Persoonallisinta kotisi sisustuksessa?
Mitä sellaista kotisi sisustuksessa on jota et ole kovin monella nähnyt?
Kommentit (396)
Vierailija kirjoitti:
Mun omasta hammaskalustosta tehty kipsinen (tms.) kopio, jota hammaslääkärit käyttivät mun hammasrautojen tekemiseen. Sain 6 vuotta sitten oikomishoitojen päätteeksi ottaa mukaani, kun hammaslääkäri muutti eri paikkaan ja varasto piti tyhjentää. On hyllyllä esillä kukkien keskellä.
Mulla on tämmöinen myös, mutta ei oo tullut mieleen laittaa sitä esille mihinkään hyllyyn 😂
Vierailija kirjoitti:
Lasilumipallot. Keräilen niitä.
Vanhoja huonekaluja, alkaen 1800 -luvulta, lamppuja 20 -luvulta, uniikkeja maalauksia, tilaustyönä tehdyt listat.
Vierailija kirjoitti:
Värikäs sisustus ja nyt en tarkoita sellaista krääsäkirppisvärikästä, mitä fb Värikäs koti -ryhmässä usein näkee. Omani on huolella mietitty ja harmonisesti sävytetty. Huonekalut ovat mitoitettu huoneen kokoon sopivaksi. Ylimääräisiä purnukoita ja koriste-esineitä ei ole tasot täynnä, vaan pidän vähäeleisestä, mutta näyttävästä ja värikkäästä sisustuksesta.
Erikoisuuksista myös pidän ja mm. saunassa meillä on 2 istuttava keinu ja minun korkkarit ovat hajuvesien kanssa samassa lasivitriinissä. Keittiössä ei ole tiskikonetta eikä allasta vaan koko astiakaappi + pesu härdelli on laitettu ruokakomeroon.
Värikkyys näkyy myös vaatteissa ja persoonassa :)
Korkkarit vitriinissä? Siis käytetyt kengät? Voi herran jestas sentään. Ja mielestäsi se on vähäeleistä? On todellakaan ymmärrä.
Koko sisustus. Värikkäät tapetit (huoneiden kaikki seinät tapetoitu, ei mitään tehosteseiniä), vanhoja huonekaluja, "mummolavalaisimia" jne. Vältän tietoisesti ostamasta mitään trendikästä sisustusjuttua, koska eivät kestä aikaa. Suosin aitoja materiaaleja ja aidosti vanhoja esineitä -uusvanhat ovat pelkästään mauttomia.
50-luvun rintsikka. Ylös menevät puuportaat on kirkkaan keltaiset. Olen myös maalannut olkkarin seinälle Elviksen. Sen alla on pöydällä putkiradio mummolasta.
Kylppärin seinälle olen itse tehnyt mosaiikkityön, ja verannan ja eteisen väli-ikkuna on lyijylasityö, jonka tein itse.
Muut jutut on kyllä nähty sisustuslehdissä ja ideapankeissa. Mulla on paljon kierrätyskamaa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa muuten, että täällä muka kaikilla on todella uniikit sisustukset. Kun sisustuslehtiä katsoo, niin lähes kaikki kodit ovat toistensa kopioita.
Ehkä näitä koteja ei ole esitelty sisustuslehdissä?
Vierailija kirjoitti:
Itse suunnittelemani mallin mukaan omin käsin nikkaroimani rahi, jolla lepuutan jalkojani tälläkin hetkellä. Täysin uniikki esine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasilumipallot. Keräilen niitä.
Oli pakko googlata. Tarkoitatko sinäkin lumisadepalloja?
Mulla on sohva ja telkkari eteisessä.
Vierailija kirjoitti:
Mökkitunnelmaa. Tummia värejä, "ruosteisia" lamppuja, risuista tehtyjä koristeita jne. Asun kerrostalossa ja tykkään hämärästä valaistuksesta. Menetin kesämökin erossa, jota rakastin ja siksi loin kotiini vastaavan tunnelman hyvitykseksi, vaikka se ei olekaan ihan sama asia:)
Rakastitko oikeasti eroa vai mökkiä?
Ei yhtäkään valkoista seinää koko talossa
Voi kun näkisi kuvia näistä kaikista kodeista!
Valtava kaappikello vuodelta 1834. Antiikkipöytää, retrolipastoa, 1700-lukulaista kehtoa, isoja viherkasveja. Kirjahylly (en tule ilman toimeen!). Sukulaisten tekemää taidetta seinillä.
Lastulevyhuonekaluja en huoli.
Vierailija kirjoitti:
Viisi tietokone/nettipistettä.
Meillä kaikki toimii langattomasti, terasseille myös.
Vierailija kirjoitti:
Meillä persoonaillisinta on itse kudotut matot. Löytyy myös värit, ei ole valkoisia/mustia huonekaluja tai seiniä. Kaikki huonekalut on täyspuuta, en pidä lastulevystä. Verhot on ommeltu, vältän Vallilaa ja muita pintamuotikuoseja. Meillä ei ole mitään Ikeasta. Vältän myös keskiluokkakliseitä, lokkia ja mehiläispesää ym.
Ollaan varmaan aika tyypillisiä ylemmän keskiluokan asujia. Paljon perittyjä huonekaluja ja taidetta. Mummin ryijy roikkuu seinällä, anopin Marimekon verhot makkarissa. Ulkomailta on tuotu jotain pientä sisustukseen. Paljon viherkasveja ja ne useasti mainitut Lundian kirjahyllyt ja paaljon kirjoja. En jaksa panostaa sisustukseen, se on ollut jo vuosia tämä sama. Enkä vaihtele mitään värejä tai sohvia trendin mukaan.
Monet pitää meidän kotia viihtyisänä, jotkut kamalana ja kälyä suorastaan oksettaa meillä kun on niin paljon tavaraa ja tyylisuunnat sekaisin.
Vältät tusinatuote vallilaa ja korvaat sen tusinatuote Marimekolla. Hienoa!
Hylly täynnä kirjoja ja taiteellisesti lahjakkaan tyttäreni teoksia kehystettyinä seinillä. Niin ja punainen nahkasohva.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti alkaa olla harvinaisempi elementti: koko seinän kirjahyllyt olohuoneessa. Luulin normaaliksi, mutta vieraat ovat alkaneet kommentoida, kuinka harvoin ihmisillä on enää kirjahyllyjä näkösällä.
Mä haluan kirjahyllyn vaikka en pahemmin lue koska se on yksi kotoisin ja hienoin sisustuselementti mun mielestä.
Ja totta, niitähän ei enää näy paljoa!
Outoa muuten, että täällä muka kaikilla on todella uniikit sisustukset. Kun sisustuslehtiä katsoo, niin lähes kaikki kodit ovat toistensa kopioita.