Oletteko vapaaehtoisesti lapsettomat sitä mieltä, että lapsiperheet ovat vastenmielisiä?
Hyvin usein kuulee, että lapset ja perheet ovat iljettäviä sossupummeja.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usen kuulee, että lapsiperheiden tukeminen ja vanhempainvapaa ottaa päähän. Mitä mieltä olette tästä ja koetteko, että elätätte muita? Tämä on tärkeää, sillä en itse halua aiheuttaa kenellekään turhaa taakkaa.
ap
Se turhauttaa, että joidenkin tapa hankkiutua raskaaksi heti vakisopimuksen saatuaan vaikeuttaa muidenkin naisten työllistymistä. En ymmärrä lapsilisien maksamista, enkä sitä, miksi naiset ovat niin paljon töistä pois lapsien takia kun isätkin ovat olemassa.
-8
Tämä juuri. Vakinaistamisen jälkeen heti raskautuminen on kuin kusisi kaikkien naisten muroihin. Koska Kun MINÄ Voin.
Sitten on nämä lasten sairastelut ja lasten hoitaminen kotona. Erityiskohtelun pyytäminen siihen vedoten, että lapset. Pitäisi saada tietyt vuorot, pitäisi saada tietyt loma-ajat. Ja sitten noissa sairasteluissa on vielä se, että sitten ne samat taudit tuodaan töihin. Ja ai että kun on kivaa kun lasten tekemiä leivoksia tuodaan taukotilan kahvipöytään. Ota ota ota nyt, tuputi tuputi tuputi. Ja sitten katsotaankin kelloa ja mietitään, että mihin aikaan ne vatsanväänteet alkavat, ei kai vaan kotimatkan ruuhkassa.
Ja sitten on ne hassun hauskat lasten sanomiset. Tai että mitä lapset ovat tehneet. Äidille ei itselleen kuulu mitään, mutta onneksi äidillä on turkasen fiksuja lapsia, joille kyllä äiti kerjää kehuja. Kylläpä ovat niin nokkelia, kylläpä ovat niin fiksuja ja osaavat vaikka mitä. Tai sitten sama asia päinvastoin: olipa aamu taas niin sirkusta ja mirja-annelikin kuule pisti niin ranttaliksi, että koko tienoo raikasi. Ehe ehe ehe. Ja tätä päivästä toiseen, ja aina pitäisi näyttää niin asiasta kiinnostuneelta. Itke, jos ole tiimisi ainoa nainen tuon kantturan lisäksi, koska sittenhän se kulkee sinun perässä joka paikkaan ja kertoo ne samat jutut aina uudelleen ja uudelleen.
Ehkäpä joo jonkun niitä Tulevaisuuden Veronmaksajia pitää tehdä, minä en itsestäni toivo samanlaista korvien välistä zombieta.
No miten tämän pitäisi mielestäsi järjestää? Ei mitään vapaita jos lapsi sattuisi sairastumaan?
Minun mielestä ei ole vastenmielisiä. Jos on perhe niin sit on. Meille sellainen elämä ei sovi, koska olemme miehen kanssa liikkuvaa sorttia ja olemme asuneet parissa eri maassa ja työskennelleet siellä ja tulevaisuudessa muutamme vielä kerran ehkä Italiaan. Mutta en minä ota vastuuta silti toisten menoista ja poissaolemisista ja muuta omaa elämää jonkun toisen loman takia jos lapset on kesälomalla. Sellaiseen en osallistu ja siitä on työssä usein riitaa kun kesälomat on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä ei ole vastenmielisiä. Jos on perhe niin sit on. Meille sellainen elämä ei sovi, koska olemme miehen kanssa liikkuvaa sorttia ja olemme asuneet parissa eri maassa ja työskennelleet siellä ja tulevaisuudessa muutamme vielä kerran ehkä Italiaan. Mutta en minä ota vastuuta silti toisten menoista ja poissaolemisista ja muuta omaa elämää jonkun toisen loman takia jos lapset on kesälomalla. Sellaiseen en osallistu ja siitä on työssä usein riitaa kun kesälomat on tulossa.
Miten loma-asiat pitäisi mielestäsi hoitaa? Onko parempaa jos pysyisivät kokonaan poissa työelämästä kotiäiteinä.
En ole. Se, että jokin tietty elämäntapa ei sopisi minulle, ei tarkoita sitä, että kyseinen elämäntapa olisi lähtökohtaisesti vastenmielinen. Joskus kuitenkin ihmettelen joidenkin äitien alentuvaa ja aggressiivista asennetta lapsettomia naisia kohtaan. He usein vielä korostavat roolimallina olemisen tärkeyttä, joten mietityttää, että antavatko he omasta mielestään kovin täyspäistä aikuisen mallia omia lapsiaan ajatellen. Heidän lapsistaan joku voi paljastua aikuisena joko velaksi tai kykenemättömäksi saamaan omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten loma-asiat pitäisi mielestäsi hoitaa? Onko parempaa jos pysyisivät kokonaan poissa työelämästä kotiäiteinä.
Siten, että myös lapselliset olisi lomalla kesäkussa. Ei voi olla niin, että heinäkuu on varattu pelkästään lapsellisille.
En mitenkään automaattisesti pidä kaikista lapsista.
Ketään lasta en inhoa, mutta jotkut vanhemmat ovat sietämättömiä. Ehkä eniten ällöttää joku äiti jossain hormonihuurukuplassa.
Hirveän oukeudenmukaiselta ei aina tunnu maksaa liikaa veroja. Nämä verorahat voisi itse sijoittaa esim sairastumisen ja ikääntymisen varalle.
Enemmän ja avoimesti veloja vihataan kuin lapsellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä perheelliset sopivat keskenään lomat. Ennen perheettömät tungettiin lomille aina elokuun lopulla tai suoraan syyskuulle just noiden lasten takia, kun koulusta ovat lomalla. Siihen tuli stoppi lopulta. Muutenkin lapsellisten poissaolot kuormittivat muita niin paljon, ettei enää kukaan suostunut paikkaamaan. Sekin oli perheellisille järjestelykymys, kun tajusivat että ehkä se mieskin voi olla poissa tai sitten sukulaiset hoitavat kipeitä lapsia. Sen ymmärtää jos joku on välillä pois, mutta kun se on viikottaista kun joku on poissa ja välillä on kolme samaan aikaan poissa. Tollasesta ei saa tulla muiden ongelmaa ja se on johdon ja sellaisen työläisen välinen asia. Lapsettomat on aina siinä tilanteessa, että kun sulla ei ole lapsia niin ei varmaan voi olla elämää. Meillä on paljon elämää ja nautitaan siitä elämästä.
Ärsyttävät ihmiset ärsyttää, normaalin mukavat ihmiset ei. Sama pätee lapsiperheisiin. Siskojeni ja mieheni sisarusten perheet lapsineen ovat ihania, vaikka en jaksaisikaan sitä hässäkkää pidempiä aikoja kerrallaan. En lähtisi esimerkiksi viikon reissuun yhdessä perheen kanssa, jossa on pienet ja tosi vilkkaat lapset.
En suhtaudu oikein mitenkään. Mua ei vaan kiinnosta lapset eikä niiden kasvattaminen, vaan pidän elämästäni juuri tällaisena. Perheitä on erilaisia, ja erään sukulaiseni perhe-elämä vaikuttaa aidosti ihanalta, toisten perheellisten elämä taas voi vaikuttaa vähemmän ihanalta. Riippuu tilanteesta. Mulle vaan ei sellainen elämä sovi. Mulle riittää sisarusten lapset joille voin olla tätinä ja näistä lapsista kyllä pidän, mutta omia en halua enkä ole koskaan haaveillut lasten saamisesta.
Yleensä perheelliset katsoo tällaista yksinelävää erakkoa vähän nenänvartta pitkin, ikäänkuin olisin jotenkin huonompi ihminen joten kyllä siinä perheellisiä kohtaan on itselläkin tietyt asenteet muodostuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä perheelliset sopivat keskenään lomat. Ennen perheettömät tungettiin lomille aina elokuun lopulla tai suoraan syyskuulle just noiden lasten takia, kun koulusta ovat lomalla. Siihen tuli stoppi lopulta. Muutenkin lapsellisten poissaolot kuormittivat muita niin paljon, ettei enää kukaan suostunut paikkaamaan. Sekin oli perheellisille järjestelykymys, kun tajusivat että ehkä se mieskin voi olla poissa tai sitten sukulaiset hoitavat kipeitä lapsia. Sen ymmärtää jos joku on välillä pois, mutta kun se on viikottaista kun joku on poissa ja välillä on kolme samaan aikaan poissa. Tollasesta ei saa tulla muiden ongelmaa ja se on johdon ja sellaisen työläisen välinen asia. Lapsettomat on aina siinä tilanteessa, että kun sulla ei ole lapsia niin ei varmaan voi olla elämää. Meillä on paljon elämää ja nautitaan siitä elämästä.
Eiköhän tämä kerro siitä, että se on käytännössä mahdotonta saada mitään kompromisseja. Eikö olisi parempaa kannustaa vanhempia pysymään kotona, eikä käydä töissä kun lapset ovat pieniä.
Saako laittaa kuvia lapsista someen vai ärsyttääkö tämä teitä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Saako laittaa kuvia lapsista someen vai ärsyttääkö tämä teitä?
ap
Noista ei ole kiinnostuneita edes toiset perheelliset...
Just saying.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? En ole eläessäni kuullut tuollaista! Minkälaisissa piireissä sinä oikein liikut?
Ei tämä maa ole täynnä sossupummiperheitä, vaan suurimmassa osassa perheitä vanhemmat käyvät töissä, maksavat veronsa ja kasvattavat uusia veronmaksajia.
En, mutta ärsyttää sellaiset jotka valittaa miten ei ole tarpeeksi rahaa jne. Kun sitä olisi voinut miettiä ennen kun hankkivat edes koko lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? En ole eläessäni kuullut tuollaista! Minkälaisissa piireissä sinä oikein liikut?
Ei tämä maa ole täynnä sossupummiperheitä, vaan suurimmassa osassa perheitä vanhemmat käyvät töissä, maksavat veronsa ja kasvattavat uusia veronmaksajia.
Nojaa. Aika usein kuulee lapsettomilta, että heitä harmittaa kun mukamas maksavat enemmän veroja ja joutuvat tukemaan lapsiperheitä. Toki Suomi on valittajien maa.
LapsiPERHEET eivät ole, lapset ovat :D Siis vastenmielisiä.
Olen kiitollinen siitä, että joku muu tekee lapsia. Tai siis kunhan ne eivät liity minun arkeeni mitenkään.
Tietysti olen sitä mieltä. Siksihän en lapsiperhe-elämään hankkiudukaan.
Lapsiperhe-elämä on itselleni todella vastenmielinen ajatus, mutta en muita tuomitse heidän päätöksistään - toisille vanhemmuus sopii oivallisesti. On sitten toki niitäkin surullisia tapauksia, missä lasten hankkimista ei oltukaan ehkä mietitty aivan loppuun asti. Erikoista, että kuka tahansa voi kyllä hankkia lapsia, mutta esim. sterilisaatiota ei etenkään naisille kovin helposti olla myöntämässä. Nurinkurista.
Itseäni ärsyttää työpaikalla se, että perheelliset saavat nokitella aina lomien yms. kanssa. Mutta eipä mua verojen maksaminen haittaa, aivan mielelläni maksan veroja jotta lapset saisivat hyvän koulutuksen jne. :)