Kysymys kaikille joilla lapsia ja yli 10 vuotta kestänyt suhde lasten isän tai äidin kanssa
Panostatko ulkonäköösi jollain erityisellä tavalla siksi, että puolisosi pitäisi sinua seksikkäänä? Jos panostat niin miten?
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Relaa ap. Miehes tietää miltä näytät vaikka laittaisit tekoripset, tekokynnet ja kyykkäisit. Onko sun kans hauskaa? Jos se ei viihdy sun kans niin ei se muutu naaman puunaamisella siitä miksikään.
Ei varmasti ole hauskaa, olen aivan liian uupunut lapsiarkeen jotta kanssani voisi olla hauskaa. Ap
Ok, ulkonäkö ei siis ole nyt se ongelma. Voisitko saada apua siihen uupumukseesi?
En voi, se on ainoa apu että lapset kasvavat eivätkä sido kuten nyt. Ap
Lapsille ehkä jotain kerhoa? Minkä ikäisiä lapsia? Mies ei ilmeisesti osallistu? Hyväksyttävästä syystä vai laiskuuttaan?
En todellakaan ole kotiäiti vaan työssäkäyvä ja lapset hoidossa. Kyllä mies osallistuu, eihän tässä muuten olisi mitään mieltä pysyä. Ap
Minusta hyvässä parisuhteessa tulee erilaisia kausia ja pikkulapsielämä on yksi sellainen kausi. Silloin on ihan ok ja luonnollista, että itseensä ei jaksa panostaa, koska ympärillä niin monet vaativat sinulta koko ajan jotakin. Tärkeintä on, että löydät itsellesi jotain sellaista, mistä saat voimaa ja iloa edes silloin tällöin elämään. Se voi olla joillekin salilla käyminen tai lenkkeily, mutta jotkut saavat iloa lukemisesta, leffoista tai käsitöistä. Puolison kanssa on hyvä yhdessä puhua, että olet uupunut ja että tämä on nyt tällaista. Miettikää yhdessä, miten arkea voisi helpottaa ja sinulla olisi enemmän aikaa itselle. Aika auttaa ja helpottaa ja jaksat taas paremmin panostaa ulkonäköösi, jos koet sen tärkeänä. T. 91
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Relaa ap. Miehes tietää miltä näytät vaikka laittaisit tekoripset, tekokynnet ja kyykkäisit. Onko sun kans hauskaa? Jos se ei viihdy sun kans niin ei se muutu naaman puunaamisella siitä miksikään.
Ei varmasti ole hauskaa, olen aivan liian uupunut lapsiarkeen jotta kanssani voisi olla hauskaa. Ap
Ok, ulkonäkö ei siis ole nyt se ongelma. Voisitko saada apua siihen uupumukseesi?
Lapsille ehkä jotain kerhoa? Minkä ikäisiä lapsia? Mies ei ilmeisesti osallistu? Hyväksyttävästä syystä vai laiskuuttaan?
En todellakaan ole kotiäiti vaan työssäkäyvä ja lapset hoidossa. Kyllä mies osallistuu, eihän tässä muuten olisi mitään mieltä pysyä. Ap
No avaa vähän, mikä siinä elämässä on rankkaa? Käyt töissä, lapset koulussa, mies osallistuu, tuo ei vielä kerro miksi on rankkaa? Ikävä työ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas miten pinnallista! Avasin tämän ketjun ajatellen, että tässä kysytään jotain syvällistä....
Ensinnäkin; jos olet ollut 10 vuotta yhdessä jonkun kanssa, se johtuu paljolti rakkaudesta, EI ulkonäöstä....
Jatkakaa....
Väitätkö ettei ulkonäöllä ole mitään tekemistä seksuaalisen halun kanssa ja ettei seksin sujuminen tai sujumattomuus korreloi sen kanssa, pysyykö koko suhde kasassa? Ap
Mitäpä jos se toisen ulkonäkö on ihan riittävä ilman mitään panostuksia?
Iän myötä kenenkään ulkonäkö ei kummoisena pysy ilman erityistä panostusta ja harva on nuorenakaan panostamatta hyvännäköinen. Ap
Iän myötä ulkonäkö menee panosti tai ei. Sen varaan ei voi parisuhdetta laskea kuitenkaan.
Väitätkö että ulkonäköönsä panostanut ja panostava viiskymppinen on samantasoinen seksikumppani kuin täysin panostamaton? Ap
Öh, tämä on aikuiselta ihmiseltä jo aika hämmentävä kysymys. Itse olen pian 40 ja olen alkanut huomaamaan miten paljon itseluottamus ja seksuaalinen nautinto ja siihen liittyvä hauskan pitäminen sängyssä on kiinni korvien välistä. Tunnen itseni seksikkäämmäksi kuin koskaan parikymppisenä. Olen rohkeampi ja kokeilunhaluisempi. En vaihtaisi tätä oloa edes siihen timmiin parikymppisen minäni kroppaan. Enhän edes osannut nauttia siitä. Olen takuu varmasti parempaa seuraa sängyssä kuin olin silloin.
Tämä on totta, mutta puhut eri asiasta kuin siitä, kannattaako ulkonäköön panostaa vai onko se turhaa seksielämän kannalta. Ap
Jos suhde perustuu ulkonäköön ja on täysin pinnalla Ben, niin varmasti ulkonäkö silloin siihen keskittyville pinnallisia Le ihmisille on tärkeä. Itse olen ollut yhdessä saman miehen kanssa yli 30 v. Olen ollut lihava ja laiha, sairas ja terve ja eri asteisesti homssuinen aina, eikä tämä ole vaikuttunut seksielämään mitään. Suhteellamme on syvällisemmät perustat kuin kummankaan ulkonäkö. Jos joku mies ei halua "rupsahtanutta" muijaansa niin kannattaa käydä tosiaan ne testosteroni tasot mittaamassa sun muut terveysasiat (mm mielenterveys) kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö ei ole tärkein asia, mutta kyllä välillä kauhistuttaa katsella pariskuntia joissa esim. nainen on ennen ollut itsestään huolehtiva ja sitten kun on suhde löytynyt ja lapsia tullut, on lihottu 30 kg, tukka leikattu lyhyeksi ja rupsahdettu täysin.
Kun sulla on se suhde ja lapset niin kyllä siinä prioriteetit muuttuu ja turhasta pingotuksesta on pakko luopua.
En, koska en jaksa. Kotona kaksi vaippaikäistä lasta ja katkonaiset yöunet. Ulkonäköön tykkään panostaa, mutta nyt ei ole aikaa eikä jaksamista. Uskon, että mieheni tämän ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No avaa vähän, mikä siinä elämässä on rankkaa? Käyt töissä, lapset koulussa, mies osallistuu, tuo ei vielä kerro miksi on rankkaa? Ikävä työ?
Jos lapset olisivat jo koulussa niin vapaa-aikaa ja mahdollisuuksia viettää sitä rauhassa olisi selvästi enemmän ja sitä aikaa tässä vain odotankin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö ei ole tärkein asia, mutta kyllä välillä kauhistuttaa katsella pariskuntia joissa esim. nainen on ennen ollut itsestään huolehtiva ja sitten kun on suhde löytynyt ja lapsia tullut, on lihottu 30 kg, tukka leikattu lyhyeksi ja rupsahdettu täysin.
Kun sulla on se suhde ja lapset niin kyllä siinä prioriteetit muuttuu ja turhasta pingotuksesta on pakko luopua.
Ei. Ei todellakaan ole pakko luopua. Tunnen monen monta perheenäitiä, jotka pitävät itsestään huolta syömällä hyvin ja liikkumalla. Terveelliset elämäntavat ovat tärkeät.
On siinä miehellä katselemista kun nainen tursuaa kuin pallokala ja nalkuttaa millon mistäkin. Sit ihmetellään että yhyyy miks se jätti tai petti.
Jos suhde perustuu pelkästään ulkonäköön niin parempi onkin, mitä nopeammin päättyy. Mieluummin jo ennen niiden lasten saamista. Ja tämähän selittää senkin miksi tietty ulisijoiden ei edes pääse siihen suhteeseen. Vika löytyy korvien välistä.
Perushygienia ja painon pitäminen kurissa riittää pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei todellakaan ole pakko luopua. Tunnen monen monta perheenäitiä, jotka pitävät itsestään huolta syömällä hyvin ja liikkumalla. Terveelliset elämäntavat ovat tärkeät.
On siinä miehellä katselemista kun nainen tursuaa kuin pallokala ja nalkuttaa millon mistäkin. Sit ihmetellään että yhyyy miks se jätti tai petti.
Jos suhde perustuu pelkästään ulkonäköön niin parempi onkin, mitä nopeammin päättyy. Mieluummin jo ennen niiden lasten saamista. Ja tämähän selittää senkin miksi tietty ulisijoiden ei edes pääse siihen suhteeseen. Vika löytyy korvien välistä.
Kuka on väittänyt että suhde perustuu pelkkään ulkonäköön? Ei se perustu, mutta on se yksi luonnollinen osatekijä suhteessa. Jos nainen on ollut ennen lapsia hyvin viehättävä, kuntoillut jne ja rupsahtaa lapsien jälkeen, ei tartte ihmetellä miks miestä ei enää kiinnosta nainen. Mä en kertakaikkiaan vaan ymmärrä miksi päästetään ittensä rapakuntoon!
Luulis että arjessa jaksaminenkin on rankempaa kun on lihonut jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on väittänyt että suhde perustuu pelkkään ulkonäköön? Ei se perustu, mutta on se yksi luonnollinen osatekijä suhteessa. Jos nainen on ollut ennen lapsia hyvin viehättävä, kuntoillut jne ja rupsahtaa lapsien jälkeen, ei tartte ihmetellä miks miestä ei enää kiinnosta nainen. Mä en kertakaikkiaan vaan ymmärrä miksi päästetään ittensä rapakuntoon!
Luulis että arjessa jaksaminenkin on rankempaa kun on lihonut jne?
Harvoin se niin menee että vaan nainen lihoo. Yleensä pariskunnat lihoo yhdessä, koska syövät samaa. Tuskin siinä sitten toisen kilojen takia erotaan kun itselläkin on sama ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Perus suomalainen nainen:
Ennen parisuhdetta kuntoillaan, laitetaan hiukset, meikataan, pukeudutaan siististi. Jatkuu mahdollisesti jonkin aikaa myös kun mies on löytynyt. Sit naimisiin ja lapsia: leikataan tukka miesmäiseks, syödään roskaruokaa, kuntoilu ei kiinnosta, tyylinä kollarit ja paituli, nalkutetaan miehelle.
Ja mies on ihan samanlainen. No worries.
En panosta mitenkään erityisesti. Olen oma itseni.
Kotona toppi ja verkkarit, hiukset ponnarilla, ripsiväriä ja värillistä huulirasvaa. Meillä on kotona rento meininki ja tarkoitus on viihtyä eikä esittää mitään roolia. Seksiä nakuna, ei hepeneitä. Yhteisiä vuosia 28.
Olemme olleet 15 vuotta yhdessä mieheni kanssa, 2 alle kouluikäistä lasta. Kyllä olen aina panostanut ulkonäkööni. Välillä parisuhteeemme aikana olen ollut vähän pullea mutta tuolloinkin olen pitänyt huolta siisteydestäni ja ulkonäöstäkin. Nykyään en ole pullea enää ja toivon että saankin pidettyä tästä kiinni. Ihan jo ulkonäöllisistä syistä mutta myös haluan näyttää hyvää ja terveellistä esimerkkiä lapsilleni syömällä terveellisesti ja liikkumalla.
Omaan ulkonäkööni panostaminen johtuu ihan siitä että kun olen mielestäni kivannäköinen niin silloin olen myös iloisempi ja kivempi myös miestäni kohtaan.
Ei siitä parane lapsia syyttää, todella epäreilua.
Elämä on tässä ja nyt, tee siitä hyvää.
No en juurikaan. Arjessa kumpikaan ei laittaudu, olohousut ja college/neule kotosalla molemmilla päällä. Juhliin ja esim. ulos syömään laittaudun, mutta niin tekisin ilman miestäkin. Painon kanssa on raskauksien jälkeen ollut ongelmaa, mutta siinä asiassa on puolisollakin peiliin katsomista. Hiukset pitkät ja hoidetut, mutta niin ne olisi sinkkuna/yh:nakin.
Kyllä mä luulisin että meitä kaikkia muitakin väsyttää työt ja kotityöt ja perhe.. Jossain määrin.. Mutta että olisi lapsista, kahdesta vielä vaan, niin väsynyt että mies ei jaksa nussia sua kun oot niin väsynyt ja pahan näköinen, niin se kuulostaa vähän oudolta.
.. Siis kumpi on väsynyt, sinä vai mies?
Kyllä se ukko painaa vaikka sua vähän väsyttäisikin, senkun heität pötkölleen..
Ja pidät sen kettuuntuneen suusi välillä kiinni, niin se saattaisi taas innostua. Valitat vähän vähemmän?
Vierailija kirjoitti:
En panosta mitenkään erityisesti. Olen oma itseni.
Kotona toppi ja verkkarit, hiukset ponnarilla, ripsiväriä ja värillistä huulirasvaa. Meillä on kotona rento meininki ja tarkoitus on viihtyä eikä esittää mitään roolia. Seksiä nakuna, ei hepeneitä. Yhteisiä vuosia 28.
Joo mutta teillä ei ole lapsia väsyttämässä teitä.
Panostan kyllä ulkonäkööni jonkin verran (hoikkuus, istuvat vaatteet hyvä väri ja leikkaus hiuksissa jne) mutta en tee sitä ensisijaisesti miehen vuoksi vaan itselleni. Hyvä olo sitten kumuloi hyvää mieltä suhteeseenkin.
Olen eri, mutta minä jätän kyllä tukan pesemättä silloin kun olen vain yksin. Pesen tukkaa vain muiden ihmisten takia. Tukan likaisuus ei mua itseä ala häiritä. Pesemättömän alapääni haju sen sijaan alkaa itseäni häiritä, joten sitä pesen itseni takia.