarin keskellä on flyygeli, josta haaveiltiin 20 vuotta. Kun kaikki kynttilät palavat ja mies soittaa konserttoa, tunnelma kyllä kylmää.
Toki kotiin ei uskalla tuoda tietyn ikäisiä lapsia eikä lemmikkejä, mutta se on oma valintamme. Ollaan allergisia, joten lemmikkiä ei tulisi kumminkaan.
Mulla ei taida olla mitään kovin persoonallista. On värejä (ei valkoinen koti, eikä edes skandinaavisen vaalea) ja muutama vähän erikoisempi design-huonekalu mitä ei usein näe, mutten silti väittäisi että on uber-persoonallinen, eikä tarvitse ollakaan. Kotini heijastaa omaa makuani ja on mukava sekä mielestäni kaunis. :-)
Vierailija kirjoitti:
Antiikkihuonekaluja, jotka on rahdattu 2010-luvulla Suomeen Espanjasta/Ranskasta, ja joiden veroisia täällä ei aikanaan nähty edes aatelisten kodeissa. Uskokaa tai älkää, nämä tammesta yksityiskohtaisesti veistetyt renessanssikalusteet maksavat vähemmän kuin massiivipuukalusteet Ikeassa, jos tuntee oikeat harrastajat ja maahantuojat.
Tämän tyylinen pöytä esim oli mulla opiskellessa ruokapöytänä, nykyään maalauspöytä, maksoi 400 euroa:
https://goo.gl/images/uZtAhWLisäksi meillä valot on upotettu kalusteisiin ja katossa ei ole lamppuja, vain pari koristekattokruunua. Olisin hankkinut enemmän, mutta huonekorkeus ei anna myöden hankkia oikeasti hienoja kattolaitteita niin että pääsisivät oikeuksiinsa.
Mulla on myös noin 60 erilaista etiketillistä viini/viskipulloa, joista jokaisessa on kynttilä ja steariini valuu pitkin pullojen kylkiä. Nämä kaikki ovat olkkarin antiikkikalusteissa esillä katosta lattianrajaan, ja näky on melkoinen kun kaikki palavat yhtä aikaa. En tosin polta niitä usein, koska semmoinen määrä kynttilänkäryä ei ole hyväksi.
Olkkarin keskellä on flyygeli, josta haaveiltiin 20 vuotta. Kun kaikki kynttilät palavat ja mies soittaa konserttoa, tunnelma kyllä kylmää.Toki kotiin ei uskalla tuoda tietyn ikäisiä lapsia eikä lemmikkejä, mutta se on oma valintamme. Ollaan allergisia, joten lemmikkiä ei tulisi kumminkaan.
No ok, tuo on persoonallinen. Tosin kylmäävästä tunnelmasta en ole varma... ei kuulosta kivalta.
Rosoisia tiiliseiniä, punertava persialaistyylinen villamatto, tummia puisia huonekaluja, värikkäitä sohvatyynyjä, taiteilija ystävien maalauksia seinillä, eläinten pääkalloja, opetustauluja, kirjahylly, paljon viherkasveja, poronsarvet seinällä jne..
Solmion keinutuoli olohuoneessa. Ei varmaan ihan ainoa laatuaan vaikka on meille tilauksesta tehty. Siinä istuvat kankaiset Karvinen ja kaksi muuta kissaa kun kukaan muu ei keinu.
Mieheni on hifisti. Olohuoneessa on isot torvikaiuttimet. Vahvistimet painavat niin paljon, että mies ei yksin jaksa niitä nostaa. Käärmeen näköisiä johtoja kiemurtelee lattioilla. Iso, ruma kuuntelijoille on keskellä lattiaa. En jaksa niistä enää. Muut huoneet olen saanut sisustaa aivan omalla maulla.
Tää on hieno ja vanhanaikainen. Miksiköhän sait alapeukkuja :o