Olisiko nyt hyvä hetki keskustella huuhteluaineiden hajusta.
Jessus mikä katku lähtee vieraitten lasten ulkovaatteista eteisessä ja päähän alkaa koskemaan.
Lasten perheessä on migreeniä useammalla, myös toisella lapsista jonka vaatteet lemuaa.
Haju ei ole todellakaan mieto ja ihmettelen kuinka ei koulussa puututa näihin hajuongelmiin.
Mihin edes tarvitaan huuhteluainetta ulkovaatteissa. Itse en käytä ikinä mitään eikä minusta ole ongelmia ollut pyykin käsittelyssä.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei elämä ole mallillaan seehen haetaan syitä muualta, nyt huuhteluaineista.
No ei ole elämä kunnossa, kun vieraista migreenin saa hajun takia.
ApEi näköjään ole. Kerroppas minulle miksi miehet ei valita huuhteluaineista? Ehkä sinun tulisi ottaa vähän mallia. Luuletko että tämä auttaa?
Tämä muuten auttaa oikeasti, kun tänne saa avautua sillä enhän minä voi lapsillekaan sanoa miten haisevat järkyttävälle.
Tuohon miksi miehet ei valita on varmaan syynsä.
Naiset todennäköisesti muutenkin aistii asiat eri tavalla ja altistuu enemmän kemikaaleille.
Ei minuakaan nuorena hajut ärsyttänyt vaan nyt keski-iän myötä on tullut ongelmalliseksi tietyt hajut.
ApMiten sinä perustelet että naiset altistuu enemmän kemikaaleille? Taitaa olla mutua. Naiset aistivat eti tavalla ja muistavat myös kertoa ja etsiä syyllisen.
Meikit ym hiusmuotoilutuotteet sekä hiusvärit ovat iso syy todennäköisesti.
Kampaajat on iso ryhmä ketkä herkistyy eli on ihan turha väittää ettei naiset altistu enemmän kuin miehet.
Harva mies läträä rasvoja ym iholle jatkuvastiAhaa, no et sitten edes kai keksi missä ne miehet altistuu? Kuinka moni näihin on kuollut? Miehiä on kuollut historiassa vaikka kuinka paljon erilaisiin kemikaalialtistuksiin. Tuleeko sinulle mitään mieleen?
Et voi olla noin typerä jankkaaja. Eiköhän nämä altistavat kemikaalit ole juuri näitä meikkien/rasvojen joissa hajusteita ym.
Eikä ole vaikea arvata, että itse käytät surutta hajusteita.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Mun mielestä niissä on ihana tuoksu. Oikeastaan vaisin käyttää ihan hajuvetenä. Ja ulkovaatteisiin on pakko käyttää ettei ne murene.
...häh? XD
Millaisia ulkovaatteita sä käytät?!
Meillä on kaksi herkkäihoista atoopikkoa ja minulla om migreeni, joten ostan pesuaineet hajustettomina. Kirppiksiltä ostetut vaatteet taas järjestään lemuavat huuhteluaineelle ja haisevat vielä pesun jälkeenkin,, mikä on ärsyttävää kun muuten tykkäisi ostella kirppiksiltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi näköjään ole. Kerroppas minulle miksi miehet ei valita huuhteluaineista? Ehkä sinun tulisi ottaa vähän mallia. Luuletko että tämä auttaa?
Tämä muuten auttaa oikeasti, kun tänne saa avautua sillä enhän minä voi lapsillekaan sanoa miten haisevat järkyttävälle.
Naiset todennäköisesti muutenkin aistii asiat eri tavalla ja altistuu enemmän kemikaaleille.
Ei minuakaan nuorena hajut ärsyttänyt vaan nyt keski-iän myötä on tullut ongelmalliseksi tietyt hajut.
ApMiten sinä perustelet että naiset altistuu enemmän kemikaaleille? Taitaa olla mutua. Naiset aistivat eti tavalla ja muistavat myös kertoa ja etsiä syyllisen.
Kampaajat on iso ryhmä ketkä herkistyy eli on ihan turha väittää ettei naiset altistu enemmän kuin miehet.
Harva mies läträä rasvoja ym iholle jatkuvastiAhaa, no et sitten edes kai keksi missä ne miehet altistuu? Kuinka moni näihin on kuollut? Miehiä on kuollut historiassa vaikka kuinka paljon erilaisiin kemikaalialtistuksiin. Tuleeko sinulle mitään mieleen?
Et voi olla noin typerä jankkaaja. Eiköhän nämä altistavat kemikaalit ole juuri näitä meikkien/rasvojen joissa hajusteita ym.
Jankkaaja?! Kysyin sinulta kysymyksen johon et osannut vastata, ja keksit nimitellä minua jankkaajaksi. Tiedoksesi että altistavat kemikaalit ei ole vain noita mitä luettelit. En käytä hajusteita, mutta en myöskään tuomitse niitä jotka käyttävät. Tuomitsen iänikuiset valittajat jotka valittavat joka asiasta mistä voivat. Ei valitus auta mitään ja se on huono tapa ja saa ihmisen vaikuttamaan negatiiviselta. Koita lähestyä ongelmiasi posin kautta, niin saat parempia tuloksia.
Ne huuhteluaineet on taivaallisia missä on joku vuori ja talvimaisema. Ahh, lorautan aina vähän ektraa että kaikki saisivat nauttia vuoriston tuoksuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankkaaja?! Kysyin sinulta kysymyksen johon et osannut vastata, ja keksit nimitellä minua jankkaajaksi. Tiedoksesi että altistavat kemikaalit ei ole vain noita mitä luettelit. En käytä hajusteita, mutta en myöskään tuomitse niitä jotka käyttävät. Tuomitsen iänikuiset valittajat jotka valittavat joka asiasta mistä voivat. Ei valitus auta mitään ja se on huono tapa ja saa ihmisen vaikuttamaan negatiiviselta. Koita lähestyä ongelmiasi posin kautta, niin saat parempia tuloksia.
Kiitos nyt osaan suhtautua oikein tähän järkyttävän voimakkaaseen Lemuun meidän eteisessä ja sanon lasten vanhemmillekin, että olipas kivan tuoksuista vaatetta meillä
Mitä järkeä huuhteluaineen käytössä edes on? Huuhteluaine kovettaa pyyhkeet ja heikentää niiden imukykyä, tuhoaa jouston (elastaani, resorit, kuminauhat joita löytyy esim. melkein kaikista paidoista ja useimmista alushousuista) sekä heikentää ns. teknisten vaatteiden ominaisuuksia. Eli ainoa mihin huuhteluainetta ehkä voisi käyttää, on lakanapyykki. En ole keksinyt, miksi laittaisin siihenkään.
Hajustetut pyykinpesuaineet ovat myös aivan turhakkeita. Itselläni oli joskus vaihtelun vuoksi kokeilussa eteerisellä öljyllä hajustettu ekopesuaine. Kuivuttuaan pyykeissä oli ihan tavallinen puhtaan pyykin tuoksu eikä hajusteesta ollut jälkeäkään.
Hajustetut aineet eivät ole ratkaisu hieltä haisevaan pyykkiin. Keinotekoisesti hajustettujen pesuaineiden jäljiltä hikivaatteissanne on pahimmillaan hien ja teollisen hajusteen sekamelska, nam nam. Itse lorautan tarvittaessa "huuhteluaineeksi" etikkaa joka poistaa hajut, kunhan pyykin kuivattaa vielä mahdollisimman ilmavassa paikassa.
Puhumattakaan vielä siitä, että ihmiset usein käyttävät pesuaineita aivan liikaa, kun vähemmälläkin puhdistuisi. Ei ihme, että kaiken maailman yliherkkyydet ja iho-oireet yleistyvät ja vaatteet ovat nopeasti pilalla. Itse pyörittelen muun muassa 6 v sitten kirpputorilta ostettuja t-paitoja käytössä edelleen. Painatukset ovat vähän kärsineet ja toki vuosien kuluessa värit aina hieman haalistuvat, mutta aivan käyttökelpoisia ja hyväntuntuisia vaatteita yhä, koska osaan pestä ne oikein ja maltillisilla pesuainemäärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos nyt osaan suhtautua oikein tähän järkyttävän voimakkaaseen Lemuun meidän eteisessä ja sanon lasten vanhemmillekin, että olipas kivan tuoksuista vaatetta meillä
Luulen että tuo haisee sarkasmilta niin vahvasti että voi auttaa. Ole hyvä vain.
Pyykkipoika kirjoitti:
Mitä järkeä huuhteluaineen käytössä edes on? Huuhteluaine kovettaa pyyhkeet ja heikentää niiden imukykyä, tuhoaa jouston (elastaani, resorit, kuminauhat joita löytyy esim. melkein kaikista paidoista ja useimmista alushousuista) sekä heikentää ns. teknisten vaatteiden ominaisuuksia. Eli ainoa mihin huuhteluainetta ehkä voisi käyttää, on lakanapyykki. En ole keksinyt, miksi laittaisin siihenkään.
Hajustetut pyykinpesuaineet ovat myös aivan turhakkeita. Itselläni oli joskus vaihtelun vuoksi kokeilussa eteerisellä öljyllä hajustettu ekopesuaine. Kuivuttuaan pyykeissä oli ihan tavallinen puhtaan pyykin tuoksu eikä hajusteesta ollut jälkeäkään.
Hajustetut aineet eivät ole ratkaisu hieltä haisevaan pyykkiin. Keinotekoisesti hajustettujen pesuaineiden jäljiltä hikivaatteissanne on pahimmillaan hien ja teollisen hajusteen sekamelska, nam nam. Itse lorautan tarvittaessa "huuhteluaineeksi" etikkaa joka poistaa hajut, kunhan pyykin kuivattaa vielä mahdollisimman ilmavassa paikassa.
Puhumattakaan vielä siitä, että ihmiset usein käyttävät pesuaineita aivan liikaa, kun vähemmälläkin puhdistuisi. Ei ihme, että kaiken maailman yliherkkyydet ja iho-oireet yleistyvät ja vaatteet ovat nopeasti pilalla. Itse pyörittelen muun muassa 6 v sitten kirpputorilta ostettuja t-paitoja käytössä edelleen. Painatukset ovat vähän kärsineet ja toki vuosien kuluessa värit aina hieman haalistuvat, mutta aivan käyttökelpoisia ja hyväntuntuisia vaatteita yhä, koska osaan pestä ne oikein ja maltillisilla pesuainemäärillä.
Minullakin on kestänyt kaikki huvin vaikka käytän kaikkea riittävästi. Ei mitään ongelmaa.
Kyllä miehetkin saavat oireita hajusteista vaikka osa porukasta muuta väittää. Myös sisäilmaongelmat koskevat miehiä, viime vuosina on ollut paljon uutispätkiä poliisien ja palomiesten terveysongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehetkin saavat oireita hajusteista vaikka osa porukasta muuta väittää. Myös sisäilmaongelmat koskevat miehiä, viime vuosina on ollut paljon uutispätkiä poliisien ja palomiesten terveysongelmista.
Selvä, mutta ihan eri mittasuhteista puhumme joka tapauksessa. Sisäilmaongelmat ovat taas eri juttu. Entä sähköyliherkkyys?
Ilmeisesti joitakin ihmisiä todella nyppii, että enemmistön mielestä heiltä puuttuu tilannetajua ja makua. Too bad. Jos haluaa kärytä halvalta teollisuushajusteelta niin siitä vaan, mutta kestäkää nyt sit se, että useimmille mieleen ei tule "raikas vuoristoilma" vaan tunkkaisuus ja tyylittömyys. Ja töykeys, itse en haluaisi olla vastuussa toisten migreeneistä ja astmakohtauksista.
Vahvat hajusteet ovat muutenkin auttamattoman vanhanaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joitakin ihmisiä todella nyppii, että enemmistön mielestä heiltä puuttuu tilannetajua ja makua. Too bad. Jos haluaa kärytä halvalta teollisuushajusteelta niin siitä vaan, mutta kestäkää nyt sit se, että useimmille mieleen ei tule "raikas vuoristoilma" vaan tunkkaisuus ja tyylittömyys. Ja töykeys, itse en haluaisi olla vastuussa toisten migreeneistä ja astmakohtauksista.
Oletko jotenkin parempi ihminen kun olet tuota mieltä? Luuletko että vanhanaikainen on jotenkin huonompi kuin uudenaikanen? Lopeta ihmisten moralisointi kun et itsekkään varmasti elä opimaalista elämää. Käytän hajusteita niin paljon kuin haluan, mutta en lennä enkä käytä autoa kuin pakon edessä. Onko sinusta kiva tuhota maapalloa, en ainakaan tahtoisi olla vastuussa ilmastonmuutoksesta, rai ainakin mahdollisimman vähän.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ”auttamattoman vanhanaikaisia”? Kaltaistesi hysteerikkojen mielestä, toisin sanoen. Ei koko maailman.
Vierailija kirjoitti:
Pyykkipoika kirjoitti:
Puhumattakaan vielä siitä, että ihmiset usein käyttävät pesuaineita aivan liikaa, kun vähemmälläkin puhdistuisi. Ei ihme, että kaiken maailman yliherkkyydet ja iho-oireet yleistyvät ja vaatteet ovat nopeasti pilalla. Itse pyörittelen muun muassa 6 v sitten kirpputorilta ostettuja t-paitoja käytössä edelleen. Painatukset ovat vähän kärsineet ja toki vuosien kuluessa värit aina hieman haalistuvat, mutta aivan käyttökelpoisia ja hyväntuntuisia vaatteita yhä, koska osaan pestä ne oikein ja maltillisilla pesuainemäärillä.Minullakin on kestänyt kaikki huvin vaikka käytän kaikkea riittävästi. Ei mitään ongelmaa.
Vaate on siis hyvä niin kauan kun se ei lahoa atomeiksi? Oikein huollettu vaate näyttää aivan erilaiselta, kuin pesuaineilla kyllästetty haalistunut nyppyrätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkipoika kirjoitti:
Puhumattakaan vielä siitä, että ihmiset usein käyttävät pesuaineita aivan liikaa, kun vähemmälläkin puhdistuisi. Ei ihme, että kaiken maailman yliherkkyydet ja iho-oireet yleistyvät ja vaatteet ovat nopeasti pilalla. Itse pyörittelen muun muassa 6 v sitten kirpputorilta ostettuja t-paitoja käytössä edelleen. Painatukset ovat vähän kärsineet ja toki vuosien kuluessa värit aina hieman haalistuvat, mutta aivan käyttökelpoisia ja hyväntuntuisia vaatteita yhä, koska osaan pestä ne oikein ja maltillisilla pesuainemäärillä.Minullakin on kestänyt kaikki huvin vaikka käytän kaikkea riittävästi. Ei mitään ongelmaa.
Vaate on siis hyvä niin kauan kun se ei lahoa atomeiksi? Oikein huollettu vaate näyttää aivan erilaiselta, kuin pesuaineilla kyllästetty haalistunut nyppyrätti.
Olen pysynyt lämpimänä ja saanut seksiäkin. Ihan hyvän näkösinä ovat pysyneet, eihän kukaan mamma huolisikaan nyppyrättimiestä. Kasvahan aikuiseksi ja anna muiden elää elämäänsä.
Se haisee se köyhyys sellaiselta. baltiasta tulleelle ilotytölle.
Kun köyhä hienostelee, sijoittaa vähät rahansa mainosten uhrina huuhteluaineeseen, se on takuuvarmasti halvinta mahdollista kamaa, eikä se oikeastaan köyhälle itselleen ole kovinkaan suuri ongelma.
Koko ghetto haisee samanlaiselta, samantasoisen joukon haistessa halvalle haju-partavedelle, halvalle shampoolle, halvalle pesuaineelle, huuhteluaineelle, vuotaville perstupoille, kusen ja paskan hajuisille kalsareille ym. ym.
Oneksi ei tarvitse enää haistella sitä köyhyyden hajua vanhoilla päivillään.
Jo se haju saa lievästi masentumaan kun kauppaan tunkee lähiöperhe kupeittensa hedelmien kanssa haisemaan ja älämölöä pitämään.
Meillä anoppi rakastaa nouta lemuavia pesuaineita. Välillä pesee miehen (poikansa) vaatteita jos sinne jäänyt. Sit saan kolmesti ne pestä ja viikon tuulettaa ulkon ja tuntuu et silti haisevat 😠
Erään kerran oli lapsen vaatteet pessy ja illal pistettiin pohalle be päälle ennen nukkumaan menoa. Aamulla lapsella oli t-paidan muotonen nokkosihottuma ja silmät turvoksissa. Sen jälkeen anoppi ei o lapsen vaatteita enää pessy.
Ja huom. Kotona käyetään vain pesuainetta, ei ikin huuhteluainetta. Ja pesuainekin Ain hajuton
Ei tarvi leikata, mutta nykyään ei köyhän tarvitse edes näyttää köyhältä. Alun alkaen siistit vaatteet pilataan väärällä pesemisellä ja liiallisella pesu- ja huuhteluaineen käytöllä. En tiedä miksi, mutta tämä todella tuntuu olevan tietyn porukan tunnusmerkki, eikö se köyhäkin säästäisi (sekä rahaa että luontoa) kun vähentäisi pesuaineen määrää, jättäisi turhan huuhteluaineen kokonaan pois ja huolehtisi vaatteistaan, jotta niitä ei tarvitse ostaa niin usein. Näin me suhteellisen hyvin tienaavat toimitaan.