Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku toimii näin ristiriitatilanteessa?

Vierailija
18.02.2019 |

Jos kerron eräälle ihmiselle, että hänen toimintansa tai sanansa ovat tuntuneet minusta pahalta (mitä tapahtuu usein, hän ei tunnu miettivän asioita muiden kannalta), hän alkaa puhua ihan muista asioista. Aina, minulla on vuosien kokemus ,koska kyse on lähisukulaisesta. Jotenkin hän onnistuu luikertelemaan toiseen aiheeseen, ehkä vähän tätä aihetta sivuten kyllä. Usein hän alkaa puhua itsestään, tai sitten jostain filosofisesta tai globaalista ongelmasta. Mitään selitystä tälle toiminnalle ei anna, vaikka olen joskus kysynyt. Tunteeko kukaan ilmiötä? Haluaisin oikeasti ymmärtää syyt tämän käytöksen takana. On turhauttavaa tulla toistuvasti loukatuksi ja yhtä yrittää turhauttavaa sanoa siitä ja kehittää suhdetta paremaksi, kun tämä esitys alkaa eikä mikään ei muutu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisesi on sosiaalisesti kömpelö. Ei tuo tuosta mihinkään kehity. Minulla on suvussa myös tuollaisia ihmisiä paljon.

Vierailija
2/9 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi myös alkaa puhua minun elämästäni, vetää puheeseen jotain ihan outoja asioita jotka eivät liity mitenkään aiheeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan: tuollainen ihminen hämmentyy eikä siksi osaa reagoida kuin vaihtamalla puheenaiheetta. Käytös ei liity mitenkään sinuun, vaan ainoastaan tuon henkilön huonoihin ihmissuhdetaitoihin.

- Ykkönen

Vierailija
4/9 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä häntä helpolla. Älä hyväksy puheenaiheen vaihtamista. Hän ei halua puhua vaikeista aiheista. Ei halua kohdata omaa keskeneräisyyttään, ongelmiaan.

Vierailija
5/9 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta vielä aiot löydä päätäsi seinään ennen kuin luovutat? Toinen selvästi on mikä on eikä muuksi muutu.

Vierailija
6/9 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös jotain narsistisia piirteitä, jos itsetunto on niin hauras, ettei kykene ottamaan palautetta lainkaan vastaan, vaan ohittaa sen täysin.

- Ykkönen

Vierailija
7/9 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä sanot loukkaantuvasi kun se puhuu normaalisti. Miten luulet että reagoisit, jos hän alkaisi selittää omaa näkökantaansa tai puolustautua tai edes kertoa, miltä sinun käytpksesi hänestä tuntuu? Tai miten hänellä on syytä olettaa sinun reagoivan - sinähän kiipeilet seinille jo normaalistakin?

TIETENKIN hän yrittää puhua jostain muusta ja vältllä enempää konfliktia

Vierailija
8/9 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin näin, jos joudun tilanteeseen, jossa en löydä toisesta ihmisestä yhtään mitään hyvää sanottavaa, mutta en kuitenkaan halua loukata tätä, saati valehdella tälle.

Vierailija
9/9 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se johdu psyyken hauraudesta. Mutta ei me "normaalimmat" sitä pystytä järjellä ymmärtämään, eli ei kannata edes pähkäillä... Mun toinen vanhempi on vähän samanlainen, menee palasiksi heti jos yritän puhua mistään vaikeammasta aiheesta. Olen koettanut hyväksyä asian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän