Kun miehesi kaveri vaihtaa paljon nuorempaan sirpakkaan neitoon. Miten suhtaudut miehesi osoittamaan innostukseen asiaa kohtaan?
Oletko kun et huomaisi vai sanotko että sinua ahdistaa se tai jotain muuta
Kommentit (840)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuollainen entiset kaverisuhteet katkaisee ihan varmasti.
Miksi ihmeessä?
Prioriteetit ja kiinnostuksen kohteet vaihtuvat. Harvoin se uusi onni solahdat tuosta vaan siihen kaverin entiseen elämään. Hänen valintansa, joten kyllä sitten on ne seurauksetkin hyväksyttävä. Monesti varsinkin nämä uudet ikäero parit tippuu niin sen nuoremman kuin vanhemmatkin osapuolen kaveripiiristä pois.
Kuulostatte kyllä sellaiselta porukalta ettei ole kummoinenkaan menestys vaikka tippuisittekin pois. Ei täälläpäin kyllä ole kenenkään kumppanin vaihtuminen tuollainen sosiaalinen kriisi ollut, oli se uusi kumppani sitten nuori tai vanha.
En ole sama - tuleeko sinulle jotenkin yllätyksenä, että kun pariskunnan kiinnostuksen kohteet ovat erit niin ei oikein entisten kavereiden kanssa pariskuntana synkkaa? Aika tuttu juttu.
Miksi ne olisi niin eri jos puhutaan aikuisista kuitenkin, eikä opiskelijoista tai alaikäisistä?
Nuo on varmaan sitä samaa ihmistyyppiä, joka esikoisensa saatuaan dumppaa kaikki lapsettomat kaverinsa. Eli ei iso menetys.
Tottakai tilanteiden vaihtuessa myös se ystäväpiiri vaihtuu. Helpompi seurustella samaan viiteryhmään kuuluvien kanssa. Haluatko sinä viettää lapsettoman sinkkuna aikaasi toisiaan lääppivien pariskuntia kanssa tai kuunnella illat pitkät lapsiperheiden iloja ja suruja? Vai oletko mieluummin porukassa, joka jakaa sinun kiinnostuksen kohteeksi?
"Ei mikään menetys" kommentoivat ihmiset eivät mielestäni ymmärrä, että asioilla ja ihmissuhteilla on elinkaarensa. Samalla he tyhmyyttään mitätöivät siihen asti ihan hyvin heille kelvanneen ihmissuhteen kun se ei enää ole sitä, mihin tottuivat tai loppuu kokonaan. Melkein tekisi mieli sanoa ettei mikään menetys ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka ottaa itseään selvästi nuoremman naisen joko 1) on henkisessä kehityksessä jälkeenjäänyt 2) pitää naista objektina ja nainen on ostettu rahalla.
Molemmat kohdat herättävät ainakin naisissa halveksuntaa tai sääliä. Kohdan kaksi naisia pahoinpidellään (erityisesti thai-naisia, tästä ruotsalainen tutkimuskin). Kohdan 1 tapauksessa ei voi kuin ihmetellä, että mihin mies on käyttänyt vuotensa, kun on henkisesti niin jälkeenjäänyt. Tietenkin myös persoonallisuushäiriöiset osuvat tähän kategoriaan.
Kohdan yksi nainen herättää sääliä ja kohdan kaksi nainen on golddigger.
Alkoi vähän kiinnostaa tämä että onko maamme presidentti siis henkisesti jälkeenjäänyt vai seksisti jolla on puolisonaan gold digger?
Kumpaakin.
No itsenäisyyspäivän vastaanotolla vanhempi mies oli ihan tönkkösuolattu silli ja hidas, nuorempi vaimo oli ketterä käytökseltään ja eloisa. Ikäero näkyi selvästi, kuka sitä eroa sitten arvostaa, ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Suurimpaan osaan naisista tyydytään. Se, mitä oikeasti haluttaisiin on jotakin ihan muuta. Naiset jotka tiedostavat tämän voivat elää ihan mukavaa elämäänsä tiedostaen, että ei ole miehelleen se haluttu vaihtoehto. Ne katkeroituvat, jotka eivät asiaa sisäistä.
Kukaan ei halua olla se kakkonen tai se huonompi vaihtoehto. Huomattavasti parempi on olla sinkkuna.
Iloitsen hänen kanssaan. Olenhan itsekin moneen kertaan sanonut miehelleni, että kannattaa nyt ottaa nuori ja sirpakka nainen kumppaniksi, kun vielä voi sellaisen saada :) Kohta hänelläkin mahdollisuudet moiseen pienenevät.
Jos, niin kävisin, poistun kyllä suosiolla liitostamme. Koska ei ketään pakolla ,väkisin tai
mielistelemällä pidetä yhdessä.
Lupa on mennä. En roiku takin liepeessä.
Takaisin ei ole vastaanottoa, sillä ehdolla tietenkin.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimpaan osaan naisista tyydytään. Se, mitä oikeasti haluttaisiin on jotakin ihan muuta. Naiset jotka tiedostavat tämän voivat elää ihan mukavaa elämäänsä tiedostaen, että ei ole miehelleen se haluttu vaihtoehto. Ne katkeroituvat, jotka eivät asiaa sisäistä.
Kukaan ei halua olla se kakkonen tai se huonompi vaihtoehto. Huomattavasti parempi on olla sinkkuna.
Moni on se huonompi vaihtoehto ja tietämättään. Vaikea esimerkiksi yhtäkkiä olla kaksikymmentä vuotta nuorempi jos miehelle tulee ikäkriisi. Jos ymmärtää miehensä irrationaalisen hölmön ajattelun niin voi olla onnellinen. Mieheni joskus suhteemme alkuaikoina kyseenalaisti olenko hänen elämänsä nainen kun joku toinen oli jossain mielessä parempi. Sanoin, että aina on jossain joku parempi, nyt onkin kyse siitä mitä haluat nyt. En edes kertonut kuinka joku muu mies voisi olla miestäni parempi, jossain suhteessa.
Meni vuosia, ehkä seitsemän ja mieheni kertoi hieman humalassa, että minä olen hänen elämänsä nainen ja ei ole ketään rakastanut niin paljon kuin minua eikä kerään tule rakastamaankaan. Hymyilin vain ja suutelin häntä. Kun on tarpeeksi järkevä nainen, siis tietää miten ne asiat menee eikä kaipaa mitään vakuutteluja niin ei mieti onko kakkonen tai huonompi, sillä ei ole merkitystä vaan sillä mitä itse haluaa ja ajattelee. Sanoilla ei ole merkitystä, mielipiteet vaihtelee.
Älä hyvä nainen anna miehesi määritellä oletko sinä hänelle paras vaihtoehto. Jos tiedät hänen olevan sinun miehesi niin ota se mies ja ole onnellinen. Sillä mitä miehesi ajattelee tai luulee ajattelevansa ei ole väliä, mielipiteet ja ajat vaihtelevat.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse vaihdoin nuoreen hoikkaan naiseen kaverit saunaillassa jaksoi kysellä ja elää mukana :)
Et sä itse kyllä siinä nuortunut. Kaverit ovat lojaaleja ja osaavat esittää. Näkevät sut seuraavat vuodet jonkun typyn vauhdissa läähättävänä setänä ja ehkä vaipanvaihtajanakin, kun ovat itse vapaita velvollisuuksista tekemään mitä haluaa.
Mitä tarkoitat innostuksella? Varmaan miehen kanssa spekuloitaisiin tilannetta ja ihmeteltäis - enemmän varmaan huonoja puolia. Epäilemättä hän miettisi miltä seksi paljon nuoremman kanssa tuntuisi - niin minäkin jos tilanne olisi toiste päin (eikä sekään ihmettely pidä sisällään pelkkää innostusta). Onhan näitä tuttavapiirissä nähty ja keskusteluja käyty. Ei ota itsetunnon päälle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosikymmeniä kaikki naisystävä ovat olleet noin 10v nuorempia eikä kaverit ole koskaan asiasta mitään maininneet mitä nyt iästä ollaan puhuttu eri tavoin. Joillain nainen on vanhempi. Mutta sitten kävi niin, että 30v nuorempi (olen 61) vei jalat alta. Mahtava luonne ja 45kg kurvikas vartalo. Ei miehet eikä edes naiset kestä sitä sivistyneesti katsella. Muutamassa sekunnissa voi tuntea ja nähdäkin kateuden. Onhan tässä omat ongelmansa, mutta hei, me viihdymme yhdessä ja olemme todella onnellisia. Suorastaan kiusottelen kavereita aiheesta.
Ihan hyvin meni muuten mutta sitten tuli tuo naisen painon keksiminen. Miehethän ei tunnetusti tiedä mitä nainen painaa. Jos painaa 45 kg, ollakseen kurvikas, täytyisi olla n. 140-150 cm pitkä. Ja silloinkin ne kurvit on vähän niin ja näin. Kurvit painaa, oli ne sitten rasvaa tai lihasta tai silikoonia.
Niin mistäpä sitä voi tietää jos ei itse ole kohdannut sellaista kun peiliin katsoo. Naisellinen vartalonmuoto (tiimalasi) on peritty, ei munkkipossuilla hankittu ominaisuus. Ja rintarauhaskudosta on toisilla enemmän, joillain on tissit vain silloin kun ne täyttyvät läskillä.
No sano nyt kuinka pitkä se nainen on? Missit painaa siinä 58 kg ja niillä on a-kupin rinnat.
Vierailija kirjoitti:
Mahtava luonne ja 45kg kurvikas vartalo.
45 kg ja kurvikas vartalo? Onko naisesi sitten jotain 145 cm pitkä, jos 45 kg painolla on kurvikas vartalo?
Outoa nämä toistuvat jutut että "mies olisikin sitten halunnut takaisin".
Kun pääsin nuorten naisten makuun eron jälkeen exä alkoi tuntua todella vanhalta, vaikka eei tuntunut kun oltiin vielä yhdessä. Hän halusi jopa eroa enemmän kuin minä. En palaisi. En todellakaan :) M46
Onpa tekopyhää porukkaa liikkeellä. Täällä tulee raivoisia kommentteja, jos jonkun ulkonäköä haukutaan jossakin toisessa ketjussa mutta itse saavat rääpiä tuttaviensa nais/miesmakua. Mikä antaa teille oikeuden arvostella muiden ulkonäköä, oletteko itse ulkoisesti priimaa? Entäpä jos onkin niin, että olipa jonkun uusi kumppani ruma, kaunis tai jotain siltä väliltä, että se ihminen oikeasti tykkää siitä tyypistä ja rakastui tämän muihinkin ominaisuuksiin? On ne parisuhteet kuule muutakin, kuin sitä pintaa. Miltä teistä tuntuisi, jos joku alkaisi arvostella ääneen teidän puolisovalintaanne? Tuskin kovin mukavalta. Toki saa omata mielipiteen, mutta en pidä tällaista netissä selän takana ihmisistä juoruamista kovin suoraselkäisenä ja fiksuna toimintana. Jos on asiaa, niin se varmaan kannattaa ilmoittaa asianomaisille suoraan. Ulkoisesti kaunis ei aina ole välttämättä se parempi kumppani, niin kuin täällä tunnutaan usein ajattelevan.
Vierailija kirjoitti:
Outoa nämä toistuvat jutut että "mies olisikin sitten halunnut takaisin".
Kun pääsin nuorten naisten makuun eron jälkeen exä alkoi tuntua todella vanhalta, vaikka eei tuntunut kun oltiin vielä yhdessä. Hän halusi jopa eroa enemmän kuin minä. En palaisi. En todellakaan :) M46
Ei se nin outoa ole, olen kuullut esimerkkejä elävästä elämästä, että mies on katunut tekemiään valintoja ja on kysynyt ex-vaimoltaan voitaisiinko vielä yrittää uudestaan. Ja olen kuullut, että nainen on katunut eropäätöstään ja haikailee ex-miehensä perään. Tällaisia asioita tapahtuu oikeille ihmisille, en sanoisi sitä mitenkään oudoksi.
Miksi se tuntui sinusta oudolle? Siksikö, että sinun tapauksesi on erilainen? Kyllähän nyt aikuisen miehen pitäisi ymmärtää, että on erilaisia ihmisiä ja heillä on erilaisia tilanteita kuin esimerkiksi sinulla. Ei se ole "outoa", se on elämää.
Olen eronnut kolme kertaa suhteesta. Joka kerran jokainen mies sanoi katuvansa eroamme ja toivovansa, että yrittäisimme uudelleen. Minusta se ei ollut hyvä ajatus koska eroihin oli syynsä. Joten en voi olla samaa mieltä kuin M46, että se olisi outoa, ainakaan oman kokemukseni perusteella.
Vastenmielinen ketju.
Joo ei tarvi lukea, tiedän. Mutta hämmästyttää toisten ilkeys.
Mitä kummaa se muille kuuluu ketkä ovat yhdessä.
Ei sitä terve ihminen ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä suhteutuu siihen palstalla alati vellovaan betaelättäjäulinaan? Miksi tuollaisen tyytyjämiehen pitäisi olla naiselle se elämän rakkaus? Itsensähän siinä vain rikkoo jos tunteella mukaan lähtee toisen tyytymisiin.
Olisi aika outoa intoilla, kun molemmat, miehen kaveri ja kaverin entinen nainen, ovat olleet kavereita / ystäviä. Olisi outoa intoilla uudesta tyttöystävästä (paitsi jos erosta olisi pitkä aika).
Muuten olisin oikeastaan iloinen, jos minä ja uusi tyttöystävä olisimme aika samanikäisiä. Toivoisin että hän olisi mukava ja ystäväainesta. Olen itse miestäni nuorempi, porukan nuorin. Tunnen oloni välillä ulkopuoliseksi. :)
Oikeasti pareja joissa toinen paljon nuorempi on vahan, ne on poikkeuksia, vaikka halutaan antaa kuva etta nainen usein ottaisi itseään vuosikymmeniä vanhemman ikään kuin miehet ei vanhenisi