Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat (miehen puolelta) eivät koskaan ole auttaneet lastenhoidossa

Vierailija
18.02.2019 |

Ja ovat sen ilmoittaneet jo heti kättelyssä kun kerroimme raskaudesta. Ei onnitteluja vaan tokaisu että itse sitten hoidatte ne lapsenne.
Oltiin parikymppisiä ja tää tuntui jotenkin tosi pahalta, mutta sen kanssa oli elettävä.

Piti ät myös sanansa, ikinä eivät vahtineet lasta edes paria tuntia että olisin päässyt parturiin, hammaslääkäriin tms.

Mies on reissutöissä ja aika järjesteleminen oli asioissa mutta selvittiin.

Nyt kun aikaa on kulunut reilut 10 vuotta niin anoppi tarvisi apua, kaatui pihassa ja jalka pakettiin. Appiukko myös huonossa kunnossa.

Pyytävät siivousapua ja kaupassa käyntiä. Nyt voisi lapsemmekin mennä sinne hiihtolomalla avuksi. Lapsia ei kiinosta yhtään ja ilmaisivat kyllä sen selvästi.

Kun tästä mainitsin olen kuulemma itsekäs. Laitan kyllä miehen puhumaan vanhemmilleen, mutta mun tekis niin mieli vastata että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään aio miniän lapsia hoitaa. Siellä haukkukoot.

Vierailija
22/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne kuin ap:lla. Isovanhempia ei aikoinaan kiinnostanut edes tavata, saati sitten hoitaa, lapsenlapsiaan. Nyt kun lapset pääsevät kulkemaan itsekseen, isovanhemmat soittelevat lumia luomaan ja kaupassa käymään, palkaksi antaisivat pari euroa. No, lapset tuntevat paremmin iäkkäät naapurimme kuin isovanhempansa, joten luovat naapurin lumia ja auttavat heitä kauppa-asioissa. Ihan ilmaiseksi. Ymmärrän lapsiani, enkä patista heitä etäisiksi jääneitä sukulaisia auttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvoima kirjoitti:

Jotkut jykyajan narsistiset vanhemmat olettavat kaikenlaisia vastuunsiirtoja toisille ihmisille, hoitakaa omat kakaranne tai antakaa pois, avuttomat ruikuttajat.

Nykyajan narsistiset mummot olettaa lastensa ja lastenlasten hoitavan itseään ja asioitaan - kaikenlaisia vastuunsiirtoja! Hoitakoon omat asiansa, avuttomat ruikuttajat.

Vierailija
24/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen vanhemmat hoitavat mielellään. Tulevat viikoksi kerrallaan, vaikka asuvat 80 km päässä ja voisivat olla vain yhden yön,mutta heille se ei kelpaa. Ovat monta päivää ja yötä, siivoavat, hoitavat lapset ja vaihtavat tavarat uusiin paikkoihin. Kun yritän miehelle selittää, että ei näin, niin mies ihmettelee, että ensin valitan, että ei auteta ja kun autetaan, valitan siitäkin.

Kerran kuukaudessa ovat meillä enkä kohta enää kestä!

Vierailija
25/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisikään? Mutta sinä et varmaan oleta, että poikasi lapset auttelevat sinuakaan.

Vierailija
26/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on edelleen reissutöissä ja kun sitä vapaa-aikaa on viettää sen kyllä oman perheensä kanssa.

Tää oli anopin mielestä epäreilua ja vaatii minua ja lapsia siksi avuksi koska minä ”omin” mieheni vallan eikö mies ehdi auttamaan heitä.

Ap

Vierailija
27/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ovat oletettavasti hoitaneet omaa lastaan, joten sikäli ihan kohtuullista, että miehesi auttaisi edes jossain määrin. Sinun ei toki tarvitse.

Vanhemmilla onkin velvollisuus hoitaa lapsensa. Ei sitä twrvitse korvata erikseen.

Ei ole kyse korvaamisesta, minusta vaan on kohtuullista auttaa (järkevissä määrissä) omia vanhempia jos aikanaan ovat hyviä vanhempia olleet.

No eihän he ap:n vanhemmat ole.

Vierailija
28/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne kuin ap:lla. Isovanhempia ei aikoinaan kiinnostanut edes tavata, saati sitten hoitaa, lapsenlapsiaan. Nyt kun lapset pääsevät kulkemaan itsekseen, isovanhemmat soittelevat lumia luomaan ja kaupassa käymään, palkaksi antaisivat pari euroa. No, lapset tuntevat paremmin iäkkäät naapurimme kuin isovanhempansa, joten luovat naapurin lumia ja auttavat heitä kauppa-asioissa. Ihan ilmaiseksi. Ymmärrän lapsiani, enkä patista heitä etäisiksi jääneitä sukulaisia auttamaan.

Ja me uskomme, että sun lapset auttavat naapurin iäkkäitä ihmisiä lumenluonnissa ja kauppa-asioissa, ilmaiseksi vielä? Sä et varmaan auta niitä lastesi isovanhempia, etkä niitä naapureita?

Vierailija
29/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se heidän tehtävä ole.

Ei nämä mun mielestä mitään tehtäviä ole mutta eipä ole sitten minun/lapsien ”tehtävä” auttaa heitä

Ap

Kaunista. Kostonkierre. Loputon suo.

Ei ole mikään kostonkierre, vaan miksi kukaan tuhlaisi aikaansa ihmisiin joka ei itse ole auttanut pätkän vertaa toisia.

Autan mielelläni ystäviäni lastenhoidossa koska he aikoinaan auttoivat minua kun anoppi ei sitä tehnyt.

Anopille ne omat teekutsut olivat tärkeämpiä, pyytäisi nyt heitä avuksi, ai niin ovatkin suurin osa jo vaihtaneet hiippakuntaa.

Ap

Vierailija
30/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on edelleen reissutöissä ja kun sitä vapaa-aikaa on viettää sen kyllä oman perheensä kanssa.

Tää oli anopin mielestä epäreilua ja vaatii minua ja lapsia siksi avuksi koska minä ”omin” mieheni vallan eikö mies ehdi auttamaan heitä.

Ap

Anna vaatia, älä tunne huonoa omaatuntoa. Ei tietenkään ole sinun velvollisuutesi auttaa.

Jos haluat kuitenkin olla jotenkin avuksi niin voithan etsiä jonkin firman numeron joka tekee kotipalveluhommia appisten alueella.

Vierailija
31/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anna vaatia, älä tunne huonoa omaatuntoa. Ei tietenkään ole sinun velvollisuutesi auttaa.

Jos haluat kuitenkin olla jotenkin avuksi niin voithan etsiä jonkin firman numeron joka tekee kotipalveluhommia appisten alueella.

Tämä kotipalveluhomma hyvä. Rahalla tai ystävien avullahan tekin jouduitte luovimaan hätätapauksissa, kun sukulaisista ei ollut apua antamaan.

Vierailija
32/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen sukulaiset suosivat räikeästi kälyjä ja vittuilivat ja kyykyttivät. Sitten kun bisnes menikin pieleen, kenen sinne olisikaan pitänyt apuun rientää! No minun tietenkin. Ja taas haukuttiin, kun en antanut rahaa ja juossut passaamassa.

Vierailija
33/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin hoitanut lapseni. Nuorin 15v. vanhin 17v. ja hällä lievä kehitysvamma.

Äitini sanoi ettei jaksa hoitaa ja uskoin häntä.

Enkä minä jaksanut hoitaa äitiä kun teinit vielä kotona. Äiti nyt hoivakodissa.

Meillä ollut aina hyvät välit.

No ajattelin että en hoida koskaan toisen poikani lapsia jos tästä selviin.

Nyt ajatellut että autan jos pystyn ja jos en pysty niin kerron miksi en pysty,

Olen jo 60v.kun poikani on 20v. Ei aina ole kyse kostosta vaan jos itse ollut kovilla niin ei sitä sitten jaksa itsekkään auttaa.

Eli ymmärrän että ap ei halua eikä jaksa.

Vierailija
34/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heidän ois pitäny teidän lapsia hoitaa? He ovat hoitaneet omansa.

Vierailija
35/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisikään? Mutta sinä et varmaan oleta, että poikasi lapset auttelevat sinuakaan.

Onneksi on kaksi tyttöäkin, joiden lapsia olen saanut hoitaa ja käydä katsomassa sellaisena kuin olen. Miniä on ilmoittanut, että en osaa hänen lapsiaan hoitaa oikein, joten ei hoideta sitten.

Vierailija
36/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??? Ne on sun poikasi lapsia myös, Itselläni kaksi poikaa ja niin kyllä ne on poikani sekä miniän lapsia.

Rakasta miniää niin pysyy pojatkin lähellä, Niin yksinkertaista.

Vierailija
37/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät ole lapsenlapsia hoitaneet. Me emme kyllä apua tarvinneetkaan. Käly valitti, kun vanhempani eivät heidänkään lapsia hoitaneet. Ei kyllä sitten tule heiltä apua vanhemmillemme. Sanoin vanhemmilleni, että ottakaa maksettua apua, että ei me mitään perintöjä tarvita. Niinhän he sitten tekivätkin ja lopulta muuttivat palveluasuntoon ja ottivat ateriat ja kaikki palvelut itselleen.

Perinnönjaossa käly oli ensimäisenä huutamassa, että mihin ne rahat on tuhlattu, oltais me sittenkin autettu, jos oltais tajuttu, että ne panikin rahat palveluihin.

Vierailija
38/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vanhukset saa kotiapua kunnasta. Anna niille vanhuspalvelujen puhelinnumero, hoitakoot itse. Eikä asia muutenkaan sinun vastuullasi ole vaan pikemminkin heidän poikansa.

Vierailija
39/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??? Ne on sun poikasi lapsia myös, Itselläni kaksi poikaa ja niin kyllä ne on poikani sekä miniän lapsia.

Rakasta miniää niin pysyy pojatkin lähellä, Niin yksinkertaista.

Miniä on itse sanonut, että hänen lapsiaan meidän ei tarvitse hoitaa, kun ei osata. Olkoot sitten niin. Ei kait kukaan väkisin ala hoitamaan sellaisia, joita ei osaa. Tytöille apumme kyllä kelpaa, joten hoidamme heidän lapsia.

Vierailija
40/41 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En takuulla auttaisi tuollaisia itsekkäitä isovanhempia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän