Tatuointi todellakin romahduttaa naisen markkina-arvon!
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi houkuttaa ottaa se ensimmäinen tatuointi. En halua olla.noilla markkinoilla. Mieluummin niillä tatskamarkkinoilla.
Tervetuloa tatskamarkkinoille! Täällä ihmisiin tutustutaan, eikä luokitella ulkonäön perusteella ennen kuin ehdit suutasi avata;)
Ihan turhaa tämä markkina-arvokeskustelu. Nainen ei ole kauppatavaraa. Suomalainen nainen voi olla nykyään täysin itsenäinen, eikä tarvitse miestä. Saadaan tehdä töitä ja käydä kouluja, eikä ole pakko mennä naimisiin. Ennen oli toisin. Mutta jotkut miehet ovat jämähtäneet menneisiin asenteisiin, jossa naisen sai alistaa nyrkin ja hellan väliin. Sehän niitä harmittaa. Ihan kauhistuttaa suorastaan, kun naiset saavat rietastella ja ottaa tatuointeja, olla itsenäinen ja onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin heti jos vaimoni ottaisi tatuoinnin. On ne niin rumia. Ja epäsiistejä.
Jos olet mieheni, niin kiitos tiedosta. Näppärä keino päästä sinusta eroon ja voin vielä syyttää sinua perheen hajottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ei ole kokonaan sattumaa, että tatuointeja on perinteisesti ollut sellaisilla jännnämiehillä kuin merimiehillä ja vankilakundeilla. Sellainen jännämiesmäisyys ja sen korostaminen kun tuo lisäarvoa vain miehille.
Se mikä naiskokkikin TVssä on arvoaan lähinnä laskenut tatuointien myötä. Ei se ihan kokonaan ole sattumaa että naisten strategisestikin sijoitetuilla tatuoinneilla kutsutaan esim. tramp stampeiksi. Mies voi katsella kuvia samalla kun lykkii.
Öz jai maorit ovat toki jännämiehiä sinuun verrattuna. Ja tramp stamp on ihan samanlainen alatyylinen esineellistävä kommentti mitä naisten ulkonäöstä käytetään muistakin kuin tatuoinneista. Vai pitäisikö naisten pukeutua kaapuihin, koska normaali vaatetus saattaa kirvoittaa rumia kommentteja miehiltä?
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ei ole kokonaan sattumaa, että tatuointeja on perinteisesti ollut sellaisilla jännnämiehillä kuin merimiehillä ja vankilakundeilla. Sellainen jännämiesmäisyys ja sen korostaminen kun tuo lisäarvoa vain miehille.
Se mikä naiskokkikin TVssä on arvoaan lähinnä laskenut tatuointien myötä. Ei se ihan kokonaan ole sattumaa että naisten strategisestikin sijoitetuilla tatuoinneilla kutsutaan esim. tramp stampeiksi. Mies voi katsella kuvia samalla kun lykkii.
Ajat muuttuu. Vain jämähtäneet perinteisen asetelman miehet ajattelevat kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ruma arpi. Otin tatuoinnin siihen päälle, koska pilalla se kohta minussa oli jo valmiiksi. Nyt se on parempi, ja kehtaan olla t-paidalla ihmisten ilmoilla.
Ilman tuota arpea, en varmaan olisi koskaan ottanut tatuointia.
Täällä toinen rumalla arvella varustettu! Miten kävi lopputuloksen kanssa? Peittyikö arpi? Jäikö röpeliäiseksi? Minulla on pari tatuointia toisaalla, mutta en ole uskaltanut arven päälle laitattaa, jos jälki jää huonoksi:S
Tatska menee osittain arven päällä ja on siis sellainen, että ei ole läpikotaisin väritetty. Arven kyllä huomaa, jos katsoo tarkkaan, mutta se ei enää "hyppää silmille". Katson pian löytäisinkö kuvan suurinpiirtein saman tyylisestä.
Suomessa eräs tatuoija sanoi, että arven päälle ei voi ollenkaan tatuoida, vaan tatuointi pitäisi tehdä ainoastaan arven ympärille. Kävin kuitenkin toisessa maassa ottamassa tatuoinnin ja värit ovat pysyneet hyvin arven päällä. Ja jos joku haluaa puuttua tähän ulkomailla tatuoinnin ottamiseen, niin selvitin paikan taustat hyvin etukäteen ja varasin ajan monta kuukautta aiemmin ja lähetin kuvia arvestani. Paikka oli ihan huippu ja paljon hygieenisemman oloinen kuin se Suomessa oleva, josta asiaa aiemmin kysyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua seuratessa tulee pakostakin mieleen, että miehet inhoavat naisten tatuointeja siksi, että se muistuttaa heitä siitä, että naisen keho ei olekaan yksinään heitä varten, vaan se onkin naisen oma ja täysin hänen määräysvallassansa.
Hohhoijaa... Tatuoinnit ovat ihan yhtä dorkia miehelläkin. Onko mitään kliseisempää edes olemassa, kuin parrakas hihatatuoitu kokki käsivarret paljastavassa paidassa?
Tai seksikkäämpää? Katsos toiset meistä on villeinä tatuointeihin;)
Niin, tämähän on juuri se suurin syy miksi näillä kokeilla niitä tatuointeja ylipäätänsä on. Hyväksyit sitä asiaa tai et, niin naiset ovat sukupuolena enemmän muodin vietävissä ja muutenkin konformisuuteen kallellaan. Tällöin myös tatuoinnit miehellä nähdään varmasti seksikkäinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kolmekymppinen akateeminen nainen ottaa itselleen tärkeän tatuoinnin, niin luuletteko todella, että ko. naista kiinnostaa mitä joku mies on siitä mieltä? Tuskin kukaan jättää korvakorun reikiäkään ottamatta siksi, että joku tuntematon mies ei niistä ehkä pidä. Kaikkia eivät tatuoinnit miellytä, toisia taas miellyttää ja kolmansille on aivan yhdentekevää. Väsynyt naisten karjamarkkinaprovo.
Mikä on tärkeä tatuointi? Carpe diem? Käpälä?
Kiitos provokaatiosta, mutta vastataanpa nyt kuin lapsella. Eri ihmisille on eri asiat tärkeitä. Toiselle on tärkeää tatuoinnin estetiikka suhteessa kehoon ja toisille tatuoinnin sanoma (klassisena esimerkkinä perheeseen tai elämän tapahtumiin liittyvät referenssit). Jos henkilö kokee carpe diem -tatuoinnin omakseen ja kaunistavan itseään oman estetiikkansa mukaisesti, niin mitäpä se on keneltäkään pois? Jos et pidä tatuoinneista, niin älä ota sellaista äläkä pariudu tatuoidun ihmisen kanssa.
Selitä vaan, ei se muuta sitä asiaa että tatuoinnit ovat rumia.
Niin, tatuoinnit ovat rumia Sinusta. Minä taas pidän niitä kauniina. Näin me ollaan ihmiset erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ruma arpi. Otin tatuoinnin siihen päälle, koska pilalla se kohta minussa oli jo valmiiksi. Nyt se on parempi, ja kehtaan olla t-paidalla ihmisten ilmoilla.
Täällä toinen rumalla arvella varustettu! Miten kävi lopputuloksen kanssa? Peittyikö arpi? Jäikö röpeliäiseksi? Minulla on pari tatuointia toisaalla, mutta en ole uskaltanut arven päälle laitattaa, jos jälki jää huonoksi:S
Tatska menee osittain arven päällä ja on siis sellainen, että ei ole läpikotaisin väritetty. Arven kyllä huomaa, jos katsoo tarkkaan, mutta se ei enää "hyppää silmille". Katson pian löytäisinkö kuvan suurinpiirtein saman tyylisestä.
Suomessa eräs tatuoija sanoi, että arven päälle ei voi ollenkaan tatuoida, vaan tatuointi pitäisi tehdä ainoastaan arven ympärille. Kävin kuitenkin toisessa maassa ottamassa tatuoinnin ja värit ovat pysyneet hyvin arven päällä. Ja jos joku haluaa puuttua tähän ulkomailla tatuoinnin ottamiseen, niin selvitin paikan taustat hyvin etukäteen ja varasin ajan monta kuukautta aiemmin ja lähetin kuvia arvestani. Paikka oli ihan huippu ja paljon hygieenisemman oloinen kuin se Suomessa oleva, josta asiaa aiemmin kysyin.
Tämä tyylinen, toivottavasti saan linkin oikein
http://i.styleoholic.com/2016/07/18-black-flowers-arm-tattoo.jpg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua seuratessa tulee pakostakin mieleen, että miehet inhoavat naisten tatuointeja siksi, että se muistuttaa heitä siitä, että naisen keho ei olekaan yksinään heitä varten, vaan se onkin naisen oma ja täysin hänen määräysvallassansa.
Hohhoijaa... Tatuoinnit ovat ihan yhtä dorkia miehelläkin. Onko mitään kliseisempää edes olemassa, kuin parrakas hihatatuoitu kokki käsivarret paljastavassa paidassa?
Tai seksikkäämpää? Katsos toiset meistä on villeinä tatuointeihin;)
Niin, tämähän on juuri se suurin syy miksi näillä kokeilla niitä tatuointeja ylipäätänsä on. Hyväksyit sitä asiaa tai et, niin naiset ovat sukupuolena enemmän muodin vietävissä ja muutenkin konformisuuteen kallellaan. Tällöin myös tatuoinnit miehellä nähdään varmasti seksikkäinä.
Minä pidän tatuointeja seksikkäänä, joku toinen nainen taas ei. Ymmärrätkö, että naiset ovat yksilöllisiä ihmisiä siinä missä miehetkin, joten jokaisella on omat mieltymyksensä. Kuten toiset miehet pitää tatuoinneista naisilla ja toisille se on ehdoton ei. Ja suurin osa ihmisistä on siinä välissä, että ihan sama onko tatuointeja, kunhan ihmisenä miellyttää ja jakaa samat arvot.
Mä en tajua miten naiset jaksaa tatuointejaan vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen, samoja äijiä elämänsä loppuun asti. Minä kyllästyisin ja haluaisin vaihtelua. Mietin niitä nuoria tyttöjä, joilla on jo 20-vuotiaana mies, että onkohan se heistä yhtä hienoa sitten kun on katsellut sitä jo 20 vuotta tai 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Samaa olen tosiaan lueskellut, että arven päälle ei suositella tatuointia (oma arpeni on iso ja leveä leikkausarpi, sellainen venähtänyt). Ihanan kuvan olet valinnut, todella klassinen! Taidan oman arpeni jättää kuitenkin toistaiseksi rauhaan, kun on tosiaan iso ja leveä, joten jälki tuskin onnistuisi, harmi kyllä. Ja ulkomaillahan on maailman parhaat tatuoijat, kun vain valitsee laadukkaan paikan (Suomihan on vain pieni maa muiden joukossa) :)
vaihtelu virkistää kirjoitti:
Mä en tajua miten naiset jaksaa tatuointejaan vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen, samoja äijiä elämänsä loppuun asti. Minä kyllästyisin ja haluaisin vaihtelua. Mietin niitä nuoria tyttöjä, joilla on jo 20-vuotiaana mies, että onkohan se heistä yhtä hienoa sitten kun on katsellut sitä jo 20 vuotta tai 40 vuotta.
Heh, hauska yhdistäminen tatuoinnin ja pitkän parisuhteen välillä:D Itselläni molemmat löytyy ja kumpaankaan en ole kyllästynyt:D Ehkä tällainen vakaa uskollisuus asioissa ei ole kovin muodikasta nykyään, mutta osa meistä vain on tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruminta mitä nähnyt ihan suht tavallisilla nuorilla on ne käsivarren ja kämmenselän täyttävät tatuoinnit.
Aivan varmasti vaikuttaa työelämään ym muuhun.Ei vaikuta. Kääkät jää eläkkeelle ja työhönottajilla itselläänkin on tatuointeja. Niitä voi vaikka vertailla haastattelussa.
Aika säälittävää ja tyhjäpäistä, jollei haastattelussa muuta substanssisisällöllisempää puhuttavaa ole. Toisaalta tämä kyllä heijastelee sitä, että monet nykytyöt hoituisivat jopa apinoilta (paremmin!), vaikka niitä niin yritetään esitellä ruudin ja pyörän uudelleenkeksintänä pyrkyreideiden koulutusta jne kokemusta (t)ivaillen ja harhakuvitellen, ettei juuri kukaan kykene tähänkään ihmeidentekotemppuiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruminta mitä nähnyt ihan suht tavallisilla nuorilla on ne käsivarren ja kämmenselän täyttävät tatuoinnit.
Aivan varmasti vaikuttaa työelämään ym muuhun.Ei vaikuta. Kääkät jää eläkkeelle ja työhönottajilla itselläänkin on tatuointeja. Niitä voi vaikka vertailla haastattelussa.
Aika säälittävää ja tyhjäpäistä, jollei haastattelussa muuta substanssisisällöllisempää puhuttavaa ole. Toisaalta tämä kyllä heijastelee sitä, että monet nykytyöt hoituisivat jopa apinoilta (paremmin!), vaikka niitä niin yritetään esitellä ruudin ja pyörän uudelleenkeksintänä pyrkyreideiden koulutusta jne kokemusta (t)ivaillen ja harhakuvitellen, ettei juuri kukaan kykene tähänkään ihmeidentekotemppuiluun.
*pyrkyrien
äläoletyperä kirjoitti:
Mitä positiivista kuvittelet saavuttavasi tatuoinnilla. Ehkä pidät siitä itse, mutta kaikkea mistä itse pitää ei ole viisasta toteuttaa. Yleisesti ottaen tatuoinneilla ei saavuta muiden ihmisten silmissä mitään positiivista.
Monet ottavat tatuointeja luullen miellyttävänsä joitaki tai jotain tai kapinoidakseen yhteiskuntaa. Mitä positiivistä saavutat saavutat ihosi tuhrimisella tai poikaystäväsi nimellä käsivarressasi. Entä kun suhde on ohi?
Ja muilla ihmisillä tarkoitat tuttuun tyyliin itseäsi?
Mieheni tiesi, että olin suunnitellut tatuointia jo pitkään, ja maksoi sen sitten minulle hääpäivälahjaksi. Minun arvoani se ei ainakaan hänen mielessään laskenut yhtään, muutenhan tuskin olisi sitä tarjoutunut maksamaan. Hänen mielestään kuvani on suloinen ja minun näköiseni.
En ottanut tatuointia kapinoidakseni mitään vastaan tai miellyttääkseni muita kuin itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Laskenut arvoaan kenen silmissä? Yhteiskunnan? Suomalaisten? Kokkien? Vai vain sinun? Miksi? Onko vain sinun käsityksesi kauniista naisesta oikea ja mikä vähentää kyseisen ihmisen arvoa, jos hän ei vastaa tuota käsitystä? Sinä tuskin vastaat minun käsitystäni komeasta miehestä, mutta silti olet yhtä arvokas ihmisenä kuin muutkin (syrjivät kommenttisi toki koettelevat ymmärtäväisyyteni rajoja, mutta luotan niiden olevan enemmän typeryyttä kuin sovinismia).
Vierailija kirjoitti:
äläoletyperä kirjoitti:
Mitä positiivista kuvittelet saavuttavasi tatuoinnilla. Ehkä pidät siitä itse, mutta kaikkea mistä itse pitää ei ole viisasta toteuttaa. Yleisesti ottaen tatuoinneilla ei saavuta muiden ihmisten silmissä mitään positiivista.
Monet ottavat tatuointeja luullen miellyttävänsä joitaki tai jotain tai kapinoidakseen yhteiskuntaa. Mitä positiivistä saavutat saavutat ihosi tuhrimisella tai poikaystäväsi nimellä käsivarressasi. Entä kun suhde on ohi?
Ja muilla ihmisillä tarkoitat tuttuun tyyliin itseäsi?
Mieheni tiesi, että olin suunnitellut tatuointia jo pitkään, ja maksoi sen sitten minulle hääpäivälahjaksi. Minun arvoani se ei ainakaan hänen mielessään laskenut yhtään, muutenhan tuskin olisi sitä tarjoutunut maksamaan. Hänen mielestään kuvani on suloinen ja minun näköiseni.
En ottanut tatuointia kapinoidakseni mitään vastaan tai miellyttääkseni muita kuin itseäni.
Me taas kävimme aviomieheni kanssa yhdessä ottamassa ensimmäiset tatuoinnit, joista olimme aina haaveilleet ja nuorena ei uskaltanut. Nyt molemmilla kaksi kuvaa ja oikein tyytyväisiä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Samaa olen tosiaan lueskellut, että arven päälle ei suositella tatuointia (oma arpeni on iso ja leveä leikkausarpi, sellainen venähtänyt). Ihanan kuvan olet valinnut, todella klassinen! Taidan oman arpeni jättää kuitenkin toistaiseksi rauhaan, kun on tosiaan iso ja leveä, joten jälki tuskin onnistuisi, harmi kyllä. Ja ulkomaillahan on maailman parhaat tatuoijat, kun vain valitsee laadukkaan paikan (Suomihan on vain pieni maa muiden joukossa) :)
Jos jossain vaiheessa alat taas miettimään asiaa niin tuotahan voisi jostain paikasta kysyä vaikka kuvan kanssa, että ovatko sitä mieltä että arven voisi jotenkin saada piiloon. T: Tuo aiempi vastaaja