Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö odotan ennen kuin teen Tinder-profiilin?

Vierailija
15.02.2019 |

Olen entinen pitkäaikaistyötön, yli 30-vuotias mies. Vuosien sairastelujen ja lamauttavan toimettomuuden jälkeen olen saanut itseäni hieman liikkeelle ja kohti sitä mitä yhteiskunta minulta odottaa. Olen aloittanut pienimuotoisen kuntoilun, saanut itselleni päivärytmin ja olen osa-aikaisessa palkkatukityössä. Eivät nuo tietenkään tämän ikäiselle ole mitään saavutuksia, mutta minulle ne ovat askel kohti kenties jotain suurempaa ja henkisesti tärkeitä asioita.

Koko tämän toimettomuuteni ajan olen ollut yksin, koska en ole halunnut ketään vetää tähän omaan surkeuteeni mukaan. En ole myöskään kehdannut kohdata ihmisiä, joilla oikeasti menee hyvin tai kertoa häpeillen omasta tilanteestani. Nyt mietinkin onko tämä nykyisyyteni tarpeeksi deittimarkkinoilla vai pitäisikö aikuisella olla enemmän ns. takataskussa? Onko turhaa vai ovatko vaatimukset korkeammalla?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, taas kaikki!

Kuten taisin aiemmin sanoa pyöräytin itselleni varoituksista huolimatta profiilin. Olen käyttänyt sitä säännöllisen epäsäännöllisesti ja ihmetellyt ihmisiä. Sydämiäkin olen yllättävän monta antanut.

Se mitä ehkä haluatte kuulla ja mikä oli tämän ketjun perustamisen taustalla on toteutunut ja ei ole. Kaikissa käymissäni keskusteluissa on koulutus, työpaikka ja näihin liittyvät asiat nousseet esille. Joissakin enemmän ja joissakin vähemmän. En ole viitsinyt alkaa tilanteestani valehtelemaan tai muuntelemaan totuutta. Tämän seurauksena osa on lopettanut keskustelun tai kertonut suoraan, että en ole se mitä he etsivät. Toiset ovat suhtautuneet positiivisemmin ja jopa kyselleet lisää. Ehkä jos pitäisi joku prosenttiluku antaa olisi se 60 % negatiivista 20 % neutraalia ja 20 % positiivista.

ap

Me olemme kokemustemme ja ympäröivän maailman muokkaamia. Harva meistä vain päättää olla jotain ja sitten on sitä. En minä ainakaan. Minulla on laaksoja ja huippuja. Kiva että toisilla on helppoa hankkia itsetunto, itseluottamus, sosiaalinen osaaminen yms., minulla näin ei ole enkä aio alkaa esittämään muuta kuin olen.

ap

Päivitys tähän, koska tiedän, että kaikkia vappujuhlijoita kiinnostaa siman lipittelyn välissä lukea tuntemattoman ihmisen seikkailuista asiassa, joka on normaaleille tuttua ja tunnettua. Tuossa yllä luetellut prosentit ovat pysyneet aika lailla samoina. Edelleenkin elämäntilanne ja sitä myöden työtilanne, -historia ja koulutusjutut ovat osa oikeastaan kaikkia käymiäni keskusteluja. Sitä ei voi vältellä ja epäilen, että välttelyä pidettäisiinkin outona. Suurimmalla osalla on tässä iässä nämä jutut takana ja elämä hyvällä, vakiintuneella tolalla joten oletetaan, että toisellakin on. Normaalia.

En ole elämäni rakkautta siis vielä löytänyt. En seurustelukumppania tai edes lyhytaikaista seuraa. Olen kuitenkin saanut edes hetken tutustua monenlaisiin ihmisiin ja päässyt näkemään missä kaltaiseni miehen paikka on siinä miesten joukossa, josta kumppania haetaan. En voi sanoa, että olisin pettynyt, koska osasin odottaa tätä ja nyt tiedän, että enemmän pitäisi tehdä ja olla, jos ei halua mennä sen vaikeimman kautta.

ap

En lukenut koko ketjua, mutta tuliko tämä yllätyksenä? Pinnallistahan pariutuminen on Tinderissä ja muualla. Mikset kouluttaudu tai mene parempaan työhön? Olisi sullekin parempi ja saisit niitä naisia. En itse jankkaisi huonossa paikassa pitkään varsinkaan, jos se vaikuttaisi muuhun elämään negativisesti.

Ei tullut yllätyksenä. En ihan niin pihalla ole maailman realiteeteista.  Kuten ketjun alussa sanoin matkani oikeaksi kansalaiseksi on alussa ja otan pieniä askelia koko ajan. Etenen pikkuhiljaa, koska pelkään, että liian suuri askel voisi tuoda takapakkia helpostikin. Ymmärrän kyllä, että parempi elämäntilanne olisi Tinderissä ja muualla valttikortti kumppanin etsinnässä, mutta ehkä sinisilmäisesti ajattelin, että me hieman vaatimattomammatkin voisimme silti seuraa etsiä ja ehkä myös löytää. Ehkä se oli toiveajattelua, mutta yritin silti.

ap

Valttikortti olisi lopettaa tuo itsesi vähättely ja hankkia jostain itsetunto.

Vierailija
102/114 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valttikortti olisi lopettaa tuo itsesi vähättely ja hankkia jostain itsetunto.

Me olemme kokemustemme ja ympäröivän maailman muokkaamia. Harva meistä vain päättää olla jotain ja sitten on sitä. En minä ainakaan. Minulla on laaksoja ja huippuja. Kiva että toisilla on helppoa hankkia itsetunto, itseluottamus, sosiaalinen osaaminen yms., minulla näin ei ole enkä aio alkaa esittämään muuta kuin olen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, mutta antaisin oman vinkkini, että siisti ulkonäkö merkitsee hyvin paljon deittiprofiilissa!

- Hyvinleikatut hiukset (jos on hiuksia)

- Siistityt viikset ja parta (jos on)

- Puhtaat ja siistit vaatteet (itseeni vetoaa aina kauluspaita, myös esim. sellainen rennompi ruudullinen kauluspaita.)

- Hyvä ryhti ja HYMY!

Totuus noista deittipalveluista on se, että hyvin moni tekee pikaisen kyllä/ei -päätöksen vain pelkän profiilikuvasi perusteella. Jos kuva ei miellytä, ei mennä edes lukemaan tekstiäsi.

Tosi moni mies saisi paljon enemmän vierailijoita profiiliinsa ja potentiaalisia matcheja, jos tajuaisivat laittaa paremman kuvan itsestään.

Jos otetaan vaikka kuvitteellinen tilanne, että olisi kaksi täsmälleen identtistä miestä, joilla olisi täsmälleen samanlaiset deittiprofiilit, ainoana erona kuva. Toinen on kuvassaan pukeutunut siistiin kauluspaitaan/yksiväriseen t-paitaan/neuleeseen, kuvassa on hyvä valaistus ja mies katsoo kameraan hymyillen. Toisen kuva on otettu hämyisessä valaistuksessa, esimerkiksi jossain mökkireissulla, ja mies istuu kulahtaneessa paidassa Koffitölkki vierellään.

Ainakin minä painaisin heti kuvan nähdessäni ruksia (eli siis hylkäys) tuolla kakkoselle. Tuon ensimmäisen, eli siistin miehen profiilitekstin sen sijaan todennäköisesti menisin lukemaan.

Vierailija
104/114 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
105/114 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne

Vierailija
106/114 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tuota ylempää kirjoittajaa hyvästä kuvasta. Käytän itse kansainvälistä deittipalvelua, ja täytyy sanoa että suomalaiset miehet erottuvat siellä mielestäni vähän negatiivisella tavalla etenkin siinä suhteessa että kuvissa ei ikinä hymyillä! Oikeasti, ehkä 1/10 suomalaisista miehistä hymyilee profiilikuvassaan, loput näyttävät vakavilta tai ilmeettömiltä tai jopa tuimilta. Ne hymyilevät kyllä todella erottuvat edukseen, suosittelen!

Vierailija
107/114 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tuskin on yllätys että vanha LMS-kaava toimii.

Looks, Money, Status.

Ja hypergamiahan ei ole kadonnut tasa-arvon lisääntymisen myötä mihinkään. Mies ei saa alittaa naisen sosioekonomista statusta ja ansiotasoa.

Vierailija
108/114 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko käynyt treffeillä vai vain jutellut sovelluksessa?

Vierailija
109/114 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että tämä on trolli. Miksi? No, mm. siksi, että Tinderiä ei pääse selailemaan olematta itse siellä.

Sitten nuo kysymykset haittaako jos tulee treffeille pyörällä tai bussilla. 🙄

Joten, huoh, jälleen kerran joku haluaa tästä ketjun, jossa lassut saavat paasata.

Juu juu naiset haluavat vain paksun lompakon, blaa blaa, älkää jaksako.

Jos ap sattuisi olemaan aito niin profiili myös s24, e-kontakti, Happy Pancake ym ym.

Itsellä suhde työttömän kanssa jolla ei ole autoa. Se ei ole ongelma vaan se, että olen huomannut miehen olevan, anteeksi nyt, aika yksinkertainen. Siis tyhmä. Mukava, kiva ym, mutta pidemmän päälle ei riitä juteltavaa. :(

Vierailija
110/114 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
111/114 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut ketjua, mutta antaisin oman vinkkini, että siisti ulkonäkö merkitsee hyvin paljon deittiprofiilissa!

- Hyvinleikatut hiukset (jos on hiuksia)

- Siistityt viikset ja parta (jos on)

- Puhtaat ja siistit vaatteet (itseeni vetoaa aina kauluspaita, myös esim. sellainen rennompi ruudullinen kauluspaita.)

- Hyvä ryhti ja HYMY!

Totuus noista deittipalveluista on se, että hyvin moni tekee pikaisen kyllä/ei -päätöksen vain pelkän profiilikuvasi perusteella. Jos kuva ei miellytä, ei mennä edes lukemaan tekstiäsi.

Tosi moni mies saisi paljon enemmän vierailijoita profiiliinsa ja potentiaalisia matcheja, jos tajuaisivat laittaa paremman kuvan itsestään.

Jos otetaan vaikka kuvitteellinen tilanne, että olisi kaksi täsmälleen identtistä miestä, joilla olisi täsmälleen samanlaiset deittiprofiilit, ainoana erona kuva. Toinen on kuvassaan pukeutunut siistiin kauluspaitaan/yksiväriseen t-paitaan/neuleeseen, kuvassa on hyvä valaistus ja mies katsoo kameraan hymyillen. Toisen kuva on otettu hämyisessä valaistuksessa, esimerkiksi jossain mökkireissulla, ja mies istuu kulahtaneessa paidassa Koffitölkki vierellään.

Ainakin minä painaisin heti kuvan nähdessäni ruksia (eli siis hylkäys) tuolla kakkoselle. Tuon ensimmäisen, eli siistin miehen profiilitekstin sen sijaan todennäköisesti menisin lukemaan.

Mä en välttämättä osaa ottaa itsestäni hienoja kuvia, mutta osaan toki pukeutua, käydä parturissa, ajaa parran ja joskus jopa hymyillä. Nämä ovat itsestäänselvyyksiä. En tee niitä siksi, että saisin seuraa vaan siksi, että ne kuuluvat normaaliin elämään ja ns. juoppolook ei ole mun juttu.

Varmasti kuva voisi olla aina parempi, mutta en myöskään näe järkeä siinä, että esittäisin täysin muuta kuin olen.

ap

Vierailija
112/114 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Ap:lle tuskin on yllätys että vanha LMS-kaava toimii.

Looks, Money, Status.

Ja hypergamiahan ei ole kadonnut tasa-arvon lisääntymisen myötä mihinkään. Mies ei saa alittaa naisen sosioekonomista statusta ja ansiotasoa.

Mä olen ehkä sitten naiivi idealisti, joka uskoo ihmeeseen. En halua, että maailman tylyys tuhoaa uskoni. Ehkä siksi epäilin profiilin tekoa. Olisi hirveää, jos joutuisin kohtamaan "totuuden" ja menettämään kaiken toivoni. Näin ei ole vielä käynyt, mutta tietenkin olen nyt enemmän selvillä deittailumaailman realiteeteista ja en odota kuuta taivaalta, koska en itse pysty antamaan kuin poimimani metsämansikan.

ap

Vierailija
113/114 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että tämä on trolli. Miksi? No, mm. siksi, että Tinderiä ei pääse selailemaan olematta itse siellä.

Sitten nuo kysymykset haittaako jos tulee treffeille pyörällä tai bussilla. 🙄

Joten, huoh, jälleen kerran joku haluaa tästä ketjun, jossa lassut saavat paasata.

Juu juu naiset haluavat vain paksun lompakon, blaa blaa, älkää jaksako.

Jos ap sattuisi olemaan aito niin profiili myös s24, e-kontakti, Happy Pancake ym ym.

Itsellä suhde työttömän kanssa jolla ei ole autoa. Se ei ole ongelma vaan se, että olen huomannut miehen olevan, anteeksi nyt, aika yksinkertainen. Siis tyhmä. Mukava, kiva ym, mutta pidemmän päälle ei riitä juteltavaa. :(

Mulla on tylsä ilta, vastataan kaikkiin.

Ei ole trolli. Tinderiä voi selata tyhjällä profiililla ja nythän mulla on jo oikeakin profiili. Mulla ei ole autoa, joku voi odottaa tän ikäiseltä omaa autoa, siksi kysymys. 

En missään vaiheessa sanonut mitä naiset haluavat. En tiennyt mitä naiset haluavat, siksi tein ketjun. 

Tyhmyydestäni en tiedä. Monesti tunnen itseni tyhmäksi, mutta useana viikonloppuna saan tehdyksi Ilta-Sanomien keskivaikean ristikon, joten hankala sanoa.

ap

Vierailija
114/114 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös, koska kaikkia kiinnostaa.

Pari matchia, kahvillakin kävin. Ei suurempaa. 

Ehkä keskityn itseeni ja hommaan elämäni semmoiseen kuntoon, jota tämän ikäiseltä odotetaan. Ei jaksaisi selitellä tai kertoa pitkän kaavan mukaan miksi tilanne on tämä. 

Eikä kyseessä ole, että luulisin kaikkien naisten vaativan jotain minimitasoa, mutta kummasti sitä normista poikkeavuutta saa selventää. Helpottaisi kaikkia, jos tämän vaiheen ohi pääsisi ja voisi keskittyä asiaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän