Mies lähti omien lastensa kanssa laskettelemaan, mun lapsi jäi yksin kotiin. Mitä mieltä?
Mä joudun nyt hiihtolomalla olemaan alkuviikon töissä. Mies suunnitteli laskettelureissun tälle päivälle. Otti mukaan omat lapsensa, ja mun 11-vuotias jäi kotiin. Syy tähän on se, että mun lapsi on lasketellut vain kerran, eli tarvitsee enemmän apua ja seuraa, eikä pysy muiden lasten mukana. Ymmärrän, että heilläkin saa olla kolmestaan yhteistä aikaa, mutta vituttaa että mun lapsen pitää tästä kärsiä ja tuntea olonsa kurjaksi kun on yksin siellä. Hän muutenkin on kärsinyt pitkään ulkopuolisuuden tunteesta suhteessa mieheen ja hänen lapsiinsa.
Näkökulmia asiaan? Yritin suhtautua tosi lungisti tähän, mutta kyllähän se vitutus eilen sit vähän purkautui... :/
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se noin menee. Ikävä kyllä. Siksi uusperheet harvoin toimii. Meillä eksä ja tämän uusi mies olivat lähdössä yhteisten lastensa kanssa ulkomaan reissulle ja kovasti vakuuteltiin, että minun ja eksän lapsi lähtee myös mukaan kun on niin rakas. No totuus paljastui hieman ennen lähtöä: kuopuksemme meni ex-anoppilaan hoitoon siksi aikaa. Ilmeisesti oli rahat kuitenkin olleet tiukilla ja piti valita...
Kuopuksenne..... eli vanhemmat lapsenne pääsivät mukaan? Vai mitenkä.
Vanhemmat ovat jo niin isoja, että menevät yleensä omia teitään. Eivätkä kyllä hekään päässeet mukaan vaan yöpyivät sukulaisten ja minun luona.
Vierailija kirjoitti:
AP.
Kerran lasketellut lapsi = lasten mäki yksinäisyydessä. Ei sinne isoon mäkeen uskalla edes mennä ennen kuin 4-5 kertaa takana.
Höpöhöpö. Nykysuksilla oppii hetkessä laskemaan. Minunkin mies ilman minkäänlaista laskettelutaustaa vetäisi vehkeet päälle ja veti alusta saakka todella hyvin, hallitusti ja melko kovaakin. 11 v oppii varmasti myös tosi nopeasti.
Kyse on nyt siitä että vaimon lapsi on haluttu jättää yhteisestä tekemisestä pois ja näin on tehty.
Ap voisi miettiä laajemminkin miten muuten eriarvoisuus perheessä esittäytyy. Toimiiko mies usein näin? Miehen lapset? Toimiiko ap?
Minä äitinä en loppuviikosta paljoa satsaisi uusperheen yhteissaikaan vaan keskittyisin omaan lapseeni 100 %:sti.
Olen lukenut tämän täältä ennenkin :-D
On tärkeää että nuori tyttö oppii asemansa miesten alapuolella nuorena, jotta vanhana se ei aiheuta mitään suurempaa konfliktia. ;)
Vierailija kirjoitti:
Miehen lapset olisi voineet lasketella keskenään ja mies olisi lasketellut ja opettanut ap.n lasta. Näin menisi ydinperheessäkin. Isommat ja taitavammat pärjää keskenään.
Riippuu aivan laskettelukohteesta ja lasten iästä.
Mammat näkee tässä syrjintää. Itse näen tässä AP:n seisomassa lastenmäen alapäässä toppavaatteissa, kun ukko vahtii ettei muksut tapa itseään siniseen rinteeseen.
Ei, nyt järkkäät jotain kivaa oman lapsesi kanssa loppuviikosta ja todellakin jätät miehen ja hänen lapsensa ulkopuolelle, etkä yhtään ajattele heidän aikataulujaan tai haluamisiaan, etkä todellakaan suostu lähtemään yhdessä minnekään. Et yritä sovittaa niin että kaikilla on kivaa, vaan röyhkeästi teet kuten mies ja menet omat fiilikset ja oma lapsi edellä, silloin kun sinulle parhaiten sopii. Etkä todellakaan enää huomioi noita miehen lapsia, vaan jätät heidät kaikista suunnitelmistasi ulkopuolelle. Mies ei selvästikään ajattele sinua ja lastasi, jos sinä kuitenkin ajattelet hänen lapsiaan oma lapsesi saa vain sen käsityksen että hän on perheessä ainoa jota ei tarvitsde huomioida. Parempi toki olisi jos kaikkien hyvinvointi otettaisiin huomioon, mutta sitähän mies ei ilmiselvästi halua joten sinun tehtäväsi on pitää huoli omastasi ja olla välittämättä miehen lapsista tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen lapset olisi voineet lasketella keskenään ja mies olisi lasketellut ja opettanut ap.n lasta. Näin menisi ydinperheessäkin. Isommat ja taitavammat pärjää keskenään.
Jep.
Mutta ydinperheessä se oma isä ja äiti ovat siinä 24/7.
Me emme tiedä miten harvinaista herkkua yksi yhteinen päivä oli miehelle ja sen lapsille. Miksi se olisi pitänyt ottaa näiltä lapsilta pois? Miksi he eivät tarvitse sitä kokemusta oman isänsä kanssa?
No se on ainakin selvää, että tästä lähtien sinä et ota miehen lapsia huomioon enää millään tavalla. Mies tosiaan hoitakoon omansa ihan itse, sinä et heidän eteensä tee enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammat näkee tässä syrjintää. Itse näen tässä AP:n seisomassa lastenmäen alapäässä toppavaatteissa, kun ukko vahtii ettei muksut tapa itseään siniseen rinteeseen.
11v ei tarvi mitään lastenmäkiä!
Vierailija kirjoitti:
No se on ainakin selvää, että tästä lähtien sinä et ota miehen lapsia huomioon enää millään tavalla. Mies tosiaan hoitakoon omansa ihan itse, sinä et heidän eteensä tee enää mitään.
Joo, lapsillehan tästä kannattaa kostaa!
Ei hätää kun viet oman lapsesi johonkin kivaan paikkaan loppuviikosta ja muut saa jäädä kotiin.
Ja sinö h-o-r-o lypsät miehes säkit tyhjöks eikeen huolella, jotta suo jaksaa kattella! ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11v ei tarvi mitään lastenmäkiä!
Mun 10 v oli suksilla ekaa kertaa ja 11-vuotiaana toista kertaa. Lasketteluope sanoi että ei tod vielä isompaan mäkeen.
Kaikki 11v ei ole käynyt laskemassa sen 100 kertaa jossain alpeilla tai edes himoksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, lapsillehan tästä kannattaa kostaa!
No miehelle voi tietysti kostaa pihtaamalla. Mutta miehen silmät voisivat parhaiten avautua ja syy-seuraussuhde selventyä kun näkisi miten vaimo asettaa oman lapsen hänen lapsiensa edelle. Selvädti, selkeästi ja avoimesti. Ja juurikin näin, että jollakin lapsen ominaisuudella tai taidolla selitetään poissulkeminen. Esim: Ei Minttumaari jaksa meidän kanssa päivää shoppailla! Ei Pekka ole riittävän taitava uimari kylpyläreissulle! Nicopetterin nahka palaa Kreikassa!
Ap siellä varmaan laitta nälkäisille laskettelijoile afterskiitä niin ei jouda kommentoimaan
Vierailija kirjoitti:
Mä en, ja oon mä täällä jo jonkun vuoden roikkunut.
Vierailija kirjoitti:
Just kuoli lapsi laskettelurinteessä?
Mut sinne on kokemattoman silti päästävä?
Sitäkö ap tarkoitti?
Ei kuollut. Lapsi kuoli rinteen ulkopuolella laskettuaan 10 metrisen kielekkeen yli. Tietääkseni yhdessäkään rinteessä ei ole 10 metriä korkeita Kallio jyrkänteitä yllärinä. Pojan aivan oma moka, kun lähti laskemaan rinteiden ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en, ja oon mä täällä jo jonkun vuoden roikkunut.
Mä oon lukenut version, jossa kaikki lapset oli miehen, mutta tyttö ei osannut ja äiti kyseli mitä tehdä tytön kanssa viikko, kun se isä ja veljet ei huoli mukaan viikon reissulle.
Ei sitten tullut mieleen keskustella näistä asioista jo ennen kuin tapailu syveni uusioperheeksi?