Isovanhemmat (miehen puolelta) eivät koskaan ole auttaneet lastenhoidossa
Ja ovat sen ilmoittaneet jo heti kättelyssä kun kerroimme raskaudesta. Ei onnitteluja vaan tokaisu että itse sitten hoidatte ne lapsenne.
Oltiin parikymppisiä ja tää tuntui jotenkin tosi pahalta, mutta sen kanssa oli elettävä.
Piti ät myös sanansa, ikinä eivät vahtineet lasta edes paria tuntia että olisin päässyt parturiin, hammaslääkäriin tms.
Mies on reissutöissä ja aika järjesteleminen oli asioissa mutta selvittiin.
Nyt kun aikaa on kulunut reilut 10 vuotta niin anoppi tarvisi apua, kaatui pihassa ja jalka pakettiin. Appiukko myös huonossa kunnossa.
Pyytävät siivousapua ja kaupassa käyntiä. Nyt voisi lapsemmekin mennä sinne hiihtolomalla avuksi. Lapsia ei kiinosta yhtään ja ilmaisivat kyllä sen selvästi.
Kun tästä mainitsin olen kuulemma itsekäs. Laitan kyllä miehen puhumaan vanhemmilleen, mutta mun tekis niin mieli vastata että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Kommentit (41)
Ei meilläkään auttaneet kummatkaan isovanhemmat.
Onko muita sisaruksia? Perintö taisi mennä
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Mua vaan ärsyttää että kehtaa edes pyytää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko muita sisaruksia? Perintö taisi mennä
Ei ole. Ja perintöasiat ei mulle edes kuulu.
Ap
No ovat oletettavasti hoitaneet omaa lastaan, joten sikäli ihan kohtuullista, että miehesi auttaisi edes jossain määrin. Sinun ei toki tarvitse.
Eikö mies voi hoitaa yhteydenpidon heihin? Ja mies auttakoon heitä jos haluaa. Lasten ei tietenkään tarvitse mennä sinne, jos eivät halua.
Vierailija kirjoitti:
No ei se heidän tehtävä ole.
Ei nämä mun mielestä mitään tehtäviä ole mutta eipä ole sitten minun/lapsien ”tehtävä” auttaa heitä
Ap
Hyvä ap, pysy tiukkana!
”Ei ole miniän asia hoitaa miehensä vanhempia” voisit niille vastata.
Onneksi meillä äitini tajusi ostaa apua. Perunkirjoituksessa veli oli ihmeissään, kun rahaa ei ollut oikeastaan yhtään. Hän kun oletti, että olin autellut ilmaiseksi. En ollut, ihan kuittivihon kanssa ja verottajalle tulot kertoen apua annoin.
Meillä ei auta kummatkaan isovanhemmat. Omat paskat vanhemmat (jotka eiboikein omiaankaan hoitaneet) ilmoittivat että eivät sit auta, koskaan. Anoppilan sakki ilmoitti että ovat isovanhempia vain tyttären lapselle, heille ei kuulu tippaakaan ”miniän lapset” (joiden isä on anopin oma poika).
Ollaan kohta 13v jo hoidettu lapset itse eikä kertaakaan olla saatu edes pahassa hädässä apua. Aion tehdä just samat kun ne vanhana apua kinisee - en auta. En edes pahassa jädäddä - mutkin jätettiin pahassa hädössä ilman apua.
Sanon vaan että itseppä kohtalonne petasitte.
Sama meillä. Tajusin vuosia myöhemmin, että he eivät kokeneet osanneensa huolehtia omista lapsistaan. Oli outoa tajuta, että olin itsekin ollut omille vanhemmilleni pelkkä rasite. Se tässä sattui eniten, ei niinkään se että yksin joutui selviämään kaikesta.
Reissutöissä saa matkapäivärahaa jolla olisi voinut palkata sitä apua.
Vierailija kirjoitti:
No ovat oletettavasti hoitaneet omaa lastaan, joten sikäli ihan kohtuullista, että miehesi auttaisi edes jossain määrin. Sinun ei toki tarvitse.
Vanhemmilla onkin velvollisuus hoitaa lapsensa. Ei sitä twrvitse korvata erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se heidän tehtävä ole.
Ei nämä mun mielestä mitään tehtäviä ole mutta eipä ole sitten minun/lapsien ”tehtävä” auttaa heitä
Ap
Kaunista. Kostonkierre. Loputon suo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla onkin velvollisuus hoitaa lapsensa. Ei sitä twrvitse korvata erikseen.
Ei ole kyse korvaamisesta, minusta vaan on kohtuullista auttaa (järkevissä määrissä) omia vanhempia jos aikanaan ovat hyviä vanhempia olleet.
Alussa oli niin, että vain miniän sakki kelpuutettiin. Pojan puolen sakille annettiin tarkat ohjeet, mitä ei saanut
tehdä. Annasolla kun syötettiin väärin niin siitäkös maailma räjähti. Muutenkin miniä on niin auktoriteetti, ettei mitään uskalla tehdä, ettei moitittaisi. No vieraantuuhan sitä jo itsessään.
Mitä sitten?