Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä nyt teen väärin?! Kuvittelin että Turkkiin pääsee muutamalla satasella. AUTTAKAA!

Vierailija
16.02.2019 |

Reissuun menossa siis 2 aikuista ja yksi 10 vuotias lapsi. Kokonaishinta yli 2000 e vaikka millä laskureilla laskettuna. Olen käynyt niin Tuin, Tjäreborgin kuin Deturinkin sivuilla.

Miten mä olen saanut käsityksen että Turkkiin matkustat alle tonnilla?

Ainoat vaatimukset on kahden viikon reissu ja all inclusive. Haluan myös jonkun tommosen pakettimatkan kun ei olla tosiaan reissattu ennestään. Huonevaihtoehtona käytin noissa alhaisinta mahdollista, en näe mitään järkeä maksaa jostain luksushuoneesta. Tarkoituksenani ei ole viettää lomaa hotellihuoneessa. Se on vain tavaroidensäilytystä ja nukkumista varten. Auttakaa te paljon Turkissa matkailleet. Mikä järjellisin vaihtoehto ekaa kertaa Turkkiin matkustavalle ja EDULLISIN? Ajankohtana ensi talvi.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen käynyt turkissa ja kyllä siellä eurot käy joka kaupassa ja kojussa. On vieläpä mieleisempää valuuttaa paikallisille.

Vierailija
42/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. Jätetään siis tuo all inclusive pois. Kaksi viikkoa on ihan minimiaika, en halua että matka loppuu "kesken". Mikä olisi parhain kuukausi matkustaa Turkkiin? Itsellä olisi haaveena joulun aika olla poissa Suomesta.

-ap

No ottaen huomioon, että Turkin rannikko kuuluu välimerenilmastoon, mitä leimaa kylmä ja sateinen talvi, niin en ehkä jouluna sinne menisi. Jos talvella haluat lämpöön ja aurinkoon, pitää vähintäänkin ylittää kravun kääntöpiiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatia oli hyvä. Kuin rähjäisempi ja halvempi italia.

Tylsä ja rauhallinen varmaan turkkiin verrattuna.

Ei mikään lämmin talvella. Zagreb oli melkein nollan pinnassa.

Vierailija
44/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo-o. Katot lennot supersaverin, skyscannerin ym läpi. Kokeile eri päiviä. Kämppä airbnb kautta.

Selvität etukäteen miten pääset halvimmin lentokentältä (julkiset tai uber).

Teet ruoat itse tai syöt katukeittiössä.

Varmaan saat yli 500e hinnasta pois.

Jos ei ole ennen matkustellut, niin Turkki ei ole paras paikka aloittaa omatoimimatkoja. Joku Portugali tai Ranska olisi aika paljon parempi.

Jouluna saa mennä.vähintään Kanarialle, Afrikkaan tai Thaimaahan, että on aurinkoa.

Vierailija
45/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo-o. Katot lennot supersaverin, skyscannerin ym läpi. Kokeile eri päiviä. Kämppä airbnb kautta.

Selvität etukäteen miten pääset halvimmin lentokentältä (julkiset tai uber).

Teet ruoat itse tai syöt katukeittiössä.

Varmaan saat yli 500e hinnasta pois.

Jos ei ole koskaan matkustanut niin kannattaa kyllä valita turvallinen pakettimatka eikä mitään aibnb:tä. Ei se ole niin simppeliä miltä kuulostaa. Itse en vielä koskaan ole löytänyt perheelle halvempaa matkaa kaikki erikseen varaamalla. Tai löytäisin jos haluan lentää kreikkaan 20h ja majoittua jossain vuorilla.

Vierailija
46/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, kyllä all inclusive-hotellinkin voi saada halvalla! Mun vanhemmat on käyneet paljon Turkissa ja löytää hyvät hotellit. 5 tähden hotellissa all-inclusive viikko yhdeltä aikuiselta ja lapselta junior-sviitissä maksaa 400 eur. Lennot tietenkin päälle. Ensi viikolla lähdetään. Eli sesongin ulkopuolella paljon halvempaa. Ja mun äiti käyttää paljon aikaa parhaiden vaihtoehtojen etsimiseen.

Vierailija
47/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaa mennä Turkkiin? Kaikista maailman maista?

Et kysynyr suoraan minulta mutta vastaan silti. Ehtona on HALPA maa, haluamme shoppailla edullisesti. Ruoka ja juoma pitää myös olla edullista. Takuuaurinko on myös edelletys eikä sekään pahitteeksi ole että Turkissa käy eurot ja lentomatka on lyhyt.

-ap

Siis mitä täällä taas tapahtuu. Oletko sä jossain aineissa. Ei Turkissa ole takuuaurinko joulukuussa eikä eurot käytössä.

Kyllä siellä ainakin elokuussa oli eurot käytössä.

Kesällä siellä on takuuaurinko ja varsinkin heinä- elokuussa. Jouluksi jos haluaa reissuun niin ei ehkä Turkkiin.

Kanarialla on suht lämmintä joulukuussakin ja lentää 6 tuntia. Onko edes lyhyemmän lennon päässä aurinkoa joulukuussa?

Ja apollomatkat tekee reissuja Turkkiin. Me oltiin elokuussa viikko all inclusivella Alanyassa hyvässä hotellissa ja reissu maksoi meidän 6 henkiseltä perheeltä muistaakseni 2700 euroa ja tossa oli kaikki kulut matkasta. Valittiin edullisin viikko eli lasten koulut oli jo alkaneet. Viikkoa aiemmin ja myöhemmin olisi ollut paljon kalliimpi.

Vierailija
48/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höh, kyllä all inclusive-hotellinkin voi saada halvalla! Mun vanhemmat on käyneet paljon Turkissa ja löytää hyvät hotellit. 5 tähden hotellissa all-inclusive viikko yhdeltä aikuiselta ja lapselta junior-sviitissä maksaa 400 eur. Lennot tietenkin päälle. Ensi viikolla lähdetään. Eli sesongin ulkopuolella paljon halvempaa. Ja mun äiti käyttää paljon aikaa parhaiden vaihtoehtojen etsimiseen.

Mitäs meinasitte siellä puuhata? Totta hitossa on noin halpaa kun yleensä ihmiset lähtee ottamaan aurinkoa, uimaan ja nauttimaan lämmöstä.

Vierailija
49/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras aika on heti kesäkuun alussa kun ei ole vielä tappokuuma, tai sitten syyskuussa, loppupuolella.

Turkissa ihmiset kärsivät kuumuudesta kesällä ja hakeutuvat itsekkin muualle.

Olen itse ollut kesäkuun alussa ja lämpöä riitti ja ehdin palaakin, mutta heinäkuussa sukulaiset tulevat Suomeen sillä olo on sietämätön heinä-elokuussa.

Vierailija
50/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa siellä on kylmä. Onkohan edes kaikki paikat auki.

2 viikkoa on pitkä aika ja siksi matka maksaa.

Ruuat ja juomatkin hinnassa.

Mikäli liikutte paljon niin silloin hotelli syöminen on hankalaa.

Vierailija
51/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole ennen matkustanut, viikkokin on todennäköisesti ihan riittävä aika. Suurin osa ainakin minun tutuista käy Euroopan sisällä korkeintaan viikon matkoilla. Kaksi viikkoa vaan sillon jos lähdetään jonnekin tosi kauas jonne asti matkustaminenkin vie pari päivää.

Viikossa ehtii hyvin nähdä kaupunkia, loikoilla rannalla, shoppailla jne. Ja jos on matkustaminen teille ihan uusi juttu, viikossa ei ehdi tulla koti-ikävä, ei ehdi kyllästyä ulkona syömiseen, ei tule ikävä suomalaista ruokaa, jne. Alottaisin viikon matkasta.

Ehdottomasti lukisin tämän pariin otteeseen ap:na.

Jos ette ole ennen reissanneet, niin se kulttuurishokki iskee niin kovaa että voi hyvinkin olla että kotiin tulee ikävä jo kolmantena päivänä. Ei reissukokemusta ja heti 2 viikkoa ja Turkkiin? Jotenkin kuulostaa pelottavan epämukavalta ajatukselta.

Itse en olisi Turkista kiinnostunut kuin lähinnä historia mielessä, käydä vaikka Troijan raunioilla fiilistelemässä... mutta sekään ei nyt ihan helpoin reissu tule olemaan edes kokeneelle.

Mutta pakko sanoa, että Turkki olisi viimeisimpiä listallani... Rajanaapureina Syyria ja Irak ja tilanteet mitkä on päällä. Ei.

Jokainen kuitenkin reissaa minne haluaa, joten kivaa reissua minne ikinä tie viekään :)

Vierailija
52/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TURKISSAKIN NYKYISIN

ISLAMISTIEN AIHEUTTAMA POMMIVAARA

Niin on kaikissa muissakin maailman paikoissa.

Eipäs ole keski ja itä euroopassa, mutta nehän olikin niitä ripulimaita mihin ei suomalainen jalkaansa laita.

Vierailija
53/104 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TURKISSAKIN NYKYISIN

ISLAMISTIEN AIHEUTTAMA POMMIVAARA

Niin on kaikissa muissakin maailman paikoissa.

Eipäs ole keski ja itä euroopassa, mutta nehän olikin niitä ripulimaita mihin ei suomalainen jalkaansa laita.

Ei laita ei. Kivempi mennä Turkkiin lääpittäväksi tai Thaimaaseen ratsastamaan elefantteilla.

Vierailija
54/104 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive kehitysmaassa?

Just.

Turkki ja egypti ovat pahimmat uokamyrkytysmaat muutenkin ja noiden all inclusive ruuat...just.

Ei riitä sanat taas mihinkään.

Kiertäkää molemmat maat ja ihan hiton kaukaa...

Vierailija
55/104 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vakavasti siltä että olet tekemässä kaksi matkaa samalla kertaa: "Ensimmäisen ja viimeisen". Kannattaisi ensimmäinen reissu tehdä jonkun todella kokeneen matkailijan kanssa, jolloin olisi ehkä jotkin onnistumisen mahdoĺisuudet. Nyt näköjään tulette tekemään kaikki mahdolliset amatöörien virheet. Pakettimatkojen halvimmat hotellit on niin kökköjä että kukaan teistä ei enää matkusta ikinä mihinkään pelkästään sen kokemuksen perusteella. 2* Hotelli turkissa alkaa olla jo hengenvaarallinen.

Vierailija
56/104 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso TOP10-matkatoimiston sivuilta, sieltä voi löytyä. Se on eduĺlinen ja hyvä nettimatkatoimisto. Kaksi viikkoa all inclusivessa kyllä saattaa maksaa... viikon voi saada hyvällä tuurilla 350 e /hlö.

Vierailija
57/104 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käy eurot, kävi jo vuonna 2004 :D

No kyllä ne huijarit mielellään varmasti ottaa euroja vastaan, mutta ei se ole todellakaan virallinen valuutta siellä.

Vierailija
58/104 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

All inclusive kehitysmaassa?

Just.

Turkki ja egypti ovat pahimmat uokamyrkytysmaat muutenkin ja noiden all inclusive ruuat...just.

Ei riitä sanat taas mihinkään.

Kiertäkää molemmat maat ja ihan hiton kaukaa...

Et ole tainnut paljon muualla käydä kuin jossain Alanyassa? Turkissa ruoka on ihan yhtä hyvää kuin Italiassa tai Espanjassa, kunhan valitsen sen paikan vähän paremmin.

Vierailija
59/104 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kysynyr suoraan minulta mutta vastaan silti. Ehtona on HALPA maa, haluamme shoppailla edullisesti. Ruoka ja juoma pitää myös olla edullista. Takuuaurinko on myös edelletys eikä sekään pahitteeksi ole että Turkissa käy eurot ja lentomatka on lyhyt.

-ap

Lähtekää äkkilähdöllä Intiaan.

Lentomatka ei ole sen pidempi kuin Kanarialle, on lämmin ja halpa. Koko porukalle voitte saada äkkilähdön kahdeksi viikoksi 1500eurolla ja paikan päällä kaikki onkin sitten puoli ilmaista

Vierailija
60/104 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Lähtekää äkkilähdöllä Intiaan.

Lentomatka ei ole sen pidempi kuin Kanarialle, on lämmin ja halpa. Koko porukalle voitte saada äkkilähdön kahdeksi viikoksi 1500eurolla ja paikan päällä kaikki onkin sitten puoli ilmaista

Ja voi joutua r****tuksi ja saada elämänsä viimeisen mahataudin :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän