Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökohtainen avustaja. Työn hyviä ja huonoja puolia.

Vierailija
15.02.2019 |

Kokemuksia kaivataan kyseisestä työstä.

Kommentit (218)

Vierailija
121/218 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelen avustettavaani tylysti. Olen leipääntynyt tähän paskaan työhön. Että siinä kuva alasta.

Vierailija
122/218 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin- ja siis tosiaan myös huonoi kokemuksii esim yks jota olin avustanut koko kesän, niin alkoi syyttämänä mua varkaudesta, tai syytti jotakuta että olisin varastanut häneltä euron astian.. minä, hyvin kiltti ihminen joka en todellakaan ikinä varasta tms :D Niin kiva sitten kun pomo soittelee huolestuneena.. ei jättäny kovin mukavaa kuvaa mulle, mut et hänkin nainen jotenki ei kai oikein  tykännyt musta kun olin iloinen..... tms...... mut tollasta syyllistämistä.

Valehdella osaa vammaisetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/218 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että kun ja jos avustettava haluaa että jokin tavara viedään roskiin, oli se sitten matto tms.niin sitä ei saa avustaja viedä omaan kotiin. Miksikö? Kun voidaan syyttää varkaaksi. Eli asiakas nakkaa mieluummin hyvänkin tavaran roskiin ennemmin kuin antaa avustajalle. Tää oli musta aivan käsittämätöntä, mutta tällaisiakin avustettavia oli. Pihejä nillittäjiä.

Vierailija
124/218 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuus? Kuinka kävisi,jos hoitolaitosten, vaikka sairaaloiden hoitajat tai kodinhoitajat kirjoittaisivat lehtien palstoille tarkasti potilaiden yksityisasioita. Monista kommenteista voi ainakin avustettava tunnistaa,kenestä puhutaan.

Tosin on niin,että usein kirjoituksillaan voi antaa kuvan enemmän kirjoittajasta itsestään kuin avustettavasta henkilöstä.

No voi kamala ,varmaan osaatkin nyt päätellä missä päin Suomea naputan tekstiä? Älä viitsi olla urpo.

Vierailija
125/218 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä henkilökohtaiset avustajat ovat kyllä suuri luksus hyvinvointiyhteiskunnassa vammautuneille ihmisille.

Siinä missä kännissä itsensä kallioon ajanut saa kotiinsa yksityishoitajan, jolle vittuilla, viereisen asunnon ikänsä veroja maksanut mummo saa tyytyä ohi juoksevaan vaipan vaihtajaan, jolle on kiitollinen.

Nämä siis ihan henkilökohtaisia kokemuksia pieneltä paikkakunnalta lähihoitaja harjoittelusta.

Puhut totta. Avustettava ei maksa itse euroakaan avustajalle,mutta voi aukoa päätä miten huvittaa ja sitten kun avustaja lähtee niin haukutaan olipa raasu. Järki käteen vammaisetkin.

Vierailija
126/218 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite isossa firmassa töissä osa-aikaisena. Hyviä puolia että saa itse valita työaikansa ja avustettavat eli oman elämäntilanteen mukaan saa tehdä töitä.

Ainoa huono puoli omalla kohdalla on se että jos on vaikka 4h työvuoro niin siitä saattaa tekemistä olla max. 2h ja loppu 2h on sormien pyörittelyä ja kahvin juontia kun kaikki sovitut hommat on jo tehty niin käy aika pitkäksi varsinkin jos ei ole mitään keskustelunaiheita avustettavan kanssa.

Vierailija
127/218 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite isossa firmassa töissä osa-aikaisena. Hyviä puolia että saa itse valita työaikansa ja avustettavat eli oman elämäntilanteen mukaan saa tehdä töitä.

Ainoa huono puoli omalla kohdalla on se että jos on vaikka 4h työvuoro niin siitä saattaa tekemistä olla max. 2h ja loppu 2h on sormien pyörittelyä ja kahvin juontia kun kaikki sovitut hommat on jo tehty niin käy aika pitkäksi varsinkin jos ei ole mitään keskustelunaiheita avustettavan kanssa.

Vielä lisään että mulla on 3 vakkari avustettavaa keiden luona käyn. Lisää avustettavia en tällä hetkellä ota.

Vierailija
128/218 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla sellaisia avustajan tehtäviä, jossa ei tarvitsisi mitään vessakäyntejä tms. avustaa, takapuolen pyyhkimistä tms. vaan esim. ulkoillessa työnnellä avustettavaa pyörätuolissa, tms.?

Voi

Vierailija
129/218 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä henkilökohtaiset avustajat ovat kyllä suuri luksus hyvinvointiyhteiskunnassa vammautuneille ihmisille.

Siinä missä kännissä itsensä kallioon ajanut saa kotiinsa yksityishoitajan, jolle vittuilla, viereisen asunnon ikänsä veroja maksanut mummo saa tyytyä ohi juoksevaan vaipan vaihtajaan, jolle on kiitollinen.

Nämä siis ihan henkilökohtaisia kokemuksia pieneltä paikkakunnalta lähihoitaja harjoittelusta.

Puhut totta. Avustettava ei maksa itse euroakaan avustajalle,mutta voi aukoa päätä miten huvittaa ja sitten kun avustaja lähtee niin haukutaan olipa raasu. Järki käteen vammaisetkin.

Kyllä mä takaisin sanoisin jos avustettava aikoisi päätään.

Vierailija
130/218 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla sellaisia avustajan tehtäviä, jossa ei tarvitsisi mitään vessakäyntejä tms. avustaa, takapuolen pyyhkimistä tms. vaan esim. ulkoillessa työnnellä avustettavaa pyörätuolissa, tms.?

Voi

Mula on vakkari avustettavia enkä yhdelläkään avusta wc käynneissä enkä vaippoja vaihtele enkä pyyhi. Käyn kaupassa,istun seurana,pesen pyykkiä jos on pestävää,avustan ulkoilussa,leffassa käyntiä yhden asiakkaan kanssa, potkitaan jalkapalloa, joskus uimahalliin uimaan ,makkaran paistoa laavulla ym.

Vierailija
131/218 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä takaisin sanoisin jos avustettava aikoisi päätään.

*Aukoisi

Vierailija
132/218 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea palkkahan noissa hommissa on isona miinuksena. Ja se, että yritetään teettää, siis työnantaja tarjoaa nollatuntisopparilla asiakkaita, jotka kuuluvat kotisairaanhoidon piiriin. Avustajan oletetaan mm. käyttävän vessassa ja nostavan asiakasta. Kannattaa miettiä tarkkaan millaisiin töihin suostuu. Avustajan ei kuulu tehdä kotisairaanhoidon tehtäviä, varsinkaan ilman siihen kuuluvaa koulutusta. Työnantaja haalii asiakkaita ja ei välttämättä huolehdi muusta kuin rahantekemisestä.

Kannattaa pitää puolensa siis myös työnantajan kanssa, jos on kyseisen alan palveluita tarjoavan yrityksen työntekijänä.

Vierailija
133/218 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin että kun ja jos avustettava haluaa että jokin tavara viedään roskiin, oli se sitten matto tms.niin sitä ei saa avustaja viedä omaan kotiin. Miksikö? Kun voidaan syyttää varkaaksi. Eli asiakas nakkaa mieluummin hyvänkin tavaran roskiin ennemmin kuin antaa avustajalle. Tää oli musta aivan käsittämätöntä, mutta tällaisiakin avustettavia oli. Pihejä nillittäjiä.

Auta niitä tekemään ilmoitus kirppikselle. Voit ostaa sen.

Vierailija
134/218 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon avustajan autolla mennään paikasta toiseen joillakin paikkakunnilla, onhan se halvempaa kuin taksikyyti, vaikka avustettava maksaisi jonkun euron bensarahana ja vaikka se on kiellettyä. Jotkut avustettavat pitävät sitä ihan itsestään selvyytenä.

Vierailija
135/218 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä toisin päin?

Vierailija
136/218 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voi tehdä jos avustettava huutaa ja raivoaa, miten siinä voi puolustautua?

Vierailija
137/218 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
138/218 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hakee seksuaalista kiihotusta. Hyi helvetti.

Vierailija
139/218 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kauemmas asiakkaasta,korvatulpat tai kuulokkeet korviin. Tekee siinä ne mitä pitää eikä välitä raivoamisesta.ja voi irtisanoutua,tuo on asiatonta käytöstä siltä vammaiselta ääliöltä.

Vierailija
140/218 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska palkka, ei mitään kunnollisia etuja, eikä kunnon edunvalvontaa.

Palkka vaihtelee paljon. Mulla vuorotyö jossa myös viikonloppuja. 2100€ kuussa korkeimmillaan.

Brutto vai netto? Eräs tuttuni teki kerran avustajan hommia 7 pv viikossa, kaikki pyhät mm. pääsiäiset ym, pienellä veroprosentilla ja ilakoi kun netto oli 2000 e/kk. Mielestäni erittäin vähän pyhillä ja ilman vapaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi