Älykäs nainen jää tyhmää herkemmin sinkuksi
Haluaisin herätellä keskustelua aiheesta ”nirsot naiset”. Olen itse tällainen ja varmasti moni sinkkuystäväni. Olemme kaikki koulutettuja, laaja-alaisesti asioista kiinnostuneita ja voimme keskustella keskenämme hyvin monipuolisesti mistä vain. Lisäksi olemme fyysisesti ja henkisesti terveitä, hoikkia ja liikunnallisia.
Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä.
Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.
Tunnistaako täällä monikin ns. nirsoksi haukuttu samaa? Työelämässä ne fiksut ja kivat miehet ovat vakaissa parisuhteissa ja vapaat ovat alkoholiongelmaisia yms. jotenkin nyrjähtäneitä. Treffipalstalla taas vakavaa seuraa etsivät ne vähän hitaat ja kenties fiksut mutta sosiaalisesti rajoittuneet miehet.
Kommentit (471)
Tutkitusti erittäin älykkäänä miehenä ei tulisi mieleenkään tutustua naiseen, joka pitää keskivertoälykästä ihmistä kehitysvammaisena. Ei minulla ole koskaan tullut tuollaista vaikutelmaa muista ihmisistä. Päinvastoin, tunnistan jokaisessa ihmisessä olevan jonkin lahjakkuuden ja pyrin oppimaan. Mikähän mahtaa olla syy jos aloittajan kaltaisella asenteella jää sinkuksi? Viisaus ja älykkyys ei näköjään liity toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko todeta sekin, etten myöskään jaksa hengailla selkeästi itseäni ”hitaampien” naistenkaan kanssa syvällisesti keskustellen. Tylsistyn helposti ja valitsen mieluummin yksinolon.
-ap
Minä taas viihdyn paremmin itseäni selkeästi hitaampien naisten seurassa. Yhtä älykkäiden naisten kanssa minulla ei ole juuri keskusteltavaa. Kiinnostuksen kohteet eivät täsmää. Kaverimiehet taas ovat oikeinkin fiksuja. Saa nainenkin terävä olla, mutta ei niin, että tuo älykkyyttään jatkuvasti ilmi. Se on tylsää.
M Äo 142
Vierailija kirjoitti:
uskokaajo kirjoitti:
Hyväksykää jo totuus, että se on naisen ulkonäkö, mikä ratkaisee parisuhde "markkinoilla". Jos älykäs nainen on myös todella kaunis, niin kyllä sellainen kaunis nainen aina miehen löytää. Jos on kaksi naista, toinen todella kaunis ja älykäs, ja toinen todella kaunis, mutta samalla myös todella tyhmä, niin tottakai mies valitsee niistä naisista sen kauniin, ja älykkään, eli parhaimman mahdollisen vaihtoehdon. Mutta jos tarjolla on todella kaunis, mutta tyhmä nainen ja uskomattoman älykäs, mutta ruma nainen, niin mies valitsee sen tyhmän ja kauniin. Ensisijaisesti siis mies haluaa älykkään ja kauniin naisen, mutta on valmis tinkimään siitä älykkyydestä sitten, jos sellaista ei löydy. Kunhan nainen ei ole ruma. Siis älykkäät ja rumat ne ovat niitä, jotka eivät saa helposti miestä. Noh, jos nyt joku nainen sattuu olemaan sekä ruma että tyhmä, niin ei myös sellainenkaan kovin helposti miestä löydä.
MUTTA...Rumien naisten, oli sitten älykäs tai tyhmä, ei kannata nyt vaipua epätoivoon. Sillä totuushan on myös se, että "kauneus on katsojan silmissä", eikä siis rumuudelle ja kauneudelle ole mitään tiettyä tarkkaa kaavaa, eikä määritelmää. Nainen voi olla jonkun miehen mielestä maailman rumin, mutta taas päinvastaisesti sitten jonkun toisen miehen mielestä maailman kaunein, ja ihanin. Eli kyllä "rumatkin" naiset voi miehen löytää.
Et ymmärtänyt yhtään mitään. Miehiä olisi jonoksi asti (edelleen näin nelikymppisenä). Saisin miehen. Ja ihan perusfiksunkin sellaisen. Mutta kun se perusfiksu ei riitä. Valitettavasti.
Mietin, viitsinkö edes vastata kommenttiisi. Siksi, että aloitukseni ei liittynyt miehen ”saamisen” vaikeuteen. Toisekseen siksi, että kirjoitustapasi perusteella keskustelumme tuskin olisi hedelmällistä väitellessämme ihan eri asioista.
Miehen "saaminen" ei ole vaikeaa.
Miehen sitouttaminen ja pitäminen ovat kriteerejä joilla naisen tasokkuutta mitataan.
Ellet saa sitoutettua ja pidettyä perusfiksua parempaa, olet naisena keskitasoa.
Kun taso ei riitä täydelliseen mieheen, on ainoa keino joustaa vähemmän tärkeistä kriteereistä (esim. komeus, raha, status) ja keskittyä tärkeimpiin kuten älykkyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti erittäin älykkäänä miehenä ei tulisi mieleenkään tutustua naiseen, joka pitää keskivertoälykästä ihmistä kehitysvammaisena. Ei minulla ole koskaan tullut tuollaista vaikutelmaa muista ihmisistä. Päinvastoin, tunnistan jokaisessa ihmisessä olevan jonkin lahjakkuuden ja pyrin oppimaan. Mikähän mahtaa olla syy jos aloittajan kaltaisella asenteella jää sinkuksi? Viisaus ja älykkyys ei näköjään liity toisiinsa.
Jos kerran olet älykäs, miksi (tahallasi) käsität väärin vertaukseni? Saat olla minusta ihmisenä haluamaasi mieltä mutta minua risoo se, että väännät sanojani tarkoittamaan aivan toista asiaa.
Miehenä et ehkä ymmärrä naisen aika yleistä, biologista tarvetta katsoa kumppaniaan edes hiukan ylöspäin.
Ymmärrän Ap fiiliksesi. Miten älykkyys määritellään on asiansa, mutta itse korkeilla arvosanoilla menestynyt yliopiston teknisellä puolella. Me jotkut naiset saatamme olla niin kiinnostuneita teknisistä tai asialähtöisistä näkökulmista, pikemminkin ajattelisin niin päin että tavallinen mies ei jaksaisi kuunnella meikäläisiä. Sääliksi käy jos miestä kiduttamaan analyyttisillä jutuillani, hohhoijjjjaa.
Mutta sen sijaan sinulle brainstorming ajatuksia, miten olisi älykkyysosamäärästä huolimatta mukavat ja ystävälliset miehet?
Tai oletko kuinka kansainvälinen, olisiko kansainvälinen suhde sinulle vaihtoehto?
Tai sitten saattaisi toimia jos on hyvin samanlainen poliittinen vakaumus ja harrastuksissa kiinnostuksen kohde?
Vierailija kirjoitti:
Maanjäristys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen kumppanin täytyy olla erityisen älykäs? Itselläni on myös korkea ÄO, mutta en ole ikinä kokenut mitenkään tarpeelliseksi että esim. kaverini tai puolisoni olisivat älykkäitä. Sellainen ihan tavallinen riittää. Mieheni on ammatiltaan kokki, eikä varmasti matemaattis-loogisessa mielessä lähellekään yhtä älykäs kuin minä, mutta mitä merkitystä sillä arjessa on?
Älykkyysosamäärätesti testaa ns. yleistä älykkyyttä, joka korreloi vahvasti kaikkien muidenkin henkisten taitojen kanssa. Jos olet löytänyt itsellesi ihmisen, jolla on matala ÄO, mutta hän osaa silti esim riidellä viisaasti, kehua, tukea, kuunnella, purkaa tunteitaan, ottaa vastuuta ja kasvattaa jälkeläisiä viisaasti, olet löytänyt harvinaisen poikkeuksen.
Älykkyys ja ihmissuhdetaidot eivät kyllä oman kokemukseni mukaan korreloi juurikaan keskenään, ja jos korrelaatio löytyy, niin se on kyllä pikemminkin niin päin että poikkeuksellisen älykkäät ihmiset ovat keskimäärin varsin haastavia kumppaneita.
Kokemuksesi ei oikein vastaa tutkittua tietoa. Keskimäärin älykkyys ja sosiaaliset taidot kyllä korreloivat keskenään. Sellainen "oikeudenmukaisen universumin" harha, jossa älykkäät ovat sosiaalisesti kyvyttömiä, komeat/kauniit tyhmiä jne on kyllä yleinen ja kun se yhdistyy vähintään yhtä inhimilliseen vahvistusvinoumaan niin oma kokemus on tietysti tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran olet älykäs, miksi (tahallasi) käsität väärin vertaukseni? Saat olla minusta ihmisenä haluamaasi mieltä mutta minua risoo se, että väännät sanojani tarkoittamaan aivan toista asiaa.
Miehenä et ehkä ymmärrä naisen aika yleistä, biologista tarvetta katsoa kumppaniaan edes hiukan ylöspäin.
Oman käsityksesi mukaan älykkäänä et ymmärrä vikaa ajattelutavassa että miehen tulisi ihastua samoihin piirteisiin joista nainen viehättyy miehessä, ja vieläpä siten että olet ko. ominaisuuksien osalta hieman miestä heikompi.
Haet biologisessa mielessä huipputason miestä. Mitä vastaavassa mielessä huipputason piirteitä sinulla on tarjota miehelle? Oletko nuori, kaunis, hedelmällinen ja empaattinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin herätellä keskustelua aiheesta ”nirsot naiset”. Olen itse tällainen ja varmasti moni sinkkuystäväni. Olemme kaikki koulutettuja, laaja-alaisesti asioista kiinnostuneita ja voimme keskustella keskenämme hyvin monipuolisesti mistä vain. Lisäksi olemme fyysisesti ja henkisesti terveitä, hoikkia ja liikunnallisia.
Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä.Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.
Tunnistaako täällä monikin ns. nirsoksi haukuttu samaa? Työelämässä ne fiksut ja kivat miehet ovat vakaissa parisuhteissa ja vapaat ovat alkoholiongelmaisia yms. jotenkin nyrjähtäneitä. Treffipalstalla taas vakavaa seuraa etsivät ne vähän hitaat ja kenties fiksut mutta sosiaalisesti rajoittuneet miehet.
”Suurin osa sijoittuu välillä 90-120” ei pidä paikkansa.
120 äo ~6% väestöstä.
Et kyllä muutenkaan vaikuta kovin fiksulta tekstisi perusteella vaan enemmän menee kehitysvamman puolelle nuo jutut. Provo.
Tässä on pari asiaa pielessä. Suurin osa totisesti sijoittuu tuolle välille ja itseasiassa hieman jopa kapeammalle. Ymmärräthän, että jos kuudella prosentilla ÄO on yli 120 (oletan, että tarkoitat > vaikka kirjoitit ~), niin 94 prosentilla on alle sen.
Eli: Jotta kritiikkisi pitäisi paikkaansa, vähintään 44 prosentilla porukasta pitäisi olla ÄO alle 90. (44+50+6=100(%))
Näin ei tietenkään ole.
Kiitos osin hyvästäkin keskustelusta. Ap kiittää ja poistuu.
Osa keskustelijoista tekee rajuja sekä virheellisiä oletuksia ilman perusteita. Sellaisia vastaan en koe tarvetta esittää oikaisua. En toisaalta odottanut mitään muuta ja tiesin sohaisevani muurahaispesään. Onneksi osa tuntui ymmärtävän pointtini oikein ja heille siitä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provosoin. Tosiasiassa olen sitä mieltä, että jokainen saa asettaa omat vaatimuksensa kumppanilleen. Miksi ihmisen pitäisi kuluttaa lyhyt elämänsä ihmisen kanssa, josta ei ole hullaantunut ja rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä.Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.
Tutkimuksien mukaan äo yli 120 ei enää vaikuta arkisessa elämässä mitenkään, vain todella vaativissa töissä "ylimääräisestä" älykkyydestä on hyötyä. Tämä ketju on turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Ja miksi niiden asioiden joissa katsot miestä ylöspäin pitää olla juuri niitä asioita joissa koet itse olevasi parhaimmillasi (äly, menestys, jne)?
Mikset voisi katsoa ylöspäin miestä joka on sinua lempeämpi, rauhallisempi, tms?
Kun nyt biologiaan vetoat niin järkeväähän olisi että mies täydentäisi asioita joissa olet naiseksi heikoilla.
Oma ÄO Mensan nettitestin mukaan 147. Viihdyn kuitenkin paljon mieluummin aitojen kivojen tyyppien kanssa koulutuksesta tai ÄO:sta riippumatta, kuin itseriittoisten toisten yläpuolella olevien älykköjen kanssa.
Yksi klikkaus, mutta päästäkseen takaisin tarvitaankin monta klikkausta. Selaamista sekin ja hankalaa ja aikaavievää.
Vierailija kirjoitti:
Maanjäristys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen kumppanin täytyy olla erityisen älykäs? Itselläni on myös korkea ÄO, mutta en ole ikinä kokenut mitenkään tarpeelliseksi että esim. kaverini tai puolisoni olisivat älykkäitä. Sellainen ihan tavallinen riittää. Mieheni on ammatiltaan kokki, eikä varmasti matemaattis-loogisessa mielessä lähellekään yhtä älykäs kuin minä, mutta mitä merkitystä sillä arjessa on?
Älykkyysosamäärätesti testaa ns. yleistä älykkyyttä, joka korreloi vahvasti kaikkien muidenkin henkisten taitojen kanssa. Jos olet löytänyt itsellesi ihmisen, jolla on matala ÄO, mutta hän osaa silti esim riidellä viisaasti, kehua, tukea, kuunnella, purkaa tunteitaan, ottaa vastuuta ja kasvattaa jälkeläisiä viisaasti, olet löytänyt harvinaisen poikkeuksen.
Tarkoitatko tässä yhteydessä matalalla älykkyydellä jotain 100 paikkeilla olevaa. Jos tarkoitat, niin väitteesi ei pidä paikkaansa. Noissa luettelemissasi asioissa tärkeiksi muodostuvat esim. empatia, kasvuympäristöstä opitut asiat, kiintymysmalli jne. Tietysti, jos älykkyys menee vaikkapa alle 80, niin vaikutuksia alkaa näkyä laajemmin.
Miksi käyttäisin matalasta älykkyydestä rajaa 100, kun sehän on keskiverto jo ihan määritelmällisesti?
Kuitenkin, ihminen, jolla ei ole tarpeeksi älykkyyttä, ei pysty käyttämään mitään mainitsemistasi työkaluista. Sellainen ihminen ei osaa katsoa itseään ulkopuolelta, vaan vetää tunteella ja hormoneilla. Tai näin siis keskimäärin. Poikkeuksia tietenkin on.
Minun pointtini (mitä ei siis suurin osa ihmisistä ihan oikeasti tiedä) on se, että älykkäät ihmiset osaavat keskimäärin myös paremmin nämä "pehmeät taidot". Yleinen harhaluulo (kuten tässä viestiketjussa moneen kertaan tulee vastaan) on se, että älykkyyden kasvaessa se on jostain muualta pois ja nimenomaan sosiaalisista taidoista.
Vierailija kirjoitti:
Onnea itse valitsemallenne tielle.
T. Sinkku johtajamies, jolla on korkea äo
Ps. Olin kaltaisenne kanssa parisuhteessa, mikä oli yhtä helvettiä
Itse tapaamani fiksut miehet ovat valitettavasti olleet myös ujoja ja koska olen itsekin eihän siitä mitään tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Ja miksi niiden asioiden joissa katsot miestä ylöspäin pitää olla juuri niitä asioita joissa koet itse olevasi parhaimmillasi (äly, menestys, jne)?
Mikset voisi katsoa ylöspäin miestä joka on sinua lempeämpi, rauhallisempi, tms?
Kun nyt biologiaan vetoat niin järkeväähän olisi että mies täydentäisi asioita joissa olet naiseksi heikoilla.
Ei pitänyt vastata mutta olen empaattinen ja lempeä ihminen. Kukaan minut tunteva tai tietävä ihminen ei pidä minua ilkeänä ja/tai koppavana. Mistä sait edes päähäsi minun olevan kovan arvomaailman kannattaja? Minulla on sydämen sivistystä toisin kuin ihmisellä, joka haukkuu tuntematonta ihmistä joksikin oma olettamansa perusteella. Esimerkkinä en ole missään vaiheessa kertonut miehen statuksen olevan minulle merkityksellinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea itse valitsemallenne tielle.
T. Sinkku johtajamies, jolla on korkea äo
Ps. Olin kaltaisenne kanssa parisuhteessa, mikä oli yhtä helvettiä
Kiitos samoin! Kauheasti minua on yritetty alistaa...
t. menestyneiden miesten kanssa seurustellut älykäs nainen
Tarkoitan siis, ettei tavallaan oikeasti rumia ihmisiä ole olemassakaan. Kukaan ei ole ruma, koska jokaisella on oma maku. Näin se vain menee!