Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Espoolaisisä tyrmistyi - tyttären vanhojen tansseihin paloi yli 1 000 euroa: ”Kaikilla ei ole varaa”

utelija
15.02.2019 |

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/0a7fea81-728d-424e-9c08-619fc37ee4ea

Paljonko teillä paloi? Meillä on ensi vuonna edessä, mutta onneksi on kyseessä poika, joka tuskin on kiinnostunut laittamaan rahaa uuden tietokoneen verran juhliin.

Löysin myös vanhan ketjun eli ei oo kallistunut juurikaan 9 vuodessa.

https://www.vauva.fi/keskustelu/1122516/ketju/vanhojen_tansseihin_1000_…

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kokemuksia tältä keväältä?

Vierailija
42/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta löytää pukuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äsken IS:TV:n suoran lähetyksen vanhojen tansseista Jäähallilla. Oli upeita pukuja tytöillä ja frakkeja pojilla. Eikö nuo tyttöjenkin puvut ole saatavissa pukuvuokraamosta, ei sitä tarvitse ostaa.

Vierailija
44/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan kiinnittänyt huomiota aika mielenkiintoiseen lukijakommenttiin. Mitenköhän tuo nyt meni.

”Ei ollut varaa pukuun, niin en osallistunut. Samasta syystä ei aikanaan osallistunut poikanikaan. Köyhyys periytyy.”

Näin kirjoittaa Iltalehden lukija vanhojen tansseja koskevassa kyselyssä.

Vierailija
45/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on näitä jokavuotisia perus uutisia, kuten talven ensiliukkaat ja juhannustaiat. Aina löytyy joku, jolle tämäkin tulee yllätyksenä, ja asiaa jaksetaan kauhistella julkisesti? Ei ole mikään pakko edes osallistua, eikä ole mikään pakko laittaa moisia summia. Tyhmästä päästä kärsii lompakko.

Joo ei oo pakko osallistua, kuten ei myöskään keskusteluun aiheesta, jolle ole oikeasti mitään muuta sanottavaa kuin ilkkua.

Joka vuosi kuitenkin uudet nuoret tanssivat ja heille se on yksi elämän muistettavista asioista.

Mutta kiitokset nostosta.

Voi ei! Osallistuinko keskusteluusi väärällä mielipiteellä? Olisiko tullut parempi mieli, jos olisin keksinyt päästäni hintoja eri ostetuille vaatteille? Eiköhän se ole jo tullut selväksi, että se Espoolainen käytti reippaasti rahaa ko. tapahtumaan, ja vähemmälläkin olisi halutessaan selvinnyt? Ei tainnut olla sen henkilön viimeiset eurot, jotka käytti lapseensa, ja tuskin edes kirpaisi. Jokainen tekee ihan itse päätösensä osallistumisesta ja rahan käytöstä ko. "juhlaan". Ja tuohan ei ole edes mikään oikea juhla, vaan myyntimiesten hyvin markkinoima kulutusjuhla.

Ai, onko jollekkin vanhojentassit samassa kategoriassa kuin esim. lakkiaiset, häät, lasten syntymät, jne, jne? Omasta vanhojentansseista on jo 30 vuotta, ja muistan suunnilleen asuni, mutta ei ole todellakaan mikään merkkipaalu elämässäni.

Ole hyvä vaan, jos tällä sinulle tuli parempi mieli. Olen täällä sinua miellyttääkseni.

Vierailija
46/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan kiinnittänyt huomiota aika mielenkiintoiseen lukijakommenttiin. Mitenköhän tuo nyt meni.

”Ei ollut varaa pukuun, niin en osallistunut. Samasta syystä ei aikanaan osallistunut poikanikaan. Köyhyys periytyy.”

Näin kirjoittaa Iltalehden lukija vanhojen tansseja koskevassa kyselyssä.

Eiköhän tuonnekin voi kirjoittaa ihan mitä mieleen sattuu juolahtamaan, kuten tännekkin? Eikait kukaan ota puoliakaan näiden anonyymi-foorumeiden juttuja todesta?

Vierailija
47/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tanssin vanhat tuossa 6 vuotta sitten ja laskeskelin, että rahaa meni 500€. Äitini halusi teetättää mekon, itse olin valmis vuokraamaan, lainaamaan tai ostamaan käytettynä. Mekkoon meni siis 400€. Kengät ostin kirpparilta neljällä eurolla ja meikit+hiukset+kynnet tein itse. Välineet näitä varten (muistaakseni kynsilakan ostin, irtoripsitupsuja ja hiuspinnit) maksoi alle kympin. Korut olivat Yves Rocherin oheislahjana tulleita tai sellaisia, jotka löytyivät jo valmiiksi korulippaasta. Kavereiden kanssa pidettiin illalla kotona nyyttärit, kun muut wanhat menivät kalliiseen ravintolaan. Jatkoille hankin kirpparilta mekon. Jotenkin absurdia valittaa rahamäärästä, kun wanhoista saa tasan yhtä kalliit, kuin itse haluaa.

Vierailija
48/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tanssin 2012 keväällä mutta en muista että kukaan silloin olisi kauhistellut että olisi mennyt joku tonni. Tosin silloin tekokynnet, -hiukset ja -ripset ei vielä ollut muodissa.

Mun mekko maksoi uutena 250e. Kengät 39e (käytin niitä monesti sen jälkeenkin.) Laukku 10e (jälkikäteen mietittynä turha ostos ja myinkin sen kirpparilla eteenpäin.) Meikkasin itse. Kampaus lähikampaajalla 40e.

Illallinen toki erikseen, mutta itse maksoin kengät ja laukun sekä jonkun topin minkä ostin uutena jatkoille. Mekko myytiin 190e hintaan eteenpäin ja äiti sai ne rahat kun oli mekon alunperin ostanutkin.

Vierailija
49/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on näitä jokavuotisia perus uutisia, kuten talven ensiliukkaat ja juhannustaiat. Aina löytyy joku, jolle tämäkin tulee yllätyksenä, ja asiaa jaksetaan kauhistella julkisesti? Ei ole mikään pakko edes osallistua, eikä ole mikään pakko laittaa moisia summia. Tyhmästä päästä kärsii lompakko.

Joo ei oo pakko osallistua, kuten ei myöskään keskusteluun aiheesta, jolle ole oikeasti mitään muuta sanottavaa kuin ilkkua.

Joka vuosi kuitenkin uudet nuoret tanssivat ja heille se on yksi elämän muistettavista asioista.

Mutta kiitokset nostosta.

Voi ei! Osallistuinko keskusteluusi väärällä mielipiteellä? Olisiko tullut parempi mieli, jos olisin keksinyt päästäni hintoja eri ostetuille vaatteille? Eiköhän se ole jo tullut selväksi, että se Espoolainen käytti reippaasti rahaa ko. tapahtumaan, ja vähemmälläkin olisi halutessaan selvinnyt? Ei tainnut olla sen henkilön viimeiset eurot, jotka käytti lapseensa, ja tuskin edes kirpaisi. Jokainen tekee ihan itse päätösensä osallistumisesta ja rahan käytöstä ko. "juhlaan". Ja tuohan ei ole edes mikään oikea juhla, vaan myyntimiesten hyvin markkinoima kulutusjuhla.

Ai, onko jollekkin vanhojentassit samassa kategoriassa kuin esim. lakkiaiset, häät, lasten syntymät, jne, jne? Omasta vanhojentansseista on jo 30 vuotta, ja muistan suunnilleen asuni, mutta ei ole todellakaan mikään merkkipaalu elämässäni.

Ole hyvä vaan, jos tällä sinulle tuli parempi mieli. Olen täällä sinua miellyttääkseni.

Vanhenmiten ihminen tulee kyyniseksi ja unohtaa, että joillekin asiat ovat uusia. Ei mielipiteesi väärä ollut, mutta oikeastaan aika turha, toit sillä vain esiin sen että olet jo vanha sielu. Mutta muistat sentään, että olet asian kokenut, seuraavaksi unohdatkin sen jo.

Vierailija
50/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, mikä noissa mekoissa maksaa. Minun silmääni samannäköisiä kökköröyhellyksiä myydään halvallakin.

Vierailija
51/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pelkkä ravintolalasku ollut 100€ ja kuljetus 30€. Onneksi ei tanssinut.

Aikanaan meidän koulussa kaikki tanssittiin vanhempien/isovanhempien vanhoissa tai kirppareilta haetuissa vaatteissa. Se kai on wanhojen perimmäinen idea ollutkin? Sali koristeltiin vanhan ajan tyyliin jne.

Paljon voi säästää itse tekemällä, mutta esimerkiksi meikissä usein tuotteet tulevat kalliimmaksi jos ei jo ennestään omista meikkitarvikkeita. Aikaa pitää myös selkeästi varata harjoitteluun. Siinä en nää kauheasti järkeä, että tanssitaan mutta nipistetään superpaljon meikistä ja muusta: jos kerran sinne menee niin miksei sitten laittautuisi kunnolla? Tuon ikäisille ulkonäkö on vaan sen verran tärkeää että pienet jutut kuten epäonnistunut meikki saattaa harmittaa. Kiva toki olisi, jos tanssit voisivat keskittyä vähemmän kilpavarusteluun. Vaikka noh, onhan se kiva oman itsensäkin vuoksi joskus laittautua oooikein nätiksi. Onhan niitä tansseja harjoiteltu puoli vuotta.

Sitten jos ostaa jonkun kivan ei-tylliunelman vaan hillitymmän mekon, voi sitä käyttää myös yliopiston iltajuhlissa jne. Toki puvun voi myös myydä eteenpäin, jos sen saa pidettyä siistinä. Käsittääkseni itse tanssipuku päällä ei mennä illan rientoihin?

Vierailija
52/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan smokin vuokra 217€, kengät 90€, jatkot 50€. Siinäpä ne. Smokki kallein, mutta olipahan sopiva. Kengät olisi tarvinnut muutenkin, kun vanhat olivat pienet.

Vierailija
53/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sanoivat maikkarin uutisissa että tansseja on harjoiteltu 8 viikkoa. Ilmeisesti ihan kokonainen kurssi sitten ollut.

Vierailija
54/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kauhistellut, sanoi maksavansa mielellään summan, ja urheiluun meni enemmän. Totesi vaan, että joillakin ei ehkä ole rahaa. Mutta hänellä siis on, eikä lompakko kärsi tästä eikä pää. Luitko edes juttua???

Vierailija
55/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just sanoivat maikkarin uutisissa että tansseja on harjoiteltu 8 viikkoa. Ilmeisesti ihan kokonainen kurssi sitten ollut.

Meillä alkoi syyskuun puolivälissä. Kerran viikkoon treenit koulun jälkeen, ei normaalien tuntien aikana. Sai silti kurssisuorituksen tuosta

Vierailija
56/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä täysin omaa tyhmyyttä, jos on kaikki pakko toteuttaa lapsen keksimien toiveiden mukaan. Ei ne nyt sentään mitkään häät ole, jumankauta.

Vierailija
57/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään is tv stadissa jäähallissa. Siellä ei tuu oikein edukseen kun liikaa tanssijoita. Sitten kuvataide lukiolaiset sai tanssia toiseksi viimeisimmän omassa seurassaan. Oli huikeeta. Siellä oli mummon kansallispuku, tyttä napapaidassaan, poika beessit housut ja pukutakki ruskehtava, oli sortin sakkia. Kuvataide ei sovinnaista ei konservatiivista. Hieman meikätyttö ihmetteli pukuvalintoja, hymyssä suin. 

Vierailija
58/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puvun voi lainata, meikata itse, kengät vanhat ja hiukset laittaa itse . Poika tanssi aikoinaan vuokrafrakissa alle satasen. Taxi 2 x kertaa ja syöminen. On vaan yksi lapsi.

On se kumma kun ihmiset eivät tajua, että kaikki eivät voi itse meikata ja laittaa hiuksia. Mulla on pitkät ja paksut hiukset enkä osaa tehdä mitään kampauksia. Korkeintaan tavallinen poninhäntä. Jos taas ei vapaa-ajalla meikkaa, mutta wanhoihin haluaisi, pitäisi ostaa kaikki tarvikkeet (eivät ole halpoja) ja opetella meikkaamaan, eikä se onnistu hetkessä.

Sä välität, ettei sulla ole yhtään kaveria, joka osaa meikata ja kähertää tukan ja laittaa vaikka nutturarelle?

En puhunut itsestäni vaan yleisesti. Mutta nyt kun kysyit! Kiinnostuin meikkaamisesta suunnilleen samoihin aikoihin kun päätin mennä wanhoihin, joten ei haitannut ostaa meikkejä, mutta voin sanoa että lopputulos ei ollut kovin upea. Kavereistani osa tanssi itse, eikä heissä ole ketään joka säännöllisesti tekee erikoisia kampauksia. Pitkien ja paksujen hiusten laittaminen ei ole helppoa, jos sen haluaa tehdä kunnolla.

Ainiin, kaikilla ei ole kavereita, eikä ole mitenkään erikoista ettei kaveriporukassa löydy ketään, joka osaa tehdä kunnon meikin ja kampauksen. Tyydyttääkö vastaus?

Ei tyydytä. Perus meikkitarpeet ei paljoa maksa ja harjoitus tekee mestarin. Ohje videoita on netissä pilvinpimein niin erilaisiin meikkauksen kuin kampausten tekoon. Jos ei osaa hiuksiaan laittaa, voi ne leikkauttaa sellaiseksi, että osaa. Pitkiin paksuihin hiuksiin on helppo tehdä esim erilaisia letityskampauksia. Onneksi omalla tyttärellä on ystäviä isommalla ikähaitarilla ja aina on kavereista löytynyt innokkaita ja avuliaita tyyppejä. Monesti mutta ja laittavat toistensa hiuksia ihan vaan ajankuluksi.

Kyllä ne maksavat, jos lähtee ihan nollasta. Tietysti voi hankkia ne kaikista halvimmat, mutta sitten ei pidä ihmetellä jos tulos ei miellytä. Tietysti harjoitus tekee mestarin, mutta se harjoitus vie aikaa. Ja että pitäis hiukset leikata wanhoja varten, jotta voi kampauksen tehdä, vaikka pitkistä hiuksista tykkää? Hieno homma hei tyttäresi kannalta, mutta kaikilla ei ole sama tilanne. Entäs nyt, tyydyttääkö? Vai mitä typeriä neuvoja vielä olisi tarjolla?

Vierailija
59/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä meni 150e + ruoka 20e.

Mekko löytyi Zazabellan alekorista ja tyttö myi sen eteenpäin seuraavana vuonna 100e.

Kengät ja korut oli vanhat. Meikin ja kampauksen teki itse. Kaunis oli.

Poika tanssii tänään ja ei tarvinnut kuin ostaa tanssiparin mekon värinen rusetti ja taskuliina. Ja ruoka 20e.

Missä saa illallisen 20€? Täällä kaikki vsnhat lähtevät viettämään iltaa yhdessä ja illan hinta oki 60€

Kiinnostaa mitä tuo sisälsi? Kun alkoholia siinä ei oikeen voi olla sisällä. Tyhmiä on taas rahastettu jostain bulkki-illallisesta tyyliin Kalastajatorpalla.

60€ sisälsi kolmen ruokalajin illallisen, alkoholittomat ruokajuomat ja yöpalaa

Vierailija
60/60 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä täysin omaa tyhmyyttä, jos on kaikki pakko toteuttaa lapsen keksimien toiveiden mukaan. Ei ne nyt sentään mitkään häät ole, jumankauta.

Selviäisitkö tonnilla häistä?