En lihdu, vaikka kulutan enemmän, kun syön.
Olen 2 viikkoa syönyt n. 1400 kcal/d. Alussa paino tippui kilon ja siihen jämähti. Painan nyt n. 69kg. Olen punninnut ja laskenut joka ikisen murusen ja tipan mitä on suuhun mennyt. Eilen söin 1011kcal kulutin puhelin sovelluksen mukaan 900kcal sekin laskee mukaan vain askeleet, kun puhelin on mukana. Paino ei tippunut. Tänään aijon syödä 800 kcal ja kuluttaa hieman enemmän. Miksi en laihdu?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa :D Ihmisen nestetasapaino voi heitellä useamman kilon erilaisista syistä, joten ei parin viikon painonvaihteluista voi mitään päätellä. Voi olla hyvinkin, että rasvaa on oikeasti palanut, mutta se ei vaan vaa'alla vielä näy koska nestettä on enemmän kuin alkupunnituksessa.
No joo. mutta aina ennen (nuorempana) olen laihtunut helposti ja nopeasti, siksi ihmettelen ja ärsyttää oikein kunnolla.
Päivitystä: Söin viimeviikon torstaina alle 800kcal ja sinä päivänä lähti 1kg. Perjantain aloitin ketodieetin olen syönyt vain 2-4g hh/100g ja yhteensä 300-400kcal/d. Ja paino alkoi tippumaan ihan kohinalla eilen aamulla 65,5kg, kunnes eilen söin vahingossa 13g hh ja yht. 460kcal ja paino nousi taas kilon. Tänään pysyn parissa grammassa hiilihydraatteja ja 440kcal. Ihan hyvä olo on ollut, energinen ja ei oo nälkäkään niin helposti, lisäksi olen tyytyväinen, että saan syödä rasvaista lihaa ja juustoja. Ärsyttää vaan, kun olen edelleen lihava ja lapseni mainitsee siitä joka välissä. Mutta on se kumma, että paino nousee, heti kun syö vähän enemmän hiilareita.
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä: Söin viimeviikon torstaina alle 800kcal ja sinä päivänä lähti 1kg. Perjantain aloitin ketodieetin olen syönyt vain 2-4g hh/100g ja yhteensä 300-400kcal/d. Ja paino alkoi tippumaan ihan kohinalla eilen aamulla 65,5kg, kunnes eilen söin vahingossa 13g hh ja yht. 460kcal ja paino nousi taas kilon. Tänään pysyn parissa grammassa hiilihydraatteja ja 440kcal. Ihan hyvä olo on ollut, energinen ja ei oo nälkäkään niin helposti, lisäksi olen tyytyväinen, että saan syödä rasvaista lihaa ja juustoja. Ärsyttää vaan, kun olen edelleen lihava ja lapseni mainitsee siitä joka välissä. Mutta on se kumma, että paino nousee, heti kun syö vähän enemmän hiilareita.
Oletkohan käsittänyt ketodieetin väärin? Siinä ei olla noin pienillä kaloreilla. Saatat kyllä laihtua, mutta menetät terveytesi.
Kahdessa viikossa ei ehdi ihmeitä tapahtua. Jos olet lisännyt liikuntaa yhtäkkiä nollasta runsaaseen, niin sun kudoksiin on kertynyt todennäköisesti hieman nestettä (joka ajan kanssa sitten tasoittuu normaalille tasolle). Jatka normaalia, hyvää, monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota sekä liikuntaa puoli vuotta ja katso sitten uudestaan. Eikä kaikki edistys näy puntarilla, joskus mittanauha kertoo paremmin. Ja sun hyvä olo kertoo kaikista eniten. Älä hötkyile ja panikoi sen asian kanssa.
KUIN
kun-sana aloittaa sivulauseen, urpo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa :D Ihmisen nestetasapaino voi heitellä useamman kilon erilaisista syistä, joten ei parin viikon painonvaihteluista voi mitään päätellä. Voi olla hyvinkin, että rasvaa on oikeasti palanut, mutta se ei vaan vaa'alla vielä näy koska nestettä on enemmän kuin alkupunnituksessa.
No joo. mutta aina ennen (nuorempana) olen laihtunut helposti ja nopeasti, siksi ihmettelen ja ärsyttää oikein kunnolla.
Aineenvaihdunta nyt vaan ei pysy samana koko elinkaaren aikana. Se mikä päti nuorena, ei päde enää myöhemmin. Se pitää vaan hyväksyä ja toimia niissä rajoissa, mitkä pätevät tänä päivänä.
/eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aineenvaihdunta nyt vaan ei pysy samana koko elinkaaren aikana. Se mikä päti nuorena, ei päde enää myöhemmin. Se pitää vaan hyväksyä ja toimia niissä rajoissa, mitkä pätevät tänä päivänä.
/eri
Ja kiinnitettävä huomiota ruuan sisältöön, ei niinkään kaloreihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan käsittänyt ketodieetin väärin? Siinä ei olla noin pienillä kaloreilla. Saatat kyllä laihtua, mutta menetät terveytesi.
En laihdu enemmällä kalorimäärällä. Ei ole tarkoitus jatkaa tätä loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, saat pysyä harhoissasi.
Painon ja etenkin rasvaprosentin kehitystä on täysin mahdotonta seurata lyhyellä aikavälillä luotettavasti. Muuttujia on aivan liikaa. Ylipäätänsä mikä ihmeen kiire kaikilla on aina laihtua mahdollisimman nopeasti. Kellään ei tunnu koskaan olevan tiukkaa aikataulutavoitetta, kun kyse on lihomisesta.
Suosittelen menemään kehonkoostumustestiin ja siitä katsomaan mikä on se oma koomakulutus ja lihasmassan ja rasvan osuus. Sitten ottaa jonkun hyvän apsin jolla tarkkailla syömisiään ja johon voi syöttää ne omat tietonsa niin kuin ne oikeasti on, ei jonkun standardin mukaan. Ei tule syötyä liian vähän eikä liian paljon. Malttia myös painon tiputtamiseen. 1kg rasvaa on 7200kcl ja se ei tipu päivässä eikä kahdessakaan. Ensiksi lähtee pari kiloa nesteitä ja sen jälkeen alkaa vasta oikea laihtuminen. Nesteiden heittely kehossa ei ole laihtumista tai lihomista. Liian tiukalla dieetillä laihdutat ensiksi lihakset ja sitten vasta rasvaa. Kun vitamiinien puutos lopulta saa aikaiseksi hillittömät mieliteot alat ensimmäiseksi täyttää rasvavarastojasi kunnes alat olla niin läski että liikkumisesi takia alat tarvita myös lihaksia ja lihakset alkaa kehittyä ruhosi siirtämisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ethän tiedä, laihdutko vai et. tiedät, että et laihdu normaalilla dieetillä isommilla kalorella. ketodieetti on ihan eri asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, saat pysyä harhoissasi.
En oikeasti laihdu jos syön 1000 kcal/d testttu on.
Vierailija kirjoitti:
Painon ja etenkin rasvaprosentin kehitystä on täysin mahdotonta seurata lyhyellä aikavälillä luotettavasti. Muuttujia on aivan liikaa. Ylipäätänsä mikä ihmeen kiire kaikilla on aina laihtua mahdollisimman nopeasti. Kellään ei tunnu koskaan olevan tiukkaa aikataulutavoitetta, kun kyse on lihomisesta.
Olet kyllä oikeassa, ajattelinkin hidastaa tahtia, kun ensimmäinen tavoitepaino (59kg) on saavutettu. Siitä jatkan hissukseen stressaamatta 52kg, joka on tuntunut ja näyttänyt minulla hyvältä. On kumma kun nyt kun olen saanut muutaman kilon pois kaikki isästä lapseeni alkavat huomauttelemaan läskeistäni.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen menemään kehonkoostumustestiin ja siitä katsomaan mikä on se oma koomakulutus ja lihasmassan ja rasvan osuus. Sitten ottaa jonkun hyvän apsin jolla tarkkailla syömisiään ja johon voi syöttää ne omat tietonsa niin kuin ne oikeasti on, ei jonkun standardin mukaan. Ei tule syötyä liian vähän eikä liian paljon. Malttia myös painon tiputtamiseen. 1kg rasvaa on 7200kcl ja se ei tipu päivässä eikä kahdessakaan. Ensiksi lähtee pari kiloa nesteitä ja sen jälkeen alkaa vasta oikea laihtuminen. Nesteiden heittely kehossa ei ole laihtumista tai lihomista. Liian tiukalla dieetillä laihdutat ensiksi lihakset ja sitten vasta rasvaa. Kun vitamiinien puutos lopulta saa aikaiseksi hillittömät mieliteot alat ensimmäiseksi täyttää rasvavarastojasi kunnes alat olla niin läski että liikkumisesi takia alat tarvita myös lihaksia ja lihakset alkaa kehittyä ruhosi siirtämisen takia.
Ei mulla oo varaa mihinkään testeihin. Tiedän, että rasvaprosenttini on aivan jumalaton ja huomaan myös, että vaikka kiloja on lähtenyt en ole laihtunut juurikaan. Eikö ketoosin tarkoitus ole juuri polttaa sitä rasvaa.
Laskepa täältä, paljonko oman ikäisesi, pituinen ja painoinen ihminen kuluttaa päivässä, vaikka ei tekisi mitään (aktiivisuustasoon valinnaksi täysi lepo): https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri
Taitanee mennä pelkällä levollakin energiankulutus yli 1000 kcal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/eri
Aineenvaihdunta mulla on toki ihan hyvä ja säännöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 2 viikkoa syönyt n. 1400 kcal/d. Alussa paino tippui kilon ja siihen jämähti. Painan nyt n. 69kg. Olen punninnut ja laskenut joka ikisen murusen ja tipan mitä on suuhun mennyt. Eilen söin 1011kcal kulutin puhelin sovelluksen mukaan 900kcal sekin laskee mukaan vain askeleet, kun puhelin on mukana. Paino ei tippunut. Tänään aijon syödä 800 kcal ja kuluttaa hieman enemmän. Miksi en laihdu?
Yhteytät kaloreita auringon valosta fotosynteesin kautta. Se on ainoa jäljelle jäävä vaihtoehto. Koita istua viikko pimeässä.
Tutkimusten mukaan sillä ketodieetillä käy ihan samoin. 6 ensimmäisen kuukauden aikana ketodieetti voi laihduttaa marginaalisesti enemmän, mutta vuoden kohdalla kaikki erot ovat kadonneet, eikä se ole tulosten mukaan tehon saati pysyvyyden kannalta yhtään sen parempi vaihtoehto kuin muutkaan laihdutusmenetelmät. Ainoa tapa pysyvään painonpudotukseen on löytää terveelliset elämäntavat, joita pystyy noudattamaan päivittäisessä elämässään koko loppuelämän ajan. Yhdelle se voi olla keto, toiselle se voi olla vegaanius tai muuten ksavipainoitteisempi ruokavalio, kolmannelle rasvojen vähentäminen ja neljännelle saman perusruoan syöntiä pienempinä annoksina.