Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Espoolaisisä tyrmistyi - tyttären vanhojen tansseihin paloi yli 1 000 euroa: ”Kaikilla ei ole varaa”

utelija
15.02.2019 |

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/0a7fea81-728d-424e-9c08-619fc37ee4ea

Paljonko teillä paloi? Meillä on ensi vuonna edessä, mutta onneksi on kyseessä poika, joka tuskin on kiinnostunut laittamaan rahaa uuden tietokoneen verran juhliin.

Löysin myös vanhan ketjun eli ei oo kallistunut juurikaan 9 vuodessa.

https://www.vauva.fi/keskustelu/1122516/ketju/vanhojen_tansseihin_1000_…

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain keskimmäinen tyttö tanssi. Teki itse puvun, tarvikkeet maksoi 150€. Kengät oli vanhat. Pisti peruukin päähän ja teki meikin itse.

Vierailija
2/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla ei paljoa kulukaan kun puvun vuokraa. Tytöillä rahaa menee pukuun, hiuksiin ym tilpehööriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojilla ei paljoa kulukaan kun puvun vuokraa. Tytöillä rahaa menee pukuun, hiuksiin ym tilpehööriin.

Joo, pikagooglaus pukuvuokraamoon sai tulokseksi alle 200 €.

Vierailija
4/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puvun voi lainata, meikata itse, kengät vanhat ja hiukset laittaa itse . Poika tanssi aikoinaan vuokrafrakissa alle satasen. Taxi 2 x kertaa ja syöminen. On vaan yksi lapsi.

Vierailija
5/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin ebayn kautta puvun 40e, kirppikseltä kengät 5e ja parturiin meni 20e.

Eli juuri vanhoihin meni 65e plus käytiin vanha porukalla syömässä, eli 80e koko päivän saldo.

Vierailija
6/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on näitä jokavuotisia perus uutisia, kuten talven ensiliukkaat ja juhannustaiat. Aina löytyy joku, jolle tämäkin tulee yllätyksenä, ja asiaa jaksetaan kauhistella julkisesti? Ei ole mikään pakko edes osallistua, eikä ole mikään pakko laittaa moisia summia. Tyhmästä päästä kärsii lompakko.

Vierailija
7/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava tuo lista. Pelkät ripset 70e, itseruskettava 10e, asusteet ja korut yht. 250e, sekä jatkoillekkin uusi asu kenkineen. Ei ihme että menee kalliiksi.

Vierailija
8/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on näitä jokavuotisia perus uutisia, kuten talven ensiliukkaat ja juhannustaiat. Aina löytyy joku, jolle tämäkin tulee yllätyksenä, ja asiaa jaksetaan kauhistella julkisesti? Ei ole mikään pakko edes osallistua, eikä ole mikään pakko laittaa moisia summia. Tyhmästä päästä kärsii lompakko.

Joo ei oo pakko osallistua, kuten ei myöskään keskusteluun aiheesta, jolle ole oikeasti mitään muuta sanottavaa kuin ilkkua.

Joka vuosi kuitenkin uudet nuoret tanssivat ja heille se on yksi elämän muistettavista asioista.

Mutta kiitokset nostosta.

Vierailija
9/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pullossa isä on ollut viimeiset 20 vuotta?

Mun esikoinen sanoo ettei aio tanssia ollenkaan. On nyt ekaa vuotta lukiossa.

Vierailija
10/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee niin eikö ihmisillä ole muutenkin vaatteita, kenkiä, meikkejä ja koruja?. Tytär osti mekon tarjouksesta 380 euroa. Muut tykötarpeet oli olemassa. Itse meikkasi ja kaveri laittoi kampauksen.

Vierailija
11/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin typerä päivittelyn aihe että... Julkisuudenkipeä isä haluaa lehteen päivittelemään elämän kalleutta. Oikeasti vanhojenpäivä voi maksaa melkein mitä vaan. Kuten täällä on jo todettu ei ole pakko osallistua ollenkaan tai hyvin vähälläkin pääsee. Mutta jos haluaa voi siihen sijoittaa sievoisen summan, eikä se ole keneltäkään pois jos joku niin tekee. Taitaa päteä elämässä asiaan kuin asiaan. Jokainen oman maksukykynsä ja kiinnostuksensa mukaan sitten valitsemaan kuinka paljon itse haluaa pistää tuomitsematta toisten valintoja.

Vierailija
12/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla voisin ihmetellä, että asunto maksoi 300 000 e. Kaikilla ei ole siihen varaa, mutta kun meidän 4-henkinen perhe tarvitsi kunnon kodin ja minulla on varaa se maksaa, niin ostettiinpa nyt kuitenkin.

Miksi ihmiset eivät ymmärrä, että suurin osa asioista maksaa. Sitten pitää vain miettiä, mikä kaikesta maksullisesta on minulle tarpeen.

Vierailija
13/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei mielestäni pihistelty yhtään ja tyttö sai just mitä halusi, rahaa meni 500€.

Osaa meikata ihan itse, kenkinä oli jo olemassa olleet Vansit, mekko ostettiin uutena, vaikkakin -40% alennuksella 375€. Mekon olisi ihan taatusti löytänyt käytettynä vielä puoleen tuosta, mutta olin varautunut että tuon verran siitä voin maksaa. Kampaaja teki kampauksen, hiukset niin pitkät ja paksut etten olisi saanut kestävää kampausta niihin itse tehtyä.

Ei mitään kynsiä, rusketuksia, illallisasuja.

Vierailija
14/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä meni 150e + ruoka 20e.

Mekko löytyi Zazabellan alekorista ja tyttö myi sen eteenpäin seuraavana vuonna 100e.

Kengät ja korut oli vanhat. Meikin ja kampauksen teki itse. Kaunis oli.

Poika tanssii tänään ja ei tarvinnut kuin ostaa tanssiparin mekon värinen rusetti ja taskuliina. Ja ruoka 20e.

Vierailija
15/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tanssi ensin esikoistyttö mekolla, jonka osti käytettynä netistä 150 eurolla. Perhe katsomaan tanssia kustansi kai pari kymppiä, muita kuluja ei tullut, kun tyttö meikkasi ja kiharsi tukan itse. Esikoisella oli tuolloin kauniit lantiolle asti yltävät tummat hiukset, ja mielellään olisimme kyllä kampaajankin maksaneet, koska ammattilainen olisi saanut noista varmasti vaikka mitä. Tyttö vaan ei halunnut kampausta, koska kampausta olisi pitänyt varjella yön yli seuraavan päivän koulutansseihin, ja oli kuullut että kaverit nukkuivat sen takia istualtaan nojatuolissa tms.

Nuorempi osti mekon tältä vanhemmalta satasella, mutta saa nähdä, voidaanko sitä tansseissa käyttää, jos tytöistä tulee kovin eri mittaisia. Laihoja ovat molemmat ja mekossa on nyörit, joten koko tuskin on ongelma, mutta mekon lyheksi jääminen voi olla.

Vierailija
16/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt penniäkään. En aikoinaan ollut kiinnostunut koko asiasta millään tavalla enkä ollut edes paikalla.

Vierailija
17/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 600€. Mekko alennusmyynnistä + helman lyhennys 300€. Meikit + meikkausopastus toiset 300€. Meikkeihin meni paljon, koska nollasta lähdettiin ja kaikki piti hankkia, välineistä lähtien. Tyttö ei edes itse olisi piitannut, mutta minusta olisi ollut hassua mennä iltapuvussa ilman meikkiä. Tyttö kyllä tykkäsi miltä näytti meikkien kanssa sitten kun meikkaaja oli ne laittanut. Meikkasi seuraavan kerran lakkiaisiin.

Vierailija
18/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä meni 150e + ruoka 20e.

Mekko löytyi Zazabellan alekorista ja tyttö myi sen eteenpäin seuraavana vuonna 100e.

Kengät ja korut oli vanhat. Meikin ja kampauksen teki itse. Kaunis oli.

Poika tanssii tänään ja ei tarvinnut kuin ostaa tanssiparin mekon värinen rusetti ja taskuliina. Ja ruoka 20e.

Missä saa illallisen 20€? Täällä kaikki vsnhat lähtevät viettämään iltaa yhdessä ja illan hinta oki 60€

Vierailija
19/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen hommaa jo lukion ekana vuonna tai aiemmin jo jotain, joten ei tule kerralla paljoo maksettavaa, esim.kengät, korut yms tilpehööri.

Vierailija
20/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä palstan mammat kilpailee siitä, kuka on saanut nuorensa tärkeän pöivän halvimmalla. Surullista! Meidän tytölle ainakin tämä oli tosi tärkeä päivä. Voin rehellisesti sanoa, että kyllä rahaa paloi (vaikka meidän tyttö ei ripsiä, keinorusketuksia ym halunnutkaan). Kuluja oli ainakin seuraavat:

Mekko oli n 550€

Uudet kengät 70€

Vaalea keinoturkis takki (käytettynä) 40€

Kampaamo 70€

Muitakin pienempiä menoja oli mutta en viitsi niitä kaikkia tässä listata. Ja on kyllä joka pennin arvoinen