Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin flunssasta on tullut epänormaali asia?

Vierailija
17.02.2019 |

Meidän perheessä sairastetaan flunssaa, yksi toisensa jälkeen. Edellisen kerran oltiin sairaana reilu vuosi sitten. Itse en ole asiasta ihmeissäni, kuljemmehan kaikki julkisilla joka päivä useaan kertaan, flunssaa on liikkeellä, ja olemme kouluissa ja töissä useiden satojen ihmisten yksiköissä kukin. Kavereiden ja sukulaisten osalta tilanne ihmettelyn suhteen on toinen. Voi sitä ihmettelyn määrää, miten me oikein olemme sairaana. Ja mistä ihmeestä olemme tällaisen taudin oikein saaneet. Miten on mahdollista, että olemme sairastuneet. Ruokavalio on ilmeisesti ihan väärä, liikuntatottumukset huonoja, vastustuskyky jostain syystä alentunut, ettei meillä vain olisi hometta tai jotain muuta kosteusvauriota. Kamalasti on tullut ruokavalio-, vitamiinien käyttö- yms. ohjetta, ettei vastaavaa tilannetta enää tulisi. Olen ihmeissäni. Olen luullut, että flunssa kerran vuoteen on ihan normaalia. Pitkittyneistä tai jatkuvasti ilmaantuvista oireista olisin itse huolissani.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D joo sama huomattu. Mutta olen kyllä huomannut että.on myös ihmisiä jotka ovat monta kertaa vuodessa flunssassa ja hakevat heti muutaman päivän jälkeen antibiootti-kuureja, ikävä kyllä myös saaden niitä. Varmasti niiden takia koko elimistö sekaisin jatkuvasti ja vastustuskyky huonontunut.

Vierailija
2/12 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaltaan se varmaan johtuu tästä syyllistävästä terveyskulttuurista, joka ulottuu ihmisten mielessä näin tavanomaisiin asioihin. Tuolla on nuha, se ei varmaan syö tarpeeksi itse kerättyjä mustikoita ja hiihdä kouluun kesät talvet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sen jälkeen kun kaikki mielipaha tai vitutus alkoi olla masennusta.

Vierailija
4/12 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ikinä kerro olevani flunssassa, kun muuten saan kuunnella kaikenlaisia ohjeita mikä siihen auttaa. Hemmetti, jos on flunssa niin ei siihen auta kuin aika.

Vierailija
5/12 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin ihmetyttää. Tietoa on vaikka kuinka paljon, miten pysyä terveenä ja silti jotkut edelleen sairastuvat. Noh, se on yksi keino tunnistaa wt:t. ;)

Vierailija
6/12 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on samassa sarjassa, kun jokaista vatsatautia kutsutaan noroksi.

Vierailija
7/12 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sairastetaan 10-20 miljoonaa flunssaa vuosittain, joten ei se niin ihmeellistä ole, jos joskus tartutaa iskee.

Vierailija
8/12 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on samassa sarjassa, kun jokaista vatsatautia kutsutaan noroksi.

noro on Suomessa yleisin vatsataudin aiheuttaja

Vierailija
9/12 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun olin meillä ainoa joka sairasti, mutta aloin ihmetellä, että mikä hemmetti on, kun muutaman viikon ollu flunssaoireita ja sitten siihen alkoi liittyä myös pyörrytys jo aika pienessä rasituksessa. Eli esim. aamulla olin tekemässä aamupalaleipiä ja kesken kaiken piti istua alas, kun maailma alkoi mennä pimeäksi. Menin tk:hon ja lääkäri laittoi heti lähetteen keuhkoröntgeniin ja selvisi, että mulla oli keuhkokuume.

Lääkärissä ehkä kannattaisi käydä. Kyllä ne kuuntelee, kun kerrot miten pitkään oireet on jatkuneet ja jos ei kuuntele, niin pyydät vaikka päästä toiselle lääkärille.

Vierailija
10/12 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa estää sairastuminen on käsihygienia. Jos olette sairastuneet, ette ole pesseet käsiä eli olette ällöttäviä ja likaisia.

Vierailija
11/12 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa aina tämä, minä nimittäin olen ollut lähes 10 v alkoholin suurkuluttaja ja elän lähes pelkästään hampurilaisilla, pizzoilla, kebabeilla, einesruoilla, erilaisilla valmispiirailla ja -pasteijoilla, karkilla ja energiajuomalla. Flunssia ei ole näkynyt teini-iän jälkeen. Ne on ne terveet elämäntavat :D

Vierailija
12/12 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa estää sairastuminen on käsihygienia. Jos olette sairastuneet, ette ole pesseet käsiä eli olette ällöttäviä ja likaisia.

Mulla on käsienpesuna esiintyvä pakko-oirehäiriö, ja sairastan kyllä flunssan kerran vuodessa. Eli ei mene ihan noinkaan, tosin käsihygienia tietysti auttaa jonkin verran.