Persoonallisinta kotisi sisustuksessa?
Mitä sellaista kotisi sisustuksessa on jota et ole kovin monella nähnyt?
Kommentit (396)
Isännän metsästämät villisian hampaat ja kauriin sarvet seinällä kunniapaikalla.
Yhdeksän ilmalämpöpumppua ja viheltelevä kotikummitus.
Vierailija kirjoitti:
Antiikkihuonekaluja, jotka on rahdattu 2010-luvulla Suomeen Espanjasta/Ranskasta, ja joiden veroisia täällä ei aikanaan nähty edes aatelisten kodeissa. Uskokaa tai älkää, nämä tammesta yksityiskohtaisesti veistetyt renessanssikalusteet maksavat vähemmän kuin massiivipuukalusteet Ikeassa, jos tuntee oikeat harrastajat ja maahantuojat.
Tämän tyylinen pöytä esim oli mulla opiskellessa ruokapöytänä, nykyään maalauspöytä, maksoi 400 euroa:
https://goo.gl/images/uZtAhWLisäksi meillä valot on upotettu kalusteisiin ja katossa ei ole lamppuja, vain pari koristekattokruunua. Olisin hankkinut enemmän, mutta huonekorkeus ei anna myöden hankkia oikeasti hienoja kattolaitteita niin että pääsisivät oikeuksiinsa.
Mulla on myös noin 60 erilaista etiketillistä viini/viskipulloa, joista jokaisessa on kynttilä ja steariini valuu pitkin pullojen kylkiä. Nämä kaikki ovat olkkarin antiikkikalusteissa esillä katosta lattianrajaan, ja näky on melkoinen kun kaikki palavat yhtä aikaa. En tosin polta niitä usein, koska semmoinen määrä kynttilänkäryä ei ole hyväksi.
Olkkarin keskellä on flyygeli, josta haaveiltiin 20 vuotta. Kun kaikki kynttilät palavat ja mies soittaa konserttoa, tunnelma kyllä kylmää.Toki kotiin ei uskalla tuoda tietyn ikäisiä lapsia eikä lemmikkejä, mutta se on oma valintamme. Ollaan allergisia, joten lemmikkiä ei tulisi kumminkaan.
Tulee mieleen Donna Tarttin Jumalat juhlivat öisin -romaani ja siinä oleva goottilaishenkinen kartano flyygeleineen ja valtavine tulisijoineen. Hyllyissä kallisarvoisia ensipainoksia.
Se, ettei ole oikein mitään sisustusta. Meillä on ruokapöydästä puolet käytössä ruokailuun, toinen puoli on harrastekäytössä.
Aidot matot 43 neliön kerrostalokämpässä, uusi talo. Aiheuttaa kulmien kohottelua mutta minä rakastan niitä. Maailman helpoin sisustuselementti, harmoniset värit ja kuviot, ei tarvitse pestä, tahrat vaan pois heti jos tulee. Niihin käy mikä tahansa muu väri. Imurointi riittää, silloin tällöin tuuletus ja lumessa raikastus. Ihanan pehmeitä jalalle, voi joogata ja venytellä niitten päällä ja makoillakin.
Kitunut ja kuihtunut ja jälleen kuolleista herännyt siemenestä kasvatettu avokadon taimi. Taas vähän nuupahti kun vietimme viikonlopun synnärillä ja lapsivuodeosastolla kuopuksen kanssa. Mutta sinnittelee ja toivottavasti kevät parantaa. Puolet varresta on kuollut ja muuttunut mustaksi koppuraksi, mutta tyvestä haarautuu uusi varsi, jonka olen houkutellut kasvamaan spiraalia kun ei tästä enää hyvää saa, joten miksi ei... Varmasti ei monella ole yhtä rumaa ja rakasta viherkasvia, joka olisi kuitenkin hengissä. Koristaa työpöytää makkarissa, mutta kunhan vahvistuu niin siirrän sen paraatipaikalle olkkariin :3
Mulla on c-kasetteja ja niihin toimiva soitin. Olkkarin pöytä on kasarityylinen visakoivusta tehty graafisesti intarsiakuvioitu pöytä. Kuultolakattu. Se kiiltelee auringossa ja vieraat kehuu sitä.
Mutta muuten sisustukseni onkin todella persoonaton. Ikeaa yms.
Omasta kodista löytyy junakalusteita edelliseltä vuosituhannella. Keittiössä komeilee pöytä ja eteisessä penkki.
Silkkiverhoillut jakardiverhot jotka teetin kauko-idässä. Itse suunnittelin ja teetin. Asuin aikoinaan Englannissa ja ihastuin siellä ( hyvin yleisiin ) verhoihin joissa on on vuori. Verhot ovat katosta lattiaan ja varmasti uniikit.
Intialainen mangopuusta käsin veistetty kuviollinen iso kaappi.
Koulussa umpipuusta tekemäni tv-taso, jonne saa tietokoneen sisälle piiloon. Väriä on käytetty vain pintatasoon ja puun syyt näkyvät yhä selkeästi. Yhtään kahvoja ei ole missään ovessa ja yhtä ovea koristaa ledvaloin valaistu siluetti. Toinen, mitä en usko keneltäkään löytyvän, on mieheni tekemä sohvapöytä ja omatekoinen puinen vieraskirja, joka on aina näkyvillä ja voidaan laskea sisustukseen :D
M23
Kylpyhuoneen peiliin, suihkuseksin jälkeen unohtunut imukupillinen anustappi
Kirjahyllyssäni on esillä paljon ranskankielisiä kirjoja. Nämä eivät ole pelkkänä koristeena vaan ovat minulle henkilökohtaisesti tärkeitä ja kertovat identiteetistäni, koska minussa on ranskalaista verta. Monet kirjat ovat myös sellaisia hienoja "vanhan" näköisiä kirjoja.
Ei yhtään valkoista seinää, kylpyamme, keinu, mausteisia syviä värejä, matto seinällä(kin) :D
Matkamuistona tuotu laaman sikiö kehystettynä kirjahyllyssä.