Kysymys kaikille joilla lapsia ja yli 10 vuotta kestänyt suhde lasten isän tai äidin kanssa
Panostatko ulkonäköösi jollain erityisellä tavalla siksi, että puolisosi pitäisi sinua seksikkäänä? Jos panostat niin miten?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas miten pinnallista! Avasin tämän ketjun ajatellen, että tässä kysytään jotain syvällistä....
Ensinnäkin; jos olet ollut 10 vuotta yhdessä jonkun kanssa, se johtuu paljolti rakkaudesta, EI ulkonäöstä....
Jatkakaa....
Väitätkö ettei ulkonäöllä ole mitään tekemistä seksuaalisen halun kanssa ja ettei seksin sujuminen tai sujumattomuus korreloi sen kanssa, pysyykö koko suhde kasassa? Ap
Mitäpä jos se toisen ulkonäkö on ihan riittävä ilman mitään panostuksia?
Iän myötä kenenkään ulkonäkö ei kummoisena pysy ilman erityistä panostusta ja harva on nuorenakaan panostamatta hyvännäköinen. Ap
Iän myötä ulkonäkö menee panosti tai ei. Sen varaan ei voi parisuhdetta laskea kuitenkaan.
Väitätkö että ulkonäköönsä panostanut ja panostava viiskymppinen on samantasoinen seksikumppani kuin täysin panostamaton? Ap
Sulla on tosi kapea ja pinnallinen näkemys elämästä. Minkä ikäinen olet? Toivottavasti et ole omalla esimerkilläsi opettanut lapsillesi yhtä kapeaa näkemystä. Ei kaikki ole kiinni ulkonäöstä. Sinä olet varmasti niitä, jotka värjäävät kaikki harmaat hiukset fanaattisesti, ja ahdistuu pienimmistäkin ikääntymisen merkeistä ;) lol
Sinä taas olet niitä jotka uskottelevat ettei ulkonäöllä ja siihen satsaamisella ole mitään merkitystä vaan se on vain turhaa koska ”pinnallista”. Olet väärässä. Ap
Jättäisikö ap siis tukan pesemättä ja hampaat harjaamatta, jos olisi sinkku? Olen ajatellut ihmisten yleensä pitävän ihan normaalisti huolta itsestään, jollei heillä jotain isoja elämänhallinnan ongelmia ole.
En jättäisi, mutta sinkkuna ei stressaisi olla kotona rähjäisenä kuten miehen kanssa asuessa. Ap
Tunnut olevan hyvin epävarma liittonne kestävyydestä. Jos hiukan rupsahdat, miehesi jättää sinut? Melko pinnallista. Olen ollut naimisissa 22 vuotta ja meillä on kaksi lasta. Tässä kun ollaan synnytetty, sairasteltu, oksenneltu ja paskanneltu sekä me vanhemmat että lapset, niin eiköhän ne rummimmatkin puolet olla toisistamme nähty. Olemme yhdessä ihan rakkaudesta emmekä ulkonäköseikkojen vuoksi. Olemme onnellisia ihan yhtä lailla pieruverkkareissa kuin iltapuvuissakin. Eikä meillä tarvitse kotona pingottaa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas miten pinnallista! Avasin tämän ketjun ajatellen, että tässä kysytään jotain syvällistä....
Ensinnäkin; jos olet ollut 10 vuotta yhdessä jonkun kanssa, se johtuu paljolti rakkaudesta, EI ulkonäöstä....
Jatkakaa....
Väitätkö ettei ulkonäöllä ole mitään tekemistä seksuaalisen halun kanssa ja ettei seksin sujuminen tai sujumattomuus korreloi sen kanssa, pysyykö koko suhde kasassa? Ap
Iän myötä kenenkään ulkonäkö ei kummoisena pysy ilman erityistä panostusta ja harva on nuorenakaan panostamatta hyvännäköinen. Ap
Iän myötä ulkonäkö menee panosti tai ei. Sen varaan ei voi parisuhdetta laskea kuitenkaan.
Väitätkö että ulkonäköönsä panostanut ja panostava viiskymppinen on samantasoinen seksikumppani kuin täysin panostamaton? Ap
Sulla on tosi kapea ja pinnallinen näkemys elämästä. Minkä ikäinen olet? Toivottavasti et ole omalla esimerkilläsi opettanut lapsillesi yhtä kapeaa näkemystä. Ei kaikki ole kiinni ulkonäöstä. Sinä olet varmasti niitä, jotka värjäävät kaikki harmaat hiukset fanaattisesti, ja ahdistuu pienimmistäkin ikääntymisen merkeistä ;) lol
Sinä taas olet niitä jotka uskottelevat ettei ulkonäöllä ja siihen satsaamisella ole mitään merkitystä vaan se on vain turhaa koska ”pinnallista”. Olet väärässä. Ap
Jättäisikö ap siis tukan pesemättä ja hampaat harjaamatta, jos olisi sinkku? Olen ajatellut ihmisten yleensä pitävän ihan normaalisti huolta itsestään, jollei heillä jotain isoja elämänhallinnan ongelmia ole.
En jättäisi, mutta sinkkuna ei stressaisi olla kotona rähjäisenä kuten miehen kanssa asuessa. Ap
Eli onko sulla itsetuntoon liittyviä vaikeuksia vai mitä..?
On joo, mies on katsellut kun oon synnyttänyt 5 kertaa ja ollaan molemmat ryvetty oksennuksessa ja paskassa pahimpien tautien aikana, ollaan nähty toisemme niin hyvimillään kuin huonoimmillaan, tiedetään kuka toinen on, on sitten vimpan päälle tai juuri paska kaivoa tullut kaivamasta tai kurat päässy housuun. Kyllä, on viety toiselle puhtaita kalsareita...
Ihan tois ta parisuhdetta seuranneena sillä että nainen olisi kuinka laiha ja laitettu pitkässä parisuhteessa ole miehelle mitään merkitystä. Nainen joka on jo saatu siihen ns. Pysyvästi niin hänestä ei tatvitse välittää. Itse meikkaan ja laitan kivam mekon päälle jos lähdetään kaupoille tai asioille. Ihan perus ruokakauppaan ei aina jaksa laittautua mutta välillä kyllä sinnekin. Itse laitan meikit ja kivat vaatteet itseni takia. Mies hyvä, jos edes kiinnittää huomiota niihin. Mies kulkee millon missäkin ryysyissä ja hyvä, että edes juhliin laittaa siistejä vaatteita. Välillä saa iha oikeasti hävetä omaa miestä. Mied ei edes käytä dödöä, mutta mua se ei niin haittaa. Muita ehkä. Ja 10 ollaan oltu yhdessä. En tiedä onko tässä enää rakkaudesta kyse. Enemmänkin siitä, että kumpikaan ei jaksa ja oikeasti halua enää toista, mutta kosks on ne lapset. Mutta kai sitä itselleen osaa tarpeeksi hyvin valehdella, että kai sitä toista kuitenkin rakastaa. No kerran vuodessa kun vetää lärvit, niin on se toinen sillon jo melkeen viehättävä haha :")
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa....
"Samantasoinen"??? Mistä sinä puhut? Et ainakaan tasavertaisesta, syvästä rakkaudesta! Kuka viisikymppinen ajattelee noin?
Vierailija kirjoitti:
Takana 32 vuotta saman miehen kanssa ja ainut mikä merkitsee on luonne, luonne ja luonne. Minkäänlainen "laittaminen" ja itsensä kuosissa pitäminen ei auta, jos luonne on kuin itse pirulla. Normaali eläminen ja itsestä huolehtiminen on riittänyt tähän asti ;) Ulos lähtiessä laittaudutaan paremmin, kotona riittää peruspuhtaus ja mukavat vaatteet. Ei mitään hepeneitä ole tarvinnut...:D Kuten miehen sanoin, "nehän otetaan pois"
Totta. Mullakin 40 vuotta takana liittoa. Jos puoliso nalkuttaa, piikittelee ja ajattelee sekä vaatii mitä MINÄ MINÄ MINÄ tästä tahdon ja saan, kuinka MINUT pitää tyydyttää ja saanko varmasti yhtä paljon kuin annan, niin ihan sama kuinka hehkeä barbi hän on, niin halut lopahtaa. Mutta kun kumpikin ajattelee mitä voi toiselle antaa, haluaa olla ystävällinen ja huomaavainen, niin kaikki pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa....
Tunnut olevan hyvin epävarma liittonne kestävyydestä. Jos hiukan rupsahdat, miehesi jättää sinut? Melko pinnallista. Olen ollut naimisissa 22 vuotta ja meillä on kaksi lasta. Tässä kun ollaan synnytetty, sairasteltu, oksenneltu ja paskanneltu sekä me vanhemmat että lapset, niin eiköhän ne rummimmatkin puolet olla toisistamme nähty. Olemme yhdessä ihan rakkaudesta emmekä ulkonäköseikkojen vuoksi. Olemme onnellisia ihan yhtä lailla pieruverkkareissa kuin iltapuvuissakin. Eikä meillä tarvitse kotona pingottaa.
Eri
En pelkää mieheni jättävän minut (jos jättää niin jättää, so what) mutta seksuaalisesti en kiinnosta häntä enää. Ap
Katselin tuossa juuri kun äiti pyyhki isältä pyllyn ja laittoi puhtaan vaipan. Ruokki ja juotti kuin pienen lapsen. Suru on suuri, 50 vuotta yhteistä taivalta takana..
Meillä miehen kanssa 20 vuotta yhteistä eloa ja eikä se vaikuta mitään miltä toinen näyttää tai mitä on päällä.
Juhliin laitetaan parempaa päälle ja ollaan fiksuja, kotona ollaan miten halutaan.
Jos kotona ei saa relata rähjäisenä, niin missä sitten? Ap on ihminen, joka pinnistää joka sekunti, ja pelkää varmaan kuollakseen että mies jättää nuoremman takia.
Keskustelua luettuani käy surullisella tavalla ilmi, että aloittajalla ei ole todellista itsearvostusta, joka kannustaisi pitämään itsestä huolta itsensä vuoksi, vaan itsestä huolehtiminen liittyy pelkoon siitä, että tulee jätetyksi parisuhteessa. Tämä ei kerro parisuhteesta kovinkaan hyvää.
Toivon kasvua ja vahvistumista aloittajalle. Kun rakastaa itseään riittävästi, voi saada ja löytää ja ansaita myös parisuhteen, jossa kumpikin voi tulla kohdatuksi ja rakastetuksi täysin omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Jos kotona ei saa relata rähjäisenä, niin missä sitten? Ap on ihminen, joka pinnistää joka sekunti, ja pelkää varmaan kuollakseen että mies jättää nuoremman takia.
En pelkää että niin tapahtuisi, jos tapahtuisi niin hankkisin itsekin nuoremman seksikumppanin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa....
Eri
En pelkää mieheni jättävän minut (jos jättää niin jättää, so what) mutta seksuaalisesti en kiinnosta häntä enää. Ap
No ei se mekoista ja meikeistä oo kiinni..
Koita vähä rauhoittua, rimaa alas ja olet oma itsesi. Kyllähän susta näkee että joku esitys jatkuvasti käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pelkää että niin tapahtuisi, jos tapahtuisi niin hankkisin itsekin nuoremman seksikumppanin. Ap
Ja olisit sen kanssa sitten rento ja mukava..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olisit sen kanssa sitten rento ja mukava..
Todella helppoa se olisi kun ei suhteen ei tarvitsisi kestää rasittavaa arkea. Ap
Vierailija kirjoitti:
Panostatko ulkonäköösi jollain erityisellä tavalla siksi, että puolisosi pitäisi sinua seksikkäänä? Jos panostat niin miten?
En panosta. Ulkonäköni on ihan normaali. Meidän tapauksessa seksikkyys ei tule ulkonäöstä vaan teoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun myötä ymmärsin sen, miksi aasialaiset vaimot ovat niin suosittuja. Suomalaiset naiset eivät jaksa panostaa liittoonsa yhtään. Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja siitä huolimatta panostan ulkonäkööni mieheni mieliksi. Pidän hiukseni pitkänä ja hän saa jopa valita vaatteitani oman makunsa mukaan. Ei se minua haittaa, päinvastoin tunnen mielihyvää, kun saan miellyttää miestäni. Mikä teitä vaivaa?
Hah, mieheni ei jaksa valita edes omia vaatteitaan. Kulkisin säkissä jos jäisin tuollaista odottamaan. 😂
Kokeile kysäistä joskus kumpi on parempi, verkkarit vai seksikäs minihame, tulet yllättymään. Tai joku muu seksikkäämpi vaate, jos rahkeet eivät riitä ihan minihameeseen.
Ja ei mies välitä vaatteistaan jos sinäkään et välitä.
Kummatkaan ei ole oikein omaa tyyliäni.
En hirveästi. Nyt meillä on pieni vauva, joten ulkonäköasiat on taka-alalla, mutta normaalisti
-olen hoikka ja pysyttelen sellaisena (koska itse haluan, mies toivoisi käsittääkseni että olisin hieman pyöreämpi kuin itse tykkään olla)
-olen puhdas, sheivaan jkv (en kaikkea/aina), käytän vartalovoidetta, meikkaan kevyesti, pukeudun kivasti (en kovin naisellisesti, paitsi juhliin).
19v yhdessä, 10v naimisissa ja 3 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli vastata että en panosta, mutta kun tarkemmin mietin, se olisi epärehellistä.
Jo 27 vuotta sitten kun tapasimme, molemmat olivat ehkä vähän keskimääräistä siistimpiä: meille on aina ollut itsestäänselvyys että vaatteet silitetään ja hiuksia hoidetaan ja että kun kerran samalla rahalla saa kauniin vaatteen kuin rumankin, kannattaa valita se kaunis. Hygienia ja hyvät tuoksut ovat kummallekin tärkeitä. Osittain ihan esteettisistä syistä molemmat myös urheilemme paljon - tosin harrastukset ovat meille muutenkin tärkeitä ja tuovat iloa elämään.
Huomaan silti, että kun mieheni on työmatkalla, kuljen kotona vähän homssuisempana (esim. etätyöpäivänä saattaa olla vielä klo 12 pyjamanhousut jalassa) ja kun tiedän hänen olevan tulossa, laitan kiireen vilkkaa itseni ”kuosiin”. Samoin pidän kodin siistimpänä silloin kun täällä on muita kuin silloin kun olen ihan yksin kotona. Jotakin roolin ottamista se varmasti on, mutta yhtään en siitä kärsi. Oikeastaan tykkään siitä. En ole koskaan kaivannut sellaista suhdetta, jossa tahallaan ollaan ruman ja ankean näköisiä, hikisiä tai likaisia tai esim. kakitaan tai piereskellään toisen nähden. Eri asia on, jos sairastaa. Silloin en välitä onko tukka hyvin.
Meillä on aina käynyt aika paljon extempore-vieraita (lasten kavereita, naapureita ym.) joten sellaiset perussiistit vaatteet on kaikilla päällä kun ollaan kotona. Omakotitalossa nyt ei muutenkaan tarkenisi kulkea alusvaatteet päällä, eli vähintään se farkut ja siisti T-paita on kotiasuna miehellä, minulla yleensä mekko koska niistä satun tykkäämään ja omistan niitä paljon.
Seksielämä on hyvää. Yhdessä on tosiaan oltu 27 vuotta joista 18 naimisissa. Kolme teini-ikäistä lasta.
Ei kai nyt _kukaan_ tieten tahtoen osta rumaa vaatetta? Vähän erikoinen näkemys sulla.
Mä olisin kyllä hämmentynyt, jos mieheni yhtäkkiä alkaisi panostaa ulkonäköönsä enemmän. Tuskin minua varten yhtäkkiä, joten ketä varten sitten?
Olen nähnyt tapauksia, joissa toinen puolisoista alkaa yhtäkkiä panostaa enemmän ulkonäköönsä ja kohta onkin jo uusi suhde.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kumpikin osapuoli on panostanut ulkonäköönsä vähenevissä määrin suhteen edetessä, mutta seksi on vuosi vuodelta parempaa, joten tästä voisi varmaan sitten vetää sen johtopäätöksen, että mitä huonompi ulkonäkö, sitä parempaa seksiä :D
Siinä se tuli, totuus.