Oletteko vapaaehtoisesti lapsettomat sitä mieltä, että lapsiperheet ovat vastenmielisiä?
Hyvin usein kuulee, että lapset ja perheet ovat iljettäviä sossupummeja.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä ei ole vastenmielisiä. Jos on perhe niin sit on. Meille sellainen elämä ei sovi, koska olemme miehen kanssa liikkuvaa sorttia ja olemme asuneet parissa eri maassa ja työskennelleet siellä ja tulevaisuudessa muutamme vielä kerran ehkä Italiaan. Mutta en minä ota vastuuta silti toisten menoista ja poissaolemisista ja muuta omaa elämää jonkun toisen loman takia jos lapset on kesälomalla. Sellaiseen en osallistu ja siitä on työssä usein riitaa kun kesälomat on tulossa.
Miten loma-asiat pitäisi mielestäsi hoitaa? Onko parempaa jos pysyisivät kokonaan poissa työelämästä kotiäiteinä.
Siten, että myös lapselliset olisi lomalla kesäkussa. Ei voi olla niin, että heinäkuu on varattu pelkästään lapsellisille.
Muistan, kun minullekkin sanottiin "sulla kun ei ole lapsia, niin ei kai väliä milloin lomasi pidät"!? Unohdettiin, että minullakin on elämä ja parisuhde! Lasten syyslomien aikaan perheelliset naiset alkoivat saada "flunssia"!No, me lapsettomat tehtiin sitten heidänkin työnsä.
Olisi hyvää jos kertoisit, miten näitä asioita pitäisi hoitaa? Tätä on kyselty jo aika paljon.
Lomalistojen suunnittelijoiden pitäisi kohdella kaikkia tasapuolisesti,oli perhettä tai ei!!Lapsien hankinta kun on oma valinta! Olen eläkkeellä, mutta viimeisessä työpaikassa loma-ajat meni niin, että jos viime vuonna olit lomalla syyskuussa seuraavana vuonna toukokuussa. Loma-ajat ikäänkuin "pyörivät". Oli tasa-arvoista!
Ei se iljettävää ole, mutta sirkus se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin usein kuulee, että lapset ja perheet ovat iljettäviä sossupummeja.
Mitä istävät ihmettä? En ole eläessäni kuullut tuollaista! Minkälaisissa piireissä sinä oikein liikut?
Ei tämä maa ole täynnä sossupummiperheitä, vaan suurimmassa osassa perheitä vanhemmat käyvät töissä, maksavat veronsa ja kasvattavat uusia veronmaksajia.
Vain kaksi ylintä tuloluokkaa ovat nettomaksajia Suomelle. Jos lapsi ei sijoitu jompaan kumpaan niistä, ei lapsi tule silloin olemaan tuottava veronmaksaja valtiolle.
Ajattelet nyt asiaa numeroina. Mutta ajatusleikki. Esim jos annettaisiin nyt jokin valtion firma yksityisyrittäjälle, jonka jälkeen hän myisi sen ulkomaille ja rikastuisi, nythän tätä summasta osa menisi veroina valtiolle, iso osa tietenkin hänelle itselleen. Kysymys, onko tämä ihminen hyödyllinen Suomelle? Entä siivooja, joka siivoaa täyspäiväisesti ja pyhäpäivät ja lomat, saaden palkkaa minimimärän, eli häntä ei monen tarvitse elättää vastineeksi työstään, mutta hän maksaa veroja olemattoman vähän, onko hän vähän turha? Verot ovat tosi huono peruste arvioida ihmisen hyötyä yhteiskunnalle. Kannattaa miettiä myös, mitä me muut teemme tai kustannamme toistenpuolesta, esimerkiksi valtion rahoilla tuetut suuryrityksrt jotka maksavat johjajilleen miljoonapalkkioita, yhteisistä rahoistamme.
En. Joku tuntematon pieni lapsi monesti piristää päivääni, kun vilkuttaa minulle ulkona tai kommentoi jotain hassua koirastani. Lapset on hauskoja, mutta niissä on myös vastuuta ja lapsen kasvatus vaatii tosi paljon. En halua sitä minulle.
Ei, olen vapaaehtoisesti lapseton, en katkera kenellekään.
Minusta on mahtavaa, että muut tekevät lisää veronmaksajia. Lapsiperheet naapureina rauhoittavat asuinalueen ja lapsiperhehotellit ovat turvallisia ja öisin rauhallisia vaihtoehtoja sinkkumatkustajalle. Arvostan lapsiperheen vanhempia siitä, että he ovat valmiit uhraamaan oman hyvinvointinsa ja rahansa lapsien puolesta. Kiitos.
No ei nyt vastenmielisiä, mutta en erityisesti heitä kaipaakaan ympärilleni. Kyllä taas kiitin luojaani omista valinnoistani vappuaattona prismassa, kun tuorepuolella erään mammuskan rakkaudenhedelmät törmäilivät kärryn kanssa muihin asiakkaisiin ja äitykkä ei katsonut yhtään muksujensa perään. En tiedä kuka tuollaista elämää haluaa, mutta jokaiselle makunsa mukaan.
En todellakaan, olen buddhalainen ja rakastan kaikkia : )
En todellakaan. Olisin halunnut perheen. Mutta elämä ei aina mene niinkuin haaveilee. Olen joutunut avustamaan vanhempiani, ei ole
ollut sijaa muulle.Nyt avustan 90v isääni. Näillä on mentävä.
Ihmiskunta noin yleensäkin on vastenmielinen. En ymmärrä alkuunkaan miksi kukaan suostuu lisääntymään.
Jokaisen oma valinta. Lähinnä on häirinnyt työelämässä kun eräskin tuli töihin vasta klo 10, hänellä oli siihen tietysti oikeus, mutta minä olin jo siinä vaiheessa rätti kun pidin ruljanssia töissä yllä klo 7.30-10.
Hän tuli sitten siihen pirteänä ja saattoi esim. huomautella (usein) että kuinka tuo verho on tuolla lailla, miksei sitä ole vedetty sivuun. No kuule kun täällä on ollut aamukiireet päällä että ei ihan ole ehtinyt keskittymään johonkin v*n verhoon.
Tai joskus kun hän tiesi tulevansa vasta ns ylihuomenna töihin ja oli jättänyt yhden kiireellisen paperihomman tekemättä, minä tein sen sitten sinä välipäivänä ja totta kai rouva haukkui seuraavana päivänä minut päästä varpaisiin kun olen mennyt "sotkeutumaan" asiaan.
Tämä oli siis esimerkki tällaisesta "kun minulla nyt on nämä kaksi lasta niin koko työpaikan pitää pyöriä MINUN tarpeideni ympärillä".
Kuulin jälkikäteen jo siellä lopetettuani, että tuo rouva oli pyrkinyt jopa insinöörienkin työtehtävien setvimiseen vaikka oli pelkkä konttoristi.
Että sellaiset perheelliset rasittavat ympäristöään ihan liikaa. Katsoisivat välillä peiliin.