Oletteko vapaaehtoisesti lapsettomat sitä mieltä, että lapsiperheet ovat vastenmielisiä?
Hyvin usein kuulee, että lapset ja perheet ovat iljettäviä sossupummeja.
Kommentit (71)
Olet käsittänyt kuulemasi väärin tai ajattelet rasistisesti.
En missään nimessä. Pidän lapsista ja jokaisen lisääntyminen on heidän oma asiansa. Se elämä ei ole vain minua varten.
En ole koskaan edes kuullut kenenkään vapaaehtoisesti lapsettoman suusta moista näkemystä.
Niin ja minulla ei siis vielä ole lapsia. Haluan vaan kuulla mielipiteitä, jotta voin varautua lapsia ja perheitä kriittisesti koskeviin kommentteihin.
ap
Lapsiperheet, kuin muutkin perhemuodot kattavat aika laajan kirjon kaikenlaisia ihmisiä ja heidän tarinoitaan.
Joidenkin puolesta olen aidosti onnellinen, joidenkin en ja useimpien kohdalla jotain siltä väliltä. Pointti kuitenkin mun velaudessa on, että itse en halua lapsiperhettä itselleni. Ei edes silloin, jos se olisi ihannekiiltokuvamainen. Ei.
Minun puolesta ihmiset voivat ihmissuhteitaan järjestellä miten haluavat, kunhan nyt ottavat lain puitteet huomioon. Toivon samaa, että mulle kanssa suodaan sama vapaus. Kiitos.
Kaveria suoraan sanottuna huijasi etäsuhdemies vuosia, kaveri olisi halunnut kyllä lapsia, mutta ei tämän tyypin kanssa sitten onnistunut. Nyt on liian vanha ja vihaa lapsia ja lapsiperheitä. Ymmärrän toki katkeruuden mutta nuo puheet ovat vastenmielistä kuunneltavaa.
En minä ainakaan pidä lapsiperheitä mitenkään vastenmielisinä, vaan osa lapsista on mielestäni ihan söpöjä ja pikkulasten itku ei ärsytä minua mitenkään suunnattomasti.
Mutta olen sitä mieltä, ettei lapsiperhe-elämä ole minua varten. Olen nainen, joten todennäköisesti joutuisin kantamaan suuremman vastuun perheestä ja tekemään suurempia uhrauksia sen eteen kuin lasten isä. Kun on vela ja vemi (vapaaehtoisesti miehetön) niin elämä on vapaampaa.
Tietenkin osalle (varmaan suurimmalle osalle) naisista perhe-elämä on se oma juttu ja se heille suotakoon.
En. Sellainen perhe-elämä olisi vastenmielistä itselleni, mutta minusta on vain kiva, että kaikki voimme elää kuten parhaaksi näemmä. Pidän lapsista ja ei ole myöskään mitään inhotuksia heitä kohtaan.
Usen kuulee, että lapsiperheiden tukeminen ja vanhempainvapaa ottaa päähän. Mitä mieltä olette tästä ja koetteko, että elätätte muita? Tämä on tärkeää, sillä en itse halua aiheuttaa kenellekään turhaa taakkaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Usen kuulee, että lapsiperheiden tukeminen ja vanhempainvapaa ottaa päähän. Mitä mieltä olette tästä ja koetteko, että elätätte muita? Tämä on tärkeää, sillä en itse halua aiheuttaa kenellekään turhaa taakkaa.
ap
Se turhauttaa, että joidenkin tapa hankkiutua raskaaksi heti vakisopimuksen saatuaan vaikeuttaa muidenkin naisten työllistymistä. En ymmärrä lapsilisien maksamista, enkä sitä, miksi naiset ovat niin paljon töistä pois lapsien takia kun isätkin ovat olemassa.
-8
Pikkulapsiperheet alkaa ärsyttää siinä vaiheessa kun omat lapset jo isompia. Meillä 11- ja 15-vuotiaat lapset ja elämä heidän kanssaan aivan erilaista kuin pieninä.
Nämä pikkulapsiperheiden vanhemmat kuvittelevat olevansa maailman ensimmäisiä ja ainoita, joilla on lapsia. Ollaan niin ollakseen, vaaditaan huomiota, ei noudateta sääntöjä, KOSKA MINULLA ON LAPSIA. Ärsyttää ja huvittaa niiden käytös.
Ollaan avuttomia, jos yksi lapsi on sairas, sitä viedään kiljuen lääkäriin vähintään kolmen aikuisen voimin. Äiti menee lapsen kanssa, isä tukee äitiä, ja mummo otetaan mukaan huolehtimaan rattaista. Se on niin hankalaa, KOSKA MEILLÄ ON LAPSI.
Huomaatte sitten kun omanne ovat isoja :D .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Se turhauttaa, että joidenkin tapa hankkiutua raskaaksi heti vakisopimuksen saatuaan vaikeuttaa muidenkin naisten työllistymistä. En ymmärrä lapsilisien maksamista, enkä sitä, miksi naiset ovat niin paljon töistä pois lapsien takia kun isätkin ovat olemassa.
-8
Siis ei tukia ollenkaan?
En pidä lapsista mutta en inhoakaan. Neutraali suhtautuminen.
Itselleni en halua enkä mitään perhe-elämää tai parisuhdetta. Mutta he jotka haluavat - siitä vaan! Toivoisin kuitenkin että meihin vapaaehtoisesti lapsettomiin ja- miehettömiin suhtauduttaisiin samalla neutraalilla tavalla. I
Joskus kieltämättä ottaa päähän valitus lapsiperheiden ja yh-äitien kurjuudesta yhteiskunnallisessa mielessä, kun lapsettoman sinkun köyhyys ei kiinnosta ketään. Etenkin kun saa seurata vierestä, miten työtön yh ruokailee ravintoloissa monta kertaa viikossa ja käy tuetuilla lomilla, kun itse ei pääse työssäkäyvänä köyhänä minnekään. Mut sit muistutan itseäni, että olen valintani tehnyt ja lapsiperhearki ois mulle kurjinta kaikista.
No yleisesti ottaen, kyllä olen sitä mieltä. Lapsiperheet on likaisia, aina jossain taudissa, meluisia, itsekkäitä. Ei kaikki, mutta siinä määrin enemmistö että mieluummin pysyttelen näistä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
-8
Siis ei tukia ollenkaan?
Ei, lapsilisää en vain ymmärrä. Vanhempainvapaat ym. tuet/tukimuodot ovat vain ja ainoastaan positiivinen asia.
-8
Vierailija kirjoitti:
ap
En koe että lapsettomat elättäisivät lapsiperheitä. Lasten hankkiminen on välttämätöntä väestön uusiutumisen ja ylipäätään yhteiskunnan jatkuuvuden kannalta, joten on mielestäni reilua maksaa lapsilisiä niille jotka niitä lapsia tekevät.
-------
Ilman lapsiperheellisiä yhteiskunta ajatuisi kaaokseen 20-25v kuluessa kun mistään ei enää tulisikaan uusia nuoria aikuisia työelämään ja veroja maksamaan. Me lapsettomatkin jäisimme silloin ilman eläkkeitä.
t. seiska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
-8
Tämä juuri. Vakinaistamisen jälkeen heti raskautuminen on kuin kusisi kaikkien naisten muroihin. Koska Kun MINÄ Voin.
Sitten on nämä lasten sairastelut ja lasten hoitaminen kotona. Erityiskohtelun pyytäminen siihen vedoten, että lapset. Pitäisi saada tietyt vuorot, pitäisi saada tietyt loma-ajat. Ja sitten noissa sairasteluissa on vielä se, että sitten ne samat taudit tuodaan töihin. Ja ai että kun on kivaa kun lasten tekemiä leivoksia tuodaan taukotilan kahvipöytään. Ota ota ota nyt, tuputi tuputi tuputi. Ja sitten katsotaankin kelloa ja mietitään, että mihin aikaan ne vatsanväänteet alkavat, ei kai vaan kotimatkan ruuhkassa.
Ja sitten on ne hassun hauskat lasten sanomiset. Tai että mitä lapset ovat tehneet. Äidille ei itselleen kuulu mitään, mutta onneksi äidillä on turkasen fiksuja lapsia, joille kyllä äiti kerjää kehuja. Kylläpä ovat niin nokkelia, kylläpä ovat niin fiksuja ja osaavat vaikka mitä. Tai sitten sama asia päinvastoin: olipa aamu taas niin sirkusta ja mirja-annelikin kuule pisti niin ranttaliksi, että koko tienoo raikasi. Ehe ehe ehe. Ja tätä päivästä toiseen, ja aina pitäisi näyttää niin asiasta kiinnostuneelta. Itke, jos ole tiimisi ainoa nainen tuon kantturan lisäksi, koska sittenhän se kulkee sinun perässä joka paikkaan ja kertoo ne samat jutut aina uudelleen ja uudelleen.
Ehkäpä joo jonkun niitä Tulevaisuuden Veronmaksajia pitää tehdä, minä en itsestäni toivo samanlaista korvien välistä zombieta.
Ei haittaa lapsiperheet, ehkä joskus aiemmin töissä piti esittää että lapset ovat ihania kun jokainen vuorollaan tuli synnytyksen jälkeen näyttämään vauvaa työpaikalle. Siis mua ei haittaa ei vaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
ap
Maksan mielelläni veroja, että verovaroin voidaan ylläpitää mm. koulutusta. Siinä vaiheessa veronmaksuhalukkuuteni kuitenkin laimenee merkittävästi, kun lapselliset vaativat, että lapsettomille ei tulisi maksaa eläkkeitä, koska lapsettomat eivät ole tehneet veronmaksajia tähän maahan. Mikäli lapsiperheet haluavat vain rusinat pullasta, silloin ei myöskään tule vaatia lapsettomia maksamaan veroja, jotka kohdistuvat mm. koulutukseen.
En. Vain sellainen elämä olisi itselleni vastenmielistä.