Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En lihdu, vaikka kulutan enemmän, kun syön.

Vierailija
13.02.2019 |

Olen 2 viikkoa syönyt n. 1400 kcal/d. Alussa paino tippui kilon ja siihen jämähti. Painan nyt n. 69kg. Olen punninnut ja laskenut joka ikisen murusen ja tipan mitä on suuhun mennyt. Eilen söin 1011kcal kulutin puhelin sovelluksen mukaan 900kcal sekin laskee mukaan vain askeleet, kun puhelin on mukana. Paino ei tippunut. Tänään aijon syödä 800 kcal ja kuluttaa hieman enemmän. Miksi en laihdu?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitystä: Söin viimeviikon torstaina alle 800kcal ja sinä päivänä lähti 1kg. Perjantain aloitin ketodieetin olen syönyt vain 2-4g hh/100g ja yhteensä 300-400kcal/d. Ja paino alkoi tippumaan ihan kohinalla eilen aamulla 65,5kg, kunnes eilen söin vahingossa 13g hh ja yht. 460kcal ja paino nousi taas kilon. Tänään pysyn parissa grammassa hiilihydraatteja ja 440kcal. Ihan hyvä olo on ollut, energinen ja ei oo nälkäkään niin helposti, lisäksi olen tyytyväinen, että saan syödä rasvaista lihaa ja juustoja. Ärsyttää vaan, kun olen edelleen lihava ja lapseni mainitsee siitä joka välissä. Mutta on se kumma, että paino nousee, heti kun syö vähän enemmän hiilareita.

Oletkohan käsittänyt ketodieetin väärin? Siinä ei olla noin pienillä kaloreilla. Saatat kyllä laihtua, mutta menetät terveytesi.

En laihdu enemmällä kalorimäärällä. Ei ole tarkoitus jatkaa tätä loputtomiin.

ethän tiedä, laihdutko vai et. tiedät, että et laihdu normaalilla dieetillä isommilla kalorella. ketodieetti on ihan eri asia!

Totta, mutta minussa on niin paljon rasvaa, että koetan rajoittaa kalorit aika vähään. Oikea syy, miksi en syö tarpeeksi on rahanpuute. Heti, kun olen alkanut katsoa mitä syön on kaupassakäynnit tulleet helvetin kalliiksi, mulla ei yksinkertaisesti ole varaa syödä enempää tällaista ruokaa.

Vierailija
62/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskepa täältä, paljonko oman ikäisesi, pituinen ja painoinen ihminen kuluttaa päivässä, vaikka ei tekisi mitään (aktiivisuustasoon valinnaksi täysi lepo): https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

Taitanee mennä pelkällä levollakin energiankulutus yli 1000 kcal.

1305 kaloritarve levossa, mutta päteekö, jos on epänormaalin suuri rasvaprosentti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitystä: Söin viimeviikon torstaina alle 800kcal ja sinä päivänä lähti 1kg. Perjantain aloitin ketodieetin olen syönyt vain 2-4g hh/100g ja yhteensä 300-400kcal/d. Ja paino alkoi tippumaan ihan kohinalla eilen aamulla 65,5kg, kunnes eilen söin vahingossa 13g hh ja yht. 460kcal ja paino nousi taas kilon. Tänään pysyn parissa grammassa hiilihydraatteja ja 440kcal. Ihan hyvä olo on ollut, energinen ja ei oo nälkäkään niin helposti, lisäksi olen tyytyväinen, että saan syödä rasvaista lihaa ja juustoja. Ärsyttää vaan, kun olen edelleen lihava ja lapseni mainitsee siitä joka välissä. Mutta on se kumma, että paino nousee, heti kun syö vähän enemmän hiilareita.

Oletkohan käsittänyt ketodieetin väärin? Siinä ei olla noin pienillä kaloreilla. Saatat kyllä laihtua, mutta menetät terveytesi.

ethän tiedä, laihdutko vai et. tiedät, että et laihdu normaalilla dieetillä isommilla kalorella. ketodieetti on ihan eri asia!

Totta, mutta minussa on niin paljon rasvaa, että koetan rajoittaa kalorit aika vähään. Oikea syy, miksi en syö tarpeeksi on rahanpuute. Heti, kun olen alkanut katsoa mitä syön on kaupassakäynnit tulleet helvetin kalliiksi, mulla ei yksinkertaisesti ole varaa syödä enempää tällaista ruokaa.

Tottahan se tulee kalliiksi, jos yrittää syödä rasvattomasti ja kalorittomasti.

Kun söisit kaiken ruokasi normaalirasvaisena, ruokamäärät pysyy kohtuudessa ja voisit jopa laihtua nälkää näkemättä.

Vierailija
64/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen menemään kehonkoostumustestiin ja siitä katsomaan mikä on se oma koomakulutus ja lihasmassan ja rasvan osuus. Sitten ottaa jonkun hyvän apsin jolla tarkkailla syömisiään ja johon voi syöttää ne omat tietonsa niin kuin ne oikeasti on, ei jonkun standardin mukaan. Ei tule syötyä liian vähän eikä liian paljon. Malttia myös painon tiputtamiseen. 1kg rasvaa on 7200kcl ja se ei tipu päivässä eikä kahdessakaan. Ensiksi lähtee pari kiloa nesteitä ja sen jälkeen alkaa vasta oikea laihtuminen. Nesteiden heittely kehossa ei ole laihtumista tai lihomista. Liian tiukalla dieetillä laihdutat ensiksi lihakset ja sitten vasta rasvaa. Kun vitamiinien puutos lopulta saa aikaiseksi hillittömät mieliteot alat ensimmäiseksi täyttää rasvavarastojasi kunnes alat olla niin läski että liikkumisesi takia alat tarvita myös lihaksia ja lihakset alkaa kehittyä ruhosi siirtämisen takia.

Mun maha makkarat ei edes mahtuisi sellaisiin pihteihin, ei mitään toivoa

Vierailija
65/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se tulee kalliiksi, jos yrittää syödä rasvattomasti ja kalorittomasti.

Kun söisit kaiken ruokasi normaalirasvaisena, ruokamäärät pysyy kohtuudessa ja voisit jopa laihtua nälkää näkemättä.

Syön kyllä ihan normaalirasvaista ruokaa.

Vierailija
66/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa :D Ihmisen nestetasapaino voi heitellä useamman kilon erilaisista syistä, joten ei parin viikon painonvaihteluista voi mitään päätellä. Voi olla hyvinkin, että rasvaa on oikeasti palanut, mutta se ei vaan vaa'alla vielä näy koska nestettä on enemmän kuin alkupunnituksessa.

No joo. mutta aina ennen (nuorempana) olen laihtunut helposti ja nopeasti, siksi ihmettelen ja ärsyttää oikein kunnolla.

Aineenvaihdunta nyt vaan ei pysy samana koko elinkaaren aikana. Se mikä päti nuorena, ei päde enää myöhemmin. Se pitää vaan hyväksyä ja toimia niissä rajoissa, mitkä pätevät tänä päivänä.

/eri

Aineenvaihdunta mulla on toki ihan hyvä ja säännöllinen.

Kerro tarkemmin tuosta, miten aineenvaihdunta on hyvä ja säännöllinen?

Vierailija
67/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä vuorokaudessa ei saa painoonsa kuin nesteen aiheuttamaa heittelyä, ota punnitus kerran viikossa.

Tuo hiilarien kerryttämä paino on nestettä, sillä hiilihydraatit sitovat nesteitä itseensä vähän kuin suolakin. Joillekin voi tulla ihan näkyvä hiilaripöhö. Eri ruoka-aineiden hiilarit ovat erilaisia ja käyttäytyvät erilailla. Esimerkiksi pasta on terveellisempää kun sen on ensin jäähdyttänyt kylmäksi ja sitten lämmittää uudestaan - pastan hiilariketju muuttuu toisenlaiseksi. Sama juttu porkkanalla mutta toisinpäin, raakana hyvä laihduttajallekin mutta kypsennettynä esimerkiksi uunijuureksena hiilariketju muuttuu imeytyvämpään muotoon.

Myös eri ruoka-aineiden hiilarit, proteiinit ja rasvat imeytyvät erilailla ja riippuu tuokin vielä täysin henkilön omasta suolistofloorasta. Tiedäthän niitä lähes anorektisen näköisiä kavereita, jotka voivat syödä ihan mitä vaan ja syövätkin suuria pasta- ja kebabannoksia lihomatta? Ja niitä lihavia, jotka omien sanojensa mukaan syövät vähän ja terveellisesti? Kyse on siitä imeytymisestä. Toisen kroppa nappaa ravinnosta sen mitä tarvitsee ja toinen tallettaa reisiin ja vyötärölleen kaiken mahdollisen ylimääräisen.

Älä siis ota stressiä jos et heti onnistu laihduttamisessa. Sinun täytyy löytää itsellesi toimiva ruokavalio. Punnitse tosiaan korkeintaan kerran viikossa, huomioi mahdolliset kuukautiset ja niiden tuoma painovaihtelu, ja testaa rauhassa vaikka kuukausi tai pari kerrallaan vhh:ta, ketoa, vähärasvaista, pussikeittoja, hedelmädieettiä, pätkäpaastoa jne kunnes löydät itsellesi sopivimman. Tsemppiä!

Vierailija
68/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Kulutat enemmän, kun syöt. Kulutatko siis vähemmän, kun et syö?

Heh, heh olipa hauska vitsi, vai oletko sittenkin vaan HÖNÖ

Vierailija
69/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerros nyt tarkemmin mitä syöt ja mihin aikaan? Ja millaisia määriä? Ihan konkreettisia esimerkkejä, eikä mitää 13g hiilaria roskaa.

Vierailija
70/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskepa täältä, paljonko oman ikäisesi, pituinen ja painoinen ihminen kuluttaa päivässä, vaikka ei tekisi mitään (aktiivisuustasoon valinnaksi täysi lepo): https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

Taitanee mennä pelkällä levollakin energiankulutus yli 1000 kcal.

1305 kaloritarve levossa, mutta päteekö, jos on epänormaalin suuri rasvaprosentti?

Eli käytännössä 1300 kcal syömällä sinun pitäisi laihtua, ja tälläkin saat vain elintoiminnot pidettyä hengissä. Jos aiot jaksaa tehdäkin jotain, pitää syödä enemmän kuin 1300 kcal. Mihinkään hiivatin 800 kcal dieetteihin ei siis ole tarvetta.

Vierailija
71/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi loppu ikääsi elää kitudietillä. Jossain vaiheessa nälkä voittaa ja alat ahmia kahta kauheemmin.

Vierailija
72/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri netissä rasvaprosentti laskurin, jhon laitoin pituuden, Painon, iän, sukupuolen,ja kaulan, mahan, lantion ympärykset tulokseksi tuli 41%

Vierailija
73/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa :D Ihmisen nestetasapaino voi heitellä useamman kilon erilaisista syistä, joten ei parin viikon painonvaihteluista voi mitään päätellä. Voi olla hyvinkin, että rasvaa on oikeasti palanut, mutta se ei vaan vaa'alla vielä näy koska nestettä on enemmän kuin alkupunnituksessa.

No joo. mutta aina ennen (nuorempana) olen laihtunut helposti ja nopeasti, siksi ihmettelen ja ärsyttää oikein kunnolla.

Aineenvaihdunta nyt vaan ei pysy samana koko elinkaaren aikana. Se mikä päti nuorena, ei päde enää myöhemmin. Se pitää vaan hyväksyä ja toimia niissä rajoissa, mitkä pätevät tänä päivänä.

/eri

Joka aamu tulee kakka ja juomisen jälkeen pitää käydä hetken päästä vessassa.

Vierailija
74/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä vuorokaudessa ei saa painoonsa kuin nesteen aiheuttamaa heittelyä, ota punnitus kerran viikossa.

Tuo hiilarien kerryttämä paino on nestettä, sillä hiilihydraatit sitovat nesteitä itseensä vähän kuin suolakin. Joillekin voi tulla ihan näkyvä hiilaripöhö. Eri ruoka-aineiden hiilarit ovat erilaisia ja käyttäytyvät erilailla. Esimerkiksi pasta on terveellisempää kun sen on ensin jäähdyttänyt kylmäksi ja sitten lämmittää uudestaan - pastan hiilariketju muuttuu toisenlaiseksi. Sama juttu porkkanalla mutta toisinpäin, raakana hyvä laihduttajallekin mutta kypsennettynä esimerkiksi uunijuureksena hiilariketju muuttuu imeytyvämpään muotoon.

Myös eri ruoka-aineiden hiilarit, proteiinit ja rasvat imeytyvät erilailla ja riippuu tuokin vielä täysin henkilön omasta suolistofloorasta. Tiedäthän niitä lähes anorektisen näköisiä kavereita, jotka voivat syödä ihan mitä vaan ja syövätkin suuria pasta- ja kebabannoksia lihomatta? Ja niitä lihavia, jotka omien sanojensa mukaan syövät vähän ja terveellisesti? Kyse on siitä imeytymisestä. Toisen kroppa nappaa ravinnosta sen mitä tarvitsee ja toinen tallettaa reisiin ja vyötärölleen kaiken mahdollisen ylimääräisen.

Älä siis ota stressiä jos et heti onnistu laihduttamisessa. Sinun täytyy löytää itsellesi toimiva ruokavalio. Punnitse tosiaan korkeintaan kerran viikossa, huomioi mahdolliset kuukautiset ja niiden tuoma painovaihtelu, ja testaa rauhassa vaikka kuukausi tai pari kerrallaan vhh:ta, ketoa, vähärasvaista, pussikeittoja, hedelmädieettiä, pätkäpaastoa jne kunnes löydät itsellesi sopivimman. Tsemppiä!

Kiitos. Kuulostaa ihan viisaalta, kokeilen ainakin viikkopunnitusta. :)

Vierailija
75/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi loppu ikääsi elää kitudietillä. Jossain vaiheessa nälkä voittaa ja alat ahmia kahta kauheemmin.

Tuon syyn takiahan esim. Juttailijat yleensä lihoo kaiken takaisin koska kroppa menee liian tyhjäksi kun dieetti ei ole ammattiihmisen tekemä.

Vierailija
76/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerros nyt tarkemmin mitä syöt ja mihin aikaan? Ja millaisia määriä? Ihan konkreettisia esimerkkejä, eikä mitää 13g hiilaria roskaa.

Aamulla n klo 9 juon yht 330ml kahvia laktoosittomalla rasvattomalla maidolla jota tulee verrattain aika paljon (en juo kahviani kuumana)

Jos ei ole nälkä syön keitetyn kananmunan klo 12-13.

Päivällisen syön n. Klo:15-17 jos on kiireinen päivä saattaa mennä klo:18-19n. Olen tähän asti syönyt pekonimunakkaan herkkusienien (suolaliemessä) kanssa, jauhelihamunakkaan jossa oli sipulia ja juustoa, lohta ja parsakaalia, herkkusieniä(suolaliemessä) käärittynä pekoniin. Tänään syön kanankoipia...

Illalla olen saattanut syödä vihreitä oliiveja joissa on paprikaa sisällä. Yleensä en mitään, kun ei ole nälkä.

Ennen kaikkea mitä laitan suuhun otan vesilsin, joskus jälkeenkin.

Vierailija
77/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon syyn takiahan esim. Juttailijat yleensä lihoo kaiken takaisin koska kroppa menee liian tyhjäksi kun dieetti ei ole ammattiihmisen tekemä.

I hope not. Toivottavasti tahdonvoimaa riittää syödä järkevästi lopullisessa tavoitteessa.

Vierailija
78/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I hope not. Toivottavasti tahdonvoimaa riittää syödä järkevästi lopullisessa tavoitteessa.

Mutta ei se tahdonvoima auta jos kroppa vedetään jollain julkkiksen myymällä dieetillä liian tyhjäksi, kehon on pakko jossain kohtaa saada rakennusaineita sisäänsä. Jos autosta loppuu bensa niin se ei liiku pelkällä tahdonvoimalla.

Vierailija
79/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/eri

Joka aamu tulee kakka ja juomisen jälkeen pitää käydä hetken päästä vessassa.

Toi on suolen toimintaa. Kerro, miten se aineenvaihdunta on hyvä ja säännöllinen.

Vierailija
80/92 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpikonna