Mies lähti omien lastensa kanssa laskettelemaan, mun lapsi jäi yksin kotiin. Mitä mieltä?
Mä joudun nyt hiihtolomalla olemaan alkuviikon töissä. Mies suunnitteli laskettelureissun tälle päivälle. Otti mukaan omat lapsensa, ja mun 11-vuotias jäi kotiin. Syy tähän on se, että mun lapsi on lasketellut vain kerran, eli tarvitsee enemmän apua ja seuraa, eikä pysy muiden lasten mukana. Ymmärrän, että heilläkin saa olla kolmestaan yhteistä aikaa, mutta vituttaa että mun lapsen pitää tästä kärsiä ja tuntea olonsa kurjaksi kun on yksin siellä. Hän muutenkin on kärsinyt pitkään ulkopuolisuuden tunteesta suhteessa mieheen ja hänen lapsiinsa.
Näkökulmia asiaan? Yritin suhtautua tosi lungisti tähän, mutta kyllähän se vitutus eilen sit vähän purkautui... :/
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
No, meillä ei olisi toimittu noin mutta eihän se välttämättä ole ongelma varsinkaan jos ap saa myös omilla vapaillaan keskittyä vain omaan lapseensa eikä oletuksena ole että loppuviikko ollaan sitten koko perheen kesken tai vielä parempaa ap hoitaa miehen lapset kun mies töissä tai reissussa.
Omassa perheessä tuo olisi kuitenkin sovittu niin että kukaan ei jää yksin kotiin (ellei nimenomaan toivo sitä) vaan sille joka ei lähde rinteeseen keksitään jotain muuta sille päivälle.
Ainakin yksi hyvä kirjoitus täällä.
Vierailija kirjoitti:
No, meillä ei olisi toimittu noin mutta eihän se välttämättä ole ongelma varsinkaan jos ap saa myös omilla vapaillaan keskittyä vain omaan lapseensa eikä oletuksena ole että loppuviikko ollaan sitten koko perheen kesken tai vielä parempaa ap hoitaa miehen lapset kun mies töissä tai reissussa.
Omassa perheessä tuo olisi kuitenkin sovittu niin että kukaan ei jää yksin kotiin (ellei nimenomaan toivo sitä) vaan sille joka ei lähde rinteeseen keksitään jotain muuta sille päivälle.
No jos itse olisin hiihtolomaviikon alun töissä niin saattasin kyllä nimenomaan haluta että mies tekee tuollaisen reissun, johon kaikki eivät mahdu mukaan, nimenomaan alkuviikosta, jolloin loppuviikosta voitaisiin tehdä niitä juttuja mitkä tehdään koko perheen voimin. Olisi tylsää että kun kerrankin olisi tilaisuus viettää aikaa yhdessä niin mies lähtisikin sitten isompien lasten kanssa johonkin kolmisin ja minä keksisin kuopuksen kanssa muuta tekemistä.
Muuten olen kyllä kanssasi pitkälti samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ajatteli, että nyt kun ap on töissä, niin mies viettää aikaa omien lastensa kanssa, jotta sitten loppuviikolla ehditään viettää aikaa koko perheenä. Olisihan sekin tylsää, jos loppuviikolla, kun koko perheellä on lomaa, niin mies lähtisi omien lastensa kanssa rinteeseen. Siinä menisi mahdollisuus koko perheen yhteiseen aikaan.
Meneehän se nytkin. Tai ainakin minä lähtisin lapseni kanssa kahdestaan johonkin, kun kerran miehenkin lapset sai tehdä lomalla asioita ilman tätä uuden puolison lasta. Aika ankeaa tälle lapselle, että toiset saa omaa aikaa isän kanssa ja itse nököttää päivät yksin kotona ja sitten vielä loppuviikko uusioperheellä eikä vieläkään saa omaa aikaa vain oman vanhemman kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellasta se uus"perhe"- elämä on. Oma isäpuoli ei antanut mun ja sisaruksen ottaa jääkaapista edes ruokaa, siis leipää/hedelmää välipalaksi jos tuli vaikka nälkä. Koulun jälkeen en saanut ottaa välipalaa, tai keittää edes kahvia. Äiti maksoi puolet ostoksista. Sitten kun isäpuolen lapset oli meillä, he kyllä sai ottaa ruokaa aina ilman lupaa, syödä vaikka jääkaapin tyhjäksi. Sillä oli myös tapana ostaa lapsillensa hirveästi kaikenlaisia herkkuja, mutta me ei saatu ottaa yhtään.
Ja sun äitis katteli tuota? Mä olisin heittänyt äijän lapsineen pihalle vahtimaan jääkaappia. Pitää naisessa sen verran olla naista, ettei anna lapsiaan rääkätä.
Tätähän tämä uusperhe-elämä nykyisin on. Hoetaan vaan, että vanhempien onnen priorisointi on lapsenkin etu ja että uusperheessä kumppanin täytyy olla tärkeämpi kuin lapset. No tottakai täytyy, kun muuten olisi ne sopivat kumppaniehdokkaat vähissä jos pitäisi valita vaan niistä, jotka kohtelevat lapsia fiksusti ja reilusti. Mitä jos se lapsia hyvin kohteleva kumppaniehdokas ei olekaan se, joka saa sinkkuäidin/-isin sukat pyörimään sukat villeimmin jaloissa? Kyllä se on vaan lasten etu, että otetaan se hyvännäköinen m*lkku mieluummin kuin se tylsä mutta hyväluontoinen ehdokas.
Ainahan se noin menee. Ikävä kyllä. Siksi uusperheet harvoin toimii. Meillä eksä ja tämän uusi mies olivat lähdössä yhteisten lastensa kanssa ulkomaan reissulle ja kovasti vakuuteltiin, että minun ja eksän lapsi lähtee myös mukaan kun on niin rakas. No totuus paljastui hieman ennen lähtöä: kuopuksemme meni ex-anoppilaan hoitoon siksi aikaa. Ilmeisesti oli rahat kuitenkin olleet tiukilla ja piti valita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista elämä on ydinperheessäkin. En minäkään nuorimpana päässyt aina samoihin juttuihin matkaan kuin isot sisarukseni. Ei jäänyt katkeruutta. Tein sitten muuta ikääni ja taitoihini sopivaa.
Samoin omien lapsien kanssa. Kuopus sai raivarit, kun ei päässyt uimakouluun isompien kanssa. No ei päässyt, kun ikä ei riittänyt. Ei kaikkea voi saada aina periksi, mitä haluaaEi tässä nyt varmaan isoin "ongelma" olekaan siinä että yksi ei päässyt mukaan vaan ainakin omasta mielestä on aika kurjaa että talviloman ekana päivänä nuorin lapsi jätetään yksin kotiin kun hänen äitinsä on töissä ja isäpuoli vie muut huvittelemaan. En minäkään saanut tehdä pienenä kaikkea samaa kuin isommat sisarukset mutta en silti muista että mut olis lomalla jätetty yksin kotiin vasten tahtoani kun muut lähtee viettämään hauskaa päivää.
Juuri tämä! Miksi tämä väännetään koko ajan periaatekysymykseksi siitä, täytyykö kaikkien lasten päästä aina joka paikkaan mukaan. Eihän tässä ole siitä kyse lainkaan. Vaan siitä, ettei niitä vain osalle perheestä sopivia huvituksia tarvitse ehdoin tahdoin ajoittaa juuri siihen, kun perheessä on vain toinen aikuinen kotona, jolloin hauskanpidosta poisjätetty lapsi jää yksin kotiin. Olisi ihan eri juttu, jos kyseessä olisi sellainen päivä kun ap voisi tehdä lapsensa kanssa muuta kivaa.
On kyllä epäreil asetelma.onko kohtelu muissa asioissa tasapuolista?
Ja sä edelleen olet tämän miehen kanssa vaikka oma lapsi tuntee itsensä ulkopuoliseksi, syystä että?
Ihanaa, että täällä on kommentteja siitä että isä halunnut viettää aikaa omien lastensa kanssa.
Sitte pyöräytetään pöytä ympäri.
Entä jos kyseessä olisikin ollut uusperhe, jossa äiti ottaa omat lapset mukaansa shoppailu reissulle, muttei tytärpuoltaan, koska "tämä vain hidastaisi meitä".
+ tähän tytärpuolen valmiiksi ulkopuoliseta tuntuminen.
Nyt voitte miettiä rauhassa, vieläkö kyse olisi "omasta ajasta omien lasten kanssa" vai silkkaa syrjäyttämistä?
Neljätoista sivua aloituksesta, jonka jo otsikko paljastaa provoksi? Oikeasti? Suurin osa teistä on varmaankin käynyt peruskoulun, mutta ei omaa hitustakaan kriittistä lukutaitoa😂😂😂
Mun lapset ei kulje koko ajan kimpassa, vaan mielenkiinnon mukaan. Nytkin yksi on kaverilla, yksi leirillä ja yksi kaupungilla.
minä en ainakaan kustantaisi toisen siittämiä lapsia reissuihin, täysi luonnoton ajatuskin
Vierailija kirjoitti:
Entä ex-miehesi. Kaipa hän ottaisi miehen lapset matkaan, kun tekee tämän 11-vuotiaan kanssa jotain extraa
Entä apn miehen ex-vaimo, kai tämäkin ottaa sitten apn lapsen mukaan jonnekkin reissuun?
Miksi hitossa sinne piti just tänään lähteä laskettelemaan, todella törkeää jättää yks pois matkasta. Olisi pitänyt lähteä koko porukalla kun sullakin vapaapäivä. Surisin tosi paljon oman lapseni puolesta ja tumppaisin miehen siihen paikkaan. Mitä liikkuu päässään? Minäminä ja mun mukulat, sama se tuolle yhelle joka ei ees osaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se noin menee. Ikävä kyllä. Siksi uusperheet harvoin toimii. Meillä eksä ja tämän uusi mies olivat lähdössä yhteisten lastensa kanssa ulkomaan reissulle ja kovasti vakuuteltiin, että minun ja eksän lapsi lähtee myös mukaan kun on niin rakas. No totuus paljastui hieman ennen lähtöä: kuopuksemme meni ex-anoppilaan hoitoon siksi aikaa. Ilmeisesti oli rahat kuitenkin olleet tiukilla ja piti valita...
Kuopuksenne..... eli vanhemmat lapsenne pääsivät mukaan? Vai mitenkä.
No mun mielestäni ihan ok, eihän tuossa mitään ole? Vaikka kuinka olette uusperhe, ei se sitä tosiasiaa muuta, että miehellä on omat lapset ja sinulla oma entisestä liitosta. Eivät lapset "muutu" sormia napsauttamalla sisaruksiksi. Olen elänyt uusperheessä 20 vuotta kohta ja joustavuus on se homman nimi. Tottakai vietän ja olen viettänyt aikaa "pelkästään" omien lapsieni kanssa ja myös mieheni on tehnyt näin, mm. matkustanut. Sitten olemme viettänyt aikaa/matkustaneet yhdessä ja mitä erilaisimmissa kokoonpanoissa.
Joten älä vedä hernettä nokkaan ap.
Just kuoli lapsi laskettelurinteessä?
Mut sinne on kokemattoman silti päästävä?
Sitäkö ap tarkoitti?
Vierailija kirjoitti:
Neljätoista sivua aloituksesta, jonka jo otsikko paljastaa provoksi? Oikeasti? Suurin osa teistä on varmaankin käynyt peruskoulun, mutta ei omaa hitustakaan kriittistä lukutaitoa😂😂😂
Ja tää just sama provo oli täällä jo viime talvena.
Minä ymmärrän isää oikein hyvin. Jos lapsipuoli on huonompi laskija, niin hänen ottamisensa mukaan olisi tarkoittanut sitä, että mies viettää päivän rinteessä huonoimman laskijan kanssa, ja miehen lapset laskevat keskenään. Eihän tässä ole järkeä, jos mies halusi viettää päivää omien lastensa kanssa.
Joko ap:n lapselle sille päivälle oma meno, tai koko perhe odottaa, että ap pääsee mukaan laskemasn hitaimman kanssa.
Ei tässä nyt varmaan isoin "ongelma" olekaan siinä että yksi ei päässyt mukaan vaan ainakin omasta mielestä on aika kurjaa että talviloman ekana päivänä nuorin lapsi jätetään yksin kotiin kun hänen äitinsä on töissä ja isäpuoli vie muut huvittelemaan. En minäkään saanut tehdä pienenä kaikkea samaa kuin isommat sisarukset mutta en silti muista että mut olis lomalla jätetty yksin kotiin vasten tahtoani kun muut lähtee viettämään hauskaa päivää.