Kumpi on sinusta helpompaa, parisuhde vai sinkkuna eläminen?
Monet korostavat parisuhteen vaativan paljon työtä ja kompromisseja. Minusta ei vaadi. Kovempaa työtä vaatii sinkkuus, koska seksin ja läheisyyden tarpeen tyydyttäminen on paljon vaikeampaa ilman kumppania.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Millainen on parisuhde, jossa ei ainakin välillä olisi riitaa ja hankaluuksia?
Onnellinen ja hyvä?
Sinkkuus on helpompaa, mutta kaipaan kovasti parisuhdetta, joka olisi yhtä helppoa tai vielä parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on ainakin ollut todella vaikeaa saada tarpeeksi seksiä ja läheisyyttä sinkkuna. Tätä voi naisten olla vaikea ymmärtää.
No jaa, täällä sinkkunainen joka ollut 11 vuotta ilman seksiä. Toisaalta minulle kävi niin että seksihalutkin katosivat noin vuoden päästä erosta, ja mitään läheisyyden kaipuuta ei ole koskaan oikein ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuus on helpompaa, mutta kaipaan kovasti parisuhdetta, joka olisi yhtä helppoa tai vielä parempaa.
Minulla taas ei ole ollut koskaan vaikeaa suhdetta. Osunut sitten yhteensopivia kumppaneita varmaan.
Sinkkuna olo hakkaa parisuhteen 6-0. Voi toki johtua siitäkin, että parisuhteessa se oli mies joka hakkasi.. Ei koskaan enää kynnysmaton hommia meikäläiselle !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on ainakin ollut todella vaikeaa saada tarpeeksi seksiä ja läheisyyttä sinkkuna. Tätä voi naisten olla vaikea ymmärtää.
No jaa, täällä sinkkunainen joka ollut 11 vuotta ilman seksiä. Toisaalta minulle kävi niin että seksihalutkin katosivat noin vuoden päästä erosta, ja mitään läheisyyden kaipuuta ei ole koskaan oikein ollutkaan.[/quot
Sama! Varmaan johtuu siitäkin, että avioliitossa seksi oli surkeaa, ei mitään mitä kaipaisi. Miehellä potenssiongelmia ja sitä pehmeää matoa kun yritettiin sisään saada.. 😨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, täällä sinkkunainen joka ollut 11 vuotta ilman seksiä. Toisaalta minulle kävi niin että seksihalutkin katosivat noin vuoden päästä erosta, ja mitään läheisyyden kaipuuta ei ole koskaan oikein ollutkaan.
Jaiks. Minulla alkaa jo parin kuukauden päästä mieliala laskemaan. Tarvitsen seksiä ja läheisyyttä voidakseni hyvin. Elämältä katoaa terä ilman rakastelua.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna olo hakkaa parisuhteen 6-0. Voi toki johtua siitäkin, että parisuhteessa se oli mies joka hakkasi.. Ei koskaan enää kynnysmaton hommia meikäläiselle !!
Joo, veikkaan, että hakkaamisella saattaa olla jotakin tekemistä asian kanssa.
Sinkkuna on helpompaa, ehdottomasti. Mutta parisuhteessa on antoisampaa, jos suhde on hyvä. Sama kuin lasten kanssa, ilman lapsia helpompaa, muttei yhtä antoisaa kuin lapsiperheenä.
Elämä sinkkuna olisi helpompaa, mutta jos tarkastellaankin vain yhtä osa-aluetta elämässä niin seksiä ja läheisyyttä ei saa sinkkuna koska silloin puuttuu se rakkaus joka on se juttu seksissä ja läheisyydessä.
Se että olen rakastunut mieheeni ja haluan olla hänen kanssaan samassa taloudessa on seksin ja läheisyyden kannalta mukavaa mutta jos niitä ei olisi, niin en valitsisi miestäni kämppiksekseni, kyllä se osaa välillä olla niin rasittava.
Parisuhde on paljon helpompi, kunhan kumppani on oikea ja suhde voi hyvin.
Minusta ainakin on mukavaa ja helppoa kun aina on kotona hyvää seuraa tarjolla, joku tekemässä puolet remonteista, kauppareissuissa, ruoanlaitossa, pyykinpesussa yms. Asioiden ostaminenkin on helpompaa kun käytössä on kahdet tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että olen kateellinen. Minulla on noin kolme vuotta edellisestä seksikerrasta ja erosta noin vuosi, mutta panetus ei häviä mihinkään. Ilman seksinpuutetta en jaksaisi varmasti edes hakea miesseuraa, mutta nyt olisi kiva löytää joku, jonka kanssa helpottaa paineita. Elämä olisi paljon helpompaa, jos ei kaipaisi seksiä niin kovin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että olen kateellinen. Minulla on noin kolme vuotta edellisestä seksikerrasta ja erosta noin vuosi, mutta panetus ei häviä mihinkään. Ilman seksinpuutetta en jaksaisi varmasti edes hakea miesseuraa, mutta nyt olisi kiva löytää joku, jonka kanssa helpottaa paineita. Elämä olisi paljon helpompaa, jos ei kaipaisi seksiä niin kovin.
Jep. Olen kyllä ihan semityytyväinen elämääni sinkkuna, mutta jotta saan elämästä kaiken irti, tarvitsen rakastajan. Kyllä jokainen päivä tuntuu aivan tuntuvasti paremmalta, kun tietää, että omat emotionaaliset ja fyysiset tarpeet on täytetty.
Sinkkuna sai tehdä just sitä mitä halus, millon halus ja miten halus. Seksikään ei ollut ongelma. Mut on tässä parisuhteessa hyviäkin puolia, enkä koe, että rasittaa liikaa vapauttani. Jos rasittaisi, niin en olisi parisuhteessa. Jos ero tulisi, niin en kuitenkaan hakisi mitään laastarisuhdetta, vaan olisin taas sinkkuna nauttien sinkkujen jutuista.
Pääsääntöisesti sinkkuna eläminen. Tietysti jos löytäisi hyvän ja tasapuolisen parisuhteen niin sitten se olisi parempi. Tällä hetkellä elän suhteessa mutta asumme molemmat omissa asunnoissamme sinkkuina ja tapailemme silloin tällöin. Miehet ovat aika vaativia naisten suhteen eli pitäisi siivota, laittaa ruokaa, hoitaa lapsia, olla hoikka ja huoliteltu joka päivä ja kotoaan nainen ei tietysti poistu muualle kuin töihin tuodakseen joka kuukautisen tilipussin. Parempi siis olla sinkkuna siihen asti kunnes löytyy vähän vähemmän vaativa mies jolle kelpaa ilman että tekee hirveästi sen suhteen eteen töitä.
Tottakai parisuhteettomuus on helpompaa, ei tarvitse tehdä kompromisseja, ei tarvitse järjestää draamaa ja kuunnella toisen aikuisen nillitystä millon mistäkin asiasta.
Itse kammoan parisuhdetta, se elämäntapa ei sovi minulle ollenkaan. Olen mieluummin oman elämäni pomo, minua ei kukaan mies komentele ja hallitse, olen juuri niin leväperäinen kuin haluan, niin ruma kuin haluan, niin lihava kuin haluan, katson televisiosta mitä kanavaa haluan, juon kaljaa kun haluan, siivoan kun jaksan jne. Tämä ei onnistuisi kumppanin kanssa. Aikuisten yhteiselämä on jatkuvaa kälättämistä ja valitusta, se on tullut huomattua. Kuka sellaseen viitsii tuhlata elämänsä, stressaantua voi vähemmälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna pitäisi olla se tietty luonne, että haluaa seikkailla ja kokea jatkuvasti jotain uutta. Silloin sinkkuudesta saa kaiken irti. Toista se on silloin jos on mielikuvitukseton ja sen kautta aikaansaamaton tyyppi joka ei oikein näe mieltä missään tehdä yksin. Tällöin parisuhteessa voisi olla helpompaa esim. lähteä johonkin matkalle toisen kanssa.
En ihan allekirjoita tätä. Nautin sinkkuudessani juuri siitä tasaisesta rauhallisuudesta ja tuntuu kaukaa haetulta, että minun pitäisi seikkailla saadakseni tästä jotain irti. Pidän siitä, että minulla on arkirytmi, koti on hiljainen ja minun ei tarvitse tehdä kenenkään kanssa kompromisseja.
Sinkkuus on minulle helppoa myös siksi, etten ole erityisen läheisyydenkipeä. Minulla on muutama nk. fuckbuddy joista saan halutessani fyysistä seuraa ja läheisyyttä. Kukaan heistä ei kuitenkaan rajoita arkeani tai jää nurkkiin pyörimään.
Täysin samaa mieltä sinkkuuden hyvistä puolista. Huonona puolena tässä on se, että toisinaan itse kaikesta vastuussa oleminen on rankkaa ja vie aikaa. Eli kun poiketaan normiarjesta, tehdään esim. isompaa remonttia tai hankintoja, järjestetään isompia juhlia tms., on helpompaa, että työmäärää ja vastuuta voi jakaa. Jos itse pitää tehdä kaikki päätökset, mahdolliset hankinnat ja järjestelyt, pitää kaikki piuhat käsissä ja vahtia ja huolehtia kaikki, loppuu päivästä äkkiä tunnit kesken.
Toki parisuhteessa tämä on helpompaa vain, jos molemmat oikeasti ottavat vastuuta ja tekevät osansa, eikä sitten joudu sen ylimääräisen muun lisäksi vielä stressaamaan sitä saamatonta ja vastuuntunnotonta vapaamatkustajaa siellä nurkissa. Mutta juuri jokinaika sitten muuttaneena ja ison remontin tehneenä voin todeta, että välillä tuli mieleen, että nyt olisi kiva, jos olisi tuossa se joku, jolle sanoa, että soita sä tänään sinne keittiöremppafirmaan ja kysy, koska ne loput kaapit tulee, niin minä hoidan sen maalareiden ohjeistuksen. Ja selvittele sinä, mistä saadaan havimmalla parvekelasitus, niin minä kilpailutan parhaan parkettifirman. Mutta nyt, kun homma on tehty, nautin taas siitä, että saan asua juuri omanlaisessani kodissa kaikessa rauhassa ja vain omien sotkujeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai parisuhteettomuus on helpompaa, ei tarvitse tehdä kompromisseja, ei tarvitse järjestää draamaa ja kuunnella toisen aikuisen nillitystä millon mistäkin asiasta.
Et ole siis ollut ikinä hyvässä parisuhteessa. Siinä ei kuulu tuollaisia asioita.
Parisuhteessa ei myöskään tarvitse asua yhdessä. Erillissuhteet ovat oikein hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna sai tehdä just sitä mitä halus, millon halus ja miten halus. Seksikään ei ollut ongelma. Mut on tässä parisuhteessa hyviäkin puolia, enkä koe, että rasittaa liikaa vapauttani. Jos rasittaisi, niin en olisi parisuhteessa. Jos ero tulisi, niin en kuitenkaan hakisi mitään laastarisuhdetta, vaan olisin taas sinkkuna nauttien sinkkujen jutuista.
Taidat olla nainen?
Tai sitten kaltaiseni kotihiiri joka ei kaipaa mitään matkoja tai menoja vaan rakastaa rutiininomaista arkielämää. Kaikki seikkailu ja vaihtelu on minulle pelkkää stressiä ja ahdistusta. Yksinolon yksi parhaita puolia on että saa täysin vapaasti elää elämää joka muiden mielestä on tappavan tylsää, mutta minulle ihanaa.