Todella omituinen äiti ja poika
Tässä lähistöllä asuu äiti poikansa kanssa, on yksinhuoltaja ja poika yläasteella parhaillaan.
Äiti on lihava ja ei juurikaan huolehdi itsestään, vaatteet sellaista rönttää ja äiti ei laittaudu, laittautuminen on suunnilleen sitä, että harjaa hiukset kun lähtee ulos.
Poika on erittäin hoikka ja olen saman koulun lapsilta kuullut, että syö kuitenkin todella paljon koulussa. Samoin olen joskus jutellut pojan äidin kanssa ja äiti katsoo aina tarkasti koulun ruokalistat ja joskus noitui sitä, että ilmeisesti pojalle ei niin miellyttäviä ruokia oli tulossa monena päivänä peräkkäin.
Poika on erittäin usein kirjastossa, varmaan päivittäin, ainakin tuntuu siltä, kun aina kun käyn siellä niin poika istuu kököttää ja lukee kirjoja. Lukenut varmaan koko kirjaston läpi. Sukulaislapseni kertoi koulussa kuulleensa, että poika oli huolestuneena miettinyt millä saa lukiokirjat maksettua.
Äidille ja pojalle ulkona syöminen on Hesburger, McDonald's ym. tyyli, en usko, että ovat koskaan käyneet missään hienommassa paikassa syömässä. Pojan äiti nimittäin kerran sanoi, että menevät illalla ulos syömään ja se paljastui tuollaiseksi hampurilaispaikaksi.
Matkustelu tuntuu heillä olevan sitä, että matkustavat Onnibusin euron lipuilla, ainakin sukulaislapseni kertoi, kerran, että se poika oli koulussa kertonut kesälomastaan niin olivat käyneet Suomen eri kaupungeissa bussilla.
Jotenkin tosi ankean oloinen elämä tuolle pikkuperheellä. Äidin elämä pyörii tarjousten ympärillä eikä enää välitä ulkomuodostaan, poika taas jotenkin omituinen, kaikki normaali nuoren elämä tuntuu puuttuvan ja ulkomaailma on se kirjasto ja Hese/bussireissut äidin kanssa.
Mielipiteitä?
Kommentit (32)
Mitä sinä teet eri tavalla ollaksesi parempi ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla kuitenkin henkisesti rikkaampi elämä heillä kuin sinulla.
Saattaa? Ihan varmasti on, uskallan väittää :D
Itsekään en ollenkaan laittaudu, en laita edes meikkivoidetta. Kun lopetin meikkaamisen, meikkaavat naiset (eli melkein kaikki) alkoivat näyttää naurettavilta. En matkustele, koska ajattelen ympäristöä. Vaatteet kulutan loppuun, koska se on järkevää. Kamala ihmishirviö olen!
Omituinen on tässä ainoastaan ap.
Tuota... Mitähän tämä sinulle edes kuuluu? Anna ihmisten olla rauhassa ja lopeta kyttääminen. Sinä et ole yhtään sen parempi ihminen, vaikka pukeutuisi, söisit tai matkustaisit. Lopeta muiden ihmisten arvostelu ja keskity elämääsi.
Todella ahdistavaa elää ihmisten keskuudessa, jotka kyttäävät toisia ihmisiä. Mikä kuvittelet oikein olevasi ? Mistä sä tiedät, kuinka onnellisia he ovat. Poika ainakin vaikuttaa fiksulta ja sivistyneeltä, kun käy kirjastossa. Toisin kuin sinä, joka mollaat nettipalstalla.
Onko sinulla ap mitään muuta sisältöä elämässäsi kuin tämän perheen kyttääminen? Vaikutat olevan erittäin hyvin selvillä heidän elämästään siitäkin huolimatta, että tunnut suorastaan paheksuvan heitä. Mikä sinua niin inhottaa heidän elämäntyylissään? Köyhyys on näin sivumennen sanoen erittäin stressaavaa mutta kuulostaa siltä, että äiti ja poika ovat siitä huolimatta onnistuneet luomaan elämäänsä vaihtelua ja sisältöä.
Suosittelisin sinuakin piipahtamaan sinne lehdenlukusaliin. Tai lähde seuraavalla lomallasi kruisailemaan Onnibussilla pitkin Suomea ja tutustumaan uusiin paikkoihin. Saattaa sinunkin maailmankuvasi avartua.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ap mitään muuta sisältöä elämässäsi kuin tämän perheen kyttääminen? Vaikutat olevan erittäin hyvin selvillä heidän elämästään siitäkin huolimatta, että tunnut suorastaan paheksuvan heitä. Mikä sinua niin inhottaa heidän elämäntyylissään? Köyhyys on näin sivumennen sanoen erittäin stressaavaa mutta kuulostaa siltä, että äiti ja poika ovat siitä huolimatta onnistuneet luomaan elämäänsä vaihtelua ja sisältöä.
Suosittelisin sinuakin piipahtamaan sinne lehdenlukusaliin. Tai lähde seuraavalla lomallasi kruisailemaan Onnibussilla pitkin Suomea ja tutustumaan uusiin paikkoihin. Saattaa sinunkin maailmankuvasi avartua.
Kirjastoon, piti siis kirjoittamani. Aina toki parempi se puoli. Löytyy kaikkea maailmankirjallisuuden klassikoista moderneimpaan tietokirjallisuuteen. Siitä vaan tajuntaa laajentamaan!
Kuulostat äidiltäni. Valitettavasti.
Oon ihan yhtä omituinen äiti, en aina edes harjaa hiuksiani. Pojan sijaan minulla on superlahjakas outo tytär.
Elämme työkyvyttömyyseläkkeelläni 1200/kk brutto ja tyttören opintolainalla.
Meitä köyhiä on yli miljoona, viidesosa väestöstä. Vihaa ihan vapaasti ap, en ota rekoripsiä silti. Olen tyytyväinen näin, me riitämme itsellemme.
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä äiti itse ja minulla kymppejä saava ysiluokkalainen joka aikoo lukioon - nyt jo surettaa miten saan maksettua kirjat . Teini haluaa ehdottomasti lukioon ja vieläpä tavoittelee lyseota .. asun kalliihkossa asunnossa jossa kojamo vaan nostaa vuokria mutta poika tarvitsee oman huoneen. Ei naurata kun jää 250€ kahdelle käyttörahaa/kk. Mutta koitan kestää . Ps minulla on traaginen tausta- en avaa enempää.
No kotona on turvallista. Syön itse vähän. Painan 52.
Miksi suomalaiset hehkuttavat ilmaista koulutusta kun lukioon meno on usein rahasta kiinni? USAssa koulutus on todella ilmaista lukion loppuun asti, kirjat tulevat koulun puolesta. Siksi kai n.85% kay lukion ja saa paremman koulutuksen kuin jos olisi jattanyt vain peruskouluun.
Hienoa että poika viihtyy kirjastossa ja harrastaa lukemista. Sekin on hienoa, että he tekevät kotimaan kesälomareissuja linja-autolla, kuulostaa oikeasti tosi hauskalta.
Ehkä juttu oli keksitty, mutta ainakin tällaisia ajatuksia se herätti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/