Älykäs nainen jää tyhmää herkemmin sinkuksi
Haluaisin herätellä keskustelua aiheesta ”nirsot naiset”. Olen itse tällainen ja varmasti moni sinkkuystäväni. Olemme kaikki koulutettuja, laaja-alaisesti asioista kiinnostuneita ja voimme keskustella keskenämme hyvin monipuolisesti mistä vain. Lisäksi olemme fyysisesti ja henkisesti terveitä, hoikkia ja liikunnallisia.
Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä. 
Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.
Tunnistaako täällä monikin ns. nirsoksi haukuttu samaa? Työelämässä ne fiksut ja kivat miehet ovat vakaissa parisuhteissa ja vapaat ovat alkoholiongelmaisia yms. jotenkin nyrjähtäneitä. Treffipalstalla taas vakavaa seuraa etsivät ne vähän hitaat ja kenties fiksut mutta sosiaalisesti rajoittuneet miehet.
Kommentit (471)
"Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin."
Linkki tutkimukseen, kiitos!
Luulen ap, että olet niin täynnä itseäsi, että sun elämään ei mahdu miestä muutenkaan.
Mä luulen, ettei tässäkään tapauksessa ole kyse niinkään älystä, vaan siitä valtavasta itsetietoisuudesta ja itsekorostuksesta, joka oikeesti on todella vastenmielistä ulkopuolisin silmin katsottuna. Aidot, maanläheiset, mukavat ihmiset löytävät seuraa kyllä eikä älykkyys ole tällöin mikään este.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites ne työelämän fiksut ja kivat miehet ovat päätyneet vakavaan seurusteluun? Kato sulla ois ollut ihan samat mahollisuudet saada joku työelämän fiksu ja kiva mies itsellesi, mutta luulen, että olet itse se tyhmä, jota työelämän fiksu ja kiva mies ei ole halunnut.
Olisi pitänyt perustella monipuolisemmin. Miehistä nyrjähtää elämänsä varrella naisia isompi osa ja kaikille hyville naisille ei riitä hyviä miehiä.
Miehelle toisekseen kelpaa itseään tyhmempi nainen kunhan nainen on kaunis. Naiselle harvemmin kelpaa älyllisesti heikompi mies.
Osa älykkäistä miehistä menee hukkaan siksi, että miehet ovat usein älyllisesti samalla tasolla olevia naisia heikompia sosiaalisissa kyvyistään.
Älykkäälle miehelle ei kyllä pelkkä naisen kauneus riitä. Sekä naiset, että miehet haluavat pariutua kaltaistensa kanssa. On aivan tuskaa koittaa rakentaa mitään vakavaa ihmisen kanssa, joka ei kohtaa ajatuksen tasolla ollenkaan.
Se on kuitenkin totta, että älylliset miehet voivat olla sosiaalisilta kyvyiltään heikonlaisia, mutta älykäs nainen osaa nähdä sen taakse.
Minä olen aina tykännyt älykkömiehistä, hiljaisista ja vaatimattomista, mutta pää täynnä asiaa ja taitoa. Eikä ole edes ollut ongelmia löytää heitä. Tuolla niitä nörttejä hiippailee missä minäkin.
Mä olen nainen, joka on älykäs, mutta ei tykkää ottaa tätä yhteiskuntaa mitenkään annettuna tai mennä ihan kaikkien sosiaalisten normien mukaan vain, koska niin kuuluu tehdä. Mulla on vähän omalaatuinen ja provosoiva huumorintaju. Useat tapaamani miehet olivat kyllä teorian tasolla selkeästi älykkäitä, matemaattisesti ainakin, mutta muutoin paljastuivat aika hajuttomiksi ja mauttomiksi. Olen sellainen, että jos en ole tyytyväinen, olen valmis olemaan loppuikäni sinkku. Asia oli helppo hyväksyä, koska perhe ei kuulu haaveisiini.
Jossakin vaiheessa löysin kolmikymppisen miehen, joka ei ollut käynyt koskaan edes lukiota tai korkeakoulua, ja hän ja minä loksahdimme yhteen kuin palapelissä. Miehellä oli ollut rankka nuoruus, mutta hän oli todella terävä ajattelija. Pelkällä amistaustalla hän oli kivunnut yhden firman johtoon kolmekymppisenä pelaamalla yksi kerrallaan paikkoja ylöspäin. Hän arkaili huumoriaan ja ajatuksiaan, mutta turhaan. Me esimerkiksi päädymme välillä spekuloimaan, miten ihmiskunta olisi helpointa tuhota katkomalla palveluja yksitellen, ja mitä vaikutuksia missäkin olisi esimerkiksi sähkö- tai vesijohtoverkon katkeamisella pysyvästi, ja kirjoitimme tästä jotain novellinpätkää. Ei sillä, että tahtoisimme pahaa kellekään tai ikinä satuttaisimme kanssaeläjiä "huviksemme", mutta tuollaisen ajatteleminen saa miettimään asioita aivan eri kantilta. Mies myös kysyi minulta kaksi kuukautta tunnettuamme esimerkiksi, olisinko valmis tap*pamaan jossakin tilanteessa. Moni deitti juoksisi tuosta karkuun, mutta minä ymmärsin, että mies tutkii psyykeäni eikä värvää minua. :D Olemme myös intoilleet, että jos saamme kutsun linnan juhliin (koska ainakin minulla on jo melko merkittäviä kirjallisia ansioita), kysymme kaikilta Sipilöiltä, että niin kukas sinä olitkaan, hamstraamme ruokaa laukkuun ja naimme vessassa seinää vasten mekko korvissa.
Joko olemme molemmat todella liian älykkäitä ja turhautuneita istuaksemme yhteiskunnan muottiin, tai sitten olemme orastavia psykopaatteja. Rehellisesti en tiedä, ja se tässä välillä hirvittääkin.
Silloin kun elää kuten ap ( katselee maailmaa itseriittoisena kuningattarena mustavalkoisin silmin), niin ei varmasti löydäkään ketään koskaan.
Näinhän se on. Itse olen enemmän emotionaalisesti älykäs kuin varsinaisesti kirjaviisas. Minusta älykkyyttä on monenlaista. Nautin kuitenkin perinteisistä naisillisistakin asioista kuten leipomisesta ja kynsien laitosta. Jo lapsena olin vähän ulkopuolinen älykkyyteni takia. Koin ettei jutut vain menneet yhteen muiden kanssa. Noh kumppaneita ei ole näkynyt kouluaikana eikä aikuisiälläkään.
Baareissa moni poika iski kaveriani jolla ei ollut mitään urahaaveita. Minulla on ollut jo pienestä pitäen. Mietin usein olisiko minulla kumppani jos olisin mennyt amikseen lukion sijasta. Nyt käyn ammattikorkeaa, mutta haaveilen kovasti vielä yliopisto-opinnoista tulevaisuudessa. Ei voi mitään kun ei tunnu viisaita miehiä kovin paljon olevan. Varmaan tosin Suomessa vaikuttaa ihan jo kaupunkikin. Nuoret naiset ja miehet asuvat eri paikoissa ja viettävät erilaista elämää.
Ap halusi kai ymmärrystä ja tukea itselleen, mutta kuplan ulkopuolella ollaankin eri mieltä. T. Älytön parisuhteileva nainen
Vierailija kirjoitti:
Mies ei kestä sitä jos nainen on älykkäämpi ja osaavampi.
Eksä kyllä arvosti, että mulla leikkaa nopeasti. Usein kehui älykkyyttäni.
Erittäin älykkäänä ja komeana miehenä tunnistan tuon ongelman. Se koskee molempia sukupuolia, mutta keskimäärin tosiaan naisilla se ongelma löytää hyvä kumppani on suurempi. Mutta on meitä älykkäitä miehiäkin joille ei kumppania löydy.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi älykkäiden naisten ei tarvitse nykymaailmassa enää mennä naimisiin sosiaalisen paineen johdosta eikä muutenkaan sitoutua mieheen taloudellisen turvan tähden. Monogaaminen pariutuminen ei ole mikään ihmistyypille lajityypillinen ominaisuus, vaan ihmiset ovat historiassa suosineet erityisesti polygamiaa eli sitä, että rikas alfauros elättää useamman ehkä jopa erityisen älykkään ja kauniin naisen. Tietenkin olosuhteet ja kulttuuri vaikuttavat siihen, miten pariudutaan ja lisäännytään ihmisillä. Siksi uskon, että ongelmasi on ihan lajityypillinen naaraspuoliselle yksilölle näissä olosuhteissa. Uskon että voimakas poikkeavuus suuntaan tai toiseen voi tietenkin vaikeuttaa yleensä ottaen parisuhteen löytämistä, oli kyse sitten kehityshäiriöstä, sosiaalisesta rajoittuneisuudesta tai poikkeavasta älykkyydestä. Pitää vain hyväksyä tosiasiat. Et todennäköisesti tule löytämään älyllisesti itsesi kaltaista miestä tässä maailmassa, jossa elät. Joko joudut muuttamaan kriteerejäsi ja tekemään kompromisseja tai jäät yksin. Älykkäänä ja menestyvänä naisena voit nykymaailmassa jopa hankkia lapset yksin hedelmöityshoidoilla ja voit sitten laittaa vaikka tulevan luovuttajan kriteereiksi nuo, mitä toivot kumppaniltasi. Jos haluat lapsia siis. Minusta se olisi hyvä idea, koska sinun älykkyysgeenisi eivät menisi hukkaan ja et olisi turhautunut sinua älyllisesti heikkolahjaisempien lastesi käytökseen.
"Älykkyysgeenit" on ehkä hieman sarkasimia;)
Älykkäimmät eivät lisäänny ja se on tieteellinen fakta. Evoluutiota on tutkittu nyt Darwinin ajoista, ja johtopäätös on se, että kaikista epäkelpoisimmat, tyhmimmät ja empatiakyvyttövimmät narsistipellet saavat eniten jälkeläisiä.
Ei siis ihme, että elämme aikaa massasukupuuton, ydinsodanuhan, ilmastonmuutoksen ja ekokatastrofin keskellä.
Sontosottiainenkin on älykkäämpi kuin yksikään nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap halusi kai ymmärrystä ja tukea itselleen, mutta kuplan ulkopuolella ollaankin eri mieltä. T. Älytön parisuhteileva nainen
En odottanutkaan enemmistöltä peesiä, älä huoli.
Älykkäät naiset käyttää moottoroitua sauvaa!
Vierailija kirjoitti:
Ap. Miten se, että sinä ja ystäväsi olette hoikkia ja liikunnallisia littyy älykkyyteen? Minä olen keskimääräistä älykkäämpi mies, mutta sitä asiaa en kyllä erikseen kerro kuin korkeintaan tuntemattomana vauvapalstalla. Sellaisen asian kertominen erikseen olisi jo junttimaista, ja laskisi sosiaalista arvoani. Kyllä älyn, puhetaidot ja yleissivistyksen huomaa ilman että sitä tarvii erikseen korostaa,
PS. En ehkä olisi innostunut seurastasi. Mittailet vähän liikaa asioita. Turhantärkeys ei ole seksikästä.
En ole AP, mutta voin auttaa vastaamaan näihin.
Aloittaja tietenkin mainitsee olevansa hoikka ja liikunnallinen , jotta puolison löytymättömyys ei johdu ulkoisista seikoista. Jos palstaa on vähänkään lukenut, niin ensimmäinen kysymys on usein, että oletko laeski.
Aloittaja ei ole myöskään kertonut livenä olevansa älykäs, vaan nimenomaan, kuten mainitsit, vauvapalstalla ainoastaan. Vauvapalstalla nimenomaan älykkyys pitää mainita, koska sen todistamiseen menee useimmiten kymmeniä viestejä, eivätkä siltikään kaikki usko.
PS. Kaikki mittailevat näitä asioita, mutta vain älykkäät tiedostavat sen.
KokemuksenTissiÄäni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin herätellä keskustelua aiheesta ”nirsot naiset”. Olen itse tällainen ja varmasti moni sinkkuystäväni. Olemme kaikki koulutettuja, laaja-alaisesti asioista kiinnostuneita ja voimme keskustella keskenämme hyvin monipuolisesti mistä vain. Lisäksi olemme fyysisesti ja henkisesti terveitä, hoikkia ja liikunnallisia.
Kaikilla tuntuu olevan samakaltainen ongelma eli vastaavaa, keskimääräistä selvästi älykkäämpää miestä ei tahdo löytyä.Ihminenhän tunnistaa itseään selvästi vähemmän älykkään muttei päin vastoin. Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta. Ja ääripäitähän on jo lähtökohtaisesti paljon vähemmän.
Tunnistaako täällä monikin ns. nirsoksi haukuttu samaa? Työelämässä ne fiksut ja kivat miehet ovat vakaissa parisuhteissa ja vapaat ovat alkoholiongelmaisia yms. jotenkin nyrjähtäneitä. Treffipalstalla taas vakavaa seuraa etsivät ne vähän hitaat ja kenties fiksut mutta sosiaalisesti rajoittuneet miehet.
Miksiköhän ne vapaat fiksut miehet ovat alkoholiongelmaisia yms. ??
Syynä juuri tuollaiset imbesillilesbonaiset kuin sinä ap. Miehelle tulee prostituutiokin halvemmaksi kuin pilata elämänsä "älynaisen" kanssa.
Tunnen monta hilpeää alkoholistimiestä, mutten yhtä ainutta iloista parisuhteessa elävää miestä.
Elät viinanhuuruisessa kuplassa, veljeni.
Minä tunnen monta iloisessa parisuhteessa elävää miestä. Parisuhteessa elävät ovat keskimäärin onnellisempia kuin sinkut .
"Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta."
Tämä mua vähän häiritsee kyllä... Suhtaudut siis tällä tavalla suurimpaan osaan ihmisistä?
Vierailija kirjoitti:
"Suurin osa ihmisistä sijoittuu välillä 90-120 mitä älykkyysosamäärään tulee mutta kun ÄO on >140, keskimääräinen ihminen tuntuu vähän kuin kehitysvammaiselta."
Tämä mua vähän häiritsee kyllä... Suhtaudut siis tällä tavalla suurimpaan osaan ihmisistä?
En ole AP, mutta kommentoin silti. Tietäisit, jos kuuluisit tähän 2 prosenttiin. Jos ÄO ero on useita kymmeniä pykäliä, ei keskustelusta meinaa tulla mitään. Vastapuoli junnaa siinä kohdassa ajatuksenjuoksua, jossa itse oli yläkouluaikoina. Jotta keskustelu ei olisi ns. läksyttämistä, toisen pitää pystyä vastaamaan ja ehkä haastamaankin.
Jos ei pysty, niin sitten keskustellaan säästä. Ja sehän ei pitkään viihdytä.
Minä lukeudun aloittajan näkökulmasta lähestulkoon kehitysvammaiseksi omalla 120+ äo:llä, mutta mun poikani on tutkitusti huomattavasti keskimääräistä älykkäämpi ja herra varjelkoon häntä joskus tulevaisuudessa aloittajan kaltaiselta puolisolta! Vanhempana toivon lapsilleni ennen kaikkea mukavaa ja reilua puolisoa, joka olla itsestään varma ja kyvyistään ylpeä sellaisella tavalla, että ei ole tarvetta ylenkatsoa muita. Tällaiseksi pyrin hänet myös itse kasvattamaan. Eihän valinta toki minun ole, mutta voisi kuvitella, että nuo em. piirteet tekevät toisen seurasta huomattavasti miellyttävämmän.
Oikeastaan tätä asiaa ei tarvitse sen enempää vakuutella kuin käymällä läpi suomalaisia vaikuttajanaisia. Hyvin moni on sinkku. Se kertoo hyvin paljon siitä, miten vaikea on osaavan ja älykkään naisen löytää sopivaa miestä.
Olen mensan mukaan älykkäimmässä kahdessa prosentissa, mutta en koe kanssaihmisiä "vähän kuin kehitysvammaisiksi". Arvioin ihmiset sen mukaan, miten hyvin heidän kanssaan viihdyn ja löytyykö yhteisiä arvoja ja kiinnostuksenkohteita. Miehen ei tarvitse olla mensan jäsen.